.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 18:21:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 B5 1.8T AEB] gorący nie równo pracuje, błędy sondy
PostNapisane: 23.sie.2011 14:17:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Witam, problem dotyczy a4 B5 1.8T AEB. Gdy silnik się rozgrzeje chodzi nie równo jak by nie pracował na jeden cylinder, spalanie wzrosło o 1l/100km.
VAG pokazuje takie błędy:
2 Faults Found:
00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: Before CAT
28-10 - Short to B+ - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
Błędy te pokazywały się na prawie nowej sondzie dedykowanej BOSCHA, mimo to wstawiono nową sondę uniwersalną również BOSCH, nic to nie pomogło.

Przy odpiętej wtyczce sprawdzałem rezystancję grzałki i w obu sondach wygląda OK, napięcie na wtyczce idącej z wiązki do sondy między pinem 3 i 4 wynosi 0,45V. Na pin 1 dochodzi 12V. Sprawdziłem 3 przewody idące od wtyczki sondy do ECU i rezystancja ich wynosi 0.06ohm. Próbowałem zmierzyć napięcie na czarnym przewodzie sondy (przy odłączonej wtyczce) i nie wiem czy mój multimetr ma zbyt wolny odczyt czy to może wina sond ale na obu napięcie stoi na 0V czasem wskoczy na 0,01V.

Pierwszy błąd nie daje się skasować zanim nie ostygnie silnik, drugi można skasować ale wraca po kilku sekundach. Auto ma zamontowaną instalację LPG sekwencyjną i na gazie również wzrosło spalanie i pojawiła się nie równa praca silnika. Do tego na obu paliwach ten silnik słabo ciągnie, jak by nie miał T.

Macie jakieś pomysły co mu może dolegać?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2011 19:32:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
A vag sprawdzałeś wskazania sondy ?
Miernik ustawiasz na napięcie zmienne i śmigasz, w moim przypadku rade dawał miernik za 30 zl jak i za 400.
Rozumiem że mierzysz na działającym silniku po nagrzaniu sie silnika.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2011 19:54:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Oczywiście mierzyłem na pracującym gorącym silniku, podnoszenie obrotów nie wpływało na wynik pomiaru. Multimetr mam taki za 40zł.
Na Vagu pokazywało napięcie 0,48V i było stałe.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2011 21:06:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Stałe napięcie na vag wskazuje na problem z obwodem grzalki.
Przepatrz bezpieczniki, oraz wiązkę grzałki.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2011 21:21:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Na obwód grzałki sondy idą dwa przewody, jeden prosto do ECU i wyszło mi, że jest dobry, drugi idzie z pinu 87 przekaźnika pompy paliwa na pin 1 wtyczki sondy i przy kręceniu rozrusznikiem jak też na pracującym silniku jest na pierwszym pinie tej wtyczki 12V.
Mimo tego może być uwalony ten przekaźnik? Może ECU?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2011 21:52:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Zobacz na zimnym czy masz 12V pomiędzy (prawdopodobnie)białymi przewodami.
Zmierz opór grzałki powinien się zawierać w temp pokojowej 1-5ohm.
Bezpiecznik 29 do sprawdzenia.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Ostatnio edytowano 23.sie.2011 22:05:25 przez rookie, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2011 21:59:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Ok, sprawdzę.
Wiem, że na gorącym między białymi jest ok. 6V ale między białym z pinu 1 a masą jest 12V czyli na przewodzie grzałki idącym od ECU jest około 6V na gorącym silniku i nie wiem czy to jest normalne :/

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2011 22:22:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Poprawka grzałka powinna mieć 5-8ohm.
Napięcie powinno wynosić 12-14V.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2011 22:29:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Autodata mówi, że grzałka ma mieć opór 1-5ohm przy 20st C, jak sprawdzałem obie sondy to miały około 3ohm.
Czy na ciepłym silniku ECU wyłącza grzałkę całkowicie odłączając jej masę?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2011 15:58:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
I jak pomierzyłeś ? Coś sie wyjaśniło ?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2011 11:02:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Pomierzę po niedzieli, auto w tej chwili w trasie :| na pewno napiszę co i jak.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: