.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 09:29:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AVF] nowy zakup - logi do oceny
PostNapisane: 13.paź.2011 08:40:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Witam.
Ostatnio udało mi się kupić w końcu długo szukane audi a6 C5 1.9TDI
Jeszcze raz dzięki dla kolegi przemik za pomoc w oględzinach i diagnozę przed zakupem.

To nie jest temat na prezentowanie auta wiec zdjęć nie wrzucam jedynie
logi, zrobione po wymianie oleju.
Rozrządu jeszcze nie zmieniałem (sprzedający ma dosłać dokumenty potwierdzające niedawną wymianę -30tyś km temu) ale chyba nici z tego wiec niebawem dokonam dzieła (raczej mechanik). A propo rozrządu to jaki powinien być u mnie napinacz? (rok 2002, wauzzz4b83n02....).
Przy wymianie oleju zapytałem mechanika ile kosztowała by mnie taka przyjemność, powiedział że same materiały ok 1200zł :(:

Po trasie powrotnej z Warszawy do domu trochę poznaliśmy się z audiczką i parę felerów się pokazało.
1. ściąga na koleinach (205/55/16)
2. czuć nierówności (bardziej niż w passacie b5)
3. słychać wyraźnie opony i szum wiatru
4. silnik wykazuje słabość przy delikatnym ruszaniu
5. drgania - czuć ręką minimalnie w środku oraz po snopie świateł -na wolnych obrotach, przy przyspieszaniu gorzej - aż jakiś plastik rezonuje,
6. Gaszenie jak w moim pasku AFN - rzuca silnikiem
7. ktoś źle podłaczył nawigacje RNS-e bo głośniki przód i tył mam podpięte razem
8. Po bujaniu ręką auta wyraźnie widać zużycie amorków - podczas jazdy też kołysze. - stacja diagnostyczna mówi że jeszcze OK
9. Basowy pomruk przy przyspieszaniu i jakby syczenie od strony silnika.
10. czujniki cofania żyją własnym życiem.

Wyczyściłem kolektor i egr (były prawie zupełnie czyste, może z 0,5-1mm osadu), wymieniłem pęknięty przewód podciśnieniowy do klapy gaszącej.
Zauważyłem także luźny króciec wychodzący z pompy (chyba to pompa podciśnienia)
Obrazek
Nie sądzę żeby tak miało być więc zakleiłem tym co miałem pod ręką. Obsmarowałem silikonem wysokotemperaturowym - lekko i obwinąłem taśmą izolacyjną. Nie wiem czy była tam nieszczelność i czy moje zabiegi coś dały.

Gaśnie już dużo kulturalniej. Innych dolegliwości nie wyleczyło.
Odnośnie drgań i basowego pomruku zacząłem myśleć o wymianie plecionki i wspawaniu dodatkowo jeszcze jednego łącznika elastycznego za katalizatorem - temat obcykany na forum passata i u mnie w passku się sprawdził. Niestety do AVF w A6 niema plecionek a o dziwo superb czy passat z tym silnikiem już tak. Zaryzykowałem i zamówiłem - jeszcze nie przyszły części wiec temat do ogarnięcia na później.




Zrobiłem logi.
Dodam, że jak robiłem zaraz po skręceniu kolektora iegr test BS grupy 3 to silnik zaczął mocno dymić, szarpać, na vag-comie wyskoczył błąd (nie zapisał siew pamięci błędów) i zgasł.
Potem była przejażdżka, rozgrzanie silnika, logi dynamiczne i ponownie BS grupy 3 i wyszło już normalnie.



Logi robione w ciągu 2 dni (ale zawsze temperatura pona d 80st)
BS
Log (1 - 000)
Log (2 - 003)
Log (3 - 011)

STAT
Log (1 - 000)
Log (2 - 001)
Log (3 - 003)
Log (4 - 004)
Log (5 - 007)
Log (6 - 013)
Log (7 - 018)
Log (0 - 023)

DYN

Log (0 - 018,020,023)
Log (1 - 003)
Log (2 - 004)
Log (3 - 008)
Log (4 - 011)

Jedyne błędy jakie znalazł vag to dotyczace radia - poprzedni właściciel zmieniał nawigację i kierownica wielofunkcyjna już nie działa wiec pewnie coś źle po podłączał. Jest ktoś w okolicy kto potrafi ogarnać temat?

Czujniki cofania - przeczyściłem styki ale nic się nie zmieniło.
Włączam wstaczny jest jedno piknięcie potem coś tam jeszcze piknie ale dojeżdżam do przeszkody i one milczą. Przy podłaczonym vag-comie chodziłem za zdeżakiem to na poszczególnych czujnikach pokazywał ze zmieniają się odlełości do przeszkody i piszczał. Wsztstkie czujniki tykają i czuć drgania po dotknięciu - znaczy sie że żyją.

Byłbym wdzięczy, za ocenę logów i porady w w/w problemach.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2011 10:31:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
logi nie sa zle
luzny kruciec przy tandem pompie to norma, bardziej sprawdz czy pompa nie popuszcza ropki od dolu

rozrzad zrob , nie opieral bym sie na papierach od sprzedawcy ...
co do ceny czesci ja u siebie wymienialem wszystko [napinacze-rozrzadu,klimy,paski-wszystkie,wszystkie rolki,wszystkie srubki, podkladki,uszczelniacze, sprzegielko alternatora, termostat itd - koszt samych czesci to 1400 zł po sporych znizkach

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2011 15:20:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Logi - akceptowalne.
Auto gasnie kulturalniej bo klapa gaszaca pracuje jak nalezy (wymiana peknietego wezyka).

Rozrzad do wymiany obowiazkowo.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2011 17:30:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Piszecie, że logi nie są złe, są akceptowalne - czyli rozumiem, w porządku jednak nie idealnie.
Czy jest coś co należało by poprawić, sprawdzić żeby mieć spokój na dłuższy czas a co można wywnioskować z w/w logów?
Poza wymiana rozrządu.
A propo rozrządu. Kolega powiedział że mój mechanik coś dużo krzyczy za częsci i stwierdził że może załatwić taniej. Wysąłął mi takie ceny:
Kod:
NApinacz INA 153 zł
rolka zwrotna INA 71zł
pompa wody dolz 117 zł
 
razem : 499

nie wie m co to za pompa (może strzelił literówkę) ale na bank to nie jest komplet do rozrządu.
Mógłby ktoś wymienić mi wszystkie elementy (najlepiej z polecanymi firmami) jakie podlegają obowiązkowej wymianie przy robieniu rozrządu?

No i czy poza logami ,możecie podpowiedzieć coś na temat dolegliwości auta, które wymieniłem w pierwszym poście. Może jakieś podpowiedzi

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2011 19:40:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
to jest to co wymienilem zaraz po kupnie w swoim AVF Q jesli chodzi o rozrzad i pochodne :

rozrząd kpl. z ASO [rolka,pasek,napinacz ori Audi/VW]
pompa wody
pasek alternatora
pasek klimy
napinacz paska alternatora
napinacz paska klimy
sprzegiełko alternatora
uszczelniacz wału (przód)
uszczelniacz wałka rozrządu
śruba wałka rozrządu
śruba dwustronna do rolki napinającej
śruba dwustronna do rolki odwracającej
nakrętka do rolki napinającej
termostat
pierścień uszczelniający termostatu

firmy to INA,SKF,CONTI

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2011 21:47:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Rafał jak widzisz kolega Spanky dosc gruntownie odchwaszcza fure.

Zrob rozrzad, wymien olej, i filtry i pojezdzij troche.
Nastepnie znow się zglos z kompletem wykonanych logów.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2011 08:01:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
Rafał jak widzisz kolega Spanky dosc gruntownie odchwaszcza fure.


ja wiem czy gruntownie - kwestia zapewnienia sobie spokoju ducha .... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2011 08:08:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
jeśli ograniczę się do:
paska, rolki, napinacza, pompy wody, filtra paliwa
to chyba nie będzie to przesadna oszczędność?

No chyba że sprzęgiełko alternatora jest takim newralgicznym punktem mogącym powodować dziwną pracę, drgania silnika (tak mi się coś obiło o uszy) i warto przy okazji wymienić je + napinacz + pasek.

A z klimą to chyba wystarczy jak po obserwuję czy piszczy, hałasuje jeśli nie to napinacza i paska nię będę ruszał.
Poprawcie mnie jeśli się mylę lub z innych powodów pomysł wydaje się "średni"

Olej, filtr + filtr powietrza wymieniony

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2011 08:24:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
o filtrach,oleju,plynu chlodniczym,plynu wspomagania,plynu hamulcowym juz nie pisalem bo to dla mnie ABC ... ;)


nie pytaj sie czy wystarczy czy nie , bo potem jak jebnie napinacz badz pasek to bedziesz pisal ze zesmy pisali ze wystarczy ...

rob to co uwazasz za stosowane i na ile Cie stac ...
ja wole zrobic raz a porzadnie i maske otwierac tylko po to zeby przetrzec kurze ... :):

p.s i tak sie dzieli fury na "serwisowane" i serwisowane :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2011 08:46:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Nie no zgadzam sie z tobą, telepatycznie nie możesz ocenić stanu i zalecić bądź nie wymianę. Chodziło mi tylko czy sa jakeś rzeczy które oprócz rozrządu wyminić trzeba i tyle (tak jak pompa wody, nie wiem jak tu ale w moim 1Z była na tym samym chyba pasku i grzechem było jej nie zmienić).
Jeśli chodzi o płyny to wiadoma sprawa.
Zastanawia mnie ten alternator bo on i napinacz klimy może znacząco podnieść koszty a że chyba jeszcze amorki mi przyjdą do wymiany stąd szukam wariantu rozsądnie ekonomicznego ale broń boże jakiegoś "skąpego".

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2011 11:26:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
spanky napisał(a):
p.s i tak sie dzieli fury na "serwisowane" i serwisowane :):


wlasnie....


z alternatorem pewnie tez bedzie cos do zrobienia...
gdy ja wymienialem swoj rozrzad (tylko, ze 2.5) wyciaglem alternator i...
łozysko huczalo, wiec przeciez nie wloze takiego na kolejne 60 tys do wymiany kolejnego rozrzadu.
alternator pojechal do regeneracji, wymienione łozysko x2 oraz jego pierscienie, oraz jakies uszczelnienie.
wyszlo 150 zl jak pamietam, na szczescie szczotki byly w dobrym stanie, bo nie wymienia sie ich osobno tylko z .... (wylecialo mi z glowy) to kolejne prawie 200 zl.

wiec jak sam widzisz na pewnych rzeczach, nie da sie oszczedzic, a jezdzic na sile i sie zastanawiac kiedy to "strzeli" to moim zdaniem bez wikszego sensu.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: