.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 09:55:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5TDI] Eko Tuning
PostNapisane: 07.maja.2012 10:02:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Może pytanie dziwne, ale w dobie drogich paliw... Czy można zrobić takie modyfikacje w silnikach V6 TDI 2,5TDI, żeby chwilowo (np. za pomocą przełączna On-OFF) uzyskać małe spalanie w mieście przy zmniejszeniu mocy ? Np. wyłączenie ładowania turbiny itp ? Czy są takie rozwiązania albo pomysły na realizację takiego eko-tuningu ?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5TDI] Eko Tuning
PostNapisane: 07.maja.2012 10:14:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Twoj diesel to silnik gdzie nie ma czegos takiego jak "idealny sklad mieszanki", ktory jest ustalany przez jakas przepustnice dobierajaca ilosc powietrza do wtryskiwanego paliwa czy tez zaawansowanej logiki wtrysku paliwa uzaleznionej od ilosci powitrza....to mechanizm bardzo nieprecyzyjny polegajacy na tym, ze ilosc paliwa zyczonego to stopien wcisniecia gazu a ladowanie T jest takze od tego zyczonego paliwa uzaleznione. Ilosc faktyczna plynacego powietrza jest jedynie ogranicznikiem dymienia
Przy takiej logice (identyczna logika jest w innych starych dieslach np AFN) jedynym sposobem na eko jest ekojazda z rozmyslnym poslugiwaniem sie pedalem gazu
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5TDI] Eko Tuning
PostNapisane: 07.maja.2012 10:27:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Tak, ale gdyby silnikowi ograniczyć ilość max paliwa pobieranego to i spalanie by spadło przy spadku mocy. Logika dość prosta, wydaje mi się że do zrealizowania, ale chyba tylko modyfikacją map. Czyli np. gdyby max spalanie chwilowe było np max 15L/100km to i średnia pewnie by spadła w mieście, bo w mieście przyspieszeń nie potrzeba.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5TDI] Eko Tuning
PostNapisane: 07.maja.2012 10:37:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
grisha napisał(a):
Tak, ale gdyby silnikowi ograniczyć ilość max paliwa pobieranego to i spalanie by spadło przy spadku mocy. Logika dość prosta, wydaje mi się że do zrealizowania, ale chyba tylko modyfikacją map. Czyli np. gdyby max spalanie chwilowe było np max 15L/100km to i średnia pewnie by spadła w mieście, bo w mieście przyspieszeń nie potrzeba.

nie potrzebna jest do tego zadna modyfikacja map... chcesz by mniej paliwa pompa podawala to wciskaj mniej gazu... problem tylko taki sie rodzi ze auto zwalnia albo staje:)
Mapa dawka paliwa dla zadanych obrotow wyglada prosto jak np (wartosci wymyslilem sobie).
wcisniecie gazu 10% => podaj 7 jednostek paliwa
wcisniecie gazu 30% => podaj 15 jednostek paliwa
wcisniecie gazu 50% => podaj 30 jednostek paliwa
wcisniecie gazu 70% => podaj 40 jednostek paliwa
wcisniecie gazu 100% => podaj 50 jednostek paliwa

Wystarczy mniej wciskac a bedzie mniej podawac :peace:

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5TDI] Eko Tuning
PostNapisane: 07.maja.2012 10:44:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12000
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
A jeśli damy inne mniejsze wtryskiwacze, mniejszą turbinę ? :)

Możemy jeszcze oczywiście podłożyć cegłę POD pedał gazu a nie na, ale myślę, że nie o to założyciel tematu pytał.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5TDI] Eko Tuning
PostNapisane: 07.maja.2012 10:58:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Leo napisał(a):
A jeśli damy inne mniejsze wtryskiwacze, mniejszą turbinę ? :)

zeby wkrecic mniejsze wtryskiwacze trzeba by jakies tulejki wkrecic najpierw w miejsce wtryskow by zmniejszyc otwor (bo jak te mniejsze wtryski wkrecic)? :D
mozna tez zalozyc mniejsza kierownice :peace:

a tak powaznie to majac w aucie czesc logiki zaszyta w komputerku pompy wtryskowej gdzie liczbe osob w PL znajacych sie na modyfikacji tego (nie mylic "z wgrywaniem innego wsadu") mozna policzyc na palcach jednej dloni ... drwala .... to slabo widze
6 gardelek bierze wiecej niz 4 - koniec!

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5TDI] Eko Tuning
PostNapisane: 07.maja.2012 11:02:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
pomyślałem o takim ekotuningu, bo jak pamiętam wolnossące diesle o pojemności około 2,5 i mocy około 100KM brały kiedyś znacznie mniej paliwa, więc jakby zbliżyć się w "elektroniczny" sposób do tamtych silników to byloby ok

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5TDI] Eko Tuning
PostNapisane: 07.maja.2012 11:26:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
w miescie gdzies 1-1.5L/100km przy tym silniku idzie na skrzynie tiptronic (gdzies tam ginie na mieleniu oleju w skrzyni)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5TDI] Eko Tuning
PostNapisane: 07.maja.2012 11:34:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
przemekk74 napisał(a):
w miescie gdzies 1-1.5L/100km przy tym silniku idzie na skrzynie tiptronic (gdzies tam ginie na mieleniu oleju w skrzyni)
z tiptronica to nie zrezygnuję :) W ogóle następne auta już tylko w automacie.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5TDI] Eko Tuning
PostNapisane: 07.maja.2012 13:52:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Odpowiedzią na twoje potrzeby jest lupo 3L* i nie pisze tego ze złośliwością.

2.5 tdi jest stworzony do innego celu niż eko-soft lub eko-driving.
To silnik do miłego latania po autobahnach.

Jak nawet w ciężkiej budzie zrobi ci ktoś jakąś wydumkę ze słabym softem to auto nie będzie jechać.
Jak chcesz małe spalanie to mała buda i mały silnik.

* 3L jest w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5TDI] Eko Tuning
PostNapisane: 07.maja.2012 14:02:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12000
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
automat? Ble.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5TDI] Eko Tuning
PostNapisane: 07.maja.2012 15:54:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
automat w ukladzie planetarnym jest anty eko - to musi byc skrzynia bezstopniowa albo reczan z automatyczna zmiana biegow

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5TDI] Eko Tuning
PostNapisane: 07.maja.2012 16:46:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
zioolko napisał(a):
2.5 tdi jest stworzony do innego celu niż eko-soft lub eko-driving.
To silnik do miłego latania po autobahnach.
Właśnie w tym zastosowaniu sprawdzał mi się rewelacyjnie przez 4 lata, wprost idealny do pokonywania tras do pracy itp.

zioolko napisał(a):
Odpowiedzią na twoje potrzeby jest lupo 3L* i nie pisze tego ze złośliwością.
Właśnie się zastanawiam czy mojego AKE nie wymienić na coś małego miejskiego i do tego dołożyć jakiś wielki SUV w trasy.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: