.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 21:42:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4 2.3 aar] szarpie przy niskich obrotach.
PostNapisane: 07.lis.2011 21:17:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2010 17:13:42
Posty: 142
Lokalizacja: Żywiec prawie ze :)
Witam , chcialbym sie was zapytac czy jest w tym aucie jakies koło dwumasowe ? czy mam juz skrzynie do wymiany ? czy moze cos zupełnie innego? objawy sa takie ze przy jezdzie spokojniej 2200rpm nie da sie praktycznie utrzymac stalej predkosci bo autem trasznie szarpie , to samo podczas chamowania silnikiem. Problem dosc uciazliwy i chyba kosztowny w naprawie ?

_________________
126p
323bf-1
100 c4
Passat b5
80 b3 - i'm driving oldschool !:)

Na Teutatesa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c4 2.3 aar] szarpie przy niskich obrotach.
PostNapisane: 07.lis.2011 21:35:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
piter_dh napisał(a):
Witam , chcialbym sie was zapytac czy jest w tym aucie jakies koło dwumasowe ? czy mam juz skrzynie do wymiany ? czy moze cos zupełnie innego? objawy sa takie ze przy jezdzie spokojniej 2200rpm nie da sie praktycznie utrzymac stalej predkosci bo autem trasznie szarpie , to samo podczas chamowania silnikiem. Problem dosc uciazliwy i chyba kosztowny w naprawie ?

nie ma kola dwumasowego, sprawdz czy masz szczelna (cala) rure od silniczka krokowego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2011 21:44:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2010 17:13:42
Posty: 142
Lokalizacja: Żywiec prawie ze :)
tak, była juz raz w całosci wymieniana jedna pod kolektorem , jak i ta mniejsza (fajka)

_________________
126p
323bf-1
100 c4
Passat b5
80 b3 - i'm driving oldschool !:)

Na Teutatesa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2011 21:47:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
piter_dh napisał(a):
tak, była juz raz w całosci wymieniana jedna pod kolektorem , jak i ta mniejsza (fajka)


trzebaby sprawdzic potencjometr przepustnicy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2011 21:51:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2010 17:13:42
Posty: 142
Lokalizacja: Żywiec prawie ze :)
moge prosic krotka instrukcje "how to ?"

_________________
126p
323bf-1
100 c4
Passat b5
80 b3 - i'm driving oldschool !:)

Na Teutatesa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2011 22:00:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
piter_dh napisał(a):
moge prosic krotka instrukcje "how to ?"


a najlepiej to sprobowac wyblyskac kody w pierwszej kolejnosci


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2011 22:06:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2010 17:13:42
Posty: 142
Lokalizacja: Żywiec prawie ze :)
Własnie z tym jest u mnie problem bo nikt tego nie potrafi poprawnie zrobic (albo mamy zła instrukcje) wiec ta opcja po wielu probach odpadla, potencjometr jutro sprawdze, moze to byc wina samego silniczka krokowego ? bo na kablach jest napiecie ale po odpieciu wtyczki niewiele sie zmienia , a z wolnymi tez sa problemy ?

_________________
126p
323bf-1
100 c4
Passat b5
80 b3 - i'm driving oldschool !:)

Na Teutatesa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2011 22:47:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
piter_dh napisał(a):
Własnie z tym jest u mnie problem bo nikt tego nie potrafi poprawnie zrobic (albo mamy zła instrukcje) wiec ta opcja po wielu probach odpadla, potencjometr jutro sprawdze, moze to byc wina samego silniczka krokowego ? bo na kablach jest napiecie ale po odpieciu wtyczki niewiele sie zmienia , a z wolnymi tez sa problemy ?


moze byc
u mnie tez sie nie dalo wyblyskac kodow choc probowalem na rozne forumowe sposoby...

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2011 22:55:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
P.S. :D

co chwila na forum pojawia się ktoś kto ma problem z 2.3, 2.0 czy 2.0 16V, ja użytkuje C4ke już 5 rok i przy wartości auta w granicach 4000-5000zł w czerwcu wsadziłem 3000zł w silnik i hamulce żeby mieć święty spokój, 100tka jest tania w zakupie ale w utrzymaniu nie będzie to Opel Astra 1.6, chyba, że faktycznie w silniku zmieniasz wszystko na bieżąco to co trzeba zmienić z racji przebiegu jak np. układ WN (500-600zł), rozrząd, filtry oraz reczy, które się wysypały to nie masz później kupy gratów do sprawdzenia czy wymiany w razie czego

nie pisałeś czy auto ma lpg, czy szarpie jak zimne, ciepłe czy cały czas?

AAR w manualu nie ma żadnego potencjometru przepustnicy tylko dwa microswiche, jeden od dołu, od biegu jałowego i górny od pełnego otwarcia i na szarpanie nie będą miały wpływu, z mojego doświadczenia stawiam, że to przepływka podziękowała, auto może nawet idealnie zapalać ale przy dodawaniu, puszczaniu czy jeździe ze stałą prędkością będzie szarpało, druga rzecz to kulejący układ WN, świece, przewody, palec, kopułka, cewka, zła dawka paliwa, padnięta sonda, padająca pompa paliwa, nieszczelności dolotu, węże od krokówki, padnięta krokówka, źle ustawiony zapłon jeśli na bieżąco robisz naprawy itp to w takim momnecie wiesz co masz zmienione a czego nie jesteś pewien, podłącz sobie miernik pod sonde, zobacz czy działa później dłuższy kabel, miernik do środka i zobacz w momencie szrpania czy zalewa czy za ubogo, w aucie z wtryskiem mechanicznym najlepsza diagnostyka to nie kody błyskowe tylko podmianka gratów z innego auta jak nie chcesz za dużo wydawać

Sorry za poemat :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2011 09:46:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2010 17:13:42
Posty: 142
Lokalizacja: Żywiec prawie ze :)
Ładny poemat :peace: a tak na serio to kable swiece itp byly zmieniane, przepływka była przekladana z innego auta i nic to nie dało :/ dolot rowniez sprawdzany kilkanascie razy, a zapłonu sie podobno nie da przestawic (tak magicy mowili) wiec czytam jak i sprawdzam sonde :) auto ma lpg niestety . A jezeli podlacze krokowiec pod prostownik ze zmiennymi napieciami i bedzie on przeskakiwal to znaczy ze jest sprawny ? czy tylko na aucie sie go da sprawdzic ?

_________________
126p
323bf-1
100 c4
Passat b5
80 b3 - i'm driving oldschool !:)

Na Teutatesa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2011 10:16:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
i czy identyczne objawy są na lpg i na pb?

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2011 10:30:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
piter_dh napisał(a):
Ładny poemat :peace: a tak na serio to kable swiece itp byly zmieniane, przepływka była przekladana z innego auta i nic to nie dało :/ dolot rowniez sprawdzany kilkanascie razy, a zapłonu sie podobno nie da przestawic (tak magicy mowili) wiec czytam jak i sprawdzam sonde :) auto ma lpg niestety . A jezeli podlacze krokowiec pod prostownik ze zmiennymi napieciami i bedzie on przeskakiwal to znaczy ze jest sprawny ? czy tylko na aucie sie go da sprawdzic ?


bardziej wygląda to na problemy z paliwem bo jadąc za stałą prędkością z nawet lekko wcisniętym gazem swich od biegu jałowgo jest rozłączony a dopiero jak się przepustnica zamyka jest sterowanie krokowcem, poszukaj, może znajdziesz kogoś w okolicy co pożyczy Ci taką krokówce na podmianke, 2 min roboty :peace: przepływka była przekładana a co ze składem mieszanki bo to też nie jest bez znaczenia a najważniejsze pytanie czy na pewno problemy z silnikiem czy coś z napędem, poduszki silnika? skrzyni?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2011 12:35:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2010 17:13:42
Posty: 142
Lokalizacja: Żywiec prawie ze :)
na pb podczas rozgrzewania silnika potrafi nie reagowac przez chwile podczas jazdy na pedal gazu , dopiero jak wcisne do oporu to jedzie , jak sie zagrzeje problem nie wystepuje . Poduszki sprawdzalem wlasnie , dlatego w pierwszym poscie pytalem czy to moze byc wina skrzyni ? dawke paliwa tylko na przeplywce zmienialem , w tym miejscu gdzie jest strzaleczka narysowana ujmujac i dodajac podkladki. Sonada sprawdzona , podaje prawie tabelowe wartosci :)

_________________
126p
323bf-1
100 c4
Passat b5
80 b3 - i'm driving oldschool !:)

Na Teutatesa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2011 12:44:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
piter_dh napisał(a):
dawke paliwa tylko na przeplywce zmienialem , w tym miejscu gdzie jest strzaleczka narysowana ujmujac i dodajac podkladki.


??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2011 13:16:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2010 17:13:42
Posty: 142
Lokalizacja: Żywiec prawie ze :)
gdzies tutaj znalazłem taka metode , ze tak sie reguluje dawke paliwa , wykrecajac srobe i dokladajac/ujmujac pod nia podkladki :):

_________________
126p
323bf-1
100 c4
Passat b5
80 b3 - i'm driving oldschool !:)

Na Teutatesa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2011 14:15:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2010 17:13:42
Posty: 142
Lokalizacja: Żywiec prawie ze :)
To ja odgrzeje kotleta :) wymienilem cała przepustnice , jeszcze raz sprawdzilem pompe paliwa i smiga ale bez popraw . Dopiero znajomy podpowiedzial zebym za krokowca wsadził kolanko pcv. Zrobilem tak i auto pieknie , nie szarpie , ma rowne wolne na gazie , ale... własnie ale jest problem na benzynie , nie zacina sie juz , ale chyba go zalewa, poniewaz gdy z wolnych depne mu to strasznie strzela w kolektor(na benzynie) . Wykombinowałem ze moze to byc cos z samym napieciem na wtyczce bo podmianka krokowego rowniez nic nie dziala i okazuje sie ze jest na niej stałe napiecie , bez znaczenia czy jest na jałowym czy 6tys obr/min i tutaj pytanie co jest przyczyna ? jakies zwarcie ? gdzie najbardziej prawdopodobne ?

_________________
126p
323bf-1
100 c4
Passat b5
80 b3 - i'm driving oldschool !:)

Na Teutatesa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2011 16:00:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sty.2011 14:19:57
Posty: 137
Lokalizacja: WLKP
Nadeszła pora odmowy prawidłowej współpracy mojego AAR-a.
piter_dh czy uporałeś się z "strzelaniem" na Pb. Na podtlenku LPG wszystko w porządku. Rano odpalam na Pb- strzał i chodzi, przyspiesza prawidłowo(bez pałowania) przejadę około 2-3 km i zaczynają się problemy. Silnik przy wciśnięciu dźwigni przyspieszania słabnie (obroty lecą w dół)-> zdejmuję nogę i obroty wracają do normy. Przy ponownym wciśnięciu obroty podnoszą się i następnie opadają i zaczyna strzelać (antystrzał zamontowany na gumie od rozdzielacza do przepustnicy). Na postoju silnik wkręca się na obroty, jednakże im wyższe tym wolniej. .W weekend zamierzam wymienić pompę paliwa ale przed tym chciałbym jakieś sugestie dotyczące przywrócenia prawidłowej pracy Silnika ;)
Pozdrawiam.

EDIT:
Udało się przywrócić życie mojemu AAR-owi. Przyczyną była sonda lambda. Zamontowałem od NG i śmiga jak nowy :D

_________________
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
AUDI A8 [AEW]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: