.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 09:35:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 06.paź.2012 09:44:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Musze wymienić uszczelniacze zaworowe w moim audi bez zdejmowania głowicy,silnik 2.0 TD NC R5. Jaka jest najlepsza metoda aby zawory po rozpieciu zamków nie powpadały do cylindrów?? Wiem że można pompować sprezone powietrze i tutaj pytanie jakie cisnienie bedzie odpowiednie?? Można też ustawiac kolejno tłoki w GMP,jak to robić w 5 cylindrowym silniku?? Która metoda lepsza??

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Ostatnio edytowano 06.paź.2012 21:27:47 przez tomek83f, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 06.paź.2012 21:13:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kiedys robilem sobie sam w warsztacie u znajomego mechaniora. mial przerobione swiece z podlaczeniem pod kompresor. bez problemu cisnienie na maxa chyba z 8 bar (ale czy dasz 5 czy 10 to nie ma znaczenia).

no i oczywiscie trzeba miec specjalna dzwigienke, zeby talezyki naciskac i pestki wyjmować.

dla pewnosci mozna tlok w gore, zeby jakby co zawor nie wpadl za gleboko. - ja tego nie robilem.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 08.paź.2012 10:48:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Przyjemna prawa w tym silniku. Sprzęcik o jakim łukasik mówi i jazda;] Tłoka u góry nie utrzymasz podłączając ciśnienie bo zaraz zwali go na dół.

Miłej zabawy.

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 08.paź.2012 12:42:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
bo najlpiej samemu zrobi sobie jakis wynalazek. U siebie mam specjalnie przerobiony klucz do tego typu wymiany.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 08.paź.2012 14:02:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Kliku napisał(a):
bo najlpiej samemu zrobi sobie jakis wynalazek. U siebie mam specjalnie przerobiony klucz do tego typu wymiany.


Jaki klucz?? jak on wygląda i do czego konkretnie ma służyć??

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 08.paź.2012 14:19:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
wyglada to mniej wiecej tak
http://www.youtube.com/watch?v=RIGjkj67Ljg

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 08.paź.2012 19:53:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
To przyrzad do rozpinania zaworów,bez niego nie wyobrazam sobie tego robic ale nie w tym rzecz,mi chodzi o to zeby zawory nie powpadały do cylindra wiec zastanawiam sie czy bedzie lepsze sprezone powietrze gdy tłok jest w najnizszym położeniu,czy lepiej tłok w GMP zeby zawory sie o niego opierały ? w obu przypadkach trzeba krecic wałem, jaka jest kolejność zapłonu w silniku 5 cylindrowym i skad bede wiedział w jakim położeniu są kolejne tłoki?? bo w pierwszym cylindrze jest to oczywiste.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 09.paź.2012 09:45:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
1-2-4-5-3, tłoki są w GZP co 1/5 obrotu wału, jak wykręcisz świece, to będziesz widział jakie jest położenie tłoka. 1 cyl. jest w GZP, kiedy znaczek na kole pasowym z przodu silnika pokrywa się ze znakiem na dolnej pokrywie paska.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 09.paź.2012 11:56:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Jak potrzebujesz czegoś do podania ciśnienia to może przydać się zestaw do pomiaru sprężania dla diesla. W zestawie jest manometr, wężyk i końcówki z różnymi gwintami. Cena ok. 90PLN.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 09.paź.2012 14:52:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
wordeck napisał(a):
1-2-4-5-3, tłoki są w GZP co 1/5 obrotu wału, jak wykręcisz świece, to będziesz widział jakie jest położenie tłoka. 1 cyl. jest w GZP, kiedy znaczek na kole pasowym z przodu silnika pokrywa się ze znakiem na dolnej pokrywie paska.

Pozdrawiam


Niestety w moim dieslu w ktorym brak bezposredniego wtrysku wykrecajac swiece lub wtryskiwacz nie zobaczysz położenia tłoka,wyglada to tak jak na zdjeciu po lewej:

Obrazek

ale wydaje mi się że nie trzeba używać sprężonego powietrza bo gdy ustawimy tłok w GMP to zawory nie powpadaja do cylindra i w ten sam sposób można chyba sprawdzic czy kolejne tłoki są w GMP bo naciskając na cały zawór od góry(nie na sam talerzyk) bedzie wiadomo kiedy zawór oprze sie o tłok.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 09.paź.2012 16:49:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Nie doczytałem, że to Diesel... No to jak masz założony wałek rozrządu, to widzisz, kiedy obydwa zawory są zamknięte, możesz sobie poopisywać te punkty na kole pasowym, np. pisakiem.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 09.paź.2012 17:41:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2010 17:13:42
Posty: 142
Lokalizacja: Żywiec prawie ze :)
Nie wiem czy cos pomoge , ale ja to robie tak ze poprzez swiece , wprowadzam czysty zbity syntetyczny sznurek , na sile i niech sie zawor na nim oprze , moze rzezba ale jezda autka dalej jakos :)

_________________
126p
323bf-1
100 c4
Passat b5
80 b3 - i'm driving oldschool !:)

Na Teutatesa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 09.paź.2012 18:50:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
wordeck napisał(a):
Nie doczytałem, że to Diesel... No to jak masz założony wałek rozrządu, to widzisz, kiedy obydwa zawory są zamknięte, możesz sobie poopisywać te punkty na kole pasowym, np. pisakiem.

Pozdrawiam


Dobry pomysł z tym pisakiem,tak zrobie ;)
piter_dh napisał(a):
Nie wiem czy cos pomoge , ale ja to robie tak ze poprzez swiece , wprowadzam czysty zbity syntetyczny sznurek , na sile i niech sie zawor na nim oprze , moze rzezba ale jezda autka dalej jakos :)


ja tam wole nic nie wpychac przez te otwory,cos może później zostac w cylindrze.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 01.lis.2012 21:58:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Pogoda troche w kratek ale wkoncu udało się wymienić nieszczęsne uszczelniacze.

Przygotowanie i ogolenie pacjenta do operacji.

Obrazek

już bez wałka i popychaczy

Obrazek

i tak jak kolega radził poznaczyłem sobie kolejno GMP każdego tłoka na kole pasowym.

Operacje będziemy przeprowadzać w kolejności zapłonu żeby nie kręcić kołem do przodu i tyłu czyli w przypadku mojego chorego kolejno na cylindrach 1,2,4,5,3

Obrazek

do rozpinania zaworów użyłem narzędzia Made in Tomek wykonanego z płaskownika i starego niepotrzebnego klucza rurkowego :d

Obrazek

Obrazek

aby przyrząd działał musiałem wykonać dodatkowo takie ustrojstwo z mocnego i twardego pręta fi12 i 2 kątowników

Obrazek

Obrazek

okazało się że narzędzie nie działa zbyt dobrze,dzwignia po naciśnieciu nie uginała odpowiednio głeboko spreżyny gdyż opierała sie o głowice i to już na pierwszym cylindrze a dalej byłoby jeszcze gorzej bo mamy wystające przewody od wtryskiwaczy i samą pompe

Obrazek


Obrazek

Obrazek


dopiero wersją po małej modyfikacji można było pracować :D


Obrazek

zdjęcia z samego rozpinania nie posiadam gdyż brakło mi rąk :peace: ale samo rozpinanie jest banalne,naciskałem ostrożnie sprawdzając dodatkowo czy zawór nie wpada zbyt głęboko gdybym coś źle wcześniej poznaczył na kole pasowym,wyraźnie jednak czuć kiedy zawór dotyka tłoka naciskając go delikatnie palcem,warto wlożyć coś w otwory w głowicy zeby zamki nigdzie nie poleciały,ja tego nie zrobiłem ponieważ każdy zamek łapałem magnesem podczas rozpinania



stare uszczelniacze wyjmowałem kombinerkami

Obrazek



aby założyc nowy uszczelniacz na wystający trzonek zaworu trzeba założyc jakąs tulejke aby go nie przeciąć na ostrych krawedziach ,czasem podobno są takie w zestawach z uszczelniaczami,jesli nie posiadamy mozna użyc np rurki termokurczliwej,lub tasmy izolacyjnej,przed nałozeniem uszczelniacza wrzucamy go do oleju i trzonek zaworu tez warto posmarowac wtedy uszczelniasz gładko się przesuwa,uszczelniacz trzeba nasunąć na wystającą prowadnice zaworu,jest to dosc głęboko i palcami bedzie ciezko docisnąć do samego końca,ja do tego celu użyłem długiej nasadki 17mm,dociskamy oczywiście z czuciem zeby nie uszkodzic uszczelniacza.


Nowy uszczelniacz.
Obrazek

Jeśli chodzi o sam przyrząd to zdał egzamin jednak pręt fi12 okazał się zbyt słaby i cienki ponieważ zaczął się wyginać.

Pacjent otrzymał równierz nowe popychacze i czeka na zmiane kół zębatych,jednak pojawiły się pewne kąplikacje wynikające ze zbyt mocno dokręconej śruby wału korbowego podczas poprzedniej operacji i w tym momencie mógłbym winą obarczyć innego doktora jednak poprzednio również sam się nim zajmowałem :diabel:

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 01.lis.2012 22:34:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
Świetna porada...
Co do koła zębatego to odkupie od Ciebie...napisz mi na PW dane do przelewu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 01.lis.2012 22:48:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2009 11:19:33
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
Super poradnik! Dziękować. :)

_________________
JEST: AUDI 100 C4 Avant ABC '94
JEST: AUDI 100 C3 Avant 2.3 B-G '89/'94
BYŁ: AUDI S4 C4 '93 AAN [*]
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 02.lis.2012 19:24:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Kolejna porcja fotek z dalszych prac,może komuś się przydadzą:


Nowe popychacze INA, nie wiem czy poprzedni właściciel coś robił z głowicą ale stare popychacze równierz marki INA

Obrazek

i ta oporna śruba wału korbowego przez którą straciłem dużo czasu,jeśli nie mamy blokady którą zakłada się na koło pasowe to trzeba zablokować w jakiś inny sposób,wczesniej blokowałem hamulcem na 5 biegu ale sprężynowało dość mocno i traciłem tylko energie którą przykładałem na tą śrube więc postanowiłem zablokować czymś o wieniec na kole zamachowym

Obrazek

tutaj z tyłu silnika znalazłem fajne miejsce gdzie włożyłem dość duży płaski wkrętak

Obrazek

i dla pewności jeszcze tutaj z boku równierz płaskim wkrętakiem

Obrazek

i takim sprawdzonym pokrętłem pokonałem upartą śrubę :D nie ciągniemy na siłe,zrywamy z czuciem,to daje duzo lepsze efekty,najlepiej kluczem udarowym odkręcać,jednak jeśli nie dysponujemy to kombinujemy ;)

Obrazek

a tutaj kolejny problem :/ ulany zbiorniczek płynu wspomagania

Obrazek

cieknie z tego krućca ponieważ jest pęknięty,próbowałem to naprawić kiedyś ale w środku jest tulejka metalowa i nie pozwala za bardzo na to żeby zgrzać lub pospawać tworzywo z którego jest wykonany więc raczej tylko wymiana na inny używany nie popękany ale to kiedyś w przyszłości

Obrazek

czop wału ma się nieźle,żadnych wżerów więc nie trzeba będzie frezować

Obrazek

uszczelniacz też trzyma więc go nie ruszam,troszke tutaj brudno ale to akurat normalne,nalepiona gruba warstwa kurzu,dla pewności przetarłem troszke bo jakaś czerwona kropla była ale przypomniałem sobie że uciekło troszkę płynu gdy popuszczałem pompe wody(pasek rozrządu jest napinany pompą)
jednak olej nie cieknie.

Obrazek

i tutaj kolejna nie miła niespodzianka,troszke pęknięta guma na tłumiku drgań w kole pasowym ale tragedi jeszcze nie ma,nie bije więc narazie musi byćtakie jakie jest,używki nie będę szukać a nowy w ASO ok 900zl :/

Obrazek

dla porównania nowe i stare małe koło rozrządu

Obrazek

tutaj zasadnicza różnica,stare dośc mocno wytarte

Obrazek

w trakcie odkręcania tego koła od koła pasowego poległa jedna śruba,jest na imbus i była obrobiona w środku więc pozostało odkręcanie za pomocą punktaka

Obrazek

śruba na straty ale najważniejsze że się odkręciła

Obrazek

powierzchnie kół które przylegają do siebie warto zabezpieczyć jakimś środkiem przeciwkorozyjnym,zabezpieczy nas to równierz przed zapieczniem elementów,ja użyłem smaru miedziowego

Obrazek

Obrazek

Obrazek

na dziś tyle bo mam też inne obowiązki :)

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 03.lis.2012 09:32:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
dobra robota! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 03.lis.2012 20:38:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Kolejny dzień :)

Prace rozpoczynam od odkręcenia pompy wody,spuszczenia płynu i przeczyszczenia powierzchni do ktorej przylega uszczelka pompy.

Obrazek

później zakładamy koło pasowe razem z paskiem rozrządu,przykręcamy wstępnie śrube wału korbowego

Obrazek

zakładamy nasmarowany olejem wałek,następnie łożyska wałka,operacje przeprowadzamy gdy tłok pierwszego cylindra jest w GMP,krzywki wałka na pierwszym cylindrze ustawione symetrycznie do góry

Obrazek

łożyska dokręcamy w odwrotnej kolejnosci niż je odkrecalismy,czyli na przemiennie 2 łożysko z 4,pozniej 1 z 3, nakrętki książkowo dokręcamy kluczem dynanometrycznym momentem 20Nm,później zakładamy uszczelniacze wałka z przodu i z tyłu

Obrazek

montujemy pompe wody,tylną osłone paska rozrządu i rolke odwracającą dokręcając jej śrube momentem 10Nm

Obrazek

i pora na nowe koło rozrządu,porównanie nowego ze starym

Obrazek

zakładamy go na wałek i wkręcamy śrube ale nie dokręcamy

Obrazek

koło na tym etapie musi mieć możliwość obracać się po stożku wałka ale nie może się kiwać

Obrazek

warto tutaj też zwrócić uwage czy koło nigdzie nie dotyka osłony paska rozrządu ponieważ obie części są dość blisko siebie i nic nie może ocierać

Obrazek

w tym momencie można założyć pasek rozrządu i napiąć go, w tym wypadku pompą wody

Obrazek

tak wygląda blokada wałka rozrządu,niestety moja wykonana z kiepskiego materiału na dodatek trzeba było ją przeszlifować bo była za gruba nie warta więcej niż 10zł chociaż kosztowała 40zł w firmie która sprzedaje narzędzia i sprzęt serwisowy do samochodów :|

Obrazek

blokade zakłada się w wycięcie w wałku z tyłu,wałek można zablokować tylko w jednym położeniu ponieważ przecięcie z tyłu nie przechodzi przez jego środek

Obrazek

korygujemy położenie wału korbowego korzystając z wizjera w obudowie skrzyni biegów ponieważ podczas napinania paska bardzo prawdopodobne że coś się zmieniło,na kole wybity jest znak ''0'',trzeba ustawić go w takim położeniu aby było widoczne tylko połowe znaku ''0'',na zdjęciu nie widać tego znaku bo aparat był pod złym kątem :/

Obrazek

nawet orginalną blokade trzeba ustawić idealnie i tutaj posługujemy się szczelinomierzem,mierzymy szczeline z jednej strony między blokadą a głowicą,dzielimy tą watość na pół i zakładamy takie same płytki po obu stronach

Obrazek

jesli mamy tylko jeden szczelinomierz zawsze można złożyć rządaną wartość z dwóch płytek,np po jednej stronie 0,4 a po drugiej 0,3 i 0,1

Obrazek

dopiero w tym momencie możemy dokręcić śrube dużego koła rozrządu z przodu,musimy jednak w jakiś sposób zablokować koło i tutaj posłuży blokada Made in Tomek :D

Obrazek

co prawda wykonana w celu blokady tylnego koła ale tutaj też może się sprawdzić,śrube dokręcamy momentem 80Nm

Obrazek

wykręcamy śrube wału korbowego (spokojnie możemy to zrobić bo koło trzyma się mocno na klinie)

Obrazek

w książce serwisowej pisze żeby posmarować śrube środkiem antykorozyjnym,ja jednak tego nie robie i dodatkowo smaruje klejem do śrub,wole spać spokojnie i wiedzieć że się nie odkręci chociaż wiem że przy kolejnym odkręcaniu będą problemy a tak na marginesie to ta śruba każdorazowo powinna być nowa,niestety z tego co się orientuje to do mojego silnika już jej nie sprzedają

Obrazek

kolejno:
dokręcamy śrube wału momentem 350Nm
osłona paska rozrządu,pasek pompy i alternatora,zdjęcia z napinania pasków klinowych zapomniałem zrobić

Obrazek

ściągamy blokade wałka i obracamy 2 razy wałem korbowym żeby sprawdzić czy dobrze poskładane i czy przypadkiem coś gdzieś nie koliduje

Obrazek

przykręcamy pokrywe

Obrazek

i co się stało :?: ,,ciemność widzę ciemność" niestety dzień za krótki :( żeby wszystko skończyć

Obrazek

c.d.n.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Jak najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe??
PostNapisane: 03.lis.2012 21:30:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Gratuluję wykonania :).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: