.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.maja.2024 02:17:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI BFC 2003] Prośba o analizę -Multi problem ?
PostNapisane: 15.wrz.2011 21:05:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 08:52:59
Posty: 131
Lokalizacja: Łódź
Witam po długiej przerwie :)

Bardzo proszę o analizę zamieszczonych logów

http://194.42.116.88/A6/BS_011.htm

Próba dynamiczna - Arkusz 1-3
Próba statyczna - Arkusz 4-6
BS - Arkusz 7-10

Brak błędów

Jedyny objaw fizyczny - delikatne szarpanie podczas przyspieszania w trybie D (skrzynia Multi :( ). Przy przełączeniu na tryb wyboru biegu brak szarpania (co najwyżej delikatnie przy zmianie biegu)

[+] przebieg 254000 km


Ostatnio edytowano 19.wrz.2011 10:44:59 przez komzik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2011 09:54:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
cześć,

niestety, ale złe wieści - silnik masz sprawny [jakkolwiek bzdurnie to brzmi].
szarpanie to kwestia skrzyni, o czym pewnie już wiesz.

generalnie masz dwa wyjścia:
- swap na manual, gdyż skuteczna naprawa multi jest praktycznie niemożliwa;
- sprzedaż samochodu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2011 16:07:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 08:52:59
Posty: 131
Lokalizacja: Łódź
Dzięki Meszrum..

opcja druga na chwilę obecną odpada.

Jaki jest koszt wrzucenia manuala i jaki jest koszt naprawy multi i na ile średni wystarcza taki zabieg (naprawa)

BTW, jak to jest multi to ja naprawdę nie wiem jak nią jeździć.. starałem się na nią bardzo ale to bardzo uważać (stosowałem się do wszystkich zaleceń). Przed wymianą przegubu wszystko było ok... po wymianie i przeglądzie technicznym (prosto z warsztatu pojechałem na przegląd jakieś 100m) i po tym wyczułem szarpanie.... wcześniej przed naprawą i przeglądem wszystko chodziło jak marzenie....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2011 16:40:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... rawa+multi

odpowiedź o cenę zamiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2011 10:19:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 08:52:59
Posty: 131
Lokalizacja: Łódź
czy problemem może być brak adaptacji, bądź konieczność wymiany oleju i filtra magnetycznego (nadszedł już ten czas) ?

Jak w VAG`u sprawdzić adaptację skrzyni ?

Czy to może być to samo co u koleżanki kohena ?


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... =adaptacja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2011 11:10:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, teoretycznie szarpanie może być skutkiem braku adaptacji.
miejmy nadzieję, że to właśnie to.

Bart-S napisał rewelacyjny poradnik do multi na a4klubie - cytuję w zakresie adaptacji:
Cytuj:
Test poprawności adaptacji - jeśli skrzynia zachowuje się dziwnie (również szarpanie), możliwe, że wyskoczyła adaptacja. Bez podpinania się VAG-iem można to sprawdzić np. ustawiając się na wzniesieniu. Zatrzymujemy auto, następnie puszczamy hamulec i... jeśli auto stoczy się więcej niż 30/50cm to znak że adaptacja wypadła (bardzo często dzieje się tak po odłączeniu akumulatora). Jeśli dysponujemy VAG-iem można sprawdzić adaptację w module skrzyni biegów (2) w grupach 10 (biegi przód) i 11 (bieg tył) - przy czym należy mieć na uwadze fakt że adaptacja "uaktywnia się" w momencie gdy skrzynia osiągnie swoją temperaturę roboczą (między 60 a 70 stopni - tę wartość również sprawdzimy w grupach 10 i 11). Gdy temperatura osiągnie już 70 stopni w odpowiednich indeksach powinien znaleźć się wpis ADP OK.


Cytuj:
Procedura adaptacji
Na początek trzeba rozgrzać skrzynię do temperatury roboczej (ok. 70 stopni). W tym celu najlepiej wykonywać adaptację po trasie lub zrobić kilka km po mieście.
Zaczniemy od znalezienia równej i mało uczęszczanej drogi (jakiś większy parking przy supermarkecie nocną porą będzie idealny). Zatrzymujemy auto – drążek w pozycji D i noga na hamulcu. Puszczamy hamulec, naciskamy gaz (jakieś 30% zupełnie wystarczy) – przejeżdżamy odległość ok 50m i zatrzymujemy się (drążek zostaje w pozycji D, trzymamy hamulec). Następnie wybieramy R, puszczamy hamulec i wracamy 50m do tyłu. Po przejechaniu tego dystansu znów zatrzymujemy się (drążek zostaje w pozycji R, noga na hamulcu). Procedurę powtarzamy do momentu gdy adaptacja zostanie zapisana – jeśli nie dysponujemy VAGiem powtórzenie operacji 10 razy (D+R = 1x) powinno wystarczyć. Jeśli mamy interfejs – w blokach wartości mierzonych możemy zweryfikować poprawność wykonania adaptacji (grupa 10 – biegi do przodu, grupa 11 – bieg wsteczny). Przy adaptacji biegu wstecznego ostrożnie z pedałem przyśpieszenia - wciskanie do dechy przy braku adaptacji w skrajnych przypadkach może doprowadzić nawet do zerwania łańcucha.



daj znać, czy to była kwestia adaptacji.


[+]

tak, założony masz nieprawidłowy przegub - EVR 75717S to Ruville [nie wiadomo co było w środku] o numerze OEM/VAG 4D0 498 099 od tiptronica 5b bądź skrzyni manualnej.


Ty z kolei potrzebujesz przegub o numerze OEM/VAG 8D0 498 099D - czyli przegub do multi '03.
nr Ruville: 75723
nr GKN [polecam ten!]: 22763

dla mechanika wydrukuj info ze stron katalogowych:
http://toc.ruville.de/
http://webshoppilot.tecdoc.net/gkn/?


Obrazek


musisz wymienić przegub na właściwy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2011 06:34:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 08:52:59
Posty: 131
Lokalizacja: Łódź
kupiłem LÖBRO 301961.
Pomogło :) Autko jeździ tak jak poprzednio :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2011 13:35:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Czy procedura adaptacji multitronica jest taka sama co tiptornica?

moze inaczej, z postu Meszruma wynika ze w grupie 10/11 jest wartosc "ADP OK"
patrzylem u siebie w tiptronicu i nie mam takich wartosci.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2011 13:44:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
a co ty chcesz w tipie adoptować ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2011 13:46:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
a tipronikow sie nie adaptuje??

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2011 21:29:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
nie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: