.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.maja.2024 12:15:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 16.kwi.2013 06:38:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2013 18:21:44
Posty: 16
Lokalizacja: wadowice
Auto: S8 d2
Witam. Autko ogólnie kuleje na obrotach, ciężko się wkręca na wysokie obroty, strzela w kolektor powyżej 4tys obrotów. błędy jakie pokazuje to przekroczone obroty maksymalne silnika i czasami losowe wypadanie zapłonu na cylindrach 1,4,6,7. w aucie już zmieniałem świece, podmieniałem cewki z innego auta, przełożyłem przepustnicę, rozrząd jest ok i kompresja też ( pomiędzy 12,5 a 14 na wszystkich cylindrach), auto ma usunięte katalizatory przez poprzedniego właściciela, na desce pokazuje się błąd kontroli trakcji i kontrolka cat. autko ma instalację gazową brc. myślę jeszcze przełożyć sterownik silnika i sondy lambda ale nie wiem czy coś to da. ma ktoś jakieś pomysły gdzie szukać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 16.kwi.2013 07:36:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12000
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Brzezik nie pomoże?
To wywal gaz i doprowadź do ładu bez gazu, a wtedy montuj gaz. Stawiam, że to jeden z problemów, a bez rozwiązania go, będziesz go diagnozował do świętego nigdy.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 16.kwi.2013 09:50:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2013 18:21:44
Posty: 16
Lokalizacja: wadowice
Auto: S8 d2
Spoko. Ale popryedni wlasciciel zalozyl gaz nie ja. Auto kupilem z padnieta skrzynia wiec nie wiem jak dzialal wcześniej ale gość mówi ze bylo ok i raczej mu wierze bo gaz ma już 4 lata


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 16.kwi.2013 09:55:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12000
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
oho... a sekwencja to chociaż jest?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 16.kwi.2013 09:57:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2013 18:21:44
Posty: 16
Lokalizacja: wadowice
Auto: S8 d2
Tak sekwencja znajomy w a8 ma taka sama i smiga


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 16.kwi.2013 09:59:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12000
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tak czy siak, uważam że część z problemów to efekt źle założonej instalki, ale to już sam musisz sobie odpowiedzieć, od czego zacząć. Obawiam się, że czekają Cię wydatki, na samą diagnozę.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 16.kwi.2013 10:04:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Błąd kontroli trakcji ?
Umyj przepustnicę i adaptacja, umyj MAF - aczkolwiek wiem, że to rzadko pomaga :(.
Sprawdź działanie sond regulacyjnych.
Pokaż co masz w kanale 093 i 090 ECU na nagrzanym silniku.
No i co z powietrzem, kątem zapłonu na wolnych obrotach się dzieje.
Czy działają klapy w kolektorze? czy działają fazatory?
BRC na razie po prostu zakręć i już, nie musisz demontować instalacji z auta.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 16.kwi.2013 10:06:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Może by tak podpiąć komputer i sprawdzić z jakiego powodu świeci się błąd kontroli trakcji?
Przepustnica DBW czy na linke? Adaptacja po założeniu była przeprowadzona?
Jak stwierdziłeś że rozrząd jest OK i nie jest przestawiony (pasek nie przeskoczył)?

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 16.kwi.2013 10:31:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
1. Odpiać Akumulator i skasować adaptacje
2. Sprawdzić ustawienie rozrządu (najlepiej na blokadach)
3. Podpiąć akku , odpalić na pb niech sie uczy własciwych adaptacji po czym pojeździć dzionek wyłacznie na PB
4. Podpiąć VAG, sprawdzić wszystko cos się da (sondy, przepływke itp)

Jak bedzie ok winna instalka LPG, rozwala adaptacje PB.

Warto sprawdzić czy nie zasysa jakiejś lewizny np na dolocie lub przy wtryskach lpg.

PIsałeś ze podmieniane były cewki, a moduły zasilajace cewki w ilości sztuk 2 były podmieniane ????????

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 16.kwi.2013 11:15:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2013 18:21:44
Posty: 16
Lokalizacja: wadowice
Auto: S8 d2
W pracy jestem przez co wolno odpisuje. Moduly tez zmienialem. Adaptacja byla robiona przepustnica na linke. Rozrzad sprawdzany przy zmianie skrzyni bo wyjmowalem silnik. Zakrece gaz i skasuje bledy zobaczymz co będzie.


Ostatnio edytowano 16.kwi.2013 13:48:15 przez tom3yn, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 16.kwi.2013 11:30:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2013 18:21:44
Posty: 16
Lokalizacja: wadowice
Auto: S8 d2
Mam wrazenie jakby mieszanka byla za bogata i nie mogl jej przepalic na wysokich obrotach. Może dostaje pb i gaz jednocześnie i glupieje. Napisze wieczorem jak sprawdze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 16.kwi.2013 18:11:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Sprawdź na vagu jakie ma spalanie na godzinę. Wszystko wskazuje na to, że zawiesił się regulator ciśnienia paliwa, zwłaszcza że auto trochę stało.
Masz go na listwie pod górną osłoną. Na odpalonym vagu znajdź sobie spalanie/h, i grupy jak pamiętam 18 i 19 (licznik wypadających zapłonów na minutę).
Z wyłączonymi odbiornikami powinieneś mieć w AKH około 1.7 l/h. Jeśli będzie znacząco więcej zaciskaj szczypcami wężyk przed regulatorem. Siłą ucisku doprowadź do poboru poniżej 2l. Druga osoba niech wchodzi na obroty, a Ty obserwuj zapłony. Jeśli będzie ok - masz regulator do wymiany, ewentualnie przedmuchania i puknięcia kontrolnie młotkiem ;).

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 16.kwi.2013 23:48:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2013 18:21:44
Posty: 16
Lokalizacja: wadowice
Auto: S8 d2
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16685 Brak zapłonu cylinder 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16688 Brak zapłonu cylinder 4
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16690 Brak zapłonu cylinder 6
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16691 Brak zapłonu cylinder 7
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17968 Przekroczona maksymalna wartość obrotów silnika
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 17.kwi.2013 00:01:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2013 18:21:44
Posty: 16
Lokalizacja: wadowice
Auto: S8 d2
na pb zrobione ok 200km i nic, uszkodzony krokowy bo na podpiętym pokazywało spalanie około 3,7 l/h i trzymał około 1200 obrotów po odpięciu 1,7 l/h więc regulator ok a przez krokowy raczej by się tak nie działo. rozrząd na bank nie przeskoczył bo pali na dotyk i do 3500 obrotów idzie w miarę ok. jakie mają być wartości sond i przepływki w vagu i na jakich kanałach je sprawdzić. jeszcze jedno gość miał usunięty katalizator ale tylko jeden i wygłuszenie nad skrzynią było lekko okopcone więc podejrzewam że może mu się katalizator zapalił i go wywalił, ja wywaliłem ten drugi. dostęp do części mam bo znajomy przywiózł identyczną s8 z włoch uszkodzoną z przodu na części i mam możliwość podmianki sprzętu co jeszcze można podmienić żeby się upewnić? Jak do niedzieli nie zdiagnozuję to zdejmuje głowicę dla pewności i obrabiam obie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 18.kwi.2013 11:35:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2013 11:25:36
Posty: 3
Auto: audi v8
tom3yn napisał(a):
Witam. Autko ogólnie kuleje na obrotach, ciężko się wkręca na wysokie obroty, strzela w kolektor powyżej 4tys obrotów. błędy jakie pokazuje to przekroczone obroty maksymalne silnika i czasami losowe wypadanie zapłonu na cylindrach 1,4,6,7. w aucie już zmieniałem świece, podmieniałem cewki z innego auta, przełożyłem przepustnicę, rozrząd jest ok i kompresja też ( pomiędzy 12,5 a 14 na wszystkich cylindrach), auto ma usunięte katalizatory przez poprzedniego właściciela, na desce pokazuje się błąd kontroli trakcji i kontrolka cat. autko ma instalację gazową brc. myślę jeszcze przełożyć sterownik silnika i sondy lambda ale nie wiem czy coś to da. ma ktoś jakieś pomysły gdzie szukać?

modul zaplonu ten od tych cylindrow co pokazuja blad sa dwa z prawej strony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 18.kwi.2013 18:07:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2013 18:21:44
Posty: 16
Lokalizacja: wadowice
Auto: S8 d2
moduły zapłonowe zmieniałem obydwa i bez zmian


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S8 d2 4.2 AKH problemy z silnikiem
PostNapisane: 02.lip.2013 20:35:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2011 20:11:03
Posty: 47
Auto: audi Coupe B3
a ja bym sprawdził czy nic się nie dzieje z czujnikiem obrotów i pozycji wału korbowego.

_________________
Audi Coupe B3 2.5TDI R5 AAT. 161KM 374Nm i będzie więcej :-)
Race 520, K24-7000, FMIC, FHN, hebelki 288x26mm
Sprzedam K24-7000 przystosowane do 2.5TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: