.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 09:30:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI] Nie ma siły :(
PostNapisane: 21.lip.2011 17:25:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
Witam witam
Drodzy koledzy otóż mam taki problem. Coś się dzieje z moją audiczką, nie ma mocy, zalałem ją ostatnio do pełna i odechciało się jej jeździć. Narazie wykonałem logi statyczne gdyż na dynamiczne był za duży ruch na drodze. Proszę Was bardzo czy moglibyście rzucić okiem na nie i pomoc mi znaleźć przyczynę braku mocy?

Oto logi:
Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/ground_zero_52482.html
Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/ground_zero_52479.html
Grupy: 014,018 - http://vaglog.rtnet.pl/ground_zero_52480.html

Grupy BS:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/ground_zero_52478.html
Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/ground_zero_52477.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ground_zero_52476.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ground_zero_52481.html

pomocy, pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2011 18:55:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
zawor N75 nie steruje praca Turbiny.

dlatego auto nie jedzie.


EGR rowniez nie reaguje na ON/OFF

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2011 02:52:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
jak kolega wyżej, sprawdź czy nie masz zaślepionego EGR i zrób logi dynamiczne. pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2011 07:21:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
bkm napisał(a):
jak kolega wyżej, sprawdź czy nie masz zaślepionego EGR i zrób logi dynamiczne. pozdro



a co zaslepienie EGR ma do braku podcisnienia?

jesli wspomaganie hamulców w aucie działa to szukaj nieszczelności pomiedzy pompą podcisnienia a zaworkami pewnie słychac gdzies syczenie na pracującym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2011 10:38:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
kolego ciepek czyli po n75 nie zmieniajacym swojej wartości wnioskujesz też że w grupie 003bs EGR ma stałą wartość z braku podciśnienia? i czy właśnie to powoduje w 003s przepływ zadany i rzeczywisty w tak wysokich i sobie równych wartościach? oświeć zielonego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2011 13:56:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
o ile dobrze rozumuje egr jest zamknięty (off) a to nie powinno mieć wpływu na spadek mocy a wręcz przeciwnie .jakas mała reakcja egr jest .jakby był zaslepiony to nie powinno byc chyba żadnej zmiany bo jakim cudem dostaną sie spaliny do silnika? moze sie myle, nie upieram sie przy swoim moze myle położenia zaworów on z off ale chyba nie bo wtedy faktycznie całe rozumowanie daje dupy
n75 zmienia wartosci 0-100% ile dobrze widze lecz cisnienie sie nie zmienia zatem nie ma sterowania T . Wg mnie jest w trybie off czyli sztanga jest opyszczona .
jesli nie działa egr i gruszka obstawiam podcisnienia czyli nieszczelność gruszka,zawór egr,wezyki,zaworek zwrotny, zbiorniczek czyli syczenie
nie znam sie dlatego to tylko moja sugestia przepraszam jesli Cię uraziłem...
pozdro ciepek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2011 16:40:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
ciepek napisał(a):
o ile dobrze rozumuje egr jest zamknięty (off) a to nie powinno mieć wpływu na spadek mocy a wręcz przeciwnie .


zamkniety egr powinien miec wartosc 416, u kolegi ma wartosc 350.
wiec nie jest otwarty, ani zamkniety.

wplyw egra nie ma wplywu na moc a juz napewno na jej przyrost jak piszesz.
sprawny egr obniza temperature spalin, oraz wydluza zywotnosc Turbiny,
a w praktyce silnik pracuje ciszej oraz jest oszczedniejszy.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2011 22:09:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
ok Panowie, dziekuje za wasze odpowiedzi, n75 wyczyszczony, zalozylem tez nowy przeplywomierz bo kiedys byly z nim problemy, EGR wyjety, kanaly rowniez i teraz kilka pytan do Was:

1) czym wyczyscic ten caly syf (smole) z tych kanalow? jakies srodki etc?
2) czy egr powinien chodzic tak ciezko ze dopiero jak go na sile srubokretem wciskam to chodzi?
3) dookola tego EGRa sa takie male dziurki, dmuchnalem w jedna to wylecialo mase sadzy, co z tym zrobic? jak wyczyscic?
4) czy da sie jakos rozkrecic EGRa?

aa wlasnie, rozkrecilem tez odme, ale w niej jest wsztstko ok

PS. egr rozkrecalo sie koszmarnie :)

pozdrawiam i czekam na Wasze odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2011 09:07:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
zamkniety egr powinien miec wartosc 416, u kolegi ma wartosc 350.
wiec nie jest otwarty, ani zamkniety.

wplyw egra nie ma wplywu na moc a juz napewno na jej przyrost jak piszesz.
sprawny egr obniza temperature spalin, oraz wydluza zywotnosc Turbiny,
a w praktyce silnik pracuje ciszej oraz jest oszczedniejszy.[/quote]

skoro nie jest ani otwarty ani zamknięty to tym bardziej zaslepiony zgadza sie?
warosc minimalnie sie zmienia ok 30mg/R wiec spaliny w jakims minimalnym stopnu docierająco naturalnie nie oznacza ze jest dobrze

jesli wpływ egra nie ma wpływu na moc to dlaczego jest domykany przez ecu jak wciskasz buta.? jesli wtłoczysz spaliny zamiast powietrza to samochód nie pojedzie ...
zle zrozumiałes ....nie napisałem ze ma wpływ na przyrost mocy ,ale na spadek .nie domknięty drastycznie obniży moc silnika.
co do reszty ok zgadza sie ale minus to syf w dolocie i extra na kierownicach T wiec az tak rózowo to nie jest .czy jest oszczędniejszy? chyba to jest niemierzalne w praktyce...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2011 11:16:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w tym samochodzie nie ma podciśnienia - dlatego nie działa sterowanie N75 [T], N18 [EGR] i N239 [KG]. efektem tego jest kompletna niemoc.

przyczyny są następujące:
- nieszczelny układ podciśnienia;
- nieszczelny zbiornik podciśnienia [lewe nadkole];
- niesprawna pompa podciśnienia;
- uszkodzony jeden z zaworów podciśnienia [nieszczelny np. po próbie rozbierania] - bardzo rzadki przypadek, by jeden z zaworów położył cały układ, lecz spotykany.

co zrobić by naprawić samochód masz napisane w tym wątku [nie sugeruj się przyczyną z tego wątku, gdyż jest ona niezwykle rzadka]: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... i%B6nienia .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2011 16:03:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
juz wszystko wiadomo Panowie, nie działa ta puszka koło turbiny, reszta smiga jak trzeba, i teraz pytanie, gdzie dostac taka gruszke? czy da się ją naprawić albo coś?

pomocy :(
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2011 17:37:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie wierzę, że nie wpisałeś na allegro "gruszka"...

gruchę kupisz tutaj:
http://allegro.pl/zawor-turbiny-regulat ... 34764.html

albo tutaj:
http://allegro.pl/gruszka-zawor-turbiny ... 89552.html

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2011 20:49:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
i jakbyś był o tyle dobry i po wymianie wstawił nowe logi :)

ps. meszrum na którym logi widać parametry N239 [KG]?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2011 21:56:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie widać w logach :) .
jeżeli nie działa sterowanie T i EGR, to nie tym bardziej może działać sterowanie KG [N239], gdyż wszystkie trzy działają w tym samym układzie podciśnienia.
wystarczy, że gdzieś ono ucieka [albo go brak w ogóle na skutek niesprawnej pompy podciśnienia], a stoi wówczas cały układ razem z hamulcami.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2011 22:06:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
meszrum napisał(a):
nie widać w logach :) .
jeżeli nie działa sterowanie T i EGR, to nie tym bardziej może działać sterowanie KG [N239], gdyż wszystkie trzy działają w tym samym układzie podciśnienia.
wystarczy, że gdzieś ono ucieka [albo go brak w ogóle na skutek niesprawnej pompy podciśnienia], a stoi wówczas cały układ razem z hamulcami.


już kumam. dzięki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 09:56:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
meszrum napisał(a):
jeżeli nie działa sterowanie T i EGR, to nie tym bardziej może działać sterowanie KG [N239], gdyż wszystkie trzy działają w tym samym układzie podciśnienia.....

...a stoi wówczas cały układ razem z hamulcami.



dokladnie tak jest jak Mesz pisze.
padla mi vacu pompa (czy jakos tak sie to pisze)
i to ze auto srednio jezdzilo to nic - bo jezdzilo
gorzej bylo z ukladem hamulcowym, przy wiekszych predkosciach pompa generwaola na tyle cisnienia by uklad dzialal, gorzejh natomiast gdy toczylem sie w korku, lub manewrowalem na parkingu, musialem sie dwiema nogami o hamulec zapierac...

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2011 00:07:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
witam Panowie, przepraszam Was ze nie poszperalem na allegro, nastraszyli mnie ze mozna to kupic tylko z cala turbina, nowa grucha zamontowana, autko smiga jak trzeba, logowalem statycznie grupe 3 i otwieranie i zamykanie EGR daje widoczne wyniki, wartosci obnizaja i zwiakszaja sie o ok 200 jednostek, max daje kolo 417 minimalnie kolo 170, i okropnie dymi przy gwaltownym przyspieszaniu, mozliwe ze to niedoregulowana sztanga? jezeli tak to jak ja wyregulowac?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2011 06:08:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
na moje oko i innych kolegow, nie dzialalo u Ciebie podcisnienie...
brak sterowania EGRem oraz Turbina.

wymieniles gruszke od T i EGR zaczal dzialac??

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2011 09:36:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, to możliwe - w gruszce jest membrana, która w przypadku nieszczelności kładzie całe podciśnienie, gdyż uchodzi ono przez tę nieszczelność [takie same efekty może rodzić nieszczelny N75/N18/N239].

do założyciela wątku - jeżeli kopci to logi, logi, logi [dynamiczne]. bez nich nic nie zdziałamy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2011 12:26:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
dziekuje za Wasze odpowiedzi, dzisiaj wieczorem postaram sie zrobic logi dynamiczne bo w dzien za duzy ruch, egra i kolektory ssace i wszystkie te rzeczy poczyscilem, wszelkie podejrzane wezyki powymienialem, no i jak zatkalem odlaczony wezyk od gruszki od turbo to nagle na logowaniu EGR zaczal reagowac wiec wywnioskowalem gruszke :) wymieniona i dziala wszystko, tyle ze kopci i nie wiem czy to moze byc wina zle ustawionej sztangi czy cos takiego :( no i nie wiem jak ja ustawic, macie jakies pomysly Panowie? aha i w jakich wartosciach powinien sie miescic ten EGR? 417 to nie za duzo?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: