.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.kwi.2024 14:38:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zmiana silnika w Audi 100 C4 1993rok
PostNapisane: 10.paź.2011 19:21:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2011 18:42:37
Posty: 10
Lokalizacja: Katowice
Witam nie potrafię znaleść postów powitalnych więc wybaczcie że piszę postata tematycznego.
A więc do rzeczy,chodzi o zmianę silnika mam możliwośc kupna Audi 100 C4 z 1993 roku z zatartym silnikiem 1800cm3 8v,a mam silnik z golfa trójki tez 1.8 8v silnik typu ABS jak sie nie mylę z 1995roku,teraz pytanko do fachowców od Audi czy bez problemu ten silnik wpasuje się w "budę"od Audi chodzi o mocowanie łap.Jeżeli chodzi o układ zasilania paliwem to pozostaje ten z audi bo silnik mam tylko tzw słupek a i druga sprawa zmiana głowicy chyba jest nieunikniona,ponieważ silnik z gofra ma wtrysk jedno punktowy a Audi ma podobny układ do mercedesowskiego Ke-jetronik i wtryski są w głowicy.
Z góry dziękuję za odpowiedz i jeszcze raz przepraszam że nie mogę znaleść miejsca powitalnego

_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabel jest postacią pozytywną,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2011 20:20:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nie było w 100 C4 silnika 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2011 21:39:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
1.8 to w c3 jak już chyba był, może to jakie składane coś, że ma 93 w dowodzie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2011 08:48:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2011 18:42:37
Posty: 10
Lokalizacja: Katowice
100% jest to C4 na tyle co sie na udi znam i nie jestem ślepy i potrafie rozróżnić c3 od c4 :) ale ma silnik 1.8 i w papierach 1.8 i nie ma w papierach żadnego składaka sam juz nie wiem co o tym myśleć ale wracając do tematu to gdybym chciał wrzucić silnik z golfa to musze głowice przerzucić tak czy jest to całkowicie inny silnik

_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabel jest postacią pozytywną,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2011 09:23:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
czasem w audi nie siedzi silnik wzdłużnie a w golfach poprzecznie? już rodzi się problem z łapami, ciekawe jaki silnik siedział tam w orginale- zapewne 2.0, bo gdyby było tam jakieś 2.3 to ława itp pozwoliłaby Ci wsadzić 2.3 lub większy i to byłby najbardziej opłacalny biznes. Bo 1.8 się napoci i spali więcej niż coś większego.

i nie rozumiem akcji z tą głowicą...

znajdż oznaczenie na bloku silnika i wtedy coś się jaśniej zrobi. A nawet mega jaśniej. możesz też zapodać zdj komory silnika. Dopiero wtedy można podpowiadać co dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2011 17:00:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2011 18:42:37
Posty: 10
Lokalizacja: Katowice
dymian1987 napisał(a):
i nie rozumiem akcji z tą głowicą...

Chodzi o to że w vw jest jednopunktowy wtrysk i w głowicy nie ma otworów na wtryski,a audi ma wtryski w glowicy jak mercedes prawda czy żle widze na zdjęciach

_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabel jest postacią pozytywną,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2011 17:48:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Raul napisał(a):
dymian1987 napisał(a):
i nie rozumiem akcji z tą głowicą...

Chodzi o to że w vw jest jednopunktowy wtrysk i w głowicy nie ma otworów na wtryski,a audi ma wtryski w glowicy jak mercedes prawda czy żle widze na zdjęciach


wtryski w głowicy to mają dopiero nowe FSi, wtryski masz w kolektorze ssącym, chcąc zmienić sam silnk kupujesz goły silnik i kładasz swój osprzęt, najpierw ustal jaki masz silnik pojemność, rodzaj zasialania, oznaczenie a dalej szukaj silnika,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2011 18:10:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2009 15:23:36
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa-Wola, Raszyn, Wól - ka
hubos21 napisał(a):
nie było w 100 C4 silnika 1.8


było i nadal można te silniki kupić 1.8 125km

a co do kolegi co chce zmieniać silnik to nie lepiej poszukać silnika w dobrym stanie za około 1000 zł i zrobić wymianę tylko samego silnika i nie bawić się w ciągniecie kabli i całej tej zabawy...

_________________
Audi 100 C4 93r. AVANT 2.0 16v ACE
AUDI by żyło się lepiej:)
Sposób na szczęście - nie przejmować się tym na co nie mamy wpływu...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2011 18:37:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Adi C4 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
nie było w 100 C4 silnika 1.8


było i nadal można te silniki kupić 1.8 125km

a co do kolegi co chce zmieniać silnik to nie lepiej poszukać silnika w dobrym stanie za około 1000 zł i zrobić wymianę tylko samego silnika i nie bawić się w ciągniecie kabli i całej tej zabawy...


owszem ale w A6/C4 a nie w 100 C4 z 93r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2011 20:13:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
na jednopunkcie i wielopunkcie tłoki napewno będa inne , nie wiem jak ty to pozniej odpalisz jak wogle czapa ci spasuje z jednego do drugiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2011 23:11:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2011 18:42:37
Posty: 10
Lokalizacja: Katowice
o tak wszystko rozumien tylko jedno podstawowe pytanie wtyskiwacze są w kolektowrze nie w głowicy jak dobrze rozymiem w tego co piszecie

_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabel jest postacią pozytywną,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2011 08:07:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Raul napisał(a):
o tak wszystko rozumien tylko jedno podstawowe pytanie wtyskiwacze są w kolektowrze nie w głowicy jak dobrze rozymiem w tego co piszecie


tak, w kolektorze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2011 20:57:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2011 18:42:37
Posty: 10
Lokalizacja: Katowice
To jak są w kolektorze a nie w głowicy to wsadzę tam co mi podejdzie pod rękę dzięki wielkie muszę przeliczyć koszty i pooglądać to auto dokładnie.

_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabel jest postacią pozytywną,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika w Audi 100 C4 1993rok
PostNapisane: 10.maja.2012 15:18:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2011 18:42:37
Posty: 10
Lokalizacja: Katowice
Witam po długiej przerwie,nie miałem neta więc się nie odzywałem,a że życie zmusiło mnie do wyjazdu zagranicę :( to nie miałem ani neta a ni komputera.Dopiero teraz mam internet i chcę Wam napisać że z tamtej audi nic nie wyszło bo to kupa złomu była niestety.
Ale narodził mi się kolejny temat A6 C4(jakoś bardzo mi się podobają te C4 lepiej niż C5) i tu mam prośbę(pytania) do znawców Powiedzcie mi C4 w roczniku 95/96 z silnikiem 2.0 benzyna jaki miał wtrysk paliwa czy taki sam jak 100 C4 czyli mechaniczny czy z wtryskami elektrycznie sterowanymi,jak wygląda temat z automatyczną skrzynią biegów w tych modelach,czy są wieczne jak w mercedesach z tamtych lat(o ile ktoś dbał o nie)czy są bardziej awaryjne,zużycie paliwa pewnie waha się w granicach 10-13 litrów a może więcej??? Dziękuję z góry za pomoc i nie zakładałem nowego tematu gdyż nie chciałem zaśmiecać a model C4 to C4 więc szkoda rozpisywac się od nowa.Pozdrawiam Serdecznie

_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabel jest postacią pozytywną,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika w Audi 100 C4 1993rok
PostNapisane: 12.maja.2012 10:20:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
2.0 ma 101 lub 115 koni,
ten drugi mam w b4 i jest to stare poczciwe abk, pali mi to od 8,8 do 13 gazu z naciskiem na 10-11/manual/
zaś 1 chyba aad i oba nie mają już nic wspólnego z mechanicznym wtryskiem.
Co do automatów to jest to 4 biegowa skrzynka- najlepszy wybór jeżeli chodzi o koszta eksploatacji- bo obsługiwana z głową chodzi bardzo długo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 12.maja.2012 12:54:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
hubos21 napisał(a):
Adi C4 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
nie było w 100 C4 silnika 1.8


było i nadal można te silniki kupić 1.8 125km

a co do kolegi co chce zmieniać silnik to nie lepiej poszukać silnika w dobrym stanie za około 1000 zł i zrobić wymianę tylko samego silnika i nie bawić się w ciągniecie kabli i całej tej zabawy...


owszem ale w A6/C4 a nie w 100 C4 z 93r


były w 100 C4 - osobiście widziałem jeden w CH ;)

a co do spalania: kup jakiś v6-2.6 lub 2.8- spalanie na podobnym poziomie, a mocy wiele więcej i większa frajda z jazdy ;)

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika w Audi 100 C4 1993rok
PostNapisane: 12.maja.2012 15:24:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
metyoo napisał(a):
hubos21 napisał(a):
Adi C4 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
nie było w 100 C4 silnika 1.8


było i nadal można te silniki kupić 1.8 125km

a co do kolegi co chce zmieniać silnik to nie lepiej poszukać silnika w dobrym stanie za około 1000 zł i zrobić wymianę tylko samego silnika i nie bawić się w ciągniecie kabli i całej tej zabawy...


owszem ale w A6/C4 a nie w 100 C4 z 93r


były w 100 C4 - osobiście widziałem jeden w CH ;)

a co do spalania: kup jakiś v6-2.6 lub 2.8- spalanie na podobnym poziomie, a mocy wiele więcej i większa frajda z jazdy ;)


w katalogu części IC pokazuje w 100 C4 silnik 1.6 :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 12.maja.2012 20:50:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
Raul napisał(a):
To jak są w kolektorze a nie w głowicy to wsadzę tam co mi podejdzie pod rękę dzięki wielkie muszę przeliczyć koszty i pooglądać to auto dokładnie.



Są w kolektorze, ale głowica od jednopunktu ma inne otwory na kolektor ssący niż od wielopunktu. Pomimo, że wtryski są w kolektorze, to w głowicy jest podcięcie. Głowice nie są zamienne i kolektory nie pasują. Da się założyć jednopunktowy do wielopunktowej głowicy (na płytce), ale w drugą stronę już nie.

Co do tłoków, to nie ma problemu, będą pasować zamiennie, zmieni się tylko stopień sprężania, ale w praktyce nawet tego nie zauważysz.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika w Audi 100 C4 1993rok
PostNapisane: 13.maja.2012 12:44:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2011 18:42:37
Posty: 10
Lokalizacja: Katowice
metyoo napisał(a):
a co do spalania: kup jakiś v6-2.6 lub 2.8- spalanie na podobnym poziomie, a mocy wiele więcej i większa frajda z jazdy ;)


No ok a jak jest z awaryjnością tego silnika,osprzętu skrzyń biegów oczywiście mnie najbardziej interesują te modele z automatyczna skrzynią biegów i spalanie jest na podobnym poziomie jak napisałeś czyli mniej więcej 12l/100km 15l/100km 20l/100km
Ja miałem Mercedesa 3.4AMG który spalał przy normalnej(czyli bez dotykania gazu prawie)jeździe jakieś 12-15l/100km a z fantazja to ponad 20 połknoł

_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabel jest postacią pozytywną,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika w Audi 100 C4 1993rok
PostNapisane: 13.maja.2012 13:31:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 18:34:54
Posty: 4
Raul napisał(a):
metyoo napisał(a):
a co do spalania: kup jakiś v6-2.6 lub 2.8- spalanie na podobnym poziomie, a mocy wiele więcej i większa frajda z jazdy ;)


No ok a jak jest z awaryjnością tego silnika,osprzętu skrzyń biegów oczywiście mnie najbardziej interesują te modele z automatyczna skrzynią biegów i spalanie jest na podobnym poziomie jak napisałeś czyli mniej więcej 12l/100km 15l/100km 20l/100km
Ja miałem Mercedesa 3.4AMG który spalał przy normalnej(czyli bez dotykania gazu prawie)jeździe jakieś 12-15l/100km a z fantazja to ponad 20 połknoł


Silnik bardzo dobry ,bezawaryjny - mam 2.8 z przebiegiem 300 tys , skrzynia padla przy przebiegu 200 tys ,naprawiona dalej smiga .
Spalanie benz 10,5 na autobanie 140 -160 km /h miasto 14-18
lpg 12,5 trasa ,16do 22 miasto .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: