.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 15:29:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI AKN] Biały dym z samego turbo
PostNapisane: 27.cze.2012 12:30:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2012 09:40:31
Posty: 6
Lokalizacja: Trójmiasto/Elbląg
Auto: Audi A6 C5 2.5 TDI AKN
Witam,
Szukałem na forum i z podobnych tematów znalazłem tylko ten http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=99838&hilit=turbina+i+dym
Ale nie daje mi to odpowiedzi.
Sprawa wygląda następująco. Samemu przeprowadziłem wymianę odmy, czyszczenie kolektorów ssacych, klapy gaszącej i EGRu do tego wymontowanie turbiny i oddanie jej do firmy zajmujacej sie regeneracja turbin w tym wypadku - http://www.turboexpres.pl/
Turbina byla sprawdzona w dobrym stanie jedynie zmienna geometria była do czyszczenia. Wymienilem tez wszystkie filtry oprócz filtru oleju z tego to wzgledu, ze z tym chcialem jechac do mechanika zaraz po odpaleniu wozu bo nie mam co z straym olejem robic. Przy wszyskich czynnosciach podązałem za poradnikami z tego forum napisanymi przez użytkownika carlnova
Wszystko zostało złożone do kupy na nowych częściach i uszczelkach łącznie z turbiną. I teraz zaczynaja sie schody. Jak wiadomo odpowietrzenie tego silnika(ukladu paliwowego) to nie takie hop siup. Wiedziałem, ze trzeba będzie troche pokręcić rozrusznikiem zanim silnik zapali. No i tak bylo zanim odpowietrzylem wszystkie 6 przewody wysokiego ciśnienia od pompy wtryskowej do wtryskiwaczy pokrecilem rozrusznikiem w sumie z jakies 45 sekund (oczywiscie nie ciagiem) aaa no i oczywiscie wczesniej odpowietrzylem ukłąd razem z vp44. Widzialem też nie nienależy dla bezpieczeństwa turbo odpalac silnika po regeneracji turbo na "sucho". Wilele źródeł podaje taką regułke: Napełnić olejem obwód smarowania turbosprężarki, obracając rozrusznikiem wał korbowy silnika, przy odłączonym zasilaniu cewki zaworu odcinajacego pompy wtryskowej. (W przypadku silników niskoprężnych odłącz zasilanie cewki zapłonowej).
I teraz nie wiem czy dobrze sobie wymyśliłem ale podciągnąłem pod to napełnianie olejem obwodu smarowania turbo fakt, ze kręciłem rozrusznikiem w celu odpowietrzenia układu paliwowego.
Po pierwszym odpaleniu silnika pochodzil z minute na biegu jalowym, wszytsko ok, zrobilem nim przejażdzke jakos troche ponad 10 minut, wrocilem pod garaż, skazówka temperatury silnika stala juz w pionie, otworzyłem maske a tam bialy dym. Siwo od niego pod maską. Niemogłem dojść skąd on. Następnego dnia ta sama historia, odpalilem silnik, krótka przejeżdzka, zanim silnik sie nagrzal otworzylem maskę i obserwowałem. Dym zaczął sie pojawiac wokół turbiny. Z żadnego wyraźnego miejsca. Podczas tych niecałych 30 minut dwóch przejażdzek, silnik chodzi dobrze, nie slychać zadnych niepokojacych dzwięków.
I teraz moje pytanie. Czy zakatowałem turbine przez pierwszy rozruch na sucho bo juz sam nie jestem pewien czy te kręcenie przy odpowietrzaniu było wyswtarczające by zaopatrzyć turbine w olej.
Jakieś inne sugestie?
Prosze o porade bo nie wiem czy moge znów odpalić samochód.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN] Biały dym z samego turbo
PostNapisane: 27.cze.2012 13:30:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Jeśli dym pojawia się "znikąd" i nie jest wynikiem rozszczelnień , to znaczy że wypala się z korpusu silnika, to co kapało na silnik przy wymianie. Niemniej jednak jest to sygnał na tyle niepokojący, że trzeba wszelkie osłony zdemontować i zdiagnozować dokładnie skąd leci, czy oleju nie ubywa, czy odmy są szczelne. Jeśli kręciłeś rozrusznikiem i auto nie odpalało, to olej spokojnie przez turbinę przeleciał, tym bym się nie przejmował. O ile firma "regenerująca" turbiny zrobiła wszystko dobrze.

Powiem Tobie tak - ja na Twoim miejscu spradziłbym WSZYSTKo co robili mechanicy. Poczynając od tego, czy olej przez turbinę faktycznie przelatuje, przez odmy, wycieki w dolot, i inne sprawy.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN] Biały dym z samego turbo
PostNapisane: 27.cze.2012 18:38:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2012 09:40:31
Posty: 6
Lokalizacja: Trójmiasto/Elbląg
Auto: Audi A6 C5 2.5 TDI AKN
Dziękuje za odpowiedź.
Fakt, że turbina nie była uruchomiona na sucho uspokoił mnie i uruchomiłem auto. Ale przed tym tam gdzie sie dało wyczyscilem silnik. Wsszystkie oslony zdjęte. Przejechalem sie, jakies 30 minut i o dziwo dymu prawie nie bylo, troszke tylko jak by silnik parował. Więc to chya naprawde tylko wszytskie te płyny co na slniku były dymiły. Ale umówiłem się juz na jutro z mechanikiem ma podpiąć audiczke pod kompa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN] Biały dym z samego turbo
PostNapisane: 29.cze.2012 06:57:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Bardzo duża ilość białego dymu buchająca z silnika pochodzi z parującego oleju silnikowego. Co ciekawe dymić będzie dopiero na gorącym silniku, na zimnym nie będzie śladu dymu nawet jeżeli olej leży na silnku.
Miałem kiedyś na benzyniaku taki efekt jak mi poszła uszczelka pod pokrywą zaworową. Jeżeli już nie dymi to może olej już odparował i wcale nie masz wycieku.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN] Biały dym z samego turbo
PostNapisane: 03.lip.2012 09:33:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2012 09:40:31
Posty: 6
Lokalizacja: Trójmiasto/Elbląg
Auto: Audi A6 C5 2.5 TDI AKN
No i właśnie dokładnie tak było. Dym bardzo buchał spod maski tylko na rozgrzanym silniku. Na szczęście to był naprawdę wypalający się olej. W sumie po przejechaniu 40 km wszystko się wypaliło i przestało dymić :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: