.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 15:04:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 BWE 2.0 TFSI]adaptacja przeustnicy kolektora dolotowego
PostNapisane: 15.sie.2012 17:41:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2012 13:03:57
Posty: 11
Witam kolegów.
W moim autku zapalił się check engine. VCDS-em sprawdziłem błędy:
Readiness: 0110 0101
Monday,13,August,2012,17:52:20:10074
VCDS Version: Release 10.6.4
Data version: 20110418


Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
Control Module Part Number: 8E0 910 115 M HW: 8E0 907 115 D
Component and/or Version: 2.0l R4/4V TFSI 0070
Software Coding: 010C010A190F0120
Work Shop Code: WSC 08167 444 82862
VCID: 2B51039FF395
3 Faults Found:

012600 - Intake Manifold Runner Control: Regulation Deviation
P3138 - 008 - Implausible Signal - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 64438 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Load: 26.7 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 90.0°C
Temperature: 38.0°C
Absolute Pres.: 980.0 mbar
Voltage: 13.589 V

008200 - Intake Manifold Flap; Bank 1: Electrical Malfunction
P2008 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 64438 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 764 /min
Load: 26.7 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 90.0°C
Temperature: 38.0°C
Absolute Pres.: 980.0 mbar
Voltage: 13.589 V

008196 - Intake Manifold Flap; Bank 1: Stuck Open
P2004 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 64439 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 280 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 96.0°C
Temperature: 42.0°C
Absolute Pres.: 980.0 mbar
Voltage: 13.208 V


Readiness: 0110 0101
Monday,13,August,2012,17:57:02:10074
VCDS Version: Release 10.6.4
Data version: 20110418

Zrobiłem test przepustnicy. Okazało się, że pracuje (przesuwa dźwignię).
Postanowiłem najpierw jak mówi instrukcja Ross-Tech dla mojego modelu Audi A4 2.0TFSI zrobić adaptację na nowo.
Postępowałem tak:
-----------------------------------------------------

Intake Manifold Runner

Prerequisites:

Ignition ON
Engine OFF
System voltage at least 11.0 V.

[Select]
[01 - Engine]
[Basic Settings - 04]
Group 142
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Wait until Field 4 shows "ADP. O.K.".
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Switch Ignition OFF for at least 60 seconds.

Notes:

The newer timing chain driven engines which were phased in during model year 2009 the engine may need to be running at idle. Common examples of these engine codes include CCTA, CBFA and CCTA.
Never run Basic Settings with the IMRC motor linkage disconnected from the intake manifold. It may damage the new part.

-------------------------------------------------------------------
Wszystko było OK
Obrazek

Po około 1 min znowu załączyłem stacyjkę podpoiłem VCDS i sprawdziłem w blokach pomiarowych tę adaptację i co zobaczyłem Voltage Upper Stop znowu było 0.000V a nie jak podczas adaptacji 3.860V
Obrazek

Czy koledzy mogą mi to wyjaśnić. Może ktoś już miał z tym do czynienie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy adaptacji PRZEPUSTNICY KOLEKTORA DOLOTOWEGO
PostNapisane: 15.sie.2012 20:46:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Nie grzeb w przepustnicy, tylko szukaj kolektora ssącego, masz problem z regulatorem/klapami od regulacji długości kolektora :( przynajmniej tak wynika z błędów - niestety do wymiany, i zrób to w miarę szybko, bo może coś wpaść do silnika (jak w BMW) i narobic bigosu :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy adaptacji PRZEPUSTNICY KOLEKTORA DOLOTOWEGO
PostNapisane: 15.sie.2012 21:16:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2012 13:03:57
Posty: 11
Zagor - czy możesz mi to jaśniej wytłumaczyć "regulatorem/klapami od regulacji długości kolektora" Co dokładnie masz na myśli ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy adaptacji PRZEPUSTNICY KOLEKTORA DOLOTOWEGO
PostNapisane: 15.sie.2012 21:47:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Twój silnik ma zmienną długośc kolektora ssącego, są tam takie klapki, sterowane silnikiem krokowym, które w zależności od potrzeb skracają lub wydłużają długość kolektora, co skutkuje lepszym napełnianiem mieszanką cylindrów (swoją drogą ciekawe po co to wlożyli do TFSI ???), ale podejrzewam że chodzi o kasę, wiadomo że będzie się psuło, więc klient zapłaci :(

Ten błąd dotyczy siłownika/silnik krokowy - 012600 - Intake Manifold Runner Control: Regulation Deviation

Kolejne dwa dotyczą klap, sprawdź wiązki itd, ale moim zdaniem skończy się na wymianie kolektora, choć dość mały przebieg, ale to chyba nie jest w stanie znieść 100k km, u koleżanki wywaliło się około 85k km :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy adaptacji PRZEPUSTNICY KOLEKTORA DOLOTOWEGO
PostNapisane: 15.sie.2012 22:08:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2012 13:03:57
Posty: 11
No właśnie odnośnie:
012600 - Kolektor dolotowy sterowanie klapą: Regulacja Odchyleniem
P3138 - 008 - nieprawidłowy sygnał
Wyszukałem w wypadku wykrycia w silniku 2.0TFSI należ:
1. Wymień silnik przepustnicy kolektora dolotowego (V157)
2. Wykonał ustawienia podstawowe przepustnicy V157
3. Sprawdzić okablowanie

Ale nic, co by sugerowało konieczność wymiany całego kolektora. Dlatego też zacząłem od próby adaptacji na nowo V157 to jest tej przepustnicy słychać i widać po cięgnie który jest przy przepustnicy. Kable w komorze silnika OK nie widziałem jakiś uszkodzeń. Ale zastanawia mnie ta adaptacja bo skoro podczas adaptacji pokazuje mi po ustawieniu Voltage Upper 3,860V zapisuje tę wartość a po wyjęciu kluczyka i po ponownym sprawdzeniu wartości w BM 142 ma Voltage Upper 0,000V to mi się to wydaje nie normalne. Co ty na to??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy adaptacji PRZEPUSTNICY KOLEKTORA DOLOTOWEGO
PostNapisane: 15.sie.2012 22:20:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2012 13:03:57
Posty: 11
19594/P3138/012600 - Intake Manifold Runner Control: Regulation Deviation
Possible Causes

Intake Manifold Runner Control Basic Setting not performed
Wiring from/to Intake Manifold Runner Control faulty
Intake Manifold Runner Control faulty

Possible Solutions

Perform Intake Manifold Runner Control Basic Setting
Check/Repair Wiring from/to Intake Manifold Runner Control
Check/Replace Intake Manifold Runner Control

Special Notes

When found in Engine: 2.0l TFSI, perform Basic Setting.
Check TSB 01-08-12 or 2018402 (NAR) North American Region vehicles only.
Check Engine Control Module Software Version, if necessary perform Update.
Replace Intake Manifold Runner (V157) with updated part.
Additional information may be found by searching RVU 24M2 / O3 (Exp. date November 30, 2011) or calling the VW dealer and checking the VIN.
When found on Direct Injection engines, such as the 2.0l TFSI, in combination with system too lean or similar faults indicating a vacuum leak diagnose them because "Regulation Deviation " may be the result of a vacuum leak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy adaptacji PRZEPUSTNICY KOLEKTORA DOLOTOWEGO
PostNapisane: 15.sie.2012 22:28:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2012 13:03:57
Posty: 11
Odnośnie szczegółów w biuletynie TSB 01-08-12 nie mogę znaleźć. Znalazłem tylko coś takiego:
Description: VOLKSWAGEN: THE INTAKE FLAP MOTOR OR INTAKE MANIFOLD RUNNER POSITION SENSOR G336 MAY BE INOPERATIVE (BOTH ARE INCLUDED IN ONE SINGLE UNIT). MODELS GOLF, GTI, A5 JETTA, GLI, EOS, PASSAT, PASSAT WAGON. *PE UPDATED 9/25/09.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 BWE 2.0 TFSI]adaptacja przeustnicy kolektora dolotow
PostNapisane: 17.sie.2012 11:56:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Była zmiana w silniczkach sterowania klapami, tego dotyczy TSB.
Klapy nie są od zmiennej długości, ale od zawirowań ;).

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 BWE 2.0 TFSI]adaptacja przeustnicy kolektora dolotow
PostNapisane: 17.sie.2012 12:08:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2012 13:03:57
Posty: 11
szogun0
Witam
Może kolega rozwinąć temat nie mam całego TBS i pozostałych informacji. Sprawdziłem wersję oprogramowania w moim modelu jest nowa (0070). I co z tą adaptacją. Czy to jest normalne, że Upper Voltage = 0,00V a Low Voltage = 1,480V ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 BWE 2.0 TFSI]adaptacja przeustnicy kolektora dolotow
PostNapisane: 17.sie.2012 12:14:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Nie mam dojścia do materiałów z ASO, ale wiki twierdzi że te silniki (w tym BEW) 2.0 TFSI mają zmienna długość kolektora.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... ol_engines
Co nie ma i tak znaczenia, bo jak zwał tak zwał kolektor do wywalenia :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 BWE 2.0 TFSI]adaptacja przeustnicy kolektora dolotow
PostNapisane: 17.sie.2012 12:16:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Również nie posiadam tego TSB. Opis masz skrótowy, powinno być Upper stop voltage, czyli napięcie w górnym punkcie zatrzymania się nastawnika, może być niższe niż w dolnym. Zależy jak jest potencjometr wbudowany. A nawet tak do końca to nie jest potencjometr.
Rozbierałem taki nastawnik. Pierwsze wypusty mają taki problem, ze uszkadza się zębatka w przekładni wewnątrz tego nastawnika.
Silnik 2.0 TFSI nie ma zmiennej długości kolektora, to są ruchome klapy doładowania.
Polecam SSP 337.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 BWE 2.0 TFSI]adaptacja przeustnicy kolektora dolotow
PostNapisane: 17.sie.2012 12:35:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A ja polecam ten temat
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 44458.html

oczywiscie nie wykluczam, ze u kolegi zasyfiły się same klapy lub padlo sterowanie nimi....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 BWE 2.0 TFSI]adaptacja przeustnicy kolektora dolotow
PostNapisane: 17.sie.2012 16:24:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2012 13:03:57
Posty: 11
Dzięki za podpowiedzi. Za link do forum z podobnym przypadkiem. Wiedz na początek zweryfikują swoje obawy z ASO w poniedziałek. Zobaczę co powiedzą. Na początek chciałbym wyczyścić ten kolektor z przepustnicą. Wątpię czy w ASO to zrobią bo ich procedury mówią o wymianie. Z paliwem to trochę trudno bo nigdy się nie wie co naprawdę się tankuje. Auto mam od lutego 2012 i sierpnia tankowałem u siebie w mieście przede wszystkim Orlen Verva 98 i Shell V-Power. Nie było kodów błędów silnika. Skanowałem wszystkie błędy bo autko przystosowywałem do UE. A teraz byłem na urlopie i tu tankowałem różnie 98 na innej stacji i w czasie powrotu na Orlenie. Błąd wygenerowany po 40km, po ostatnim tankowaniu. Check engine zaświecił się dopiero po postoju jak ruszaliśmy dalej w drogę powrotną. Jak czyszczenie odniesie skutek to jadę zrobić Chiptuning sterownika silnika na PB98.
Dzięki:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 BWE 2.0 TFSI]adaptacja przeustnicy kolektora dolotow
PostNapisane: 17.sie.2012 20:38:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mam dostęp do zdrowego BWE... postaram sie sprawdzic wartości w 142 grupie.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 BWE 2.0 TFSI]adaptacja przeustnicy kolektora dolotow
PostNapisane: 20.sie.2012 16:44:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2012 13:03:57
Posty: 11
I ja podzieli się ktoś pomiarami z bloku 142. Czy nikt tu nie jeździ Audi A4 w benzynie ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 BWE 2.0 TFSI]adaptacja przeustnicy kolektora dolotow
PostNapisane: 21.sie.2012 14:19:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Log z silnika BWE
http://vaglog.rtnet.pl/przemik_94922.html

Na wyłaczonym silniku i na wolnych obrotach jest to samo.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 BWE 2.0 TFSI]adaptacja przeustnicy kolektora dolotow
PostNapisane: 21.sie.2012 20:13:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2012 13:03:57
Posty: 11
Dzięki, czyli coś jak u mnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 BWE 2.0 TFSI]adaptacja przeustnicy kolektora dolotow
PostNapisane: 21.sie.2012 20:25:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2012 13:03:57
Posty: 11
Byłem w ASO. Diagnoza taka sama jak moja. Myślałem, że mają większe możliwości. Jakiś pomiar przy jakim kącie jest problem. Uszkodzony silnik sterowania położeniem klap, uszkodzony kolektor czyli klapy kolektora.
Tyle to i ja z pomiaru wiedziałem. Ale czy aby na pewno ?? takie nasuwa się pytanie. Bo jeśli zacierają się, czy latają klapy to silnik nie potrafi ich ustawić i z czujnika G336 komputer dostanie sygnał z kłopotami z wysterowaniem na właściwe położenie silnika. To samo może być gdy czujnik G336 uległ uszkodzeniu na tyle, że przekazuje w pewnych warunkach błędny sygnał. A jeśli to klapy są uszkodzone, lub jakieś zabrudzenie. To też silnik nie da rady ich ustawić w pewnych warunkach i błąd sterowania gotowy.
Postanowiłem na razie obserwować. Jeżdżę z laptopem z uruchomianym VCDS i sprawdzam kiedy jaki błąd się wygeneruje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 BWE 2.0 TFSI]adaptacja przeustnicy kolektora dolotow
PostNapisane: 22.sie.2012 13:46:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pytanie dodatkowe... czy hamulce działają dobrze ??? w sensie wspomagania....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 BWE 2.0 TFSI]adaptacja przeustnicy kolektora dolotow
PostNapisane: 22.sie.2012 18:47:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2012 13:03:57
Posty: 11
Hamulce i wszystko działa dobrze. Jak i teraz tak i przed. Na razie jeżdżę z laptopem i sprawdzam co trochę czy jakiś błąd nie wyskoczy. Jak na razie od poniedziałku ani jeden. Jedyne co zrobiłem to zaraz jak przyjechaliśmy do domu to jest 13-VIII zatankowałem sprawdzonego paliwa na Orlenie Verve Pb98. W ten poniedziałek byłem z wizytą w ASO jak pisałem wyżej. Panowie po sprawdzali i stwierdzili to co wyżej. Co ciekawe jak wyjeżdżałem z ASO to CHECK się świecił. Raził mnie w oczy wiec go skasowałem i podjąłem decyzję obserwować błędy. Przed wizytą w ASO próbowałem sprawdzić wiązkę, adaptować na nowo. I cały czas nurtuje mnie czy to nie wina paliwa. Zastanawiam się czy teraz nie zatankować do pełna V-Power i nie dolać jakiegoś środka w stylu [link]http://www.wynns.pl/top/do%20benzyny/22693%20DIRECT%20INJECTION%203.php[/link]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 142 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: