.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 10:46:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI AKN]Proszę o ocenę logów(Aktualizacja 23.07)
PostNapisane: 12.lip.2012 12:12:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
Witam wszystkich posiadaczy audi i nie tylko :).
tyg temu kupiłem sobie kabelek i chciałbym poznać wasze zdanie nt. logów mojego auta.

Silnik AKN, 150 km, 274 tys przebiegu.
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_90607.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_90610.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_90603.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_90599.html
Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_90611.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_90604.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_90608.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_90600.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_90606.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_90614.html

BS :
Grupy: 004bs - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_90601.html
Grupy: 011bs - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_90602.html
Grupy: 003bs - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_91173.html

Dynamiczne:
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_90998.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_90999.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_91000.html

z tego co zauwazylem :
w 011 dynamicznym turbo ma sporego overboosta przy 2100-2250. co to moze oznaczac ? turbo powoli sie konczy ? czy raczej sterowanie turbo daje "ciala" ?
w logu 014 cyl6vs2 wartosc zbliza sie powoli do wartosci granicznej 1.5.
co to oznacza ?

z tego co udalo mi sie jeszcze znalezc w logach 003bs :
EGR jest OFF, MAF powinien byc powyzej 400, u mnie nie osiaga wartosci 400, takze wg tego co znalazlem :
- jest niedomknięty – tryb OFF, wartości nie osiągają 400, co oznacza, że silnik zamiast czystego powietrza otrzymuje spaliny, co ma wpływ na dynamikę;

Rozumiem z tego, ze EGR mam do czyszczenia...
czy to moze byc powod overboosta w probie dynamicznej 011 ?

Dziekuje z gory wszystkim za rady.
Pozdrawiam,
michok


p.s. Dzisiaj tj. 12.07 wykonalem dodatkowy pomiar logow 003, 013 i 014.

WItam Ponownie....

Zamieszczam powtorzone logi 003 oraz 013 i 014.

Grupa 003 : http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_91284.html
Grupa 013 : http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_91283.html
Grupa 014 : http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_91285.html

w 003 widac, ze faktycznie musze przeczyscic EGR...

Natomiast...Prosze o pomoc jezeli chodzi o 013/014

Opis 013/014
- [+] do mg/skok: cylinder wykazuje mniejszą moc niż cylinder 2 i zasilany jest większą ilością paliwa.
- [−] do mg/skok: cylinder wykazujący większą moc niż cylinder 2 zasilany jest mniejszą ilością paliwa.
logi robione we wtorek ( 6.07 )
013 : http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_90606.html
014 : http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_90614.html

Dzisiaj ( 12.07 ) ( po ok 400 km ).
013 : http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_91283.html
014 : http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_91285.html

wtryskiwacz 1 i 2 mowia papa ?

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Ostatnio edytowano 23.lip.2012 20:16:37 przez michok, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 12.lip.2012 23:10:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jest lato wiec jest mniej powietrza w powietrzu:) .. kazdy przeplywoemirz troche inaczej wskazuje ale oczywiscie mniejszy przeplyw powitrza moglby sugerowac np ze auto ma niesprawne w 100% sterowanie zaorami i daltego nie wciaga tyle ile mogloby... teorii wiele

co do korekcji... w automacie auto wiecej wachy zuzywa na wolnych obrotach i przez to dawka w 001 jest troche wyzsza niz np w manualach... ogolnie korekcje sa kwotowe a nie procentowe wiec przy dawce 8 korekcja 1.2 jest w sumnie mniejsza niz korekcja 3 przy dawce 3 jednostki paliwa... ja osobiscie z racji wieku auta bym nie robil nic a jedynie co jakis czas sprawdzal jak stan auta sie zmienia

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 06:48:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
Kolego, czyli wg Ciebie to norma tak ? nie ma powodu do obaw ?
czy moge zastosowac jakis peparat do czyszczenia wtryskow ?

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 09:03:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
gdyby to bylo auto na gwarancji to bym Ci polecial leciec szybko do serwisu aby sprawdzili
- podcisnienie
- turbine czy aby sie nie zacinaja troche kierownice
- zagladanc pod dekle by sprawdzic czy np nie wypadla jedna dzwigienka i przez to jeden cylinder sie nie "napelnia" wlasciwie
- sprawdzic przeplywomierz czy nie zaniza odczytow delikatnie
- wtryski
- przeczyscic EGR

tyle ze to stary pierdziel o wartosci nascie kola a kazde grzebanie kosztuje czas i/lub pieniadze
Masz czas/zapal/srodki?
- mozesz poszukac kogos z AKN(moze ta sama przeplywka jest tez w innych 2,5 - sprawdz w etce) co ma te odczyty EGRa przy tej pogodzie powyzej 400 (czy ogr off) i wstawisz na podmianke do siebie i bedziesz wiedzial czy tez osiagasz takie odczyty
- zagladnac pod dekle by dokldanie ogladnac stan zarowno walkow jak i ogladnac czy przypadkiem dzwigienka jakas nie wypadla i czy te co sa nie so poobstukiwane (jezeli tak to wymien hydraulike bo to kwestia czasu az wypadnie)
- przeczyscic EGR jak i kolektor dolotowy (zapewne jest zasyfiony przez EGR)
- podmienic elektrozawor sterujacy podcisnieniem do EGRa (nie pamietam symbolu)
- rozebrac turbine i wyczyscic kierownice (to raczej bym sobie podarowal ale moze zrob rundke na wymuszonej 3ce np z predkoscia 130 by przepalic)
- wyciagnac wtryski i dac do sprawdzenia jakiemus punktowi od diesli gdzie maja sprzet do tego
- powymieniac wezyki podcisnienia jezeli sa podzgniatanie, niedrozne, nadtarte

P.S.
jezeli to auto nie wiesz czy mialo zmieniane walki/hydraulike albo wiesz ze na bank jest to oryginalne to sama hydraulike zaplanowalbym wymienic przy okazji wymiany rozrzadu (kosztuje okolo klocka + pare stow mechanik doliczy do roboty ale zabiedbanie w tym miejscu moze miec drozsze konsekwencje)

jezeli zakladamy, ze norma korekcji jest 1.5 a ty masz w aucie co ma prawie 300 (a moze i wiecej bo przeciez pewnie jestes n-tym wlascicielem) 1.2 to czego oczekujesz?
jak Ciebie meczy to 1.2 to moze dolej troche mixolu ... moze cos sie poprawi ale bym sie nie stresowal... korekcja sa tak pokretnie liczone, ze bym im nie zawierzal (pamietaj ze ecu ustala korekcje wzgledem wtrysku "2" przy uzyciu wtrysku sterujacego "1" - to jakby wrozba andrzejkowa)

jezeli te wysokie korekcje co masz (powyzej 2) sa na klimie to sa g... warte. Jezeli bez klimy ale przed chwila katowales auto robiac np logi dynamiczne to pamietam, ze u mnie tez przez minimum minute korekcje utrzymywly sie wyzsze

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 10:03:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
przemekk74 napisał(a):
gdyby to bylo auto na gwarancji to bym Ci polecial leciec szybko do serwisu aby sprawdzili
- podcisnienie
- turbine czy aby sie nie zacinaja troche kierownice
- zagladanc pod dekle by sprawdzic czy np nie wypadla jedna dzwigienka i przez to jeden cylinder sie nie "napelnia" wlasciwie
- sprawdzic przeplywomierz czy nie zaniza odczytow delikatnie
- wtryski
- przeczyscic EGR

tyle ze to stary pierdziel o wartosci nascie kola a kazde grzebanie kosztuje czas i/lub pieniadze
Masz czas/zapal/srodki?
- mozesz poszukac kogos z AKN(moze ta sama przeplywka jest tez w innych 2,5 - sprawdz w etce) co ma te odczyty EGRa przy tej pogodzie powyzej 400 (czy ogr off) i wstawisz na podmianke do siebie i bedziesz wiedzial czy tez osiagasz takie odczyty
- zagladnac pod dekle by dokldanie ogladnac stan zarowno walkow jak i ogladnac czy przypadkiem dzwigienka jakas nie wypadla i czy te co sa nie so poobstukiwane (jezeli tak to wymien hydraulike bo to kwestia czasu az wypadnie)
- przeczyscic EGR jak i kolektor dolotowy (zapewne jest zasyfiony przez EGR)
- podmienic elektrozawor sterujacy podcisnieniem do EGRa (nie pamietam symbolu)
- rozebrac turbine i wyczyscic kierownice (to raczej bym sobie podarowal ale moze zrob rundke na wymuszonej 3ce np z predkoscia 130 by przepalic)
- wyciagnac wtryski i dac do sprawdzenia jakiemus punktowi od diesli gdzie maja sprzet do tego
- powymieniac wezyki podcisnienia jezeli sa podzgniatanie, niedrozne, nadtarte

P.S.
jezeli to auto nie wiesz czy mialo zmieniane walki/hydraulike albo wiesz ze na bank jest to oryginalne to sama hydraulike zaplanowalbym wymienic przy okazji wymiany rozrzadu (kosztuje okolo klocka + pare stow mechanik doliczy do roboty ale zabiedbanie w tym miejscu moze miec drozsze konsekwencje)

jezeli zakladamy, ze norma korekcji jest 1.5 a ty masz w aucie co ma prawie 300 (a moze i wiecej bo przeciez pewnie jestes n-tym wlascicielem) 1.2 to czego oczekujesz?
jak Ciebie meczy to 1.2 to moze dolej troche mixolu ... moze cos sie poprawi ale bym sie nie stresowal... korekcja sa tak pokretnie liczone, ze bym im nie zawierzal (pamietaj ze ecu ustala korekcje wzgledem wtrysku "2" przy uzyciu wtrysku sterujacego "1" - to jakby wrozba andrzejkowa)

jezeli te wysokie korekcje co masz (powyzej 2) sa na klimie to sa g... warte. Jezeli bez klimy ale przed chwila katowales auto robiac np logi dynamiczne to pamietam, ze u mnie tez przez minimum minute korekcje utrzymywly sie wyzsze


Dziekuje za odpowiedz.
Jestem 3 wlascicielem w kraju. Wczesniej samochodem od 2004 jezdzil moj Ojciec, rok temu odkupilem od nich ten samochod.
Walki+hydraulika+rozrzad byly robione przy przebiegu 240-250 km.

Kolego, w piatek 6.07 bylo 1.2, teraz po 400 km jest 1.9-2.0.

Umowie sie z mechanikiem na sprawdzenie walkow i dzwigienek.

Odnosnie turbo, to pewnie widziales, ze w dyn 011 mam overboosta na 2500 przy 2100 obrotow. Pewnie gruszka do wymiany...ale to jeszcze sprawdze.

Przeprowadzalem pomiar tylko 014/013 na cieplym silniku (bez klimy i radia ) itp.

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 10:25:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ten silnik w okolicy 2.5tys na delikaten overboosty wpisane w kod genetyczny...ale przy 3tys+ juz raczej powinno byc stabilnie
za to masz tez niedobosty (np zadane ladowanie przy 2600 to 2029 a faktyczne 1795)... suma sumatu pewnie sie troche turbina pozapiekala a moze N75 nie wydala a moze gruszka a moze to a moze siamto (sprawdzanie tego to czas i koszta)

jezeli te walki to byly nowe walki i nowa hydraulika z oznaczeniem producenta (a nie no-name) i tez nie regenerowane to przez 40tys by to ubic trzeba by sie postarac chyba...ale zagladnac duzo nie kosztuje (niech pooglada to czy dzwigienki sie nie ubijaja - takie wyzlobienia czy sie nie robia)

Pytanie: te 1.9-2.0 to byly na wlaczonej klimie ale zaraz po jezdzie z obrotami (jezeli tak to norma pewnie).... daj mu pochodzic na wolnych obrotach w spokoju po jezdzi i dopiero wtedy loguj.
Naklad kosztowy na ewentulana regeneracje wtryskow jest na tyle pewnie duzy, ze nie warto (to nie sa korekcje grozace dziurami w tlokach)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 10:35:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
przemekk74 napisał(a):
ten silnik w okolicy 2.5tys na delikaten overboosty wpisane w kod genetyczny...ale przy 3tys+ juz raczej powinno byc stabilnie
za to masz tez niedobosty (np zadane ladowanie przy 2600 to 2029 a faktyczne 1795)... suma sumatu pewnie sie troche turbina pozapiekala a moze N75 nie wydala a moze gruszka a moze to a moze siamto (sprawdzanie tego to czas i koszta)

jezeli te walki to byly nowe walki i nowa hydraulika z oznaczeniem producenta (a nie no-name) i tez nie regenerowane to przez 40tys by to ubic trzeba by sie postarac chyba...ale zagladnac duzo nie kosztuje (niech pooglada to czy dzwigienki sie nie ubijaja - takie wyzlobienia czy sie nie robia)

Pytanie: te 1.9-2.0 to byly na wlaczonej klimie ale zaraz po jezdzie z obrotami (jezeli tak to norma pewnie).... daj mu pochodzic na wolnych obrotach w spokoju po jezdzi i dopiero wtedy loguj.
Naklad kosztowy na ewentulana regeneracje wtryskow jest na tyle pewnie duzy, ze nie warto (to nie sa korekcje grozace dziurami w tlokach)



Dziekuje kolego raz jeszcze za odpowiedz.

Umowie sie z mechanikiem na diagnoze walkow. z tego co pamietam koszt rozrzadu + walkow itp wyniosl ok. 7k zl.

Masz racje kolego, logowalem 013/014 po jezdzie ( krotkiej ale jezdzie ).
Dzisiaj wykonam pomiar 013/014 raz jeszcze juz na spokojnie.

Jeszcze nie mialem okazji w pelni sie nacieszyc tym samochodem...
Styczen - wysypal mi sie tiptronic, koszt 2900 zl.
2 miesiace temu pompa powiedziala papa....regeneracja 2400 zl.

Chyba pora zastanowic sie nad zmiana samochodu/marki...

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 10:53:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jak sie zrabal (teraz to juz chyba jestes po sciezce prawdy) to bylo sie zastanowic nad kupnem jakiegos a4/passata/a6 z manualem powypadka czy kiero po zle stronie z 4 cylindrowka + swap... prostrze = tansze w naprawach a w starych piernikach niestety czasem cos sie rabie. Zakladam, ze zuzycie pod 13-14L zima w miejskich korkach pewnie takze nie nalezy do najmilszych dla kieszeni....
a co z tipem sie stalo? wysikal sie olej ze skrzni bo zatarla sie panewka pompy oleju na szyjcie konwertera? jezeli tak to 2900 nie bylo z wysokiej polki... 7 kola za rozrzad i walki to bylo tak z tysiak minimum przyduzo (nawet w filtrami i olejami)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 10:59:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
przemekk74 napisał(a):
jak sie zrabal (teraz to juz chyba jestes po sciezce prawdy) to bylo sie zastanowic nad kupnem jakiegos a4/passata/a6 z manualem powypadka czy kiero po zle stronie z 4 cylindrowka + swap... prostrze = tansze w naprawach a w starych piernikach niestety czasem cos sie rabie. Zakladam, ze zuzycie pod 13-14L zima w miejskich korkach pewnie takze nie nalezy do najmilszych dla kieszeni....
a co z tipem sie stalo? wysikal sie olej ze skrzni bo zatarla sie panewka pompy oleju na szyjcie konwertera? jezeli tak to 2900 nie bylo z wysokiej polki... 7 kola za rozrzad i walki to bylo tak z tysiak minimum przyduzo (nawet w filtrami i olejami)


Kolego, juz tyle kasy zostalo wladowane to zal robic komus prezent, ale chyba wyjscia nie bede mial. jutro mechanik obczai walki czy sa ok.
z TIPa olej uszczelniacz polecial...i tak w pore zobaczylem bo postawilem samochod przez przypadek na skosie... wsiadam, odjezdzam a pod samochodem plama...

Walki byly robione 3 lata temu o ile pamietam... Rozmawialem z Ojciem, mowi ze nie 7, a wlasnie ok 6 tys zl.
Ma skontaktowac sie z czlowiekiem ktory wymienial walki, w celu weryfikacji ( no-name czy firmowka ).


W miescie pali ok 12 w miescie...90% przebiegu pokonuje na trasie, takze mocny diesel sie przydaje...na trasie mieszcze sie w 7.5.
masz racje, chyba trzeba bedzie kupic jakiegos biedoklepa 1.9 TDi bo 2.5 nie ma sensu...

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 11:21:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
w obecnej sytuacji cenowej w paliwach najtanszym rozszadnym rozwiazaniem jest nienakomplikowany wolnossacy silnik benzynowy na LPG (stacji LPG jak grzybow po deszczu) - tylko trzeba rozumiec jak dziala silnik (LPG nie jest dla blondynek ale Ty jestes wprawiony - po sciezce prawdy)
co do cen walkow, rozrzadu - to 6 kola dzis to gorna polka ale 3 lata temu ceny czesci byly wyzsze - wiec obstawiam, ze to byla dobra cena wtedy

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 11:24:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
przemekk74 napisał(a):
w obecnej sytuacji cenowej w paliwach najtanszym rozszadnym rozwiazaniem jest nienakomplikowany wolnossacy silnik benzynowy na LPG (stacji LPG jak grzybow po deszczu) - tylko trzeba rozumiec jak dziala silnik (LPG nie jest dla blondynek ale Ty jestes wprawiony - po sciezce prawdy)
co do cen walkow, rozrzadu - to 6 kola dzis to gorna polka ale 3 lata temu ceny czesci byly wyzsze - wiec obstawiam, ze to byla dobra cena wtedy


walki byly wymieniane po "znajomosci" ( mechanik serwisuje nasze auta od ponad 15 lat ).

Wlasnie tak mysle nad jakas 1.8t+lpg ew. v6 +lpg.

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 12:07:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ani jeden ani drugi nie jest wolnossacym 4 cylindrowcem:) mialem civica 1.4 16v 90konnego na LPG i zrobilem nim ponad 100tys w 9 lat glownie w miescie a jedyna awarie mialem na skutek niewlasciwie przeprowadzona wymiane rozrzadu (a chyba ze 600pln lacznie ta naprawa wyniosla, ta wymiana rozrzadu to tez ze 300zyla kosztowala bo tylko pasek zmienialem, z 8razy olej i filtry (lotos 4L 5w40 za okolo 120pln+ filtry za 50pln + robota ze 30-50pln), raz swiece 4 sztuki chyba po 20zyla/szt.... tak wygladaja koszta eksploatacji 100tys prostego udanego silnika... koszt LPG roznie sie ksztaltowal (od 95groszy/1L do 2 cos gdy sprzedawalem - zuzycie w miescie na 4biegowym automacie to bylo 9-12L/100km w miescie)... no ale jak ma byc "turbo" albo "V6" na klapie napisane a auto bedzie stare... placic trzeba

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 12:13:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
jezdze glownie po trasach...mialem kiedys skode felicje 1.9D...palilo to 4 litry na 100 przy 90-100 ale strach bylo tym wyprzedzac niestety...

w pon jestem umowiony z mechanikiem na sprawdzenie walkow...kolego wiesz moze jaki jest koszt takiej imprezy ?

Wiem, ze wolnossace r4 + lpg bedzie najbardziej ekonomicznym rozwiazaniem... ale mocy malo :P.
zaczalem sie nawet zastanawiac nad skoda octavia 2.0 115...troche tego na allegro jest.

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 12:26:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
moze nie koniecznie 4 cylindrowy ale rzedowy:)... tam gdzie jakies paski w skomplikowany sposob obiegaja rolki/walki.napinacze to zawsze jest drozej wymienic rozrzad i wieksze pole manewru cos spier...
Tam gdzie jest turbina jest wieksze prawd zrabania sie czegos (sama T moze sie zrobac, kupa wezy bo jest intercooler itp itp)
Tam gdzie jest wielki silnik pod maska tam jest ciezszy dostep do podzespolow ... przyklad: robienie alternatora w Twoim aucie (nie robiles jeszcze? moze to nastepny punkt "drogi prawdy" :peace: ) to rozkrecanie przodu a w wiekszosc 4cylindrowek to zrobi to pierwszy lepszy elektryk samodzielnie
Tam gdzie sa 2 cylindy zazwyczaj jest 2x tyle walkow co w silniku R4 (a taka ciekawostka: w hindzie 1.4 16v jest na jednym walku i nie ma hydropopychaczy ale regulacja luzow jest jak w 126p - tam nie ma co sie popsuc)
co do wolnossacych szmelcwagenow a LPG nie mam doswiadczen zadnych (warto sprawdzic czy to tak jak hondy 1.4 plug&play sie zachowuje)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 12:30:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
Alternatora jeszcze nie robilem...
Powiem Ci kolego, ze sprawdze walki, ogarne EGR, turbo i samochod idzie pod mlotek...nie bawi mnie co 2 miesiac wywalanie 3k na cos czego i tak nikt nie doceni.

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 13:11:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
sprawdzenie walkow mozesz zrobic sam... wlasnie jak dostal telepawki to rozebralem pokrywe by zobaczyc czy jest sens... uznalem ze jest wiec juz bez skladania pojechal na lawecie do mechanika
rozebranie to
odkrecic metalowe rurki przy wtryskach, odkrecic z wtryskow takie pipepki do "powrotow"... kilka srubek w kolo pokryw poodrecac... powalczyc (przeszkadza o ile pamietam jakas rura od intercoolera czy czegos tam przy glowicy od strony pasazera) i podwazyc pokrywy i widzisz.... do skladania uzyj uszczelki w plynie do wysokich temperatur + posmaruj gumki w pokrywach przy wtryskach (tam lubi cieknac olej)... zakladasz, skrecasz ale dochodzi odpowietrzenie wtryskow (nie vp44 - ta sie nie zapowitrzy o ile wiem).... robisz z tego co wiem tak.... jeden kreci na niewpelni dokreconuch metalowych rurkach, jak cieknie ropa dokreca jedna strone, pozniej to samo z druga strona.....
dla mechanika co ma ucznia sprawa wyglada tak: "Krzysio rozkrec to" (30min ucznia)...a pozniej mechanik ogladnie to w 10 min.... zlozy to pewnie w 30 min (mechanik dopilnuje by posmarowal uszczelniaczem itp) a pozniej we dwoch to odpowietrza (max 1.5h z tym ze wiekszosc czas ucznia)

Alternator: sama naprawa alternatora taka sama jak wiekszosci silnikow (zalezy od czesci /markowe czy chinol/ i co wymienia) - powiedzmy 150-300pln alternator sam u elektryka... dochodzi robota z montazem i demontazem... wiekszosc elektrykow sie tego nie podejmie wiec robi to mechanik, wieziee alternator do elektryka, ten naprawia, oddaje, mechanik montuje - powiedzmy calosc z 600 zyla jak nie trafisz na gamonia (ja trafilem - naprawialem na wakacjach poza domem i tak naprawil ze wrocilem do domu na niedoladowywujacym alternatorze i dalem prawdziwemu lokalnemu elektrykowi do naprawy - pamietaj.... spierd.. mozna wszystko dlatego R4 wolnossace tu wygrywa z V6 czy T bo jest prostrze )
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 13.lip.2012 13:42:01 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 13:15:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
Mi kolego vp44 padla po 273 tys przebegu dokladnie...
trasa Warszawa - Wroclaw. 140 km od Warszawy...laweta i powrot do domu ( darmowa lawete mam do 150 km :D, takze chociaz taki plus ).
z tego wlasnie powodu kupilem kabelek i "bawie" sie w logowanie auta aby niektore rzeczy przewidziec wczesniej.
Turbo mialem robione przy ok 200-220 tys.

Odnosnie TIpow, podobno tej zimy wiele powiedzialo papa...mrozy je zabily. nie wazne czy jezdziles czy samochod stal...po prostu -30 zle wplywa na skrzynie. Jak mechanik zawiozl do serwisu moja skrzynie, to byla 7 tipem w kolejce...


Ogolnie to zal mi sprzedawac samochodu gdyz wszystko jest porobione a sypie sie z tego powodu, ze samochod stoi ( srednio 2-3 tyg co 2 miesiace ).

Raz jeszcze dziekuje kolego za wszystkie rady/diagnoze :).

Ostatnie pytanie :
Kolego wiesz moze jaki jest koszt wymiany alternatora i sprawdzenia walkow ?

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 13:43:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
pomylilo mi sie i zamiast odpowiedziec zmienilem posta wyzej
Rada: badz przy tych "ogledzinach walkow" ... mechanicy (podobnie jak budowlancy) lubia krytykowac robote innych a pozatym zdanie "wszystko w porzadku" oznacza "nie ma dla mnie roboty" a zdanie "cos sie dzieje...proponuje wymienic dzwigienki" = "moze dostanie do roboty"
Pozdrawiam,
przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 13:51:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
Dziekuje kolego raz jeszcze za odpowiedz...

niestety nie mam miejsca na "takie mody" pod blokiem ;/ ( teraz pogoda zgubna jest niby slonce swieci a za 10 min deszcz leje ).
Odnosnie sprawdzenia walkow, mechanik mi powiedzial, ze zajmie mu to ok 3h.

W domu gdzie mam kanal itp. bede dopiero za jakis miesiac jak nie wiecej...Niedlugo planuje poknac trase wieksza niz 1k km i musze miec mojego AKN na tip top...wlasnie z tego powodu "spamuje"

Caly czas sie waham czy sprzedawac czy nie... ;).narazie zamiescilem ogloszenie na forum a6klub.pl zobaczymy co z tego wyjdzie.
cena 16k do negocjacji...

p.s. postaram sie byc przy ogledzinach walkow. dziekuje za cenna rade.

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN TIP] Proszę o ocenę logów.
PostNapisane: 13.lip.2012 19:07:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jezeli wycena mechanika 3h oznacza np 300zyla to dalbym sobie spokoj w przedbiegach z zachodzeniem "a dlaczego mam korekcje 1.2 w starym aucie gdzie norma jest 1.5" tym bardziej, ze 90% piernikow 2.5 ma nie mniejsze korekcje (mniejsze korekcje maja "nowsze" 2.5 np bdh ale tam tez jest inna dawka w 001 /mniejsza/ co tez i mniejsze koekcje z definicji oznacza)
Szkoda ze po wymianie tych walkow nie zrobiles logow to bys wiedzial czy "sie pogorszylo" czy nie...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: