.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 01:28:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C6 2,5 AKN] Czujnik temperatury dla ECU do rozruchu
PostNapisane: 30.gru.2011 11:59:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Witajcie,

Ktory czujnik temperatury jest uzywany przez komputer, na podstawie ktorego ustala punkt na mapie paliwa przy rozruchu?

pozdrawiam,
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2,5 AKN] Czujnik temperatury dla ECU do rozruchu
PostNapisane: 30.gru.2011 16:23:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
hoobi napisał(a):
Witajcie,

Ktory czujnik temperatury jest uzywany przez komputer, na podstawie ktorego ustala punkt na mapie paliwa przy rozruchu?

pozdrawiam,
hubert

czujnik temp paliwa - po to by obliczyc ile objetosci paliwa nalezy podac by wtrysnac dawke X
zwykly czujnik temp jest po to by ustalic ile paliwa podac - im cieplej tym mniej wiec przypadlosc popularna piernikow TDI jest taka, ze jak zgasisz, odczekasz 30min to zapala ciezej niz jak jest zimny (bo wtedy i swiece dluzej grzeja i wiecej koksu idzie)

Rozwiazania sa 3
- naprawic (wymienic aku, naprawic rozrusznik, naprawic pompe wtryskowa...)
- olac naprawe i zamontowac oszukiwac cz. temperatury i ten przez n sekund od przekrecenia sie kluczyka bedzie zanizal odczyty temperatury
- olac naprawe i pojsc do tunera by ten grzebnal (przy okazji czipa) mapke koksu do rozruchu

Jezeli rozrusznik wolniej kreci bo bedzie ten objaw...
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2,5 AKN] Czujnik temperatury dla ECU do rozruchu
PostNapisane: 03.sty.2012 13:45:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
przemekk74 napisał(a):
czujnik temp paliwa - po to by obliczyc ile objetosci paliwa nalezy podac by wtrysnac dawke X
zwykly czujnik temp jest po to by ustalic ile paliwa podac - im cieplej tym mniej wiec przypadlosc popularna piernikow TDI jest taka, ze jak zgasisz, odczekasz 30min to zapala ciezej niz jak jest zimny (bo wtedy i swiece dluzej grzeja i wiecej koksu idzie)

Rozwiazania sa 3
- naprawic (wymienic aku, naprawic rozrusznik, naprawic pompe wtryskowa...)
- olac naprawe i zamontowac oszukiwac cz. temperatury i ten przez n sekund od przekrecenia sie kluczyka bedzie zanizal odczyty temperatury
- olac naprawe i pojsc do tunera by ten grzebnal (przy okazji czipa) mapke koksu do rozruchu

Jezeli rozrusznik wolniej kreci bo bedzie ten objaw...
Przemek


Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. Wniosek z tego taki, ze aby sprawdzic, czy obnizenie temperatury zewentrznej poprawia odpalanie, musialbym testowo zastapic oba czujniki?
Pytanie juz w sumie czysto teoretyczne, problem wyglada nieco inaczej. Auto jak zimne to odpala po 2 sekundach, przy czym po sekundzie zaczyna telepac jakby zaczynalo brakowac paliwa i po kolejnej sekundzie gasnie. Wtedy, aby go uruchomic, trzeba krecic lacznie gdzies ze 30 sekund, ale odpali.
Jak jest cieply, to nie zanotowalem takie problemu. Generalnie po 8 godzinach pracy odpala, zas po 8 godzinach nocnych juz ma problem :/

dzieki
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2,5 AKN] Czujnik temperatury dla ECU do rozruchu
PostNapisane: 03.sty.2012 13:55:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
sprawdzic zapowietrzanie, sprawdzic swiece, aku i rozr

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2,5 AKN] Czujnik temperatury dla ECU do rozruchu
PostNapisane: 03.sty.2012 14:04:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
przemekk74 napisał(a):
sprawdzic zapowietrzanie, sprawdzic swiece, aku i rozr


Auto bylo u mechanika, ktory mial rozwiazac problem. Wymienil pompe w zbiorniku, wszystkie 6 swiec, wzial 1,8k, oswiadczyl, ze auto sie nie zapowietrza a jak nie palilo tak nie pali.
Niestety samemu trudno sprawdzic zapowietrzanie (w sensie krecic rozrusznikiem i patrzec w rurke:) ). Generalnie po nocy (przed rozruchem) nie widac aby bylo powietrze w przewodach.

pozdrawiam,
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2,5 AKN] Czujnik temperatury dla ECU do rozruchu
PostNapisane: 03.sty.2012 14:37:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
widzisz ... i tak doi sie milosnikow v6tdi co mysla, ze ich stary prosty piernik jest dobrze opanowany przez mechanikow i pojdzie sie, odda auto, zaplaci 200-1000pln i bedzie sluzylo
Jezeli chcesz miec szanse na rozwiazanie problemu to otrzec lzy i:
- robisz logi i jezeli ich nie czaisz zamieszczasz na forum (kompletne - jak jakies smieci zamiescisz to nikt Ci nie pomoze)
- dodatkowo logujesz 004S w momencie rozruchu ziknego tak aby uchwycic moment "zaskoczenia" i tej telepawki czy zgasniecia
- podlaczasz drugi aku na kablach rozruchowym by ponad wszelka watpliwosc wyeliminowac wplyw jakikolkwie padakowatego aku
- wymieniasz filtr paliwa jezeli byl np over 40tys temu wymieniany
- jeden kreci a drugi gapi sie w przewody paliwowe czy leca co najwyzeh drobiazgi powietrza czy pol na pol z paliwem
- sprawdzasz czy jak pogrzejezz przed rozruchem 5x te nowki swiece to czy wtedy zaskoczy jak strzala
- po nocy zapal go doslownie na max pare sekund i postaw go na 30min - czy wtedy zapali dobrze
- czy zatankowany do pelna inaczej pali niz taki na rezerwie (po nocy)


Dodaj info czy to bylo tak zawsze, popsulo sie tydzien temu czy zaczelo narastac ze spadkiem temperatury.. czy ktos zmieniac rozrzad moze, czy naprawiano Ci pompe wtryskowa (i czy to byla naprawa elektroniki czy "mechaniki" pompy) + co uwazasz za istotne
Pozdrawiam i czekamy na wyniki pracy domowej:)
Przemek
P.S.
mozesz sie zapytac mechanika czy wymienial pompe paliwa bo byla popsuta czy dlatego ze jest niekompetentnym mechanikiem, ktory specjalizuje sie w wymienia olejow, klockow i tarcia chrzanu a w razie swoicj omylek przerzuca koszta na klienta
nie mow prosze ze mechanik czy ktos inny sprawdzal "przez komputer" i nie ma zadnych bledow - logi!

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2,5 AKN] Czujnik temperatury dla ECU do rozruchu
PostNapisane: 03.sty.2012 15:03:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Ladne zadanie domowe :)
Na czesc odpowiem juz teraz.

przemekk74 napisał(a):
widzisz ... i tak doi sie milosnikow v6tdi co mysla, ze ich stary prosty piernik jest dobrze opanowany przez mechanikow i pojdzie sie, odda auto, zaplaci 200-1000pln i bedzie sluzylo

Wiesz, problem jest taki, ze jako klient nie mam argumentow w rozmowie z mechanikiem. Jesli ten mowi, ze jakis element nie byl sprawny, to jak mu udowodnic, ze jest jest inaczej? :/

przemekk74 napisał(a):
Jezeli chcesz miec szanse na rozwiazanie problemu to otrzec lzy i:
- robisz logi i jezeli ich nie czaisz zamieszczasz na forum (kompletne - jak jakies smieci zamiescisz to nikt Ci nie pomoze)
- dodatkowo logujesz 004S w momencie rozruchu ziknego tak aby uchwycic moment "zaskoczenia" i tej telepawki czy zgasniecia

To zapodam jak zrobie.

przemekk74 napisał(a):
- podlaczasz drugi aku na kablach rozruchowym by ponad wszelka watpliwosc wyeliminowac wplyw jakikolkwie padakowatego aku

Czy moze to byc na przyklad moje uruchomione a3 w benzynie? (czy aku i alternator nie za slaby)

przemekk74 napisał(a):
- wymieniasz filtr paliwa jezeli byl np over 40tys temu wymieniany

Filtr i ten zaworek w nim byl wymieniony razem ze swiecami i pompa w zbiorniku.

przemekk74 napisał(a):
- jeden kreci a drugi gapi sie w przewody paliwowe czy leca co najwyzeh drobiazgi powietrza czy pol na pol z paliwem

Sprobuje ustalic i napisze.

przemekk74 napisał(a):
- sprawdzasz czy jak pogrzejezz przed rozruchem 5x te nowki swiece to czy wtedy zaskoczy jak strzala

Probowalem to robic, sam moment odpalania jest identyczny, pozniejsze zadlawienie rowniez. Nie odczuwam zadnej roznicy, czy grzeje raz czy 5 razy.

przemekk74 napisał(a):
- po nocy zapal go doslownie na max pare sekund i postaw go na 30min - czy wtedy zapali dobrze

Takiej proby nie robilem. Natomiast jak popracowal kilka minut, to przewie kilkunastominutowej odpalil przez problemu.

przemekk74 napisał(a):
- czy zatankowany do pelna inaczej pali niz taki na rezerwie (po nocy)

To sprawdzalem, zatankowany do pelna i objaw identyczny.

przemekk74 napisał(a):
Dodaj info czy to bylo tak zawsze, popsulo sie tydzien temu czy zaczelo narastac ze spadkiem temperatury.. czy ktos zmieniac rozrzad moze, czy naprawiano Ci pompe wtryskowa (i czy to byla naprawa elektroniki czy "mechaniki" pompy) + co uwazasz za istotne

Zawsze bylo tak, ze niezaleznie od tego czy zimny, czy cieply, czy zima czy lato, palil roznie, raz od kluczyka, innym razem po 2-3 sekundach max. Nigdy nie bylo problemow z rozruchem, poza jedna sytuacja, gdy bylo -27 stopni na wyjezdzie w gorach, ale nastepnego dnia palil bez problemu.
Problem pojawil sie okolo 2-3 tygodni temu, auto zostalo zaparkowane lewa strona na dosc wysokim krawezniku jednego dnia wieczorem, nastepnego rano juz nie odpalilo. Wstepnie sam odpowietrzylem, w koncu udalo sie odpalic auto, ale nastepnego dnia to samo, ponowilem odpowietrzanie, auto odpalilo, ale efekt jak wczesniej.
Objaw byl taki, ze w aucie po postoju bylo paliwo w wezyku, zas podczas krecenia, z weza schodzilo powoli paliwo do pompy a z filtra szlo powietrze (mimo wydawalo sie szczelnosci). Poniewaz nie mam garazu, postanowilem oddac auto do mechanika.
Rozrzad bylo robiony jakis rok temu, auto pracowalo ok.
Pompa wtryskowa nie byla naprawiana.
Testowo wymieniono elektronike pompy, ale to nie rozwiazalo problemu.

przemekk74 napisał(a):
Pozdrawiam i czekamy na wyniki pracy domowej:)
Przemek
P.S.
mozesz sie zapytac mechanika czy wymienial pompe paliwa bo byla popsuta czy dlatego ze jest niekompetentnym mechanikiem, ktory specjalizuje sie w wymienia olejow, klockow i tarcia chrzanu a w razie swoicj omylek przerzuca koszta na klienta
nie mow prosze ze mechanik czy ktos inny sprawdzal "przez komputer" i nie ma zadnych bledow - logi!

Powiedzial, ze pompa sie przycierala i nie zawsze dawala cisnienie odpowiednie.
Generalnie mechanik jest podobno specjalista od audi (choc sam generalnie pomp wtryskowych nie robi, ewentualnie moze wyjac i wyslac do naprawy).

chyba tyle.
Jak zdobede reszte informacji, umieszcze w watku.

pozdrawiam,
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2,5 AKN] Czujnik temperatury dla ECU do rozruchu
PostNapisane: 03.sty.2012 16:08:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
obstawiam, ze mechanik zalozyl ze auto zapowietrza sie gdzies ma pompie paliwa (pewnie zaczal od wymiany swiec bez specjalnego zastanawiania sie i od wymiany filtru paliwa bo czesto na zaworku sie zapowietrza... a jak nie pomoglo to na pale wymienil pompe) wymienil ja... ze nie pomoglo a nie chcial zwraca kasy (czyli za bledy placi klient) potraktowal Ciebie jak meska blondynke
Z tego co piszesz pachnie zapowietrzaniem (nie pomaga wielokrotne podgrzanie - ale zweryfikuj z zapaleniem doslownie na sekund stablinej pracy ale zgas zeby sie nie zagrzal i zostaw nawet na 1h)... ale wykonaj wszystko co pisalem bo jak to nie rozjasni sprawy to pozostaje przedyskutowac sprawe z pompiarzem potafiacym naprawiac VP44 czy mozliwe jest, ze zapowietrza sie w pompie ale nie tam, ze widac to w wezach
Szczerze mowiac to nie zdziwilbym sie jakbys robiac test jeden patrzy drugi kreci zauwazyl kupe powietrza i pozostanie szukac zrodla zapowietrzania (co moze okazac sie kosztowne jak to byloby w samej pompie np)
Powodzenia i pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2,5 AKN] Czujnik temperatury dla ECU do rozruchu
PostNapisane: 06.sty.2012 14:01:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
ciag dalszy w watku:

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=115054

pozdrawiam,
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: