.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 02:01:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B7 Q] 2.0 TFSI vs. 3.0 TDI
PostNapisane: 22.kwi.2012 13:53:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 19:18:31
Posty: 20
Auto: A4 B7 2.0TFSI Q
Witam.
Od pewnego czasu noszę się z zamiarem zakupienia B7 Q sedan z rocznika 05-06. Po ogarnięciu wielu wątków na temat jednostek napędowych zawężyłem wybór do 2.0 TFSI i 3.0 TDI.
Do czego zmierzam, chciałbym rozwinąć dyskusję w celu porównania tych dwóch jednostek napędowych. Byłoby miło, gdyby wypowiedziały się osoby użytkujące bądź mające większe pojęcie na temat którejś z tych jednostek bądź obu. Zarówno silnik benzynowy jak i diesel mają swoje zalety i wady. Zestawiłem te dwa silniki ze względu na podobne koszty codziennego użytkowania (ceny PB i ON na podobnym poziomie jak i spalanie obu silników porównywalne) oraz podobną moc, natomiast zależy mi na rozwinięciu wątku co do dalszych kosztów eksploatacji. W TDI z pewnością będzie bardziej kosztowna wymiana rozrządu (hydrauliczny napinacz łańcucha, prowadnice oraz konieczność podnoszenia silnika), natomiast w TFSI należy nastawić się na żłopanie oleju i dolewki co xxxx tys km. Jak już wspomniałem oglądam się za rocznikami 05-06 więc motory będą miały z pewnością +/-200 tys km najechane i w tym przypadku logika podpowiada iż TDI powinien być w lepszym stanie od TFSI, lecz jak wiadomo wszystko zależy od poprzedniego użytkownika. Zaznaczę tylko, że samochodu będę najprawdopodobniej szukał w PL lub DE.
Osobiście jestem dość sceptycznie nastawiony do TDI - od zawsze jeżdzę benzyniakami i to byłby pierwszy diesel na moim podwórku, przez co podświadomie wciąż obstawiam TFSI (potwierdzają to przekonianie moje roczne przebiegi utrzymujące się na poziomie 15 tys km), aczkolwiek 3.0 TDI od pewnego czasu wzbudził moje zainteresowanie porónywalnymi kosztami paliwa co do mocy i możliwosci.

Reasumując - prosiłbym o wszelkie uwagi na temat tych silników, czego można się po nich spodziewać, który jest w stanie mniej uderzyć po kieszeni, który powinien lepiej współpracować z asb (tylko tip wchodzi w grę, manual odpada ze względu na stan zdrowia) itp.

Wyszukiwarka wskazuje sporo wątków na temat obu silników, natomiast porównania kosztów utrzymania w/w nie znalazłem, przez co prosiłbym o wyrozumiałość oraz konstruktywną dyskusję zamiast krytykowania i marudenia, że wszystko już było.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 Q] 2.0 TFSI vs. 3.0 TDI
PostNapisane: 23.kwi.2012 22:17:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 19:18:31
Posty: 20
Auto: A4 B7 2.0TFSI Q
up.

Rozumiem, że nikt nie użytkuje takich silników i nie można się na chwilę obecną nic o nich dowiedzieć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 Q] 2.0 TFSI vs. 3.0 TDI
PostNapisane: 24.kwi.2012 08:18:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jakoś intuicyjnie kierowałbym się w strone TFSI... oprocz zawalających się kolektorów nie słychac zeby się cos działo złego z motorami.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 Q] 2.0 TFSI vs. 3.0 TDI
PostNapisane: 24.kwi.2012 08:24:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
po 3.0TDI mozesz sie takze spodziewac zasyfienia i "popsucia" (pewnie od egr) takich przepustnic (odpowiednik klap wirujacych w oplowych 1.9CDTI) - przepustnice sa czescia kolektora i oficjalna naprawa ich to wymiana kolektorow dolotowych ($$$)... sa jakies garazowe sposoby ich naprawy (supr glue czy cos tam) oraz zablokowanie i podlaczenie emulatorow by nie bylo bladu w ecu
do 2.0tfsi na dzien dzisiejszy nie ma sensonwje instalki LPG (poza jakimis zmotami typu wtrysk niebezposredni gazu + polwtryski benzyny)
3.0TDI jest ciezszy i glosniejszy niz benzyna - czyli z TDI "nos auta" bedzie bardziej nieproporcjonalnie ciezszy)
w TDI teoretycznie nie wymienia sie rozrzadu lancuchowego ale w praktyce z racji klopotow chyba z napinaczami sie wymienia i nie wiem czy silnika z budy do tego sie nie wyciaga wiec to nie kwestia 3tys PLN (jakby co)
Jezdzilem tylko yeti 1,8tfsi i mi sie jezdzilo dobrze (jazda probna)
O tych tfsi slyszalem ze olej wcianaja i ludzie auta na gwarancji reklamowali (obadaj temat)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 Q] 2.0 TFSI vs. 3.0 TDI
PostNapisane: 24.kwi.2012 11:19:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 19:18:31
Posty: 20
Auto: A4 B7 2.0TFSI Q
przemekk74 napisał(a):
po 3.0TDI mozesz sie takze spodziewac zasyfienia i "popsucia" (pewnie od egr) takich przepustnic (odpowiednik klap wirujacych w oplowych 1.9CDTI) - przepustnice sa czescia kolektora i oficjalna naprawa ich to wymiana kolektorow dolotowych ($$$)... sa jakies garazowe sposoby ich naprawy (supr glue czy cos tam) oraz zablokowanie i podlaczenie emulatorow by nie bylo bladu w ecu
do 2.0tfsi na dzien dzisiejszy nie ma sensonwje instalki LPG (poza jakimis zmotami typu wtrysk niebezposredni gazu + polwtryski benzyny)
3.0TDI jest ciezszy i glosniejszy niz benzyna - czyli z TDI "nos auta" bedzie bardziej nieproporcjonalnie ciezszy)
w TDI teoretycznie nie wymienia sie rozrzadu lancuchowego ale w praktyce z racji klopotow chyba z napinaczami sie wymienia i nie wiem czy silnika z budy do tego sie nie wyciaga wiec to nie kwestia 3tys PLN (jakby co)
Jezdzilem tylko yeti 1,8tfsi i mi sie jezdzilo dobrze (jazda probna)
O tych tfsi slyszalem ze olej wcianaja i ludzie auta na gwarancji reklamowali (obadaj temat)
Przemek


Dzięki za zainteresowanie.
Dokładnie tak jak piszesz, główne bolączki TDI to 'dożywotni' łańcuch rozrządu, który i tak trzeba/można wymienić ze względu na hałas hydraulicznego napinacza plus prowadnic i wyciąganie silnika z budy - koszta +/- 5 tys z tego co wyczytałem. Lecz jeśli poza hałasem przy rozruchu nic złego się nie dzieje to czy faktycznie jest mus ingerowania w ten nieszczęsny napinacz? Moim zdaniem klekot to klekot i z góry traktuję TDI jako silnik hałasujący.
Apropos TFSI to lpg nie wchodzi w grę w mim przypadku więc nie martwi mnie fakt braku odpowiedniej instalki, jeden problem z głowy :)

Czyli w sumie poza tymi powszechnymi problemami obu silników nie ma się czego obawiać. Lecz nadal nie do końca przekonuje mnie 3.0 TDI..
Będę wdzięczny za dalsze spostrzeżenia, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 Q] 2.0 TFSI vs. 3.0 TDI
PostNapisane: 05.cze.2012 14:23:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
przemik napisał(a):
Jakoś intuicyjnie kierowałbym się w strone TFSI... oprocz zawalających się kolektorów nie słychac zeby się cos działo złego z motorami.

TFSI nie mają problemu z kolektorami dolotowymi, to domena FSI ;)

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 Q] 2.0 TFSI vs. 3.0 TDI
PostNapisane: 05.cze.2012 16:10:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
TDi ma ten plus, że można go zchipować, TFSI narazie nikt w PL nie ogarnia i to jest ciekawa sprawa co jest w tych silnikach że nie można dłubnąc elektroniki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 Q] 2.0 TFSI vs. 3.0 TDI
PostNapisane: 05.cze.2012 16:25:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
3.0TDI to silnik w ukladzie V a kazdy silnik w ukladzie V ma taka wade wzgledem silnika w ukladzie R ze jest od niego bardziej skomplikowany.. a skomplikowanosc przeklada sie na awaryjnosci i koszt produkcji a wiec i koszt auta w salonie (a pozniej koszt w uzywce) oraz koszt eksploatacji
Szmelcwagen wszedl na calego w TFSI/FSI co zakillowalo na dzien dzisiejszy sensownosc LPG oraz jak przedmowca zauwazyl[a po-mowca podwazyl] czipowalnosc....

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 05.cze.2012 16:30:46 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 Q] 2.0 TFSI vs. 3.0 TDI
PostNapisane: 05.cze.2012 16:27:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
hubos21 napisał(a):
TDi ma ten plus, że można go zchipować, TFSI narazie nikt w PL nie ogarnia i to jest ciekawa sprawa co jest w tych silnikach że nie można dłubnąc elektroniki

Że co?! :lol:
TFSI są bardzo dobrze rozpracowane w PL, począwszy od 2.0 aż po 5.0
Wyjątkiem na chwile obecną jest chyba tylko 3.0 z kompresorem w A6 / S4.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 Q] 2.0 TFSI vs. 3.0 TDI
PostNapisane: 05.cze.2012 16:37:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Simpson napisał(a):
hubos21 napisał(a):
TDi ma ten plus, że można go zchipować, TFSI narazie nikt w PL nie ogarnia i to jest ciekawa sprawa co jest w tych silnikach że nie można dłubnąc elektroniki

Że co?! :lol:
TFSI są bardzo dobrze rozpracowane w PL, począwszy od 2.0 aż po 5.0
Wyjątkiem na chwile obecną jest chyba tylko 3.0 z kompresorem w A6 / S4.


nie wiem czemu myślałem, że tu się rozchodzi o 3.0 TFSI :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B7 Q] 2.0 TFSI vs. 3.0 TDI
PostNapisane: 26.sie.2012 23:09:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2011 17:38:06
Posty: 10
Auto: AUDI A4, 3.0 TDI
3.0 TDI - eksploatuję więc piszę. Wada napinaczy rozrządu dolnych (około 1600PLN), zużywalność wtrysków po 200tyś (około 6000PLN), wada klap kolektora ssącego, jedna strona około 1500PLN. Wszystkie ceny podane są za nowe części. Plusem jest jak na diesla bardzo mocna dynamika silnika, moment obrotowy. Po chipie +/- 270KM 580NM. Myślę, że trochę nakreśliłem temat. Jeżeli chodzi o 3.0 TDI to czytałem, że trzecia generacja tego silnika została stanowczo poprawiona o mocy 240KM. Pozdrawiam ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: