.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 14:47:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a8 D2 2,5 tdi AFB] ciezko pali na ciepłym
PostNapisane: 18.wrz.2011 18:42:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 21:02:17
Posty: 24
Lokalizacja: Kłodzko
Audiola pali z rana od strzała wystarczy ze pojade do miasta jakies 10 km temperatura wzrosnie do 90 zgasze i koniec, trzeba krecic z dobre 10sek. zeby auto odpaliło ma ktos jakies pomysły dodam ze zaopatrzyłem sie w kabelek i vaga ale co podac zeby było mozna okreslic co sie dzieje z autem

_________________
było 100 C3 2.0D CN
jest OOOO a8 D2 2,5 TDI


Ostatnio edytowano 07.paź.2011 18:09:23 przez antonimelmanowicz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2011 09:52:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Objawy wskazują na swirujący czujnik temperatury.
Pokaz logi
Statyczne 001,004,007
Statyczne w trybie Basic Settings - 004

Pzdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2011 18:23:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 21:02:17
Posty: 24
Lokalizacja: Kłodzko
Witam oto logi
001,004,007 - http://vaglog.rtnet.pl/gizmotek_57684.html[/url]
i bs 004
004 - http://vaglog.rtnet.pl/gizmotek_57685.html
mam nadzieje ze dobrze to zrobiłem na odpalonym silniku temp ok 80 sC pozatym na bs 004 silnik dostał masakry czekam na porady

_________________
było 100 C3 2.0D CN
jest OOOO a8 D2 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2011 21:48:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Logi zrobiles na zimnym silniku. 77* to zdecydowanie za mało na dobrze dogrzany motor.
Cos niedobrego dzieje się z kątem wtrysku.

Dogrzej dobrze motor i znow wykonaj logi :

statyczne - 000,001,004,007
statyczne Basic Settings - 000,004

Dodatkowo wykonaj screen shota (obrazek) okienka VAG grupy 004 Basic Settings w momencie kiedy nastawnik bedzie na LATE.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2011 18:03:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 21:02:17
Posty: 24
Lokalizacja: Kłodzko
no i tu własnie jest chyba diabeł pogrzebany w czujniku temperatury miedzy innymi na desce miałem +\-90 sC podczas robienia logów, nie zwróciłem uwagi na temp. w kompie ze względu na pilny wyjazd na poligon, poprawie i dodam

_________________
było 100 C3 2.0D CN
jest OOOO a8 D2 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2011 20:01:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 21:02:17
Posty: 24
Lokalizacja: Kłodzko
mimo zmeczenia poszedłem do garazu oto logi:
000- http://vaglog.rtnet.pl/gizmotek_57911.html
001 - http://vaglog.rtnet.pl/gizmotek_57912.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/gizmotek_57913.html
007 - http://vaglog.rtnet.pl/gizmotek_57914.html
i bs:
000 - http://vaglog.rtnet.pl/gizmotek_57915.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/gizmotek_57916.html
cos pochromoliłem w 000 bs ale mysle ze wystarczy

_________________
było 100 C3 2.0D CN
jest OOOO a8 D2 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2011 20:21:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Tak fura teraz jest dogrzana.

Kąt wtrysku jest ustawiony zle i nalezałoby to poprawic.
Powinno byc miedzy 0 - 4 * ATDC na LATE w 004 BS.
U Ciebie jest BTDC wiec calkowicie po drugiej stronie.

Jak ustawic kąt wtrysku znajdziesz tutaj:

http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2011 09:53:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 21:02:17
Posty: 24
Lokalizacja: Kłodzko
oki wiec rozumie ze ktos poskładał rozrzad odwrotnie? znaczy pompe odwrucił o 180 st., jutro zabieram sie do roboty wzuce logi po skaczeniu

_________________
było 100 C3 2.0D CN
jest OOOO a8 D2 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2011 12:35:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
antonimelmanowicz napisał(a):
oki wiec rozumie ze ktos poskładał rozrzad odwrotnie? znaczy pompe odwrucił o 180 st., jutro zabieram sie do roboty wzuce logi po skaczeniu

rozchodzi sie o przekrecenie pompy "o milimetry"... to ze jest po 2giej stronie nie znaczy nic wiecej ze kat jest przed zerem (a powinien byc w przedziale 0-4ATDC - u Ciebie jest mniej wiecej o 0.2 przed zerem albo jak wolisz 0.2BTDC - czylu do poprawnego zakresu tak wiele nie brakuje)
Poza poprawa kata wtrysku przyczyna kichowatego zapalnia moze byc delikatnie wolniej krecacy rozrusznik bo:
- siedzi rozrusznik
- aku padaka (podlacz przy rozruchu drugi aku bys zweryfikowal czy wtedy przypadkiem zdecydowanie lepiej nie zapala

Masz "smieszne" wolne obroty - poszukaj po forum co to sa adaptacje, kody do adaptacji i sprawdz w ecu czy w adaptacjach nie nagrzebano w aucie (np podniesienie wolnych, dawka paliwa itp)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2011 19:36:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 21:02:17
Posty: 24
Lokalizacja: Kłodzko
no i stało sie, podczas porannego rozruchu zdech rozrusznik usmazył sie elektromagnes podejrzewam ze to miało najwiekszy wpływ na odpalanie po wyjeciu (nawet poszło łatwo) okazało sie ze wirnik lata jak ta lala, tuleje sie skonczyły, szczotkotrzymacz sie tez skonczył, poskładam to dopiero jak dostane cewke i zaczne sie bawic w ustawianie kata

_________________
było 100 C3 2.0D CN
jest OOOO a8 D2 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2011 19:18:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 21:02:17
Posty: 24
Lokalizacja: Kłodzko
rozrusznik poskładany kreci o wiele lepiej, pompa ustawiona na 0,4 btdc, ale co do faktu nie palenia na ciepłym dalej kaszana, pozatym dzisiaj po podpiecu pod vaga wyskoczył bład 01268 n146 nastawnik dawki paliwa uszkodzony, czy to juz koniec pompy, pozatym dzisiaj walczyłem z małymi bombelkami powietrza w paliwie ale sie poddałem niewiem z kad sie dostaja mysle ze to one maja wpływ na odpalanie ale moze sie myle?

_________________
było 100 C3 2.0D CN
jest OOOO a8 D2 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2011 20:24:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
kat na LATE ma byc w przedziale 0-4ATDC.....koniec i kropka!
Pozbieraj sie, pojedz do prawdziwego mechanika albo sam zakasaj rekawy lub ubezpieczyc, oblac benzyna i podpalic....
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2011 18:27:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 21:02:17
Posty: 24
Lokalizacja: Kłodzko
no to kat ustawiony w przedziale 0-4ATDC, a dokładnie 3,2, tyle ze audi dalej piłuje rozrusznik zanim odpali

_________________
było 100 C3 2.0D CN
jest OOOO a8 D2 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2011 21:28:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Odepnij czujnik temperatury i zaobserwuj czy bedzie poprawa.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2011 07:59:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
1) sprawdzic czy w adaptacjach (vag-com) nie nagrzeabano troche przez co to co widac w 001 nie musi byc do konca prawdziwe - szukaj kodow do logowania w szukaj i sprawdz wartosci dotyczac dawki i wolnych obrotow... w przypadku "nieseryjnych" useryjnic i ponownie zlogowac na rozgrzanym 001S (jezeli wtedy dawka spadnie Ci do okolicy np 3.5 to moze przyczyna jest padaka VP44)

2) jezeli auto po nocy pali dobrzr a po 30min od wylaczenia juz nie to srawe zapowietrzania potraktowalby 3rzednie

3) ECU nie podaje do rozruchu tej samej dawki paliwa... auto gorace przy rozruchu dostaje jej mniej (i w zaleznosci od predkosci obrotowej - wolniej wiec mnie wachy).... prawdopodobnie jakbys kupil czujnik temp topranu za 25pln (albo ten wyciagnal i zatykal dziurke palcem:) ), przepial do niego wtyczke (by ecu myslalo "jest 15stopni tylko") pewnie zapaliby dobrze (w ramach zabijania nudy mozesz sprobowac)

4) poniewaz jest jak opisalem w p.3 to kazde klopoty z kreceniem wplywaja na takie klopoty.. zakladam, ze rozrusznik masz w 100% juz sprawny wiec pozostaje eksperyment z AKU - podlacz na kablach rozruchowych drugi z zapalonego auta i wtedy sporobuj.... jezeli bedzie wyrazna poprawa to pewnie aku siedzi... siedzacy aku (albo siedzacy alternator...) demaskujesz tez inaczej: zapal auto i zmierz napiecie na wolnych obrotach... oraz przy dogazowaniu powiedzmy do 2,5tys... jezeli napiecie przy przygazowaniu nie bedzie chcialo przekroczyc np 13.8V to pewnie lata swietnosci ma bezpowrtonie za soba

5) sprawdzic swiece zarowe (przy rozgrzanym aucie tez dzialaja przy rozruchu)-bez wykrecania! (fajki sciagasz i miernikiem zmierz opor)

6) podejsie tworcze.... musisz sprawic by ECU podajac wiaderko ropy myslalo ze podaje go tylko polowe.... wtedy gdzy bedzie chcialo podac pol wiaderka (rozruch goracy) to poda go cale wiaderko.... jak zrobic w bambuko ECU? adaptacje dawki paliwa: sprobuj wpisac taka wartosc by wartosc dawki na wolnych obrotach w 001 spadla (i tak bedzie podawal tyle samo... inaczej wolne obroty mialbyc mniejsze albo wieksze...) - wtedy to bylby taki workaround...

7) kazdy niemalowany tuner bedzie umial znalezc mape koksu od rozruchu i tak ja dlubnoc by koks do rozruchu byl wiekszy na goracym

Pozdrawiam i powodzenia,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2011 17:46:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 21:02:17
Posty: 24
Lokalizacja: Kłodzko
,, przemekk74 ,, dzieki za podniesienie na duchu, no wkoncu cos sie dzieje, po zdjeciu wtyczki z czujnika autko pali od strzała no moze nie dosłownie ale za drugim obrotem rozrusznika, wsumie prubowałem znalesc kody do adaptacji ale po wpisaniu działa tyklo 11463 reszta wyzuca błedy typu ze za duzo urzadzen czy cos takiego, elektryk z kłodzka zyczy sobie 400 stówki za zrobienie porzadku z odpalaniem ...masakra...

_________________
było 100 C3 2.0D CN
jest OOOO a8 D2 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2011 20:56:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Kup nowy czujnik i zamiecione :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2011 20:41:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2008 21:02:17
Posty: 24
Lokalizacja: Kłodzko
witac ponownie wymiana czujnika niestety nic niedała :(

_________________
było 100 C3 2.0D CN
jest OOOO a8 D2 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2011 13:12:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Akumulator ?
U mnie na cieplym z powodu slabego aku. palil dlugo.[/list]

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2011 13:32:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
antonimelmanowicz napisał(a):
witac ponownie wymiana czujnika niestety nic niedała :(

wiec pozostaje poplakac sobie albo spawdzic reszte punktow, ktore wyzej wymienilem...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: