.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 23:44:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 11:18:35 
jak w temacie...
czy te napędy są różne,podobne,a może takie same??? któryś z nich lepszy??
pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 11:21:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
quattro = audi
4motion = vw, skoda, seat

W autach z silnikiem montowanym w poprzek jest haldex, z silnikiem montowanym wzdłuż jest to torsen (wyjątek RS5, R8).
Całość jest taka sama dla audi jak i vw, skody i seata, bo quattro i 4motion to tylko nazwy handlowe

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 11:28:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
I wszystko w temacie :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 11:44:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
a przed zamknięciem zerknijcie w dół, potwierdzam, widziałem łoba z każdej strony

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 12:05:01 
Simpson napisał(a):
quattro = audi
4motion = vw, skoda, seat

W autach z silnikiem montowanym w poprzek jest haldex, z silnikiem montowanym wzdłuż jest to torsen (wyjątek RS5, R8).
Całość jest taka sama dla audi jak i vw, skody i seata, bo quattro i 4motion to tylko nazwy handlowe


To że Q to audi a 4 M... to VW i reszta to była oczywista oczywistość:)

reszta rozwiewa moje wątpliwośi

dziękuję i sprawę uważam za zamkniętą.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 12:32:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
tomeksopot napisał(a):
Simpson napisał(a):
quattro = audi
4motion = vw, skoda, seat

W autach z silnikiem montowanym w poprzek jest haldex, z silnikiem montowanym wzdłuż jest to torsen (wyjątek RS5, R8).
Całość jest taka sama dla audi jak i vw, skody i seata, bo quattro i 4motion to tylko nazwy handlowe


To że Q to audi a 4 M... to VW i reszta to była oczywista oczywistość:)

reszta rozwiewa moje wątpliwośi

dziękuję i sprawę uważam za zamkniętą.


Jedynym wyjątkiem był Pasaat B5, który miał torsena.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 12:34:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no jeszcze były Vw Santany :) Z R5 i torsenem :) wersje B2

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 12:36:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Niby jak były to wyjątki?
Mieszczą się w tym co napisałem -> wzdłuż torsen, w poprzek haldex.

O tych z lat 80'tych nie wspominam, bo to troche inna historia :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 14:17:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6204
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
czy nowa A7 na pewno ma torsena?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 14:22:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
od pewnego momentu mechanizm torsena zmienił się z przekładni ślimakowej na przekładnię planetarną.
Ale torsen to torsen. Zasada mechaniczna pozostala ta sama.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 15:02:41 
no dobra...
grzebiąc w sieci doczytałem,że haldex załącza drugą oś tylko w sytuacji uślizgu(czyli nie jest to stały napęd na cztery koła) poza tym bywa zawodny ze względu na swoja złożoną budowę (pompa hydr,elektrozawór...) torsen natomiast rozdziela napęd stale i do tego są jeszcze różne jego rodzaje umożliwiające różny rozkład...
wniosek: torsen lepszy???


czyli auta z grupy wyposażone w widlaste jednostki napędowe (te chyba są w stu procentach montowane wzdłużnie) benzynowe i diesle mają torsena??


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 15:10:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6204
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wiadomo nie od dzisiaj :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 15:21:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tomeksopot napisał(a):
no dobra...
grzebiąc w sieci doczytałem,że haldex załącza drugą oś tylko w sytuacji uślizgu(czyli nie jest to stały napęd na cztery koła) poza tym bywa zawodny ze względu na swoja złożoną budowę (pompa hydr,elektrozawór...) torsen natomiast rozdziela napęd stale i do tego są jeszcze różne jego rodzaje umożliwiające różny rozkład...
wniosek: torsen lepszy???


czyli auta z grupy wyposażone w widlaste jednostki napędowe (te chyba są w stu procentach montowane wzdłużnie) benzynowe i diesle mają torsena??


zapodaj sobie etkę, będziesz wiedział.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 15:27:54 
Leo napisał(a):
tomeksopot napisał(a):
no dobra...
grzebiąc w sieci doczytałem,że haldex załącza drugą oś tylko w sytuacji uślizgu(czyli nie jest to stały napęd na cztery koła) poza tym bywa zawodny ze względu na swoja złożoną budowę (pompa hydr,elektrozawór...) torsen natomiast rozdziela napęd stale i do tego są jeszcze różne jego rodzaje umożliwiające różny rozkład...
wniosek: torsen lepszy???


czyli auta z grupy wyposażone w widlaste jednostki napędowe (te chyba są w stu procentach montowane wzdłużnie) benzynowe i diesle mają torsena??


zapodaj sobie etkę, będziesz wiedział.


nie jestem zbyt biegły w forumowym slangu... możesz rozwinąć myśl.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 15:57:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
http://translate.google.pl/translate?sl=en&tl=pl&js=n&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FETKA

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 16:44:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6204
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ETKA fajna sprawa tylko 7.0 na 7ce nie chodzi :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 16:47:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
mi jakoś chodzi.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 16:50:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
hubos21 napisał(a):
wiadomo nie od dzisiaj :D


Dzisiejszy haldex, nie jest taki zły, jak xx lat temu :)
Troszkę info - http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Tra ... ion_-_2007

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 16:50:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Leo napisał(a):
no jeszcze były Vw Santany :) Z R5 i torsenem :) wersje B2

Ale wtopa Leo. :-P Tam nie było torsena tylko taki sam napęd z dwoma blokadami jak w pierwszych quattro. I nie w santanach, a w passatach kombi syncro lub tetra lub amerykańskich quantum

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 18:48:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2717
Lokalizacja: Kr
tomeksopot napisał(a):
no dobra...
grzebiąc w sieci doczytałem,że haldex załącza drugą oś tylko w sytuacji uślizgu(czyli nie jest to stały napęd na cztery koła) poza tym bywa zawodny ze względu na swoja złożoną budowę (pompa hydr,elektrozawór...) torsen natomiast rozdziela napęd stale i do tego są jeszcze różne jego rodzaje umożliwiające różny rozkład...
wniosek: torsen lepszy???


czyli auta z grupy wyposażone w widlaste jednostki napędowe (te chyba są w stu procentach montowane wzdłużnie) benzynowe i diesle mają torsena??


Torsen bardziej przewidywalny (jeśli mówimy o starszym haldexie), no i masz stałe 4x4. Wszystko co wzdłużnie to torsen, rzędowe czterocylindrowce też, o ile monotowane wzdłuż (czyli passat do B5 włacznie , a4 itp.)

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: