.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 04:09:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 4B C5 2,5TDi V6 AYM] Błąd 00542 00550
PostNapisane: 07.gru.2012 17:32:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2012 15:07:34
Posty: 6
Lokalizacja: Lubin, Kaiserslautern
Auto: Audi A6 4B 2,5l V6 AYM
Na początku z racji tego, iż jest to mój pierwszy post. Chciałbym powitać gorąco wszystkich forum`owiczów.

Po odczytaniu błędów z VAG`a autko zarejestrowało następujące błędy:

00542 30-10 - Czujnik położenia (wzniosu) iglicy -G80, przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
00550 17-10 - Regulacja początku wtrysku, różnica dorególowania - BŁĄD SPORADYCZNY

Po poczytaniu i zapoznaniu się z problemami innych z tego forum przeprowadziłem logowanie bloku 004:

Log (1 - 004)

Auto miało przeprowadzoną wymianę paska rozrządu 2 miesiące temu, od nie dawna zachowuje się dziwnie, ciężko odpala, niedogrzewa się:

Log (2 - 000,001,003)

Pytanie teraz do znawców tematu, a mianowicie: Czy moje przypuszczenia są trafne co do uszkodzenia termostatu i czujnika G80, chciałbym to potwierdzić.
Zgodnie z opisem testowania czujników G2 i G62 stwierdziłem "przypuszczalne" uszkodzenie termostatu.
Czy przy uszkodzeniu termostatu może wystąpić taka sytuacja, że czujnik G80 nie pracuje właściwie oraz czy np. przy złym odpowietrzeniu układu paliwowego może on ulec uszkodzeniu ?
No i czy gdy jest zapowietrzony układ chłodzenia, termostat nie dopuszcza do pełnego rozgrzania silnika ?

Jak by ktoś potrafił przeanalizować logi, ewentualnie podpowiedzieć co mam zrobić dalej, jakie logi jeszcze wykonać to będę bardzo wdzięczny.

Z góry dziękuję za zainteresowanie się tematem i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 4B C5 2,5TDi V6 AYM] Błąd 00542 00550
PostNapisane: 07.gru.2012 21:42:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Termostat to Twój najmniejszy problem, który i tak nie ma nic wspólnego z w.w błędami.

Czujnik wzniosu iglicy G80 to nic innego jak wtrysk sterujący, ten jeden jedyny z kabelkiem.
Z drugim błędem jeszcze gorsza sprawa. Przestawiacz kąta wtrysku nie działa poprawnie/wogole nie działa - czyli VP na stół.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 4B C5 2,5TDi V6 AYM] Błąd 00542 00550
PostNapisane: 08.gru.2012 00:16:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
E tam przestawiacz..... i zadna tam pompa na stoł ;) ... wtrysk sterujacy jest trupem (fura smiga na mapie awaryjnej)... i pomimo tego, ze jestem po 4 glębszych... to widac to w logach.... zanim wymienisz G80 sprawdz kabelkologie i wtyczke do niego.

Zalecana pelna diagnostyka po wymianie wtrysku sterujacego... wtedy zajmiesz sie bledem 00550...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 4B C5 2,5TDi V6 AYM] Błąd 00542 00550
PostNapisane: 08.gru.2012 08:41:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Wiec powiadasz, ze zerowe wartości w 004.3 sa spowodowane uwalonym wtryskiem? :)

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 4B C5 2,5TDi V6 AYM] Błąd 00542 00550
PostNapisane: 08.gru.2012 09:44:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
zegar napisał(a):
Wiec powiadasz, ze zerowe wartości w 004.3 sa spowodowane uwalonym wtryskiem? :)


ośmielam się twierdzić... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 4B C5 2,5TDi V6 AYM] Błąd 00542 00550
PostNapisane: 08.gru.2012 13:25:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2012 15:07:34
Posty: 6
Lokalizacja: Lubin, Kaiserslautern
Auto: Audi A6 4B 2,5l V6 AYM
Dobrze Panowie tylko, żebym mógł przeprowadzić poprawną diagnozę to chyba trzeba go rozgrzać, a auto stoi na ok 73 stopniach C. Pozatym układ paliwowy jak zauważyłem jest zapowietrzony. Lecą bombelki, a nawet piana, którą widać na wężyku. Teraz moje pytanie czy to czasami nie przez pompe sie dostają do układu ?
Spróbuję odpowietrzyć układ i zloguję jeszcze raz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 4B C5 2,5TDi V6 AYM] Błąd 00542 00550
PostNapisane: 15.gru.2012 19:49:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2012 15:07:34
Posty: 6
Lokalizacja: Lubin, Kaiserslautern
Auto: Audi A6 4B 2,5l V6 AYM
Wtrysk sterujący wymieniłem (bolało troszkę moją kieszonkę, ale co się nie robi, żeby Niunia działała :D), poczekam do poniedziałku, żeby uszczelnienia pokrywki zastygły. W poniedziałek dam znać jak logi wyszły. Termostatu narazie nie wymieniałem, ale kupiłem nowy

"przemik": rozumiem, że logi od kąta wtrysku i początku wtrysku mogą być dokonywane przy niedogrzanym ? Jak co to mnie popraw).

"zegar": Na pompę narazie nie stawiam bo to napewno ten G80, biorąc pod uwagę oporności, że mam 10x większe wskazania od tych, które są w autodacie (90-120ohm [nowy ma 97ohm]), a powinny być o ok. 20ohm większe, nawet przy rozgrzanym silniku. Zobacz załącznik. No i na 004.3 są same zera, uważam, że zero właśnie tak jak przemik zauważył wskazuje na uszkodzenie.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47d190d90e1c3f22.html

Co prawda rysunek z innego silnika ale raczej muszą impedancje się zgadzać.

Dzięki za zainteresowanie, mam nadzieję, że kolejna NIUNIA stanie na nogi :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 4B C5 2,5TDi V6 AYM] Błąd 00542 00550
PostNapisane: 04.sty.2013 11:35:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2012 15:07:34
Posty: 6
Lokalizacja: Lubin, Kaiserslautern
Auto: Audi A6 4B 2,5l V6 AYM
Po wymianie termostatu i wtrysku sterującego, wystarczyło poprawnie ustawić kąt wtrysku i autko śmiga znów jak dzikie.
Temat uważam za zamknięty i dzięki wszystkim za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: