.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 00:33:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 29.paź.2012 17:07:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
W nowo nabytym aucie sprzęgło "bierze" wysoko. To znaczy reaguje blisko góry pedału.
Poczytałem na forach na ten temat i nigdzie nie ma pełnej zgodności co do tego, czy taki objaw może świadczyć o kończącym żywot sprzęgle czy nie. Jedni piszą, że to świadczy o cienkiej już tarczy a inni mówią że to nie ma z tym nic wspólnego.
Poza tym nie ma u mnie żadnych objawów ślizgania, szarpania czy podobnych patologii.
Liczę Koledzy na Wasze doświadczenia i uwagi w tej kwestii. Jak to wygląda w Waszych autkach?

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 29.paź.2012 17:48:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
C5 ma autoregulację, to, że tarcza cieńsza to rzecz normalna

Ale możesz tak przejeździć bardzo długo

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 29.paź.2012 18:04:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2012 22:00:38
Posty: 101
Auto: a4 b5 1,9tdi
Ja jestem po wymianie sprzegla i nowe bierze tak samo jak stare wymienione czyli dosc wysoko jak u ciebie takze mysle ze audi tak maja jesli nie masz objawow zadnych typu zgrzyty slizganie itp to smigaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 10.lis.2012 20:46:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
potwierdzam - po wymianie u mnie również "bierze" wysoko i nie ma to nic wspólnego z grubością tarczy (autoregulacja)...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 10.lis.2012 22:04:47 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Koledzy, a czym dokładnie objawia się ślizganie, bo mi czasem bierze od połowy a czasem od góry.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 10.lis.2012 22:21:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
początki są takie, że wrzucając 3jkę i gaz do podłogi, w miarę rozpędzania się auta czujesz jak obroty idą do góry a auto już niekoniecznie chce przyspieszać (tak jakbyś jechał na półsprzęgle - w sumie to to samo),
później to samo na 2jce, a później już na 1ce i w ogóle nie możesz porządnie ruszyć (ale to już chyba jedziesz na nitach)... w fazie początkowej sprzęgło ślizga się w granicach max mocy (czyli u mnie to było ok 4,5tyś obrotów), a potem jest tylko gorzej... Weź go gdzieś na kawałek dobrej prostej i rozpędzaj się na maxa go kręcąc, jak wejdziesz na 3jke to obserwuj czy idzie tak samo jak zazwyczaj...

PS
dodam , że żadne testy na górce, z ręcznym itp. nic nie dawały, a tarcza już dziękowała...

Zarathustra napisał(a):
Koledzy, a czym dokładnie objawia się ślizganie, bo mi czasem bierze od połowy a czasem od góry.


moim zdaniem to nie jest problem zużytej tarczy

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 11.lis.2012 12:50:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
Ja sie tak zastanawiam o jakiej samoregulacji piszecie ?

Sprzegło sterowane hydraulicznie ? tak czy nie ?
Pompka przy pedale i siłownik przy łozysku sprzegłowym, tak ? A samoregulacja to gdzie jest ???

No więc im okładziny cieńsze tym tarcza dociskowa bliżej silnika a tym samym końce spręzyny talerzowej bliżej lozyska wyciskowego.
Tak jest zbudowane sprzegło :peace:

Więc normalne, ze im tarcza bardziej zuzyta tym ciężej jest wciskać pedał i bardziej u góry "bierze" sprzegło :peace:

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 11.lis.2012 13:36:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
RomanS napisał(a):
Ja sie tak zastanawiam o jakiej samoregulacji piszecie ?

Sprzegło sterowane hydraulicznie ? tak czy nie ?
Pompka przy pedale i siłownik przy łozysku sprzegłowym, tak ? A samoregulacja to gdzie jest ???

No więc im okładziny cieńsze tym tarcza dociskowa bliżej silnika a tym samym końce spręzyny talerzowej bliżej lozyska wyciskowego.
Tak jest zbudowane sprzegło :peace:

Więc normalne, ze im tarcza bardziej zuzyta tym ciężej jest wciskać pedał i bardziej u góry "bierze" sprzegło :peace:


Chodzi o to , że sprzęgło regulowane jest samoczynnie właśnie ze względu na to że jest hydrauliczne - przecież chyba nie myślisz, że posiada jakiś osobny sterownik?
Kiedyś były sprzęgła na linkę i na tej lince była regulacja, ale to już nie te czasy raczej, bo ja mam w C4, baa nawet w B3 mam sprzęgło hydrauliczne.
To co napisałeś jako ostatnie zdanie jest bzdurą, gdyż grubość tarczy w ogóle nie ma znaczenia w którym miejscu "sprzęgło bierze" i jak ciężko się wciska pedał sprzęgła w przypadku sprzęgła hydraulicznego.
Oczywiście przy poprawnie dzialajacym ukladzie dzwignia - pompa - przewod - wysprzeglnik - sprzeglo.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 11.lis.2012 13:47:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
alexhawk napisał(a):
To co napisałeś jako ostatnie zdanie jest bzdurą, gdyż grubość tarczy w ogóle nie ma znaczenia w którym miejscu "sprzęgło bierze" i jak ciężko się wciska pedał sprzęgła w przypadku sprzęgła hydraulicznego.
Oczywiście przy poprawnie dzialajacym ukladzie dzwignia - pompa - przewod - wysprzeglnik - sprzeglo.


Kolego, właśnie bzdurą jest to co Ty teraz napisałeś !

Zapoznaj sie z budową sprzęgła i kinematyką jego elementów (spręzyna i docisk), potem pogadamy :peace:

Nie wiem naprawdę jak dyskutować z taka niewiedzą ???

Może nakłonie do wypowiedzi klienta, który odbierał auto w piatek po wymianie sprzegła w 1,8 T. I stały sie 2 rzeczy: po pierwsze miał pretensje jak wcisnął pedał, że niby dlaczego "chodzi tak luźno, czy cos jest urwane?". A po drugie przy pierwszej probie ruszenia zgasł mu silnik bo ruszając tak szarpnął autem. Nie spodziewał się, że od razu przy podłodze "będzie brało".

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 11.lis.2012 13:53:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
ehhh no comments, jak widzę Ty jesteś bardzo zasobny w tą "wiedzę"...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 11.lis.2012 14:06:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
Nie jest to żadna czarna magia, wystarczy zapoznać się z budową docisku głównie, do tego z charakterystyką sprężyny talerzowej, no pomocne może byc przerobienie kilku sprzegieł w praktyce (jak ktos nie wierzy teorii) i tyle :)

Nie bedę tu robił wykładu co się dzieje z poszczególnymi elementami gdy naciskamy na pedał sprzegła, w którą stronę się przemieszczają i jak działa dźwignia.
Tak samo w miarę zuzywania się okładzin tarczy sprzegłowej tarca dociskowa przemieszcza się coraz blizej koła zamachowego, więc konce sprężyny talerzowej znajdują się coraz bliżej łozyska wyciskowego (dźwignia). No tak czy nie ?
Zresztą nie chce mi sie nikogo uczyć.

Na pewno kto chce to znajdzie i nie potrzeba tu książki do zawodówki samochodowej bo wystarczy literatura popularna. Ewentualnie można sobie dźwignie rozrysować :peace:

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 11.lis.2012 14:40:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
nie pomyślałeś o tym, że po to jest samoregulacja, aby takie zjawiska o których piszesz nie występowały?
Ja już zjechałem 2 tarcze w swoim C4 i dwa razy wymieniałem sprzęgło i pedał sprzęgła bierze zawsze wysoko w tym samym momencie, niezależnie od zużycia tarczy. Jak to wytłumaczysz?
Szkoda czasu na pisanie z takimi bufonami jak Ty, którym wydaje się, że wiedzą wszystko i traktują wszystkich z góry. Mam Ci opisać jak wygląda samoregulacja w układzie hydraulicznym sprzęgła czy sobie doczytasz? ehh...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 11.lis.2012 15:18:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
alexhawk napisał(a):
nie pomyślałeś o tym, że po to jest samoregulacja, aby takie zjawiska o których piszesz nie występowały?
Ja już zjechałem 2 tarcze w swoim C4 i dwa razy wymieniałem sprzęgło i pedał sprzęgła bierze zawsze wysoko w tym samym momencie, niezależnie od zużycia tarczy. Jak to wytłumaczysz?
Szkoda czasu na pisanie z takimi bufonami jak Ty, którym wydaje się, że wiedzą wszystko i traktują wszystkich z góry. Mam Ci opisać jak wygląda samoregulacja w układzie hydraulicznym sprzęgła czy sobie doczytasz? ehh...



Daruj sobie epitety bo nieładne sobie wystawiasz swiadectwo :peace:

Samoregulację to zobacz sobie np w tylnym zacisku hamulcowym A6C5 (bo o takim aucie jest ten watek - Ty piszesz o swoim C4 to byc może masz tam coś innego ale to nie moja wina, że nie zauważasz w jakim watku piszesz :peace: ), jest tam mechanizm samoregulacji w układzie hydraulicznym !

Natomiast w ukłądzie hydraulicznym sterowania sprzegła A6C5 nie ma żadnego mechanizmu samoregulacji !!!

Przy wymianie tylnych klocków musisz cofnąć mechanizm samoregulatora, poprzez wkręcanie tłoczka.

Przy wymianie sprzęgła sprzegła nic takiego się nie robi !
To jest proste jak budowa cepa: jedna pompka pod pedałem, potem przewód hudraulczny (stały, elastyczny) i potem siłownik, który jest jakby odwróceniem pomki spod pedału (w sensie sposobu działania). I tyle ! Nic więcej !

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 12.lis.2012 21:10:01 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
No i stało się, dziś jechałem i auto nie ciągło jak kiedyś, a obroty szły normalnie... jak jechałem już z pracy było ok, ale mysle że sprzegło ma dość.

budą nie telepie, wiec mysle ze dwumas jest ok.
Jakie sprzęgło polecicie? Sachs? LUK? mysle o chipie więc możecie polecic coś dobrego co się nie rozsypie po z chipowaniu w dalsszej persepktywie? (moje auto to AFN 1997 A4 sedan, ośka)

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 15.lis.2012 14:26:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Czyli nic strasznego :D
Ja brałem zawsze Sachsa i jest bardzo dobry. Wymień od razu cały komplet czyli tarcza, docisk i łożysko oporowe. Dwumasem się na razie nie przejmuj - jak zrzucisz skrzynię to i tak zobaczysz jakie ma luzy i w jakim jest stanie.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 15.lis.2012 16:32:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
alexhawk napisał(a):
nie pomyślałeś o tym, że po to jest samoregulacja, aby takie zjawiska o których piszesz nie występowały?
Ja już zjechałem 2 tarcze w swoim C4 i dwa razy wymieniałem sprzęgło i pedał sprzęgła bierze zawsze wysoko w tym samym momencie, niezależnie od zużycia tarczy. Jak to wytłumaczysz?
Szkoda czasu na pisanie z takimi bufonami jak Ty, którym wydaje się, że wiedzą wszystko i traktują wszystkich z góry. Mam Ci opisać jak wygląda samoregulacja w układzie hydraulicznym sprzęgła czy sobie doczytasz? ehh...




kolego naprawde nie masz racji , to ze sprzedło jest hydrauliczne to jest i tyle ale zadnej samoregulacji nie posiada , jesli jest zuzyte to chodzi cięzko i bierze wysoko tyle :)

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 15.lis.2012 22:38:10 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Na alledrogo LUK chodzi po 500 zł, spojrze też na Sachsa.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 16.lis.2012 14:58:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2012 11:54:24
Posty: 12
Ja polecam sprzęgło - komplet firmy LuK tak jak zresztą pisałeś. Ale radził bym kupować w sklepie internetowej niż na aukcji. Masz tam pewny sprzęt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 16.lis.2012 16:51:44 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Panowie, fałszywy alarm (chyba), to nie sprzęgło siadło u mnie. Dziś robiłem testy i auto łapie notlaufa około 4 tys obrotów, zajrzałem pod maske i zauważyłem że wąż od turbo się poci na łączeniu (przy samym turbo, ale nie a obejmie na łaczeniu z turrbo tylko przy rozgałęzieniu tegoż węża, tutaj zdjęcie pogladowe http://allegro.pl/rura-waz-turbiny-audi ... 10998.html). Pytanie, czy ten wystający węzyk jest nakładany na rure? czy wystarczy go docisnąć? czy może spróbować uszczelnić taśmą specjalistyczną ? czy musze wymenić całą rure na nowa?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 ] Pytanie o sprzęgło
PostNapisane: 08.sty.2013 16:44:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Hmm, po przeczytaniu wszystkich wypowiedzi mam mały mętlik. Dodam tylko, że od założenia tematu zrobiłem około 4 tys. i sprzęgło zachowuje się identycznie, tzn. nic się nie pogorszyło. Jedno co mnie drażni to wysoki pedał. Po prostu nie lubię wysokich pedałów :d

Jak to jest z tą samoregulacją hydrauliczną? Jest czy nie?

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: