.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 14:56:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 d2 3.3TDI] wymiana oleju 10W -> 5W
PostNapisane: 15.lis.2011 17:42:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 22:26:07
Posty: 17
Lokalizacja: Wawa
witam,

jestem od niedawna szczesliwym posiadaczem A8. jako ze auto od razu wymagalo zrobienia sporej ilosci roznych rzeczy (miedzy innymi reg turbin, przeplywki, magiel itp) to przy okazji tez trzeba zmienic olej.

jak sie okazalo poprzedni wlasciciel lal do silnika 10W40 mobil, co jak okreslil mechanik ktory mi robi samochod jest skur$%^&^%$#@ dla tego silnika. rzeczywiscie jest tak zle jak mowi...? to pewnie ma znaczenie, ale na tym 10W auto pojezdzilo tylko ok miesiaca, nie wiecej niz 1000 kilometrow, wczesniej byl lany rekomendowany 5W30, ale mechanik doradzil ze auto jest "stare" i trzeba dac gestszy olej... (2001r, 220k przebiegu)

i kolejne pytanie - ponoc bez gruntownego jakiegos czyszczenia i rozbierania silnika na czesci nie powinno sie wlewac teraz 5W40... ze 5w jest lzejszy, ze nie wyprze z czesci hydraulicznych ciezszego 10W i sie zrobi syf...rzeczywiscie tak jest? tak twierdzi mechanik co mi robi auto...

poszperalem troche sam - tutaj na forum, na a8team i na innych - nadal nic nie wiem... opinie sa oczywiscie podzielone:

1. "nigdy nie zmienia sie oleju na rzadszy" - bo sie wyplukuje jakis syf z silnika, silnik traci kompresje itp.

2. nie ma problemu, to tylko zmiana polsyntetyk - syntetyk, nic sie nie powinno dziac, a silnik bedzie lepiej palil na zimnie i bardziej gladko chodzil. zadzwonilem do producenta exxon mobil, tez mowia ze wg nich nie ma zadnego problemu w zmianie 10w40 -> 5w40

3. nie ma problemu, ale najpierw trzeba przeplukac silnik jakims specytfikiem "czyszczacym" (ze sie to zalewa zamiast oleju, 10min chodzi, potem sie wylewa, wlewa nowy olej) ma byc git.

czy ktos moze mi sensownie doradzic? moze robil takie zmiany, ma doswiadczenie, etc. z gory dzieki! sylweste.r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 18:36:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Pomysł numer 3 jest dobry, reszta to brednie "mechaników" :peace: Zawsze lałem i leję olej w/g specyfikacji producenta - teraz LM TopTec 4200- zobacz bardzo dobra oliwa :), ew do Ciebie może byc 4300 albo inny. IMO jedyny olej na rynku wart swojej ceny.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 07:55:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Zagor napisał(a):
IMO jedyny olej na rynku wart swojej ceny.


Także Valvoline jest b. dobrym olejem, reszta to przereklamowane gówna (oprócz wspomniazego wyzej LM).

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 09:50:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jaja sobie robicie z tym plukaniem? odrecasz korek, zlewasz olej, zakrecasz korek+wymiana filtru i wlewasz olej.
Nie robilbym paniki od razu - sprawdz w instrukcji czy producent wskazuje okreslona lepkosc (np te 5w30) czy zamieszcza tabelke lepkosci w zaleznosci od temperatur... jak to drugie to zupelnie bym wyluzowal bo 10W40 jest jak najbardziej na nasz klimat

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 10:12:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
przemekk74 napisał(a):
jaja sobie robicie z tym plukaniem?


Nie, ja zawsze płuczę przy każdej zmianie, dzięki temu olej po 15k jest nadal koloru złotego, dodatkowo czyści to dziadostwo kanały olejowe - więc moim zdaniem krzywdy silnikowi nie robię :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 10:52:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ostatnio wpadł mi w ręce jakiś stary test olejów, najlepiej wypadł Valvoline Durablend 10w40, z Mobili 10w40 był nieco lepszy niz 0w40 :D wiadomo każdy test jest robiony konkretnie pod coś :P ja tylko dodam, że w moim starym parchu jeździłem na 10w40 ostatnio przez padaczkowate uszczelniacze zaczęło ubywać troche oliwy i stan uzupełniam 5w50 i nie dość, ze auto lepiej pracuje to konsumpcja oleju wyraźnie spadła :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 15:52:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
hubos21 napisał(a):
ja tylko dodam, że w moim starym parchu jeździłem na 10w40 ostatnio przez padaczkowate uszczelniacze zaczęło ubywać troche oliwy i stan uzupełniam 5w50 i nie dość, ze auto lepiej pracuje to konsumpcja oleju wyraźnie spadła :peace:

olej 5W50 jest "mniej plynny" w temp pracy silnika niz olej 10W40 wiec w sumie jest logiczne, ze mniej go wcina auto i mniej wycieka...
Generalnie leje od wielu lat tylko tzw syntetyki (wg jakiejs tam normy...) do swoich aut - Jezeli ktos ze wzgledow budzetowych chce lac jakiegos 10w40 to polecam lotosa 5w40 bo to tani, niepodrabiany!!!! sprawdzony olej (uzywam od chyba 9 lat)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 16:43:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Lej kolego do D2 5W40 Fullsyntetyk smialo..
Co do olei jesli zmieniasz co 15tkm/rok to;
valvoline maxlife
motul x-cess 8100
Liqui Moly [tylko nie ten z ceramiką]
Shell helix ultra dla specyfikacji 505.00vag
Lotos

Oleje z InterCarsu sa no powiedzmy nie sciemniane jak alkochol pod "Grabiną"...a jaki? to jaki sobie kupisz i jezdzij.

Jesli zas chodzi o plukanie? To daruj sobie, nie jezdziles 15 lat na mineralu za 15zl.
duzo mitow chodzi co do samych oleii, najlepszymi/najdrozszymi olejami sa
penrite
royal purple... ~100zl/0,9L, stosuja w nich chemie czysta bez ceramiki cos ala nasz niedoceniany polsko jezyczny modyfikator+ zmniejszajacy wspolczynnik tarcia. Lecz zyjemy w takim kraju, ze baz reklamy kontekstowej ''wzrost mocy'' ect, ect... nikt by tego nie kupil.

pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Ostatnio edytowano 19.lis.2011 14:12:08 przez grejf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 18:25:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
pkt.1. totalna bzdura, nieaktualna od czasów 125p i poldolotów, oczywiście jeszcze niektórzy podtrzymują te bzdety...
pkt.2. no to ciekawe, bo w moim C4 zalewał poprzedni właściciel minerała, ja po zakupie zlałem ten szlam i zalałem syntetykiem. Zmiany tylko na plus w kulturze pracy, uruchamianiu w niskich temperaturach... Oczywiście hydraulika do remontu, zabita przez minerał :/
pkt.3. zawsze stosuję płukanki przed zlaniem starego oleju i żyję :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2011 13:54:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Wybaczcie laickie pytanie... Czy mogę do ABZ który jeżdzi na motulu 6100 zacząć dolewać 8100 i przy następnej wymianie zalać go już 8100 ? Dodam że oleju dolewam sporo czyli ponad 0,5l na 1000km .

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2011 14:12:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2715
Lokalizacja: Kr
A z ciekawostek dodam (sam przechodzilem z 10w40 na 5w40 Liqui Moly) dogrzebałem się do dość istotnego faktu o którym nikt nie wspomniał. Te w/w oleje mają wręcz identyczne właściwości myjące (więc jak coś ma się więcej wypłukać?). Przeszedłem, jestem zadowolony, silnik dalej od wymiany do wymiany jeździ z dolewką 100-200ml :):

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2011 16:23:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
slaid napisał(a):
Wybaczcie laickie pytanie... Czy mogę do ABZ który jeżdzi na motulu 6100 zacząć dolewać 8100 i przy następnej wymianie zalać go już 8100 ? Dodam że oleju dolewam sporo czyli ponad 0,5l na 1000km .


Oleje o takich samych specyfikach [np. do silnikow diesla na pompach glownych VP37 VP44 505.00 i specyfikacji do silnikow z pompo-wtryskiwaczami PD 505.01 (z domieszka minerala), to samo sie tyczy specyfikacji wskazanej dla aut z zasilaniem wstyskowym CR z silnikami z DPFem i normami emisji spalin ect...] mozna mieszac nawet jesli jeden jest 5W30 a drugi 5W40.
Natomiast 0W40 z 5W40 juz bym nie polecal, chyba ze na minimalną dolewkę bo nic nie ma pod reka innego.

nie model/marka oleju sie liczy tylko specyfikacja jaka producent zaleca dla naszego silnika.
Jezeli Ci bierze ten 6100 motula 10W40 przy nastepnej zmianie zalej 8100 x-cess 5W40.

Nie miesza sie minerała z syntetykiem o takich samych symbolach, bo "poleci piana jak w wannie" ;)

Specyfikację opracowana przez firmę Volkswagen, określająca wymogi jakościowe oleju niezbędne do stosowania w modelach tej firmy, można podzielić na trzy duże grupy:
I. Specyfikacja olejów smarnych podwójnych
500.00 Do silników benzynowych i wysokoprężnych NA
501.01 Do silników benzynowych i wysokoprężnych NA
Przewiduje wymianę oleju co 15.000 km; jest już przestarzała bowiem dotyczy wyłącznie olejów, które uzyskały certyfikat przed marcem 1997 roku.
II. Specyfikacja olejów smarnych stosowanych w silnikach benzynowych
502.00 Do silników benzynowych o wysokich osiągach, z wymianą co 15.000 km
503.00 Do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymiany (30.000 km),o niskiej lepkości
503.01 do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymiany, wyłącznie AUDI
III. Specyfikacja olejów smarnych stosowanych w silnikach wysokoprężnych
505.00 Do silników wysokoprężnych z intercoolerem, wymiana
co 15.000 km
505.01 Do silników wysokoprężnych, wraz z silnikami nowej generacji z pojedynczym pompowtryskiwaczem, wymiana
co 15.000 km
506.00 Do silników wysokoprężnych z wydłużonym okresem wymiany, dłuższym niż 50.000 km, nie nadaje się do stosowania w silnikach z pojedynczym pompowtryskiwaczem. Wymiana oleju jest sygnalizowana przez elektroniczny wyświetlacz obsługi pojazdu (WIV)
506.01 Specyfikacja identyczna jak numer 506.00, z większą ochroną przeciwzużyciową, wymiana po 50.000 km, dla wszystkich silników wysokoprężnych. To specyfikacja oleju o przedłużonej trwałości longlive LL do samochodu marki AUDI A2 1.4 TDI wyposażonego w silnik z pojedynczym pompowtryskiwaczem. Nie należy stosować go tam, gdzie wymagana jest specyfikacja VW503.00/506.00/505.01/505.00/502.00.
Specyfikacja VW powiązana jest ze szczególną gradacją lepkości. Wyłącznie oleje posiadające odpowiednią gradację mogą posiadać taką a nie inną specyfikację, bowiem tylko oleje danej gradacji są akceptowane przez firmę VW i poddawane testom niezbędnym do uzyskania homologacji.
jak i 507.xx ...

to tylko reguła, nie jezdzil bym ''nowoczesnym'' dieslem na oleju 50tkm... Wymienial go co 20tkm tak samo jak oleje do starszych silnikow...

jak czytac oleje - http://www.centrum.audi80.pl/content/view/119/71/
nalezy jednak pamietac, ze silniki sa coraz nowsze i symboli do specyfikacji producentow dochodzi i trzeba na to zwracac uwage...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: