.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 16:02:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4 2.8 v6 aah]-stukanie w silniku
PostNapisane: 09.lip.2012 08:53:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2010 18:51:37
Posty: 111
Lokalizacja: Gliwice
witajcie koledzy:)..
jak zwykle gdy mam urlop moje malenstwo nie chce mnie nigdzie poscic,tylko objac mam troska je same i tak od 3 lat:)..kochana maszyna:/.mam proble,wczoraj gdy wracalem do domu przy pretkosci ok.80 km nagle uslyszalem dziwne stukanie(metaliczne dodam).zjechalem w bezpieczne miejsce otworzylem maszysko i co..nic oczywiscie nie dojrzalem,pooza problematycznym stukiem ktore dochodzi jakby spood kolektora ssacego,ale jest to mylace poniewaz dzwieki sie niosa i prawdopodobniie dzwiek ow dochodzi z ktorejs z glowic.i tu prosilbym Was szacowna rado o pomoc lub porade,zapewne jest to uszkodzony zawor lub popychacz tylko jak to sprawdzic bez poki co rozbierania glowic.dodam ,ze silnik nie pracuje rowno,chodzby nie na wszystkie gary palil..dodam szczerze i tu wstyd mi jest,ze bagnet wskazal mi b.niski stan oleju..cos przegapilem i wiem ,ze to moja wina ale prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c4 2.8 v6 aah]-stukanie w silniku
PostNapisane: 09.lip.2012 10:00:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
panewka?

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c4 2.8 v6 aah]-stukanie w silniku
PostNapisane: 09.lip.2012 10:05:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no takie są efekty jeżdżenia na niskim stanie i na kiszkowatym oleju - wersja light- popychacze, wersja hard - panewki.
Dolewałeś oleju ? Coś się zmieniło w stukaniu?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c4 2.8 v6 aah]-stukanie w silniku
PostNapisane: 09.lip.2012 10:15:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2010 18:51:37
Posty: 111
Lokalizacja: Gliwice
nigdy nie mialem problemu z olejem,srednio raz w miesiacu sprawdzam stan i dolewac nie musialem..olej wymienialem we wrzesniu na castrol magnatec..wlasnie pozdejmowalem pokrywy zaworow i wciaz stuka:P..ale zawory normalnie pracuja tak wizualnie.stukot dochodzi jakby z gory silnika,ale mozliwe jest zeby tak to sie nioslo od dolu do gory??.no i jakby dochodzil gdzies spod pokrywy kolektora..i czy zmierzenie kompresji pomoze wykluczyc zawor lub potwierdzic??intrygujace to jest,co moge zrobic zeby zdiagnozowac usterke..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c4 2.8 v6 aah]-stukanie w silniku
PostNapisane: 09.lip.2012 10:19:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
oczywiście, że może się nieść z dołu.
Zmierzenie sprężania może pomóc, ale nie do końca jest to diagnoza na 100%. Na przekręconą panewkę wskazuje niskie ciśnienie oleju też , oraz szybko grzejący się olej.
Z drugiej strony, nie wiem, dlaczego myślisz, że to zawór stuka?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c4 2.8 v6 aah]-stukanie w silniku
PostNapisane: 09.lip.2012 10:51:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2010 18:51:37
Posty: 111
Lokalizacja: Gliwice
hm..bracik zajmuje sie inaczej pracuje w firmie "polok" ktora zajmuje sie glowicami m.in. wiec licze ze w tym temacie ma wieksze pojecie niz ja:D.aczkolwiek po konsultacji z jakims praktykiem znajomym podpowiedzial,ze to moze byc popyhacz m.in.nastawiam sie na zawory czy tez stukanie w gornej czesci silnika gdyz myslec nawet nie chce ze to panewka:p.tzw.mniejsze zlo:).a co bedzie okaze sie,bede mial miernik cisnienia oleju tylko nie wiem dokladnie gdzie w tym duuzym silniku go szukac,no i manometr wiec sprawdze kompresje moze wtedy sie cos wyjasni..przekopalem cale forum i widze ze sporo osob mialo podobny problem a rozwiazania sa wlasnie takie,zawory,popychacze i panewka..z tym ze u mnie silnik kreci lekko,czy obrocona panewka nie utrudnia tego w jakis sposob??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c4 2.8 v6 aah]-stukanie w silniku
PostNapisane: 09.lip.2012 11:08:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
może utrudniać, nie musi.
Warto sprawdzić drożności zaworków olejowych w głowicach, to też newralgiczny punkt tych silników, jeśli olej nie dochodzi do popychaczy, to się nie napełniają, i mogą nie domykać zaworów.
Jeśli dojdziesz już do ładu i silnik będzie OK, to zrób mu płukankę z Engine Flush'a (do oleju), wypłucze syf z niego, i zalej lepszy olej niż 10w40, oraz zmieniaj go co 10.000. Ten silnik jest wrażliwy na zły olej.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c4 2.8 v6 aah]-stukanie w silniku
PostNapisane: 09.lip.2012 11:14:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2010 18:51:37
Posty: 111
Lokalizacja: Gliwice
musze przyznac ze to co piszesz Leo to czarna magia dla mnie jest,az tak gleboko w silnik nie musiale ingerowac ale czego sie nie zrobi dla ukochanego malenstwa:)..licze ale biorac pod uwage ze to nie panewka,bo wtedy silnik wek a ten mimo blize nie okreslonego choc pewnie nie malego przebiegu nigdy problemow mi nie sprawial:)zdejme miche i obejze jeszcze wal od spodu wtedy powinienem miec pewnosc co do panewek..teraz sobie przypomnialem przypadek znajomego,mial transportera z 1.9 90 bodajze,silnik palil na dotyk chodzil jak ta lalaale jak go rozebralismy to okazalo sie ze 2 panewki mial obrocone..to jako ciekawostka:).a przyznam szczerze,ze nie wiem za co najpierw mam sie wziac,zdjalem juz pokrywy odpalilem i wszystko chodzi normalnie,olej leci jakby sie nic nie stalo..tylko ten stukot:/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c4 2.8 v6 aah]-stukanie w silniku
PostNapisane: 09.lip.2012 16:49:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2010 18:51:37
Posty: 111
Lokalizacja: Gliwice
na poczatek zmierzylem kompresje i wyszlo co Wam pisze koledzy:lewa glowica stoja prozdem do auta na wszystkich 3 garach po 12,prawa glowica pierwszy od strony chlodnicy 0(wielkie),dwa nastepne po 9..co Wy na to,czekam na sugestie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c4 2.8 v6 aah]-stukanie w silniku
PostNapisane: 09.lip.2012 17:47:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Dziura w tłoku :( albo pęknięty :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c4 2.8 v6 aah]-stukanie w silniku
PostNapisane: 10.lip.2012 16:42:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2010 18:51:37
Posty: 111
Lokalizacja: Gliwice
witaj szanowna rado:)
ja juz wiem co sie stalo,gdyz caly dzisiejszy piekny dzien spedzilem w pelnym sloncu przy sciaganiu glowicy:)..otoz juz opisuje sytuacje jak sie prezentuje,okazalo sie ze cos wpadlo do komory spalania(stad stukot)i troszeczke narozrabialo..a co to bylo:odpadla srubka z klapek znajdujacych sie w gornej czesci kolektora ssacego,powedrowala do komory spalania i ostatecznie delikatnie wbila sie w glowice..na szczescie ze i tloki,i glowica to auminiu i jakis strasznych szkod nie narobila..aczkolwiek tlok nr 6 nosi na sobie slady dzialalnosci owej srubki i glowica rowniez.glowica sie juz robi,na ta chwile wiem ze wszystkie 6 zaworow do wymiany i 1 szklanka,co dalej sie okaze..jak sprawa sie rozwinie bede na bierzaco informowal,aczkolwiek moja dobra rada sprawdzie w swoich V stan owych klapek,gdyz nie chcecie na pewno doprowadzic do takiej sytuacji jaka u mnie nastapila:/..pracy nie wiele aczkolwiek nalezy wyciagnac caly kolektor ssacy bo od spodu znajduja sie 4 magiczne dlugasne sruby bez ktorych nie zdejmie sie gory..z tego co wiem,na tym sie nie znam a poradzil mi to gosciu ktory zajmuje sie tylko niemieckimi autami,brak owych klapek w niczym nie przeszkadza,nie wiem..ja je zdemontowalem bo pozostale tez nie byly w super stanie,luzne,blokowaly sie i postanowilem je usunac,a jak to wyjdzie sie okaze:)..i mam prosbe wie ktos w jakiej kolejnosci i z jakimi silami dokreca sie glowice w tych silnikach:)..z gory dziekuje za podpowiedzi;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c4 2.8 v6 aah]-stukanie w silniku
PostNapisane: 10.lip.2012 17:34:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2010 18:51:37
Posty: 111
Lokalizacja: Gliwice
juz wiem co dokladnie:D..wszystkie zawory do wymiany,wszystkie prowadnice no i frezowanie gniazd..to tak po krotce.kosztow nie zdradze ale zle ni ma.do tego zawor ssacy na6 garze,na ktorym kompresja wyszla 0 delikatnie krzywy stad przyczyna braku kompresji.jak narazie tyle wiadomosci a co dalej zobaczymy;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 114 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: