.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 04:08:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 TDI 1Z] zapowietrzanie układu paliwa przyczynaz
PostNapisane: 08.sty.2012 22:23:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2008 17:50:46
Posty: 6
Lokalizacja: krk
Witam,

W moim B4 od jakiegoś czasu rano podczas zapalania muszę chwilę kręcić zanim silnik zapali, wskazuje to na zapowietrzenie układu paliwowego. Jednakowoż objaw ten występuje, gdy rozgrzany silnik stygnie przez noc, gdy przepalę go wieczorkiem przez ok. 3 min lub przejadę kilka km tak żeby się nie rozgrzał rano odpali od strzała. Wężyki sprawdziłem - szczelne, uszczelki w pompie paliwa wymienione.

Czy może to być wyrobiony simering wokół ośki pompy paliwa ? lub jakieś inne sugestie

Z góry dziękuję za odpowiedzi
Krzysiek

_________________
zdrowy rozsądek to coś co każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu go brakuje

80 B4 1.9 TDI 92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4 TDI 1Z] zapowietrzanie układu paliwa przyczynaz
PostNapisane: 08.sty.2012 23:08:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
kup zaworek zwrotny za 15 zł i załóż gdzieś pomiędzy filtrem a pompą

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4 TDI 1Z] zapowietrzanie układu paliwa przyczynaz
PostNapisane: 09.sty.2012 04:52:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kyluw napisał(a):
Witam,

W moim B4 od jakiegoś czasu rano podczas zapalania muszę chwilę kręcić zanim silnik zapali, wskazuje to na zapowietrzenie układu paliwowego. Jednakowoż objaw ten występuje, gdy rozgrzany silnik stygnie przez noc, gdy przepalę go wieczorkiem przez ok. 3 min lub przejadę kilka km tak żeby się nie rozgrzał rano odpali od strzała. Wężyki sprawdziłem - szczelne, uszczelki w pompie paliwa wymienione.

Czy może to być wyrobiony simering wokół ośki pompy paliwa ? lub jakieś inne sugestie

Z góry dziękuję za odpowiedzi
Krzysiek

Jesteś pewien że to zapowietrzenie a nie źle ustawiony kąt wtrysku czy spalone świece ?
Nie jeździsz na głębokiej rezerwie ?
Kiedy ostatni raz zmieniałeś filtr paliwa ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4 TDI 1Z] zapowietrzanie układu paliwa przyczynaz
PostNapisane: 09.sty.2012 17:51:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2008 17:50:46
Posty: 6
Lokalizacja: krk
1. Kilka tygodni temu zmieniałem uszczelkę pod nastawnikiem pompy paliwa i wtedy pompiarz podpiął VAG (moje B4 to roczniki 03.1992) i jedyny błąd jaki wyskoczył to ile pamiętam było 17-10, ów fachowiec powiedział mi, że jest to związane z tym iż w pewnych skrajnych zakresach pompa nie jest w stanie poprawnie dawkować paliwa (?).

2. Staram się jeździć na raczej pełnym baku

3. Filtr paliwa zmieniałem ok 25 tyś km temu.

Jeszcze raz podkreślam, że przepalony wieczorem lub przejechany na zimno, następnego dnia na zimno zapala jak nowy od pierwszego uderzenia.

Pozdrawiam
Krzysiek

_________________
zdrowy rozsądek to coś co każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu go brakuje

80 B4 1.9 TDI 92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4 TDI 1Z] zapowietrzanie układu paliwa przyczynaz
PostNapisane: 09.sty.2012 23:02:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Czy pompiarz nie wspominał o awarii nastawnika potencjometrycznego ?
Przy okazji - czy widać ślady paliwa na pompie ?
Oczywiście zrób próbę z zaworkiem zwrotnym tak jak sugerowano - jestem ciekaw. Jeśli pomoże - zmienisz zawó zwrotny na pompie i powinno być ok.
2. Słusznie - jedna przyczyna wykluczona.
3. 25 kkm to niemało zważywszy na nasze realia - zmień go na markowy filtr - nie zaszkodzi.
4. Reszta sprawdzona jak napisałem (kąt, świeczki) ? To tak proforma coby mieć pewność że wszystko działa ok zanim będziemy szukać dalej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4 TDI 1Z] zapowietrzanie układu paliwa przyczynaz
PostNapisane: 10.sty.2012 21:46:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2008 17:50:46
Posty: 6
Lokalizacja: krk
Witam,

1. Pompiarza stwierdził, że ścieżki wyglądają nieźle i nie są bardzo zużyte. Przed wymianą uszczelek pompa ciekła, teraz jest sucha.

zabieram się za eksperyment z zaworkiem i zmianę filtra :)

_________________
zdrowy rozsądek to coś co każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu go brakuje

80 B4 1.9 TDI 92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4 TDI 1Z] zapowietrzanie układu paliwa przyczynaz
PostNapisane: 21.mar.2013 18:05:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2008 17:50:46
Posty: 6
Lokalizacja: krk
Witam,

jednak to był filtr paliwa:)

Pozdrawiam i dziekuję
Krzysiek

_________________
zdrowy rozsądek to coś co każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu go brakuje

80 B4 1.9 TDI 92


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: