.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 02:49:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 BDH] Przegrzany po wymianie rozrządu i termostatu
PostNapisane: 01.wrz.2011 07:28:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 12:46:08
Posty: 2
W zeszłym tygodniu w moim samochodzie (A6 C5 Avant 2.5 TDI BDH] zostały wymieniony kompletny rozrząd z pompą wody i termostatem oraz dodatkowo sprzęgłem wiskotycznym. Zestaw rozrządu Ruville, termostat z ASO, wisko BEHR. Wymieniony został również płyn chłodzący na G12++.

Od czasu wyżej wymienionej naprawy samochód się przegrzewa. Objawy opisuję poniżej (temperatury mierzone w bloku 07).
Po dobrym nagrzaniu silnika temperatura cieczy chłodzącej jest na poziomie 100 – 101,2C, temperatura oleju jest na poziomie 104C. Od tego momentu jeśli jadę wolno, zatrzymuję się w korku temperatura cieczy chłodzącej jest w granicach 99C, jeśli z kolei wyjadę poza miasto (przy temperaturze zewnętrznej ok. 18C) i ustawię na tempomacie prędkość 100 km/h temperatura wody wraca do ok. 100 – 101C. Temperatura jest niezależna od tego, czy klima jest włączona czy nie. Po jeździe ze stałą prędkością (100 km/h) przez około 5 minut i zatrzymaniu się góra chłodnicy jest zimna. Wisko się nie załącza (podejrzewam, że przez niedogrzaną chłodnicę). Jeśli po takim nagrzaniu zostawię samochód na postoju na wolnych obrotach na ok. 10-15 minut to temperatura cieczy spada do ok. 96 – 97C.
Dokonywałem dodatkowo prób własnoręcznego odpowietrzenia układu poprzez stosowanie się do instrukcji z forum (ściskanie węży, utrzymywanie obrotów przy otwartym/zamkniętej nagrzewnicy wewnętrznej, włączanie ogrzewania postojowego).

Czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Czy chłodnica przy tak gorącym układzie powinna być zimna w górnej części przy stabilnej jeździe z prędkością 100 km/h. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, bo nie widziałem objawów przegrzania.

Zastanawiam się, czy nie jest uszkodzony termostat z ASO – po prostu się nie otwiera do końca i przez to chłodzenie nie ma swojej wydajności?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2011 12:01:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Po jeździe ze stałą prędkością (100 km/h) przez około 5 minut i zatrzymaniu się góra chłodnicy jest zimna.


Cytuj:
Zastanawiam się, czy nie jest uszkodzony termostat z ASO

BINGO!!!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2011 14:47:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
czy układ po wymianie płynu został odpowiednio odpowietrzony?
iIe kilometrów zrobiłeś od wymiany (5,50,500)?
Obstawiałbym zapowietrzenie układu, chociaż wadliwy termostat też się może trafić 0 w twoim przypadku zdrowo po kieszeni pacnie (trzeba będzie znowu rozrząd zrzucać o ile się nie mylę, żeby go wymienić)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2011 22:10:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zioolko napisał(a):
wadliwy termostat też się może trafić 0 w twoim przypadku zdrowo po kieszeni pacnie (trzeba będzie znowu rozrząd zrzucać o ile się nie mylę, żeby go wymienić)

a ktos tu opisywal ze sie da bez... ale to nieoficjalna droga...
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2011 08:04:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Jak termostat z ASO, i masz fakturę, albo paragon, to wymienią ci to w ASO za friko :), chyba że coś się zmieniło a ja o tym nie wiem :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2011 08:08:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 12:46:08
Posty: 2
Termostat z ASO, paragon za zakup mam. Po wymianie rozrządu przejechałem ok. 500 km, odpowietrzałem układ opisywanymi metodami (co prawda bez odpinania węża od nagrzewnicy wewnętrznej, ale z nagrzewnicy wewnętrznej przy ustawieniu jej na HI leci gorące powietrze, zaś w układzie temperatura spada o ok. 2-3 stopni).

Wstępnie jestem umówiony w ASO na diagnostykę, jeśli okaże się że termostat, to mi go wymienią na ich kosz. Gorzej, jak się okaże, że nie termostat, wtedy będę w niezłej kropce :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2011 19:12:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 07:13:14
Posty: 93
Lokalizacja: Oleśnica
Sprawdź "twardość węży" po takiej jeździe. I spróbuj wymienić korek zbiornika wyrównawczego. Objawy są takie same, gdy zaworki odpowietrzające są niedrożne.

_________________
...śniło mi się w nocy,że piłem piwo...jak wstałem,to miałem chęć na drugie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2011 06:06:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2005 23:02:23
Posty: 7
Lokalizacja: B*****u
pafko napisał(a):
Sprawdź "twardość węży" po takiej jeździe. I spróbuj wymienić korek zbiornika wyrównawczego. Objawy są takie same, gdy zaworki odpowietrzające są niedrożne.


Możesz coś więcej podać w sprawie "twardości węży" czy jak węże są twarde układ jest zapowietrzony??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: