.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 23:38:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi a4 2.6 V6 ABC] problem z stukami jednej z głowic
PostNapisane: 10.sty.2012 23:38:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2011 22:31:10
Posty: 13
taki właśnie jest mój problem z którym zmagam się jakiś czas w prawej głowicy od tyłu słychać stuki bardzo głośne...
przeszukałem forum i zacząłem od wymiany zaworków regulujących ciśnienie oleju stwierdziłem że to prawdopodnie może być przyczyną zacząlem od głowicy prawej tam gdzie występują stuki zmieniłem zaworek uspokoiło się w ten sam wieczór na drugi dzień po rozgrzaniu się silnika to samo... (na zimnym cisza)
zabrałem się za zmiane w drugiej głowicy gdzie stuków nie ma ale że zakupiłem odrazu dwie sztuki więc wymieniłem także w drugiej i nadal to samo...
ale w głowicy gdzie stuka na odpalonym silniku i wykręconym zaworkiem olej leciał kiepsko wręcz słabo z wkręconym nic nie wypływało ku górze a w głowicy lewej po odpaleniu olej zaczął mi walic z dużo większym ciśnieniem z wkręconym zaworkiem czy starym czy nowym aż wywalało go w góre czy to jest właśnie przyczyną? do prawej głowicy dochodzi zbyt mało oleju lub jest coś zatkane macie jakieś propozycje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi a4 2.6 V6 ABC] problem z stukami jednej z głowic
PostNapisane: 11.sty.2012 19:28:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Są jeszcze zaworki odpowiedzialne za ciśnienie poniżej kolektora. Dokładnie to w komorze korbowej, by się do nich dostać, trzeba zdjąć kolektor, a następnie ściągnąć dekiel który się znajduje między głowicami i przykrywa blok silnika. Musisz się dowiedzieć co dokładnie regulują te dwa zaworki które są pod spodem i ewentualnie je wymienić.

Obrazek Chodzi o element nr 9

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi a4 2.6 V6 ABC] problem z stukami jednej z głowic
PostNapisane: 11.sty.2012 22:18:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Te zawory nie mają nic wspólnego z ciśnieniem w dole bloku, one służą do zatrzymania oleju w głowicach.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi a4 2.6 V6 ABC] problem z stukami jednej z głowic
PostNapisane: 11.sty.2012 22:25:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Bobo napisał(a):
Są jeszcze zaworki odpowiedzialne za ciśnienie poniżej kolektora. Dokładnie to w komorze korbowej, by się do nich dostać, trzeba zdjąć kolektor, a następnie ściągnąć dekiel który się znajduje między głowicami i przykrywa blok silnika. Musisz się dowiedzieć co dokładnie regulują te dwa zaworki które są pod spodem i ewentualnie je wymienić.

Obrazek Chodzi o element nr 9


No właśnie kolega ma problem z ciśnieniem w jednej z głowic, a nie w bloku.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi a4 2.6 V6 ABC] problem z stukami jednej z głowic
PostNapisane: 12.sty.2012 09:52:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Bobo napisał(a):

Są jeszcze zaworki odpowiedzialne za ciśnienie poniżej kolektora. Dokładnie to w komorze korbowej, by się do nich dostać, trzeba zdjąć kolektor, a następnie ściągnąć dekiel który się znajduje między głowicami i przykrywa blok silnika. Musisz się dowiedzieć co dokładnie regulują te dwa zaworki które są pod spodem i ewentualnie je wymienić.


Przecież to Ty piszesz o jakichś zaworkach (elem. 9 na zdjęciu) co regulują cisnienie w komorze korbowej - więc odpisałem, że to zaworki od głowic, a jak widzisz kolega już wymienił te zaworki, więc nie ma co tam dalej szukać.

pawelcz007 napisał(a):
....
przeszukałem forum i zacząłem od wymiany zaworków regulujących ciśnienie oleju stwierdziłem że to prawdopodnie może być przyczyną zacząlem od głowicy prawej tam gdzie występują stuki zmieniłem zaworek uspokoiło się w ten sam wieczór na drugi dzień po rozgrzaniu się silnika to samo... (na zimnym cisza)
zabrałem się za zmiane w drugiej głowicy gdzie stuków nie ma ale że zakupiłem odrazu dwie sztuki więc wymieniłem także w drugiej i nadal to samo...


Skoro na zimno jest OK, a na gorąco klepie, to niestety wygląda na duże zużycie tej głowicy :(, stąd na gęstym oleju nie klepie, na żadkim już tak, więc albo zalej jakieś 5w50, 5w60, albo jakiś specyfik do podniesienie lepkości. np. http://liquimoly.pl/features/katalog?pa ... gory_id=13

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi a4 2.6 V6 ABC] problem z stukami jednej z głowic
PostNapisane: 12.sty.2012 17:36:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2011 22:31:10
Posty: 13
a jest możliwość przytakania się kanaliku doprowadzającego olej do głowicy? i dlatego do lewej głowicy wali ostro olej a do prawej kiepsko siączy? tak to wygląda jak by jeden był przytkany i dlatego wali wiekszość oleju do drugiej głowicy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi a4 2.6 V6 ABC] problem z stukami jednej z głowic
PostNapisane: 12.sty.2012 17:46:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Zagor napisał(a):
Bobo napisał(a):

Są jeszcze zaworki odpowiedzialne za ciśnienie poniżej kolektora. Dokładnie to w komorze korbowej, by się do nich dostać, trzeba zdjąć kolektor, a następnie ściągnąć dekiel który się znajduje między głowicami i przykrywa blok silnika. Musisz się dowiedzieć co dokładnie regulują te dwa zaworki które są pod spodem i ewentualnie je wymienić.


Przecież to Ty piszesz o jakichś zaworkach (elem. 9 na zdjęciu) co regulują cisnienie w komorze korbowej - więc odpisałem, że to zaworki od głowic, a jak widzisz kolega już wymienił te zaworki, więc nie ma co tam dalej szukać.


Tak, tylko, że kolega wymienił zaworki, które są w głowicach, a jak widzisz na załączonym obrazku te nie są w głowicach tylko w bloku...ja bym to rozebrał i sprawdził, ale wasz wybór. Chcesz używane sprawne zaworki na podmianę? nie ma problemu w poniedziałek wyślę.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi a4 2.6 V6 ABC] problem z stukami jednej z głowic
PostNapisane: 16.sty.2012 14:35:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2011 22:31:10
Posty: 13
czy może to wina zużytych szklanek? tylko że chwile po odpalonym silniku próbowałem wciskać je no i nie zauważyłem żeby się uginały chyba że naciskałem z zbyt małą siłą? nikt nie spotkał się z podobnym przypadkiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi a4 2.6 V6 ABC] problem z stukami jednej z głowic
PostNapisane: 16.sty.2012 18:57:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
pawelcz007 napisał(a):
taki właśnie jest mój problem z którym zmagam się jakiś czas w prawej głowicy od tyłu słychać stuki bardzo głośne...
przeszukałem forum i zacząłem od wymiany zaworków regulujących ciśnienie oleju stwierdziłem że to prawdopodnie może być przyczyną zacząlem od głowicy prawej tam gdzie występują stuki zmieniłem zaworek uspokoiło się w ten sam wieczór na drugi dzień po rozgrzaniu się silnika to samo... (na zimnym cisza)
zabrałem się za zmiane w drugiej głowicy gdzie stuków nie ma ale że zakupiłem odrazu dwie sztuki więc wymieniłem także w drugiej i nadal to samo...
ale w głowicy gdzie stuka na odpalonym silniku i wykręconym zaworkiem olej leciał kiepsko wręcz słabo z wkręconym nic nie wypływało ku górze a w głowicy lewej po odpaleniu olej zaczął mi walic z dużo większym ciśnieniem z wkręconym zaworkiem czy starym czy nowym aż wywalało go w góre czy to jest właśnie przyczyną? do prawej głowicy dochodzi zbyt mało oleju lub jest coś zatkane macie jakieś propozycje?


jaki masz wlany olej kolego i czy masz szczelny kolektor wydechowy? Kiedy stuka? Cały czas czy jak przyspieszasz? Jak napier papier cały czas nie zależnie od obciążenia to może być panewka a to już mogiła, opisz coś więcej jak to stukanie wygląda. Myślę, że to nie problem w jakimś zaworku.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi a4 2.6 V6 ABC] problem z stukami jednej z głowic
PostNapisane: 16.sty.2012 20:07:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Postaraj się załatwić jakiś stetoskop i osłuchać silnik gdzie dokładnie stuka.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi a4 2.6 V6 ABC] problem z stukami jednej z głowic
PostNapisane: 17.sty.2012 09:43:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2011 22:31:10
Posty: 13
olej pół syntetyk mobil zmieniany jakiś miesiąc temu + filtr oczywiście wymienione uszczelniacze przód tył na głowicach a mimo to ta z stukami już gdzieś z tyłu się poci ;/ musze zlokalizować, wydechowy szczelny nigdzie nie zauważyłem nie szczelności ani smrodu w aucie a zaczyna stukać bardzo głośno jak naprzykład jade i podciągne na biegu kilka razy pod 5 tys obr. i stane i wiem że na 100 % już będzie walic a jak jezdze bardzo spokojnie do 2 tys obr to jest spokój tak jak by ta głowica bez obciążeń jeszcze podała wystarczającą ilość oleju na szklanki popychaczy a jak już przyjdą wysokie obroty to momentalnie stuki tyk tyk tyk tyk czym większe obciążenie tym głośniejsze następnie gdy postoi jakiś czas silnik pracuje na wolnych obrotach to dojdzie do siebie i znowu cisza dziwne jest to , że na jedną głowice daje dużo większą dawke oleju ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi a4 2.6 V6 ABC] problem z stukami jednej z głowic
PostNapisane: 27.lip.2012 07:57:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2011 07:18:15
Posty: 19
Auto: Audi 100 C4 AAH
Kolego jak się sprawa zakończyła? Bo ja jestem po remoncie głowic i wymianie szklanek (INA) - silnik AAH - i niestety, ale klepanie na zimnym mam nadal. Na zimnym jak odpalę to silnik przez 5-10 sekund chodzi ok, a później tak do 60 sekund coś klepie - zwłaszcza przy końcach głowic, czyli ostatnich cylindrach (3 i 6). Olej mam 10w40 Valvoline max life, podczas remontu głowic zaworki ciśnieniowe w głowicy były wykręcane i "na oko" były dobre - tak orzekł mechanik. Ale z tego co czytam to jedynie można je sprawdzić podczas pracy. Po ok 1 minucie klepanie ustaje - no ale na zimnym to klepanie jest prawie jak z diesla :galy:

Czy da się sprawdzić sprawność tych zaworków ciśnieniowych? Mówię tutaj o tych w głowicy, a nie w bloku. No bo one mają jakiś próg zadziałania, że przy 4 :?: barach czy atmosferach puszczają dopiero - nie można pod kompresor podłączyć i sprawdzić przy jakim ciśnieniu zacznie przepuszczać?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: