.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.maja.2024 13:43:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na PB
PostNapisane: 09.paź.2012 21:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 21:11:38
Posty: 115
Lokalizacja: Włoclawek
Auto: Audi 100 C4 2.3 Sedan
Witam
Panowie mam problem, od jakiegos czasu cos sie przestawilo Mej Audiczce i dziwnie odpala na PB, Postaram sie opisac problem, Po przekreceniu kluczyka, Za 1 razem (wchodzi na 2 tys obr i gasnie dzieje sie to w 3 sekundy)i to jest dziwne, bo ani odpalanie z leciutkim gazem ani bez gazu nic nie daje, tak jakbyscie odpalili silnik i nagle zgasili, wskoczy na obroty i zgasnie, zadnej reakcji na gaz , dopiero za drugim razem (wchodzi na 2 tys obr, zejdzie na 200-300obt(niskie obroty) po czym znowu zgasnie LUB krokowka podskoczy na 2 tys obr po czym unormuja sie na 700 -800obr i jest ok,albo czasami znowu zgasnie i za 3 razem dopiero lapie. Cos jej odbilo, jakis miesiac temu albo i krocej od strzala na PB odpalał. Na cieplym odpala bez problemu z PB, na LPG nie ma problemu czy zimny czy cieply. Paliwa jest duzo wiec cisnienie jest odpowiednie. Mialem problem z wtryskiem bo zle podpiety byl ale juz jest Ok. Ale jednak to nie tego wina byla. Co Wam przychodzi do glowy Panowie? Od kupna Nigdy nie mialem takich problemow zawsze cykal fajnie, przy odpalaniu wskakiwal na chwile na te ok.2000 obt a potem schodzil na 700-800.Zima nie zima, lato nie lato. Zaznaczam ze nie mam ssania, po wymianie, kopulki, palca, uszczelek itp. Jestem zszokowany, czy to jakies fatum mam w tym miesiacu, a to centralka pojdzie a to kolizja, a to teraz benzyna. Tragedia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 09.paź.2012 22:18:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
auto zaskoczy na chwilę bo dostanie strzałz z rozruchowego, na moje problem leży raczej w ciśnieniu paliwa, zobacz czy będzie różnica jak przed odpaleniem włączysz i wyłączysz zapłon z 5 razy, żeby pompa nabiła ciśnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 10.paź.2012 21:20:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 21:11:38
Posty: 115
Lokalizacja: Włoclawek
Auto: Audi 100 C4 2.3 Sedan
Zrobilem tak jak piszesz, wskoczyl standardowo na 2 tys i obroty spadly na 100-200.troche pobujalo i na 700 . Dziwne to jest tak jakby odciac zaplon na chwile hmm moze cos z kablami...zrobie video jutro i wstawie.Co jeszcze zauwazylem ze przy ruszaniu wlasnie zaraz po odpaleniu przy dodaniu gazu dlawi go na kilka sekund...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 11.paź.2012 18:31:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
Piotr4888 napisał(a):
Zrobilem tak jak piszesz, wskoczyl standardowo na 2 tys i obroty spadly na 100-200.troche pobujalo i na 700 . Dziwne to jest tak jakby odciac zaplon na chwile hmm moze cos z kablami...zrobie video jutro i wstawie.Co jeszcze zauwazylem ze przy ruszaniu wlasnie zaraz po odpaleniu przy dodaniu gazu dlawi go na kilka sekund...



odlacz wtyczke od nastawnika cisnienia, zdejmij z niej gumowa oslonke i sprawdz czy nie masz we wtyczce "postrzepionych" kabelkow

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 11.paź.2012 21:37:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 21:11:38
Posty: 115
Lokalizacja: Włoclawek
Auto: Audi 100 C4 2.3 Sedan
NO wlasnie z pracy wrocilem, no i za 1 razem jak zwykle 2 tys i gasnie . Za drugim razem dopiero zlapal...Zalaczam filmik.

http://hostuje.net/file.php?id=52b154e3 ... 05f764c426

Nie bardzo wiem ktory to nastawnik cisnienia, duzo tych elementow pod maska, czy to nie przypadkiem ta czarna kostka z prawej strony rozdzielacza? Bo Mi wlasnie z niego kabelki wyszly.Mam na nich okolo 3V.
http://zapodaj.net/75ee2715d3800.jpg.html

Nigdzie nie moge znalezc informacji jak to dokladnie podlaczyc ktory przewod ktory pin i jakie tam powinnobyc napiecie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 12.paź.2012 07:19:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
Piotr4888 napisał(a):
NO wlasnie z pracy wrocilem, no i za 1 razem jak zwykle 2 tys i gasnie . Za drugim razem dopiero zlapal...Zalaczam filmik.

http://hostuje.net/file.php?id=52b154e3 ... 05f764c426

Nie bardzo wiem ktory to nastawnik cisnienia, duzo tych elementow pod maska, czy to nie przypadkiem ta czarna kostka z prawej strony rozdzielacza? Bo Mi wlasnie z niego kabelki wyszly.Mam na nich okolo 3V.
http://zapodaj.net/75ee2715d3800.jpg.html

Nigdzie nie moge znalezc informacji jak to dokladnie podlaczyc ktory przewod ktory pin i jakie tam powinnobyc napiecie.



to ta kostka ktora masz na zdjeciu opisana jako B (regulator cisnienia wtrysku)

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 12.paź.2012 07:49:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Piotr4888 napisał(a):
NO wlasnie z pracy wrocilem, no i za 1 razem jak zwykle 2 tys i gasnie . Za drugim razem dopiero zlapal...Zalaczam filmik.

http://hostuje.net/file.php?id=52b154e3 ... 05f764c426

Nie bardzo wiem ktory to nastawnik cisnienia, duzo tych elementow pod maska, czy to nie przypadkiem ta czarna kostka z prawej strony rozdzielacza? Bo Mi wlasnie z niego kabelki wyszly.Mam na nich okolo 3V.
http://zapodaj.net/75ee2715d3800.jpg.html

Nigdzie nie moge znalezc informacji jak to dokladnie podlaczyc ktory przewod ktory pin i jakie tam powinnobyc napiecie.


jak masz ok 3V to już dobrze wiadomo, że masz sygnał z ECU, tylko, że tam się mierzy prąd ustawiajac miernik na mA nie na V jak podłączyć było już wiele razy, później postaram się podesłać coś a dla Ciebie na początek mam jeszcze jedno zadanie, odpenij przy przepustnicy węże od gazu wchodzące do miksera i dobrze ząslep króćće odpal na benzynie zgać auto i spróbuj odpalić po dłuższym postoju


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 12.paź.2012 08:49:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 21:11:38
Posty: 115
Lokalizacja: Włoclawek
Auto: Audi 100 C4 2.3 Sedan
A to moze miec zwiazek z niedzialajacym przelacznikiem LPG PB lub centralka?dzis po pracy skocze do gazownika.?? Bo cos z nim sie stalo...moze to tam jest pies pogrzebany. Temat opisalem tutaj.
viewtopic.php?f=31&t=119593


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 12.paź.2012 09:00:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
może mieć zwiącek, możliwe, że pompa paliwa jest odcinana, w rurce od rozruchowego zawsze masz paliwo a wtryskiwacz jest elektorniczny więc poda trochę paliwa, dlatego załapie na chwile, zrób centralke od lpg i później szukaj dalej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 12.paź.2012 19:50:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 21:11:38
Posty: 115
Lokalizacja: Włoclawek
Auto: Audi 100 C4 2.3 Sedan
No pompa jest odcinana jak na LPG chodzi. Jutro skocze do gazownika dzis nie dalem rady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 12.paź.2012 19:55:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
tyle to ja wiem, chodzi o to, że jak Ci centralka fiksuje to może ją odcinać jak palisz na PB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 16.paź.2012 17:35:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
a nie jest wyraźnie słabszy? Jak jest to już mam diagnozę :P

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 18.paź.2012 19:34:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 21:11:38
Posty: 115
Lokalizacja: Włoclawek
Auto: Audi 100 C4 2.3 Sedan
Wiec tak, centralka jednak byla dobra, tylko prog przelaczaniabyl za niski.
Hmmm ciezko jednoznacznie stwierdzic czy jest slabszy a o czym prawisz?
Gdzie sa te info jak sprawdzic ile mA jest na wtyczce? Nie moge znalezc. W zasadzie czy kostka jest wpieta czy wypieta tak samo pali na zimnym.Nie ma zadnej reakcjiw silniku.Choc jest troszke lepiej gdyz rano juz za 1 razem zlapie,ruleteka.Ale czym to jest spowodowane to Ja nie wiem, (widzimi Sie czy co)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 18.paź.2012 19:54:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Tu masz jak podłączyć

Obrazek

Ja zrobiłem sobie takie coś, połączone według schematu powyżej, wpinam się między nastawnik a wtyczkę

Obrazek

Tylko czy u Ciebie jest problem z odpalaniem na zimnym czy po dłuższym postoju? Bo jak odpalisz i zaraz zgasisz to silnik też jest zimny ale jak wtedy odpala? Jak już będziesz sprawdzał prąd na nastawniku to sprawdź ile pokazuje na zapłonie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 18.paź.2012 19:59:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 21:11:38
Posty: 115
Lokalizacja: Włoclawek
Auto: Audi 100 C4 2.3 Sedan
A moze to ma wplyw z masa? Bo swiatla Mi delikatnie mrygajka oraz podswietle klimatronic oraz w schowku przy odpalaniu na zimnym. Hmmm najczesciej mam ten problem rano o 6 rano, podjade do pracy i np okolo 12 jak odplae to normalnie. Napewno ma wplyw temepratura, moze czujnik ?Tylko nie wiem dlaczego tak mryga.
Ile powinnobyc mA? na zaplonie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 18.paź.2012 20:17:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
możliwe, że masz padaczkowaty akumlator jak przy rozruchu spada napięcie to różne rzeczy się dzieją, na zapłonie w ke-motroniku jest +/- 100mA ale tam jest zakres pracy do +150mA dla ke-III-jetronika muszę sprawdzić ale powinno być ok 10mA bo to jest max zakres pracy, najpierw zmierz i jak nie masz sprawnej sondy to nic nie kreć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 18.paź.2012 21:33:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
jak Ci światła przygasają przy rozruchu to pewnie akumulator padaka,
ja nie rozumiem dlaczego nie możesz sobie wybłyskać błędów silnika, a może masz już złącze pod VAG'a? Jeśli to jakiś czujnik to wywali Ci błąd.
Ja miałem podobne objawy tzn. auto ciężko odpalało (średnio za 10 obrotem rozrusznika), obroty mu rosły do 2-3 tyś, by zaraz spaść i zdławić się (dokładny opis w moich postach na tym forum).
Okazało się, że winowajcą był rozdzielacz wtrysku, a dokładnie jego tłoczek. Auto jednak było o wiele słabsze, ciężko wchodziło na obroty i przyspieszało. Po wymianie jak ręką odjął.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 19.paź.2012 01:11:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2012 21:11:38
Posty: 115
Lokalizacja: Włoclawek
Auto: Audi 100 C4 2.3 Sedan
W C4 2.3 jest zlacze diagnostyczne lecz ten silnik jest za prosty i nic nie wystuka .taka odpowiedz otrzymalem na jednym temacie.
Zle sie wyrazilem co do przygasania, odpala normalnie nic nie przygasa.Tylko te objawy sa juz przy odpalonym silniku, np przy 2 tys obr tego nie ma. Jakby obroty za niskie ale sa troche ponizej 1000. Masowy przewod przy silniku jest rowniez oberwany z paru zylek.A od wczoraj znowu jakies jaja, obroty same wskakuja oczywiscie wszystko na zimnym silniku przez pare minut, zanim cos sie nie ulozy tylko pytanie co?...|Cos SIE DZIEJE Z TYM SILNIKIEM. Jak wszystko bylo OK to Ok, a teraz jak sie zaczelo cos dziac to wszystko na raz. Jak na zlosc. Slowo daje. Wstawiam filmik.
http://hostuje.net/file.php?id=0c2da4d5 ... e9709f792b
Mierzylem tez te przejscie tak jak Prosiles,jest bite 0.10 A, nie mam kostki i jak odwroce kabelki to rowniez jest 0.10 mA. Oczywiscie na tym pierwszym pinie jak na rysunku przy rozdzielaczu.Takze nie wiem ktory kablek powinien isc do ktorego pinu w rozdzielaczu, a znaczenie zapewne ma gdyz oryginalnie kostka sie wpina tylko w jednym ulozeniu, choc przy odwroceniu kabelkow zadnej roznicy nie zauwazylem w pracy silnika, nic nie slychac aby cos pstryknelo przy podlaczeniu czy cokolwiek innego.
Sonda? Hmmm przewody od niej mam, mierzy sie ją standardowo jak każda czy w Audi jakos specjalnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 19.paź.2012 10:11:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
ja bym mimo wszystko go zvagował. Co za kretyn stwierdził, że silnik jest "za prosty" i nie da się go diagnozować. To ja w swojej starej A90 diagnozowałem przez jeszcze kody błyskowe żaróweczką i to z powodzeniem.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C4 AAR 2.3) Problem z odpalaniem na zimnym silniku na P
PostNapisane: 19.paź.2012 10:41:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
w AAR masz zlacze ale diagnozowac silnika VAGiem nie mozna, tylko kody blyskowe


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: