.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 03:04:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c5 2.5 tdi AYM] MULTITRONIC FSC, uszkodzona skrzynia?
PostNapisane: 06.wrz.2012 22:13:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 20:03:42
Posty: 46
Lokalizacja: lubuskie - okolice Gorzowa
witam.. po przeszukiwaniu forum jakiś tydzień czasu, zdecydowałem się na ponowienie tematu nieszczęsnej skrzyni Multirtronic.

Do moderatora - wątek założony bo temat jest często przerabiany na forum, jednak brak konkretnej odpowiedzi. Dlatego po opisaniu moich objawów może ktoś poradził sobie z takim uszkodzeniem

Zakupiłem jakieś 2 tygodnie temu właśnie A6 z w/w rodzajem skrzyni.
dane auta
audi a6,2002r,
silnik aym,
skrzynia fsc.


Objawy uszkodzenia skrzyni to :
1. Auto na zimnym silniku chodzi prawidłowo.

2. Na ciepłym silniku podczas jazdy i przyspieszenia poszarpuje.

3. Na wzniesieniach nie toczy się do tył . Podjezdza nawet lekko sam do
przodu.

4. Po wciśnięciu kick downa przy około 40km/h, obroty rosną do 3200 i pózniej stopniowo dalej.
Nie powinny iść od razu do 4tys?

5. Na ciepłym silniku po wyrzuceniu na D auto rusza czasami dopiero po
podniesieniu gazem obrotów do jakiś 1600, wtedy następuje silne szarpniecie
i auto rusza. Nie zawsze, ale zdarza się..

6. Vag nie pokazuje żadnych bledow oprócz "poduszka silnika stopień pierwszy
brak kontaktu z masa. "

7. Kiedyś skrzynia pokazała blad g194 "czujnik ciśnienia hydraulicznego.
Niewiarygodny sygnał ." Ten blad wystąpił po odłączenie akumulatora.

8.FIS nie pokazuje błedów.

Skrzynia w wersji bez trybu S.

Jeśli są potrzebne jakieś odczyty Vag to mogę to zrobić
Z historii książki serwisowej stwierdzam że olej wymieniony był na 60kkm oraz 120kkm, a obecny przebieg to 227kkm.

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z w/w objawami?

Jeśli Vag nie pokazuje błedów czy możliwe jest że skrzynia zacznie działać normalnie po wymianie oleju?

_________________
Audi 200 83r 2001-2002
Audi S8 98r 340KM Tip 2005-07
Audi A3 98r 1,6 Man 2005-07
Audi A6 00r Avant 2,5Tdi AKE Quatrro 6man 2007-2011.
SAAB 9-3 00r AERO 205KM 2009-?
AUDI A6 02r Avant AYM MULTITRONIC FSC :/ 2012-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2.5 tdi AYM] MULTITRONIC FSC, uszkodzona skrzynia
PostNapisane: 07.wrz.2012 02:26:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Szybka odpowiedź: wersja twojego multitronicacjest skrzynia bardzo awaryjna, ale posiada nowsza wersję programu (kolejna wersja softu eliminujaca blędy krytyczne) stad obroty przy kick downie nie leca na 4 tys. obr. tylko na 3200 i spokojnie dochodza na 4000 co i tak daje duzo radosci z przyspieszenia. Tu akurat jest wszystko OK. Auto nie cofa się na wzniesieniach to teoretacznie oznacza, ze adaptacja nie wypadła. Jakie kolwiek piślizgi, szarpanie (po za "pełzaniem" podczas dojeżdżania) świadcza o nieprawidłowej pracy skrzyni. Z twojego opisu wynika, że masz bardzo brudny olej w skrzyni i brak poszarpywania na zimnym oraz poszarpywanie na ciepłym zdecydowanie na to wskazuja. W tej skrzyni wymiana oleju powinna być wykonywana co 50-60 tys. km, ale jej żywot byzawaryjnej pracy to zazwyczaj około 160 tys. km w dieselu. Resztę spróbuję dopisać w weekeend - błędów możesz nie mieć, ale podpiać VAG powinieneś aby sprawdzić, np. temp. oleju i ciśnienie, po za tym - co jest b. ważne - czy z twoim silnikiem jest wszystko OK, ponieważ jeśli masz problemy z motorem to multitronik będzie wariował - ot takie ustrojstwo :) Pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2.5 tdi AYM] MULTITRONIC FSC, uszkodzona skrzynia
PostNapisane: 07.wrz.2012 08:56:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 20:03:42
Posty: 46
Lokalizacja: lubuskie - okolice Gorzowa
widzę że dostałem odpowiedź od najbardziej doświadczonego użytkownika MT.. czytałem Twoje wszystkie posty.. nie ukrywam że trochę tego było..

odnośnie silnika to pali od strzała, nie kopci..itd
Vag z grupy silnik pokazał tylko ten błąd - "poduszka silnika stopień pierwszy
brak kontaktu z masa. "

w skrzyni żadnych błędów..
raz po odłączeniu akku pojawił się blad g194 "czujnik ciśnienia hydraulicznego.
Niewiarygodny sygnał ."

ale po adaptacji skrzyni i skasowaniu błędu już nie pojawił się..
dostęp do Vaga mam więc moge zrobić pomiary wg wytycznych..

na niemieckim forum znalazłem też zawodnika który sam naprawił skrzynię i na to namawia innych..
http://www.motor-talk.de/forum/multitro ... 72683.html

czy ktoś może ma dostęp do ceny części bebechów multitronica
lub może listę cześci z nr serwisowymi - skrzynia FSC
wtedy podjadę do Frankfurtu n.O. i zapytam a póżniej udostępnie ceny na forum..

_________________
Audi 200 83r 2001-2002
Audi S8 98r 340KM Tip 2005-07
Audi A3 98r 1,6 Man 2005-07
Audi A6 00r Avant 2,5Tdi AKE Quatrro 6man 2007-2011.
SAAB 9-3 00r AERO 205KM 2009-?
AUDI A6 02r Avant AYM MULTITRONIC FSC :/ 2012-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2.5 tdi AYM] MULTITRONIC FSC, uszkodzona skrzynia
PostNapisane: 07.wrz.2012 11:19:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
man2525 napisał(a):
na niemieckim forum znalazłem też zawodnika który sam naprawił skrzynię i na to namawia innych..
http://www.motor-talk.de/forum/multitro ... 72683.html


Fajnie Fajnie, może być użyteczny wątek. ALE, o ile z angielskim dużo osób sobie radzi, to z niemieckim jest duuużo gorzej :peace:
Także jakbyś miał chwilę i znasz niemiecki to mógłbyś machnąć jakieś tłumaczonko ;) Na pewno wiele osób będzie wdzięcznych. Pod warunkiem, że jest coś tam sensownego napisane bo ja nic nie panimaju

Wiem, że są translatory ale one potocznego języka nie potrafią normalnie przetłumaczyć, a co dopiero temat o ASB :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2.5 tdi AYM] MULTITRONIC FSC, uszkodzona skrzynia
PostNapisane: 08.wrz.2012 19:05:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 20:03:42
Posty: 46
Lokalizacja: lubuskie - okolice Gorzowa
smola2 napisał(a):
man2525 napisał(a):

Także jakbyś miał chwilę i znasz niemiecki to mógłbyś machnąć jakieś tłumaczonko ;) Na pewno wiele osób będzie wdzięcznych. Pod warunkiem, że jest coś tam sensownego napisane bo ja nic nie panimaju



aż tak niemieckim nie operuje, ale postaram się w ciągu kilku dni to ogarnąć..
ten Niemiec namawia na samodzielną naprawę ze względu jak to tłumaczy, nie ma zbyt wielu części które są tam do wymiany..
z jego postu wynika że w DE naprawa to około 2400euro..

postaram się to przetłumaczyć i wrzucić..
jesli ktoś ma dostęp do Etki to proszę o listę części w multitronic fsc..

_________________
Audi 200 83r 2001-2002
Audi S8 98r 340KM Tip 2005-07
Audi A3 98r 1,6 Man 2005-07
Audi A6 00r Avant 2,5Tdi AKE Quatrro 6man 2007-2011.
SAAB 9-3 00r AERO 205KM 2009-?
AUDI A6 02r Avant AYM MULTITRONIC FSC :/ 2012-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2.5 tdi AYM] MULTITRONIC FSC, uszkodzona skrzynia
PostNapisane: 25.sty.2013 22:38:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Ja naprawiłem sobie sam skrzynie. Dzwoniłem, pytałem, zagadywałem, ale każdy wypiął się du..... Dosłownie dwóch kolegów pomogło mi w kwestii wymontowania łańcucha i zużycia koła dwumasowego. Zdecydowałem, ze sam sobie ją naprawie bo będę miał pewność co zrobiłem. Naprawiałem już kilka tiptroników, i multi jest o wiele prostsze w działaniu. Niestety cena części jest dość duża, i dlatego KONIECZNIE należy naprawę wykonać jak najwcześniej, żeby uniknąć uszkodzenia bieżni na wariatorach. Moja skrzynia zaczęła poszarpywać przy ruszaniu , falować obrotami przy około 1800-2200rpm. Na zimnym wszystko ok. Naprawa polegała na naprawie sprzęgła biegu przedniego, wymianie obligatoryjnej łańcucha który w sumie nie był zużyty (wg. kryteriów pomiarowych LUK-a), wymianie pompy strumieniowej i wszystkich uszczelniaczy. Nie wspomnę o filtrze i oleju. Łączny koszt naprawy wyniósł mnie 2600zł razem z olejem i wymontowanie/zamontowaniem skrzyni (robił to kolega, bo to mało twórcze ;P ). Skrzynia pracuje jak lalka, wszystkie objawy znikły a przede wszystkim nie mam 'tarki' przy ruszaniu na ciepłej skrzyni. Polecam samodzielną naprawę, ale pod warunkiem posiadania wiedzy, elsy ;), i lewej i prawej ręki. Zaznaczam! nie czekałem na uwalenie się skrzyni (czytaj > cudowne uzdrowienie). Mamy objawy to nie czekamy!. Każde szarpanie to ryzyko poślizgu łańcucha i uwalenie bieżni... a wtedy 2800 za sztukę i duże koszta!

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2.5 tdi AYM] MULTITRONIC FSC, uszkodzona skrzynia
PostNapisane: 26.sty.2013 03:29:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Kawał dobrej roboty, ale jeśli chcesz mieć spokój na kolejne przynajmniej 50-60 tys. km powinieneś od razy wymienić przewody olejowe - jakbyś zobaczył ich średnicę to wiedziałbyś, dlaczego pompa oleju leci i znowu "nie długo" dostanie w doopę i wszystko zacznie się od poczàtku. Ta skrzynia na dłuższà metę jest nie naprawialna i jest obarczona wieloma wadami konstrukcyjnymi - niestety :(

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2.5 tdi AYM] MULTITRONIC FSC, uszkodzona skrzynia
PostNapisane: 26.sty.2013 09:35:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Paw1972, moja skrzynia przejechała 160kkm. Wcześniej miała tarkę (tak od około 70kkm). Pompę oleju wymieniałem dwa lata temu (całą płytę z zaworami i pompą) bo ma oczywiście wadę i pęka taki element napędzający tłok pompy. Ja miałem to szczęście że zębatki nie oberwały i wystarczyła wymiana. Przewody olejowe są dość grube (bo sprawdzałem je bojąc się o opiłki z pękniętej pompy). Ogólnie magistrala olejowa zrobiona na 101% (sprawdzona). Ta skrzynia ma swoje wady, które moim zdaniem celowo zrobił luk (kasa z zapasowych częsci) ale się zagalopowali i zrobili za 'mocno' słaba skrzynię. Faktycznie to 160kkm i konieczna wymiana uszczelnień, łańcucha , łożysk i kilku pierdół przy sprzęgle (łącznie z tłokiem). Ale jest jedno ale... nawet wczoraj miałem 'przyjemność' jechać tipem kolegi, bo mu się pompa zapowietrzała i naprawiałem. No i niestety.. jazda tipem to dla mnie udręka. Nie znoszę tego skokowego zmieniania biegów oraz efektu wolnego koła. DSG jest ok. (ale też dość awaryjna), ale tip mnie wykańcza. Wolę zapłacić za naprawę multi (oczywiście jak bym miał to zlecać komuś to zrezygnowałbym ze skrzyni multitronik). Wiem że tip to dość udana konstrukcja, ale ja tego nie chcę w swoim aucie. Wolę manual.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2.5 tdi AYM] MULTITRONIC FSC, uszkodzona skrzynia
PostNapisane: 28.maja.2014 19:09:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2005 09:01:43
Posty: 76
Lokalizacja: Biels Podlaski
Witam,chcialbym zasiegnac wiedzy na temat MULTITRONIC.

Usterka ujawnia sie okresowo a polega na blokowaniu sie lewarka zmiany biegow w pozucji N lub D.

Napewno jest to problem w skrzyni a nie w lewarku gdyz w momencie zablokowania sie czuc gumowy opor (napreza sie cieglo).
Na pozycji parking P brak jest blokady i trzeba zaciagac reczny bo auto moze samo zjechac z gorki.

Skrzynie mam na stole,odkrecilem sterownik elektroniczny i hydrauliczny.

Moje pytanie brzmi co odkrecic nastepnie by zajrzec do srodka a dokladniej do blokady parkingowej?

_________________
Audi coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: