.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 05:14:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI AFN] Logi do oceny - późne ciśnienie doładowania.
PostNapisane: 06.sie.2011 17:40:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Witam. Postanowiłem zrobić logi mojej czarnuli. Jako że jej nic nie dolegało byłem przekonany, że wszystko jest w porządku. Patrzę na logi a tu ciśnienie doładowania następuje zbyt późno. Powtarzałem log 011dn kilka razy i za każdym razem to samo. Raz złapałem notlaufa bo czułem spadek mocy, jednak błąd z tym związany często się pojawia. Co dziwne nie odczuwam braku mocy wręcz przeciwnie auto nie trzeba prosić o 180km/h. Tylko to ciśnienie doładowania mnie martwi. Sztanga chodzi ale chyba troche ciasno i mały skok ma. Katalizator wycięty. Przepływomierz jakby nie domagał, ale robiłem drugi log 008 i było okej... Co może być przyczyną późnego doładowania? Czyżby lekko zapieczone turbo? Powiem jeszcze tylko, że nie odczuwam tego jak ruszam z pierwszego biegu i wkręcam na obroty auto dobrze się zbiera do 180.


Logi:

000st
Obrazek

001st
Obrazek

003st
Obrazek


004st
Obrazek

013
Obrazek



000bs
Obrazek


004bs
Obrazek

011bs
Obrazek




000dn
Obrazek


001dn
Obrazek

003dn
Obrazek

004dn
Obrazek


008dn
Obrazek


010dn
Obrazek


011dn
Obrazek


Ostatnio edytowano 06.sie.2011 19:20:09 przez bkm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2011 18:05:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Podcisnienie chodzi. Nie wywala bledu o N75? Jak nie to prawdopodobnie kierownice.
ps. nie czujesz spatku ps bo turbo Ci dmucha po 2,7RPM ~1,3bara na sztywno ;)
masz przeladowanie, nie niedoładowanie - Raz złapałem notlaufa ... wysterowanie VNT lezy.

pomylily Ci sie logi 003bs - to 004bs
W 013 Ns na 3 cyl. wtrysk mocno kuleje, czwartego uciąles nie ma ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2011 19:21:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
grejf chodziło mi o to, że doładowanie zaczyna się później niż powinno przy 1900obr. i tak jak mówisz ładuje mi później nawet do 1.4bar.
co do grupy 013 właśnie nic nie uciąłem taki wynik mam z loga w vagu wogóle nie widać 4cyl. sam się zdziwiłem mam vc311.

dzięki grejf faktycznie pomyliłem, gdzieś zgubiłem 003bs ale jest mniej istotny w tym przypadku chyba.

a to błędy które mi często wyskakują:

65535 - Internal Control Module Memory Error
37-10 - Faulty - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent

podsumowując - wszystko wskazuje na zapieczoną geometrię?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2011 22:07:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
bkm napisał(a):

a to błędy które mi często wyskakują:

65535 - Internal Control Module Memory Error
37-10 - Faulty - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent

podsumowując - wszystko wskazuje na zapieczoną geometrię?


narazie sprezarke zostaw w spokoju ...

wyjmij sterownik z auta [ECU] rozkrec go , wyczysc go z oleju i wymien gumowy przewod w srodku dochodzacy do czujnika cisnienia ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2011 21:14:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
spanky napisał(a):

wyjmij sterownik z auta [ECU] rozkrec go , wyczysc go z oleju i wymien gumowy przewod w srodku dochodzacy do czujnika cisnienia ...



ok jutro to zrobie,

akumulator powinienem odpiąć? co jeszcze powinienem wiedzieć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 08:42:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ile to auto ma przelotu.... realnie ?

grejf napisał(a):
W 013 Ns na 3 cyl. wtrysk mocno kuleje, czwartego uciąles nie ma ;)


Nic nie uciał - jego sterownik pokazuje tylko 3 wtryskiwacze.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 10:34:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
przemik auto ma faktyczny przebieg 370tys.

co powinienem wiedzieć podczas wypinania ECU i po czym poznaliście, że właśnie to map sensor może być przyczyną? po tym że w grupie 011 zadane ciśnienie jest stałe i nie zmienia się?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 20:00:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
OK Panowie. Wymontowałem ECU otworzyłem i moim oczom ukazał się pęknięty przewód który idzie przez puszkę ECU do Map Sensora.

Obrazek

Puszka ECU wyglądała tak:
Obrazek


Wyczyściłem założyłem nowy przewód i zrobiłem logi:

010dynamiczny
Obrazek


011dynamiczny

Obrazek

011bs

Obrazek



I teraz pytanie. Czy wszystko jest dobrze?

Bo turbina teraz ładuje mi tylko 1bar. A z poprzednich logów wynika że ładowała mi do 1.4bara czyli po naprawie auto jest słabsze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 20:33:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jest duzo lepiej.
Zrob jeszcze raz 011 i 008 dynamiczne - kazdy oddzielnie.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 20:38:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
Jest duzo lepiej.
Zrob jeszcze raz 011 i 008 dynamiczne - kazdy oddzielnie.


ja bym jeszcze chcial 010 dynamiczne ... :D

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 20:53:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Dlaczego jeszcze raz przecież są wyżej tylko 008 brakuje :P ale ok zrobie ten komplet, ale jutro rano bo teraz już nocka.

A wytłumaczcie mi dlaczego jest lepiej skoro wcześniej dmuchała nawet 1.4bar? Ile taka turbina powinna dmuchać w silniku AFN?
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 21:13:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
bkm napisał(a):
le taka turbina powinna dmuchać w silniku AFN?
:)


1948 mbar minus cisnienie atmosferyczne ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2011 21:21:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
spanky napisał(a):
1948 mbar minus cisnienie atmosferyczne ;)

dziękuje za konkretną odpowiedź :*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 13:34:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
oto i logi z dzisiaj :)

003dynamiczny
Obrazek

008dynamiczny
Obrazek

010dynamiczny
Obrazek

011dynamiczny
Obrazek

jest OK :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 16:45:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jest akceptowalnie.
Filtr powietrza ile ma ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 17:03:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
mozna by wywalic katalizator jak jest

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 17:24:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
katalizatora jak w pierwszym poście pisałem NIE MA :)
filtr powietrza ma 3 tygodnie. co mogłoby być lepiej? mowa o ciśnieniu doładowania?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 21:11:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
bkm napisał(a):
co mogłoby być lepiej? mowa o ciśnieniu doładowania?


wczesniej wstawac sprezarka ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 21:18:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
jaka może być przyczyna i czy da się coś z tym zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2011 21:24:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Auto w dolnej czesci obrotów ma pełną moc (008 dyn)... lej paliwo i jezdzij... a jakby Ci sie trafiła do kupna wieksza sprezarka... to mozesz pomyslec :)

Ale nie zrozum mnie zle... Twoja obecna wcale nie ma się najgorzej.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: