.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 06:31:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 03.sty.2012 21:37:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2012 21:25:26
Posty: 10
Witam. Na poczatek chcialem sie przywitac gdyz dopiero sie zarejestrowalem :)
Wczoraj stalem sie szczesliwym posiadaczem Audi 100 4.2l C4.
Cena nie byla zbyt wygorowana, wrecz bardzo okazyjna, lecz jest pare rzeczy do zrobienia, i chcialbym sie dowiedziec od was drodzy uzytkownicy od czego zaczac, czy dobrze mysle :)

Przejdzmy do rzeczy. Pierwsze co, to wymieniam rozrzad poniewaz poprzedni wlasciciel nie wymienial (byl posiadaczem przez jakies 3 miesiace).

Druga rzecz, silnik strasznie kuleje na gazie. Nie ma mocy (gaz a benzyna- roznica kolosalna, calkiem inne auto). Przy przyspieszaniu strasznie przerywa, nie ma plynnosci i elastycznosci silnika. Podczas powrotu od sprzedajacego gdy auto sie zagrzalo, potrafilo przez jakies 40 km gasnac przy biegu jalowym a nawet przy zmianie biegu (na benzynie strasznie niskie obroty rzedu 100-200 ale nie gasla). Mysle ze najrozsadniej bedzie udac sie do gazownika, na wymiane filtrow i kalibracje gazu, gdyz auto jezdzi na LPG juz od 2003 roku ... Wczesniej jednak mysle wymienic swiece+przewody.

Kolejna rzecz to pulsujacy pedal hamulca. Nawet przy postoju na odpalonym silniku czuc wibracje na pedale hamulca. Obstawialbym pompe ABS.

Co o tym myslicie?
Do czego jeszcze warto zajrzec?
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 03.sty.2012 21:46:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
to masz c4 s4 czy V8 bo z tego to nie wynika...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 03.sty.2012 21:50:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2012 21:25:26
Posty: 10
Audi 100 S4, V8,4.2,Quattro 1993r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 03.sty.2012 21:57:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Odnośnie hamulca - ABS zostaw w spokoju masz do wymiany gruchę podciśnienia i/lub wspomagacz hamowania.

Odnośnie problemów z silnikiem - powodzenia
Instalacja na śrubeczce pewnikiem?

szykuj się na wydatki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 03.sty.2012 22:04:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak można kupić auto w takim stanie???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 03.sty.2012 22:08:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2012 21:25:26
Posty: 10
Na wydatki jestem przygotowany, nawet gdybym mial zrobic generalke mysle ze i tak bedzie sie kalkulowalo, cena auta byla naprawde okazyjna Panowie. Wiedzialem ze to nie ideal i licze sie z kosztami. Wole zrobic to samemu i miec pewnosc ze wszystko jest nowe niz pasc ofiara wiele obiecujacych i zapewniajacych sprzedajacych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 03.sty.2012 22:10:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wrzuć zdjęcie silnika w dobrej rodzeielczości, jak auto miało lipnej jakości instalacje i jeździło na niej prawie 10 lat to gniazda i zawory są raczej w stanie krytycznym


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 03.sty.2012 22:13:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2012 21:25:26
Posty: 10
Instalacja jest marki ZAVOLI, niestety nie wiadomo kiedy byla w ogole kalibrowana i kiedy byla jakakolwiek wymiana filtrow, nie mialem jeszcze czasu zajrzec do srodka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 03.sty.2012 22:34:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Dawaj przy okzazji jeśli to możliwe fotkę z pod maski, koledzy Ci wszystko wypatrzą ;)

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 03.sty.2012 22:35:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2012 21:25:26
Posty: 10
Jutro zadzialam ze zdjeciem, dzis juz brak warunkow :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 04.sty.2012 15:34:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2012 21:25:26
Posty: 10
Wrzucam zdjecia silnika


http://vpx.pl/i/cswj.jpg
http://vpx.pl/i/1cMor.jpg
http://vpx.pl/i/VBMj4.jpg
http://vpx.pl/i/Mo0st.jpg
http://vpx.pl/i/dzPfT.jpg
http://vpx.pl/i/7VfFx.jpg
http://vpx.pl/i/4iSzC.jpg
http://vpx.pl/i/uqYW.jpg
http://vpx.pl/i/rMch2.jpg
http://vpx.pl/i/gkxue.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 04.sty.2012 15:42:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
szejkoos napisał(a):


instalacja sekwencyjna , trzeba przyjrzec sie filtrom fazy lotnej i cieklej, bardzo mozliwe ze siadaja juz wtryskiwacze i reduktor lub reduktory, na benzynie jezdzi a niedomaga na gazie wiec wiesz juz gdzie szukac

kolektor nawiercony troche do kitu, wezyki od gazu do listwy wtryskowej dosc dlugie i powinny byc wszystkie jednakowej dlugosci

napisz skad jestes to polece ci ogarnietegoo gazownika, ktory to poprawi

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 04.sty.2012 16:04:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
szejkoos napisał(a):


Do zdjęć zdemontowałeś filtr powietrza?

W tym silniku na nierówną pracę na benzynie (i gazie) wpływać mogą:
- brak kompresji spowodowany jeżdżeniem bez dolewek oleju (silnik lubi sobie duuuużo wciągać) lub wypalonymi zaworami
- świece / kable
- czujniki stukowe
- aparaty zapłonowe
- silniczek krokowy
- przepustnica
- przestawiony rozrząd
- zapchany katalizator
- sonda lambda

Najpierw musisz ogarnąć benzynę - potem bawić się gazem.
Odłącz akumulator na trochę, żeby się mapa benzyny domyślna przywróciła (może być rozjechana przez gaz)
zrób z 200,300 kilometrów na benzynie i wtedy reguluj gaz.
Jakby co mam na sprzedaż taki silnik 4.2 AEC (kompletny bez osprzetu). To sobie możesz dwa z jednego złożyć

:edit - jak masz problem z obrotami na jałowym to na pierwszy rzut sprawdź kata i krokowiec.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 04.sty.2012 17:09:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2012 21:25:26
Posty: 10
Ja jestem z Głogowa.
Dzis podlaczylem Audi pod glowice VAS 5054a i pokazalo pare bledow z sonda lambda i z biegiem jałowym.
Bedziemy kombinować. Poki co dzieki wielkie za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 07.sty.2012 07:35:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2792
Lokalizacja: WWL
jezeli mozna wiedziec to jaka byla ta okazyjna cena.?? za auto.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 07.sty.2012 12:02:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10297
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
hubos21 napisał(a):
jak można kupić auto w takim stanie???



PFFFFFFFF a jak można kupić setke z silnikiem 2,0? Głupie pytanie.

Do właściciela, zacznij od lambdy, ogólnie ja kupowałem używki ori za parę złotych (aby gwint i ilość kabli pasowała)bo na gazie to kwestia kilku miesięcy i co byś nie założył szlag trafi (przynajmniej u mnie tak było), co do instalacji gazowej, to jakoś nie szczerze tam wygląda, do wymiany rurka na 8mm , jeżeli po wymianie filtrów i kalibracji nie ruszy, wywal ten gaz i załóż coś sprawdzonego,chłopaki tu już doktorat zrobili na modernizacjach LPG przy tym silniku wystarczy poczytać.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 08.sty.2012 10:21:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2012 21:25:26
Posty: 10
enduroboy napisał(a):
jezeli mozna wiedziec to jaka byla ta okazyjna cena.?? za auto.



za auto dalem 3,5 tys


mały v8 napisał(a):
Do właściciela, zacznij od lambdy, ogólnie ja kupowałem używki ori za parę złotych (aby gwint i ilość kabli pasowała)bo na gazie to kwestia kilku miesięcy i co byś nie założył szlag trafi (przynajmniej u mnie tak było)



Wlasnie z sonda wyskoczyl mi blad po podlaczeniu VASA, uzywka to nieduzy koszt na allegro takze juz zamawiamy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 08.sty.2012 13:48:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
szejkoos napisał(a):
enduroboy napisał(a):
jezeli mozna wiedziec to jaka byla ta okazyjna cena.?? za auto.



za auto dalem 3,5 tys


cena faktycznie śmieszna, ale czy auto aby na pewno jeździ prosto? :D sorry, ale auto z taką mocą nie może byc po dzwonie z drzewem, a za taką cene to nawet sie nie kupi zdrowej C4 2.0.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 08.sty.2012 14:57:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
mały v8 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
jak można kupić auto w takim stanie???



PFFFFFFFF a jak można kupić setke z silnikiem 2,0? Głupie pytanie.

Do właściciela, zacznij od lambdy, ogólnie ja kupowałem używki ori za parę złotych (aby gwint i ilość kabli pasowała)bo na gazie to kwestia kilku miesięcy i co byś nie założył szlag trafi (przynajmniej u mnie tak było), co do instalacji gazowej, to jakoś nie szczerze tam wygląda, do wymiany rurka na 8mm , jeżeli po wymianie filtrów i kalibracji nie ruszy, wywal ten gaz i załóż coś sprawdzonego,chłopaki tu już doktorat zrobili na modernizacjach LPG przy tym silniku wystarczy poczytać.


Nie ma to jak do rodzynka za 3500zł założyć instalacje za 4k :peace:

2rafal7 napisał(a):
szejkoos napisał(a):
enduroboy napisał(a):
jezeli mozna wiedziec to jaka byla ta okazyjna cena.?? za auto.



za auto dalem 3,5 tys


cena faktycznie śmieszna, ale czy auto aby na pewno jeździ prosto? :D sorry, ale auto z taką mocą nie może byc po dzwonie z drzewem, a za taką cene to nawet sie nie kupi zdrowej C4 2.0.


za taką cene to można kupić zadbane B3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 4.2 V8] Pare problemow po zakupie
PostNapisane: 08.sty.2012 16:04:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Ależ smolicie. Auto nie musi być po dzwonie, aby mało kosztowało. Bo nie klepanie najwięcej kosztuje. Raczej doprowadzanie 15-letniego auta do stanu w pełni sprawnego. A 10 właściciel z kolei nie kupi nowego wydechu za 1000 zł, tarcz i klocków za 1000 zł, nie naprawi klimy za 1000 zł, nie mówiąc o pierdółkach typu wywalone wahacze, cieknące silniki, stare i polepione kable WN. Wtedy ryska czy wgniecenie na blasze nie robi różnicy. I owszem, wtedy auto kosztuje 3000 zł, jeżeli faktycznie nie bite, to może jest sens ratowania na raty...

Moja 200 kosztowała 1,9 tys zł, a chyba poważnego dzwona nie miała. Teraz kosztuje niemal 10 razy tyle, a końca nie widać (to taka mała sugestia dla autora wątku :D ).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: