.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 15:11:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 4.2 ABZ] Problem z odpalaniem po postoju na zimnym
PostNapisane: 14.sie.2011 19:32:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2010 08:31:58
Posty: 16
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam wszystkich,

Jak zwykle pytanie techniczne, chodzi o moje A8 4.2 1997r z silnikiem AKG. Poruszałem już ten temat na forum A8 jednak postanowiłem również szukać szczęścia i posiadaczy innych modeli. Problem jest z odpalaniem, gdy silnik jest zimny, a raczej po dłuższym postoju, bo latem jest w miarę ciepło, a on nawet trudno odpalał, gdy jeszcze słońce świeciło i było 30 stopni. Choć jak już jest rozgrzany mocniej to nie ma najmniejszego problemu z odpaleniem. A dokładnie wygląda to tak. Podczas kręcenia za pierwszym razem rozrusznik chodzi i nie ma żadnego zapłonu, po dłuższym kręceniu zaczyna tak jakby załapywać na niektóre gary. Po kilku próbach w końcu z wielkim bólem odpala – wskazówka obrotów powoli z tego zera siada na około 1000 obrotów. W tym momencie zdarza się, że znowu zgaśnie. Jeśli działa już w miarę to po wdepnięciu gazu do dechy obroty spadają na jakieś 300-500, mryga CAT i trzęsie budą i tak cały czas podczas trzymania gazu do dechy. Ten sam efekt czasami pojawia się przy przełączeniu skrzyni na D lub wsteczny lub przy mocnym przekręceniu kierownicy. Podejrzewam że to obciążenie silnika pompą wspomagania w tym momencie może to powodować. Żeby tego objawu nie było trzeba odczekać chwilkę, aż się nagrzeje. Jak jest ciepły to odpala bez problemów. Auto już stało trzy razy u mechaników, ostatni przez dwa tygodnie orał go mocno i nie ma pojęcia co jest powodem tego, że nie odpala. Mówił, że wszystko według niego jest w idealnym stanie, prawie że książkowo, za wyjątkiem tego, że nie odpala bo się zalewa. Świece trzy razy wymieniane od tego testowania. Pojawiają się non stop te błędy i żadne inne:

- 17545 Long term fuel trim, idling, bank 1 – system too rich
- 17547 Long term fuel trim, idling, bank 2 – system too rich
- 17535 Long term fuel trim, entire speed/load range bank 1 - system too rich
- 17537 Long term fuel trim, entire speed/load range bank 2 - system too rich

Może wymienię rzeczy, które sprawdził. Chciałbym zaznaczyć, że nie jest osobą, która „sprawdza na słuch” tylko raczej taką, co podłącza oscyloskop do czujników, VAGa pod kompa, jakieś inne symulatory czujników z jakiegoś urządzenia-kombajnu testowego i jedzie z koksem. Więc tym bardziej mnie martwi to, że nie ma najmniejszego pomysłu co jest przyczyną. Więc następujące rzeczy zostały sprawdzone:


- pompa paliwa nowa, wymieniona na oryginał
- ciśnienie na pompie, wtryskiwaczach – ok, sprawdzane non stop z rana na zimnym
- bak cały czas pełny benzyny żeby wykluczyć te historie z koszem pompy
- 6 wtrysków wymienionych, dalej zalewa się na wszystkich, wtryski - ok
- przepływomierz sprawdzony a pomimo to 2 razy wymieniany / podmieniany
- kable wysokiego napieca sprawdzone – „iska mogłaby zabic” słowa mechanika
- szczelność dolotu powietrza, układu paliwowego sprawdzone - ok
- ciśnienie na garach sprawdzone – ok.
- gaz odłączony na czas testów, kompletnie
- rozrząd sprawdzony – ok.
- system EVAP zaślepiony przy kolektorze dolotowym i dalej to samo
- czujnik położenia wału - ok
- czujniki temperatury - ok
- sondy lambda - obydwie nowe

Już żadnych pomysłów mechanik nie ma. Ja wyczytałem na forum A6 i fiata że chłopaki mieli podobne problemy i podejrzewali też system EVAP, tylko jak jeszcze można go sprawdzić za wyjątkiem zaślepienia? Miał może ktoś podobny problem? Bo tutaj sytuacja dla mnie jest nieciekawa, za niedługo wyjeżdżam za granicę i będę trzaskał prawie 2tys km i mam nadzieję, że nim wrócę …. Pomocy proszę!

_________________
AUDI V8 1989r 3.6 <- było (stuknął we mnie pracownik komendy)

AUDI A8 D2 4.2 jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2011 16:19:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
czujnik położenia wałka rozrządu sprawdzony???? u mnie były czasem podobne cyrki po wymianie wszystko jest ok.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2011 04:01:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2010 08:31:58
Posty: 16
Lokalizacja: Bydgoszcz
witam,

Tak, również sprawdzony razem z rozrządem. Zauważyłem, że mam strasznie duży kąt wyprzedzania zapłonu i podejrzewam, że może przyczyną są czujniki spalania stukowego. Mam zamiar się za nie wziąć. Dam znać co z tego wyszło.

_________________
AUDI V8 1989r 3.6 <- było (stuknął we mnie pracownik komendy)

AUDI A8 D2 4.2 jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2011 09:27:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sty.2011 22:30:22
Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
Gofs napisał(a):
witam,

Tak, również sprawdzony razem z rozrządem. Zauważyłem, że mam strasznie duży kąt wyprzedzania zapłonu i podejrzewam, że może przyczyną są czujniki spalania stukowego. Mam zamiar się za nie wziąć. Dam znać co z tego wyszło.


Mógłbyś napisać jak sprawdziłeś ten kąt wyprzedzania zapłonu i jakie powinien mieć wartości w 4.2 ABZ
Pozdrawiam

_________________
AUDI A8 4.2 '95 ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: