.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 23:36:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 1.9 TDI] po 3tys obr. odcina turbine
PostNapisane: 03.lis.2011 18:56:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2011 11:22:30
Posty: 2
Lokalizacja: Puławy
Witam,

Mam problem z moim Audi 1.9 130km z 2001r. Mianowicie, gdy chce ostrzej przyspieszyc w pewnym momencie (ok. 3 tys obr.) czuc momentalny spadek mocy. Dzieje sie tak tylko na czwartym i piatym biegu. Zastanawiajce jest to, ze po zatrzymaniu sie turbina jest dalej nieaktywna (przynajmniej mi sie tak wydaje) i dalej brakuje mocy. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta wszystko wraca do normy. Mam ten problem od ok. 3miesiecy, powyzszy schemat ciagle sie powtarza. Bylem wielokrotnie u mechanika, ktory posiada komputer, ale on twierdzi, ze nie wykrywa zadnych usterek. Warto zauwazyc, ze na 1, 2 i 3 silnik dziala prawidlowo az do odciecia, a takze moment "odciecia" mocy wystepuje przy predkosci ok. 120km. Nie jestem mechanikiem, wiec przepraszam z gory za taki opis :)

Pozdrawiam i licze na pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2011 18:59:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Klasyczny notlauf :)

Turbina na stół, wyczyść z nagaru i sprawdź czy nie ma zbytniego luzu na wirniku

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2011 20:20:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czujnik cisnienia lub łopatki w vnt.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2011 09:33:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zanim zrobi cokolwiek niech wykona diagnostyke... odczyt błedów i logi dynamiczne grup 011 i 010

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2011 11:04:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
sprezarka do czyszczenia , choc jak najbardziej diagnoza vagiem wskazana

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2011 12:00:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2011 11:22:30
Posty: 2
Lokalizacja: Puławy
Dzieki panowie bede dzialal. O efektach poinformuje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2011 13:24:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 22:59:19
Posty: 168
Lokalizacja: Radom
tak tak, turbo do czyszczenia, przerabialem to u siebie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9 TDI] po 3tys obr. odcina turbine
PostNapisane: 13.maja.2012 16:13:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2005 14:19:53
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa - Ursynow
Auto: A4
Witam

Odkopie i podłączę się do tematu.

Mam podobny problem. Czasem po mocnym dodaniu gazu samochód traci moc. Dzisiaj podłączyłem kabelek i wyskoczyły dwa błędy:

519 Czujnik MAP - niskie napięcie - G71, Czujnik MAP - wysokie napięcie - G71
575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej

Wymienić N75, czy nastawić się na inną robotę?

_________________
Audi A4 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9 TDI] po 3tys obr. odcina turbine
PostNapisane: 13.maja.2012 17:54:45 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Zrób logi dynamiczne. Jak zrobić znajdziesz na forum.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9 TDI] po 3tys obr. odcina turbine
PostNapisane: 14.maja.2012 06:42:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
smukly_joe napisał(a):
Witam

Odkopie i podłączę się do tematu.

Mam podobny problem. Czasem po mocnym dodaniu gazu samochód traci moc. Dzisiaj podłączyłem kabelek i wyskoczyły dwa błędy:

519 Czujnik MAP - niskie napięcie - G71, Czujnik MAP - wysokie napięcie - G71
575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej

Wymienić N75, czy nastawić się na inną robotę?

Ten czujnik lubi paść w tych silnikach - zacznij od podmiany na sprawny pożyczony z bliźniaczego silnika/auta.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9 TDI] po 3tys obr. odcina turbine
PostNapisane: 14.maja.2012 15:24:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Faktycznie czujnik czasem pada.
Logi dynamiczne wyjasniłyby sprawe.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9 TDI] po 3tys obr. odcina turbine
PostNapisane: 17.maja.2012 19:26:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2005 14:19:53
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa - Ursynow
Auto: A4
Możecie mi dokładnie opisać gdzie znajduje się ten zaworek?

Samochód to A4 1.9 AFN (najprawdopodobniej :)) z 1996.

_________________
Audi A4 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9 TDI] po 3tys obr. odcina turbine
PostNapisane: 18.maja.2012 08:06:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ale jaki zaworek... i skad wiesz ze to zaworek...??

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: