.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.maja.2024 23:26:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4, 2.0 TDI, 140 KM, 2007] Zbiorniczek wyrównawczy
PostNapisane: 25.sie.2011 07:28:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2011 10:58:43
Posty: 34
Witam
Panowie mam takie nietypowe pytanie, jednak bardzo ważne dla mnie.
Od jakiegoś czasu obserwuję ubytki płynu chłodzącego (dolewka ok 0,5 L na 500 km ;/.
Za nic nie mogę zlokalizować tego wycieku. Ale dziś kiedy uzupełniałem płyn w zbiorniczku zauwarzyłem coś takiego.

Otóż zbiorniczek po odkręceniu, w miejscu korka (przy gwincie) ma taką podwójną ściankę w której znajduję się gwint. Dziś kiedy dolewałem nalało mi się troszkę własnie między te ścianki i wówczas dołem pod zbiorniczkiem ten płyn wyleciał na zewnątrz. Nie wiem czy to prawidłowe i tak ma być czy wlasnie tamtędy ten płyn ucieka.

Bardzo proszę o jakąś sugestię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2011 07:37:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
tak ma być ale tam ten płyn nie ucieka

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2011 07:41:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2011 10:58:43
Posty: 34
hmm jeżeli tak ma być to jestem w kropce ;/
Już sam nie mam pojęcia gdzie to może uciekać. Nigdzie żadnych śladów :(
Pozostaje mi tylko oddać auto na serwis ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2011 07:57:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Zdejmij dolną osłonę silnika i podstaw na noc karton. Jeśli nie to przegoń auto i zobacz czy nie leci ze zbiorniczka (sprawdź dłonią czy od dołu nie jest mokry). Jeśli tak może to zwiastować kłopoty (nadmierne ciśnienie w układzie).
Możesz to też zrobić w odwrotnej kolejności :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2011 08:37:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli fizycznie nigdzie nie będzie wyciekać płyn, to do kontroli są głowice.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2011 09:06:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2011 10:58:43
Posty: 34
No ale jesli głowica to czy nie miałbym płynu w oleju lub oleju w płynie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2011 09:41:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
niekoniecznie.

odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i korek oleju - zobacz, czy nie zebrała się pod nimi specyficzna [w miarę jasna] substancja - maź/glut.

ponadto, zdejmij górną pokrywę silnika i przy w miarę naturalnym świetle dokładnie obejrzyj silnik zwracając uwagę, czy gdzieś nie ma różowego nalotu. czasami wyciek na zewnątrz jest na tyle niewielki, że płyn paruje pozostawiając różowy osad.

tutaj masz bardzo ładnie napisane nt. głowic 1.9TDI PD, co można oczywiście odnieść do 2.0TDI: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=95063 .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2011 15:56:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2011 10:58:43
Posty: 34
Panowie
Czy czarna maź na korku wlewu oleju zwiastuje kłopoty związane z tymi ubytkami płynu ? czy raczej to normalna sprawa ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2011 23:59:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Kolega sugeruje, że odkręcenie obu korków i sprawdzenie ich stanu może dać
odpowiedź, gdzie ten płyn z chłodnicy ucieka.
Jasno żółta maż na korku wlewu oleju i bagnecie mówi o kłopotach z uszczelką pod głowicą. ew. o lichym oleju, który się rozwarstwia.
Taki samochód z reguły mało jeździł, ale tego typu objawy spotyka się raczej zimą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2011 15:58:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2011 10:58:43
Posty: 34
I tak faktycznie było. Auto mało jeździło, a zanim do mnie trafiło stało ze 2 miesiące. W kwietniu po nabyciu wymieniłem olej i od tego czasu obserwuje takie objawy jak ten czarny szlam na korku. Do tego teraz doszły te ubytki płynu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: