.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 07:11:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN]Proszę o ocenę logów(Aktualizacja 23.
PostNapisane: 24.lip.2012 00:07:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nie jestem mechanikiem ale wg mojego stanu wiedzy "jedna czescia" jest elektronika wraz z wiszacymi 2 elektrozaworami (dawki i kata wtrysku)
Jezeli popsuje sie "czesc" to sie ja wymienia a poniewaz to elektronika ze specyficznymi dla pompy ustawieniami ("kalibracja") wiec wymiana tej "czesci" powoduje koniecznosc podlaczenia ppompy do toola i uruchomienie procedury kalibracji (do tego dochodzi taki mechaniczny jakby tloczek przestawiacza kata wtrysku (cisniene ropy sterowane przez jeden z elektrozaworkow przesuwa ten "przestawiacz" i tak zmienia sie kat wtrysku przynajmniej dla wolnych obrotow)
Wszystko pieknie tylko ta "czesc" pewnie jest droga (produkuje ja tylko pewnie bosch albo jego podwykonawca) i wymaga po montazu kalibracji (tool do tego kupe kasy kosztuje z tego co wiem) - suma sumaru ta wersja naprawy kosztuje okolo 2 kola
Workaround jest taki, ze wymieniaja sam tranzystor a ze ciezko lutuje sie pod maska na aucie wiec obcinaja kable (by nie musiec wyciagac elektrozaworow) wyciagaja "na stol" elektronike, naprawiaja, montuja i lacza odciete kable) - latwo namierzysz na necie "instrukcje" jak wymontowac ta elektronike by moc ja wyslac do naprawy np za 300 zyla (jest od groma takich wysylkowych naprawiaczy)
Wg mojego stanu wiedy oficjalna naprawa za 2 kola nie wymaga ciecia zadnych kabli! (zanim zadzwonisz i zwyzywasz naprawiaczy swojej pompy zweryfikuj to moze u innego pompiarza)
Przeplywki nie czysc bo Ci nie tnie: gdyby w logu 008D ostania kolumna smoke limiter bylaby mniejsza od torque limiter to bys mogl rozmyslac o myciu tego (opisalem to w analizujemy logi: przeplywomierz)
Jezeli to problem "kalibracyjny" i nie masz mozliwosci wyegzekwowania kalibracji to oczywiscie mozesz wywalac kase na kolejny remont/kalibracje VP44 albo szukac workaround z podkalibrowanie w adaptacjach
Teoria co do tego padajacego tranzystorka jest taka, ze to niby zaciera sie przestawiacz kata wtrysku (ten jakby tloczek czy naboj na rysunkach) i przez to w konsekwencji pada tranzystor (ale czy to "miejskie legendy" by odwiec ludzi od naprawy za 10zyla na rzecz tej za 2 kola - nie wiem)... pytanie czy wymienili sam tranzystor czy tez przynajmniej jakos wyczyscili ten przestawiacz (zaznaczam: nie mam pojecia czy ktos Ciebie oszukal ale widzac pociete kable nie odrzucilbym tej hipotezy...)
co do loga 009 w tipie to skrzynia to zawyza... a moze jest to prawda ale w okreslonych warunkach pomiaru (np auto obciazone 4 pasazerami itp) - cel tego jest taki by skrzynia widzac z grubsza jaki moment jest na wale dobierala bieg (taki pol-inteligent) - pewnie bezpieczniej jest zawyzyc niz niedoszacowac wiec masz pewnie ze 180 koni na starcie:)
Przy okazji powiem Ci, ze np w EDC15 jest ogranicznik momentu (w logu 008) wyrazony w "dawce paliwa" (tej rozkalibrowanej :peace: ) a w EDC17 ogranicznik momentu wyrazony jest w ... momencie (czyli wewnetrznie w EDC17 liczony jest moment "jakos tam" na potrzeby wewnetrznej logiki komputera - podobnie jak komputer tiptronica)


Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN]Proszę o ocenę logów(Aktualizacja 23.
PostNapisane: 24.lip.2012 06:52:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
Przemek...dziekuje za diagnoze...
Niestety bosch liczy sobie 600 zl NETTO za sprawdzenie pompy...
szukam jakiegos pompiarza na terenie warszawy ktory jest w stanie to ogarnac.

Pomijajac pompe...martwi mnie turbo...teraz overboost wystepuje non stop...
na poczatku zobacze 011bs czy gruszka dobrze pracuje...jezeli bedzie OK to pozostanie n75 do wymiany.

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN]Proszę o ocenę logów(Aktualizacja 23.
PostNapisane: 24.lip.2012 07:23:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wlacz 011BS na 15min, przejedz sie z wysokimi obrotami jakis dluzszy kawalek drogi zeby poprzepalac T.... moze sie naprawi

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN]Proszę o ocenę logów(Aktualizacja 23.
PostNapisane: 24.lip.2012 07:47:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
pompa zostanie oddana na gwaracji...trafi na stol + wykresik.

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: