.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 09:01:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI AKE] Nie odpala a jechał
PostNapisane: 19.wrz.2011 13:12:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2008 09:06:51
Posty: 27
Witam po bardzo długiej przerwie.
Mam problem z moim Audikiem.
W piątek żona przyjechała do domu bez problemow, a w sobote samochod nie odpalił. Rozrusznik normalnie kręci, paliwa jest pół zbiornika i od razu mówie że tankowane było do pełna i wyjeżdżone więc chyba raczej nie wina paliwa. co może być??
kręci tak jak by paliwa nie dostawał, ale poluzowałem rurki do wtrysków (3) i niby pryska może trochę słabo ale nie mam porównania bo wcześniej nie sprawdzałem jak palił.
co może być??

_________________
AUDI AVANT A6 2,5 TDI V6 AKE 180 KM Tiptronik :)
(Stalowa Wola)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5 TDI AKE] Nie odpala a jechał
PostNapisane: 19.wrz.2011 14:26:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
podlaczyc kabelek, przeczytac bledy, wkleic na forum - domyslam sie, ze kabelka nie masz wiec uprzedzam: bledy czytac ross-tech vagcom (moze byc "demo") a nie polskim klonem bo pozniej okaze sie ze opis bledow jest bez sesnu przetlumaczony itp

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2011 12:56:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2008 09:06:51
Posty: 27
kabelek bedę miał jutro więc sprawdzę
i będe probował wkleić:)

_________________
AUDI AVANT A6 2,5 TDI V6 AKE 180 KM Tiptronik :)
(Stalowa Wola)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2011 21:53:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 23:43:00
Posty: 4
Lokalizacja: lodz
Witam mialem taki sam problem w bmw e39 2,5tds wina byl uszkodzony zaworek w pompie wtryskowej, odkrec kabelek plusowy od pompy i dotykaj nim do plusa pompy i sluchaj czy zaworek tak cyka jesli nie, masz przyczyne pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2011 21:55:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 23:43:00
Posty: 4
Lokalizacja: lodz
Witam mialem taki sam problem w bmw e39 2,5tds wina byl uszkodzony zaworek w pompie wtryskowej, odkres kabelek plusowy od pompy i dotykaj nim do plusa pompy i sluchaj czy zaworek tak cyka jesli nie masz przyczyne pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2011 10:19:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2008 09:06:51
Posty: 27
no i jestem
pokazało mi :

00955-KEY1

09-10-Adaptation limit surpassed intermittent

01559-drivers door

01318-central module injection pump (J399)

03-00-no signal

01318-central module injection pump (J399)

49-00-no signal

to z drzwiami kierowcy to się zgadza bo faktycznie nie działa światełko jak drzwi otworze
ale reszta to sie domyślam że cos z pompą wtryskową tylko czy nie dostaje sygnału z komputera czy zawiesił sie zaworek.
prosze o pomoc

_________________
AUDI AVANT A6 2,5 TDI V6 AKE 180 KM Tiptronik :)
(Stalowa Wola)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2011 12:25:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 23:43:00
Posty: 4
Lokalizacja: lodz
mi komputer pokazywal problem z czujnikiem polozenia walu, sprawdzenie zaworka w pompie to 5minut roboty jak cyka to dobrze znaczy ze jest ok jesli nie to do wymiany i odpali odrazu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2011 12:26:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 23:43:00
Posty: 4
Lokalizacja: lodz
komputer nie pokaze ze uszkodzony jest zaworek , injector pump to pompa wtryskowa mysle ze to wina zaworka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2011 12:47:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2008 09:06:51
Posty: 27
a może ktos wie gdzie on jest, bo w normalnym samochodzie do zaworku, który jest na "wierzchu" dochodzi jeden kabelek+. a tutaj dochodzi wiązka przewodów do jakiejś puszki. Niby pokrywka jest na śruby, ale czy tam jest ten zawór czy jest jakiś inny.

_________________
AUDI AVANT A6 2,5 TDI V6 AKE 180 KM Tiptronik :)
(Stalowa Wola)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2011 19:34:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Krakers102 napisał(a):
a może ktos wie gdzie on jest, bo w normalnym samochodzie do zaworku, który jest na "wierzchu" dochodzi jeden kabelek+. a tutaj dochodzi wiązka przewodów do jakiejś puszki. Niby pokrywka jest na śruby, ale czy tam jest ten zawór czy jest jakiś inny.

to nie ursus, nie ma prostego elektrozaworka, ktory jest uszkodzony i jak go wymienisz to pojedziesz dalej... prawd. padla Ci elektronika pompy wtryskowej - a dokladnie tranzystor sterujacy elektrozaworem.... jak dobrze poszukasz to na forum znajdziesz opis jego wymiany tylko uprzedzam ze nie kazdemu sie tak prosto upieka (tranzystor sam to pare pln)
Oficjalna droga to wymiana tej puszki elektroniki wraz z 2ma elektrozaworami (+ ewentualnie inne uszkodzenia) + kalibracja pompy .... lacznie z mechanikiem co Ci pompe wyciagnie, wysylka do serwisu boscha (nawet tylko nieliczne maja sprzet do pompy VP44) jak i sama naprawa to drobne 2 kola (to przy zalozeniu ze pompa sie nie popsula a tylko elektronika!)
Magicy naprawiajacy pompy po 700zyla to magicy tylko od tranzystorkow
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2011 12:15:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2008 09:06:51
Posty: 27
Dokładnie to mi powiedział mechanik dzisiaj rano
taki bardziej zorientowany
umówiłem się na jutro no i zobaczymy.
Samochód super ale jak coś siądzie to kosztuje:D
pozdrawiam

_________________
AUDI AVANT A6 2,5 TDI V6 AKE 180 KM Tiptronik :)
(Stalowa Wola)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2011 09:07:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2008 09:06:51
Posty: 27
no i wyszło, że pompa wtryskowa się zatarła, a co jeszcze to dokładnie nie wiem.
po jutrze mam odebrać samochód to się dowiem i napiszę na pewno.
podobno to przez paliwo, ale ja na opale nie jeżdżę.

_________________
AUDI AVANT A6 2,5 TDI V6 AKE 180 KM Tiptronik :)
(Stalowa Wola)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2011 17:29:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Krakers102 napisał(a):
no i wyszło, że pompa wtryskowa się zatarła, a co jeszcze to dokładnie nie wiem.

a mozna wiedziec jak postawiono diagnoze co do zatarcia pompy? to ze nie dziala moze wynikac z wielu czynnikow... lacznie takim za pare pln jak i za pare tysiecy... w tym pierwszym przypadku moze wystarczy odciac 2 kable z pompy laczace elektronike z elektrozaworami, wyciagnac wtyczke i wyslac sama elektronike... a moze trzeba dac pompe do naprawy - z tym, ze ustal czy goscie od naprawy przypadkiem nie bede wymieniac tylko naprawiac elektronike bo wtedy zwyczajnie szkoda bawic sie w wyciaganie pompy z auta....
Miej na wzglednie fakt, ze zdecydowana wiekszosc serwisow pomp wtryskowych fizycznie nie ma odpowiednich przyrzadow do profesjonalnej naprawy (nie mylic z wymiana tranzystorka) i jedyne co robia to:
a) wymiana tranzystorka
lub
b) wyslanie Twojej pompy do innego (ze sprzetem do VP44) serwisu pomp wtryskowych
Pisze to bys byl swiadom, ze moze byc tak, ze:
Wariant na granicy naciagania
- zaplacisz za 30min pracy kogos z lutownica 700zyla + koszt wyciagania (bez sensu) pompy wtryskowej i jej wysylki
Wariant fartowy
- wyciagniesz elektronike i dasz ja sama do naprawy (powiedzmy 300zyla na allegro + koszta wysylki pewnie w okolicach 50pln w dnie wtrony)
Wariant wyru... na calego:
- zaklad skasuje 3 kola za niby naprawe, kalibracje a wymieni tylko tranzystorek
Wariant pelna ale i uczciwa naprawa
- wyciagniesz pompe i wyslesz cala gdzie np wymienia elektronike (nie mylic z naprawa poprzez wymiane tranzystorka tylko wsadzenie nowej elektroniki z nowymi elektrozaworami) i naprawia ja "mechanicznie" a za calosc z wysylkami i mechanikiem zabulisz 2.5 - 3.5 kola
wariant swap
pojdziesz do boscha i oddasz swoja vp44, zabulisz chyba cos okolo 3,5 patyka (kiedys to takie drogie bylo) i idbierzesz inna vp44 po regeneracji na gwarancji (przewaga wzgledem naprawy: bosch odpowiada za cala pompe a nie naprawiane czesci)
To nie naprawa pt wymiana klockow.... warto chwile sie zastanowic by nie plakac...
doslownie pare dni temu byl watek ze "nie chce zapalic" gdzie skonczylo sie to prawd. wariantem na granicy naciagania...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2011 09:59:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2008 09:06:51
Posty: 27
Witam
okazało sie że elektronika jest ok.
po rozebraniu pompy wyszło że jest zatarta.
tłoczek ma takie rysy jak by ktoś specjalnie przecinakiem porobił.
podobno to wina paliwa.
robi mi to znajomy mechanik który robi szlify i remonty silników.
i mówi że najlepiej jeździć na rzepaku bo jest czysty, a reszta paliw na naszych stacjach niestety pozostawia dużo do życzenia.
no jutro ma być gotowy.
pozdrawiam

_________________
AUDI AVANT A6 2,5 TDI V6 AKE 180 KM Tiptronik :)
(Stalowa Wola)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2011 12:12:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Krakers102 napisał(a):
Witam
okazało sie że elektronika jest ok.
po rozebraniu pompy wyszło że jest zatarta.
tłoczek ma takie rysy jak by ktoś specjalnie przecinakiem porobił.
podobno to wina paliwa.
robi mi to znajomy mechanik który robi szlify i remonty silników.
i mówi że najlepiej jeździć na rzepaku bo jest czysty, a reszta paliw na naszych stacjach niestety pozostawia dużo do życzenia.
no jutro ma być gotowy.
pozdrawiam


to Ci doradził :): . Te pompy maja to do siebie, zlym paliwem mogles tylko przyspieszyc ten proces. Tankuj, Bp, Shell... + lej na bak max 100ml mixolu.
Jak i stosuj czasem srodki czyszczace ukl. wtryskowy np. STP.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2011 11:15:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2008 09:06:51
Posty: 27
miał być na dzisiaj ale dzisiaj dopiero składaja pompe (byłem i widzialem)
jak odbiore to opisze co wyszło
a propo paliwa to jak już pisałem powiedział mi że najlepiej tankować rzepak , no może być bio bo jest czyściejsze od normalnej ropy, no i dodatek też radził dolewać co kilka zbiorników.
no cóż zobaczymy
wszystko opisze
pozdrawiam

_________________
AUDI AVANT A6 2,5 TDI V6 AKE 180 KM Tiptronik :)
(Stalowa Wola)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2011 12:54:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Krakers102 napisał(a):
powiedział mi że najlepiej tankować rzepak , no może być bio bo jest czyściejsze od normalnej ropy, no i dodatek też radził dolewać co kilka zbiorników.

a moze warto przy niskim stanie baku co jakis czas dolac mocno miksolu i wlaczyc 004BS na 15min aby tak wszystko sie "przesmarowalo"....pozniej dodankowac by nie kopcic jak ursus i juz.... wszystko to spekulacje - jedno jest pewne... za babole producenta placi klient....
No nic... czekamy na pelny opis i nie gardzimy fotorelacja, cenami i opisem zaplecza technicznego (uzytych "przyrzadow") mechanika (to cos w rodzaju "serwis pomp wtryskowych" czy "mechanika ogolna"?)
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: