.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 16:55:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 10:34:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Żeby nie tworzyć nowego wątku podłączę się :-) Silnik ten sam - AFN. Proszę o ocenę logów statycznych:

Bloki pomiarowe:
Log (0 - 000)
Log (1 - 001)
Log (2 - 003)
Log (3 - 004)
Log (4 - 007)
Log (5 - 011)
Log (6 - 013)

Nastawy podstawowe:
Log (0 - 000)
Log (1 - 003)
Log (2 - 004)
Log (3 - 011)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 10:49:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wydzieliłem dla porzadku. ;)

Generalnie OK.
Ale...
Zapłon mozna by lekko przyspieszyc.
Nie podoba mi sie praca przestawiacza kąta wtrysku... praktycznie brak reakcji.
Auto jezdzi normalnie ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 10:59:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Generalnie auto jeździ OK. Co jest odpowiedzialne za pracę tego przyśpieszacza? W czym może być problem? Jaki powinien być wzorcowy kąt wtrysku dla tego silnika?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 11:08:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wykonaj logi dynamiczne - 001,003,004,008.010 i 011

Ustawcie tak zapłon(statyczny kąt wtrysku) żeby w 000 Basic Settings w drugiej kolumnie (pomijajac TIME STAMP) bylo ~60.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 11:41:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
OK. W takim razie spróbuję przestawić ten kąt wtrysku. A co z EGR? Co z turbiną? Nie przestawia się zbyt wolno? I co odpowiada za to przestawianie kąta wtrysku na late, early?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 11:55:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Turbina przestawia sie poprawnie.
011d

Jedynie co to :
przemik napisał(a):
Nie podoba mi sie praca przestawiacza kąta wtrysku... praktycznie brak reakcji.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Ostatnio edytowano 15.lis.2011 11:58:26 przez zegar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 11:57:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
czyli pompa do regeneracji? A może da rade to zrobić samemu? Żadnych błędów silnik nie wywala. Zauważyłem też, że niezależnie czy powinno być early czy late w BS 004, cold start valve cały czas pokazuje 96,4%. Czy nie powinien się zmieniać na przemian około 0 i 100%? Jeśli dobrze wyczytałem to zawór N108 który steruje tłoczkiem regulacji kata wtrysku w pompie?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 15:30:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Spokojnie z ta pompą do regeneracji. :) Masz za duzo $$$

Tak powinien wygladac log 004 Basic Settings w seryjnym AFN
http://vaglog.rtnet.pl/przemik_15487.html

Zanim zrobisz cokolwiek wykonaj logi dynamiczne i sprawdz czy nie ma błędów w module "Engine".

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 17:59:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sty.2011 18:22:38
Posty: 20
Lokalizacja: Radom/Przysucha
przemik nie udawaj że po zobaczeniu dotychczasowych logów nie wiesz co jest grane :)
kto jak kto ale ty od razu powinieneś wyłożyć kawę na ławę :D konkrety
przecież takie logi nie widzisz po raz pierwszy...nie udawaj że praktykowanie diagnostyki już tyle czasu.. nie nauczyło cię uzdrawiać tą awarie, albo prawda jest taka że miewałeś nie raz już taki przypadek ale żadnego nie uzdrowiłeś bo tak to byś od razu wiedział co tu robić :D jak się mylę udowodnij mi to, wybacz że ci zwracam uwagę ale nauczyłem się tego od ciebie, szydzenia i gardzenia z nie przeciętnej wiedzy popartej wyłącznie praktyką :) vag wywali 00550 ;)

_________________
Chiptuning, Mechanika, Diagnostyka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 18:31:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
No właśnie sęk w tym, że wag nie wywala żadnego błędu w module engine.
Jaką usterkę masz na myśli ciahciah?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 18:34:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
ciahciah napisał(a):
przemik nie udawaj że po zobaczeniu dotychczasowych logów nie wiesz co jest grane :)
kto jak kto ale ty od razu powinieneś wyłożyć kawę na ławę :D konkrety
przecież takie logi nie widzisz po raz pierwszy...nie udawaj że praktykowanie diagnostyki już tyle czasu.. nie nauczyło cię uzdrawiać tą awarie, albo prawda jest taka że miewałeś nie raz już taki przypadek ale żadnego nie uzdrowiłeś bo tak to byś od razu wiedział co tu robić :D jak się mylę udowodnij mi to, wybacz że ci zwracam uwagę ale nauczyłem się tego od ciebie, szydzenia i gardzenia z nie przeciętnej wiedzy popartej wyłącznie praktyką :) vag wywali 00550 ;)


Widzę, że leczenie kompleksów przenosi się na inne fora... no trudno.
Nie chce moderowac we własnym sporze, ale jesli inny moderator uzna, że Twoj post nic nie wniosł do tematu - moze go usunąć. :)

ciahciah napisał(a):
szydzenia i gardzenia z nie przeciętnej wiedzy popartej wyłącznie praktyką

Mam nadzieje, że masz na to jakieś dowody... bo to dosc poważny zarzut.

Aha... ja juz niczego nie musze udowadniać, a już szczególnie Tobie :diabel:

"nieprzeciętnej" piszemy razem tak BTW

Jeśli jeszcze masz cos do mnie zapraszam na PW.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 16:38:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
A wracając do tematu. Jak pisałem silnik nie wywala żadnych błędów? Co może byćwinne temu brakowi regulacji kąta wtrysku? Domyślam się, że to że u mnie jest około 0,5 BTDC może być przyczyną dość głośnej pracy silnika (klekotania)? Wyczytałem też, że stałe i wysokie wskazania Cold Start Valve w logu 004 (u mnie stałe 96,4%) wskazuje na usterkę. Ale co jest uszkodzone? Zatarty tłok regulacji kąta wtrysku? Uszkodzony zawór N108 (chyba wywalałby błąd)? A może uszkodzony wtryskiwacz sterujący (nie daje sygnału - choć pewnie też byłby błąd)? Jak to sprawdzić? Co jeszcze może być nie tak?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 19:59:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
photokom napisał(a):
A wracając do tematu. Jak pisałem silnik nie wywala żadnych błędów? Co może byćwinne temu brakowi regulacji kąta wtrysku? Domyślam się, że to że u mnie jest około 0,5 BTDC może być przyczyną dość głośnej pracy silnika (klekotania)? Wyczytałem też, że stałe i wysokie wskazania Cold Start Valve w logu 004 (u mnie stałe 96,4%) wskazuje na usterkę. Ale co jest uszkodzone? Zatarty tłok regulacji kąta wtrysku? Uszkodzony zawór N108 (chyba wywalałby błąd)? A może uszkodzony wtryskiwacz sterujący (nie daje sygnału - choć pewnie też byłby błąd)? Jak to sprawdzić? Co jeszcze może być nie tak?

Zrób loga dynamicznego z 004 i będzie wszystko wiadomo.
Generalnie jazda z niedziałającym N108 to brak mocy i cisza od silnika lub klekotanie na granicy utraty słuchu.
Niemniej spodziewam się że w 004 dyn będzie wszystko ok ...
Poprosimy o logi.

(Właśnie klepnąłem 13-tysięcznego posta :D )

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 22:53:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
Zrób loga dynamicznego z 004 i będzie wszystko wiadomo.... Poprosimy o logi.


Najlepiej wszystkie dynamiczne.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 19:51:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
OK. Zrobie te logi, ale to dopiero w grudniu.
Czy wiecie może jaki jest numer części tego tłoka sterującego kątem wtrysku w pompie VP37? Ewentualnie gdzie go kupić i ile kosztuje?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: