.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 08:23:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 16.gru.2012 00:21:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2012 10:55:24
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A4 Avant 97 AFN
Witam,
prosze o pomoc w mojej przypadlossci bo juz sie poddaje. To bedzie epopeja, zeby moja historie opisac. W sierpniu 2010 roku temu kupilem a4 97 afn. Mial przejechane jakies 240tys. Na chwile obecna ma okolo 270tys po 2,5 roku uzytkowania. Jezdzilem nim mniej wiecej do kwietnia 2011 roku i bylo wszystko w porzadku ... i tu sie wszystko zaczelo. Dnia pewnego jak zgasilem silnik to uslyszalem strzal, nie mam pojecia co to bylo. Odpalilem auto bez problemow, ale w pierwszym momencie oboroty wchodzily na 2tys. i opadly do normalnego stanu. Odpalilem go jeszcze kilka razy no i problem z tymi wysokimi obrotami po starcie zniknal. Wydawalo mi sie, ze jest ok i pojechalem. Niestety auto stracilo moc. Nie zupelnie, ale odczuwalnie. Zaczely sie wizyty w warsztatach. Teraz wymienie, co bylo po tej sytuacji robione:
- przeplywka. Pojechalem do RS auto we Wroclawiu. Podlaczyli auto do kompa i stwierdzili przeplywke. Powiedzieli, ze moze tez jest inna przyczyna, ale przeplywkla padla i trzeba ja wymienic. Kupilem nierogynalna z gwarancja. Byla poprawa, ale auto nadal nie mialo tej mocy co wczesniej. Parametry, ktore dotyczyly masy powietrza bylo ok. Powiedzieli, ze jezeli dalej nie czuje tej mocy co byla to, ze glowice sie zapiekly w turbo, albo katalizator zapchany. Nie odczylem wielkiej poprawy, ale zapewnili mnie, ze przeplywka i tak byla do bani. Po tej wymianie auto lapalo notlaufy bo turnina przelodowywala. Idziemy dalej :-)
- turbo. Po wymianie przeplywki i notlaufach pojechalem do turbiniarza. Wyczyscil turbo i teraz sztanga od kierownic poruszala sie ok. Bylo lepiej, nie bylo notlaufow, jednak dalej to nie bylo to co wczesniej. Auto pojechalo do nastepnych fachowcow.
- kolektor. Rozebrali i przeczyscili bo byl nagar. Znalezli tez olej w IC. Wyczyscili i stwierdzili, ze jest szczelne. Generalnie mnostwo rzeczy posprawdzali w ukladach, ktore mogly miec wplyw. Auto zostalo podlaczone do kompa i wszystkie pomiary chyba wyszly ok, skoro powiedzieli mi ze auto bedzie hulac :-)

I teraz moje wrazenia po tym co zostalo do tej pory zrobione. Zaznacze, ze to byl okres maja , czerwca, czyli poczatek lata, bo to bedzie mialo potem znaczenie :-) Faktycznie auto odzyskalo moc i nie lapalo notlaufow. Jednak bywaly dni w ktorych jechalem do pracy, auto przebywalo w pelnym sloncu na parkingu i mialem wrazenie, ze znow dalej mial spadek mocy. Zaznacze tez, ze nie chodzi o to, ze lapal mula totalnie, ale powyzej 1.8 tys obrotow auto nie mialo dobrego przsypieszenia. Moc jakby oslabla tak jak po notlaufie, jednak nie bylo bledow w kompie. Rano zazwyczaj jechalem do pracy i bylo ok, bo rano jest chlodniej. Takie byly moje spostrzezenia. Potem znow parking, pelne slonce i spadek mocy pojawial sie czasami. Nie zawsze, ale czesto. Generalnie jak auto mialo „dobry dzien” to wszystko bylo ok, ale czasami przytrafial mu sie gorszy, zazwyczaj jak stalo dlugo na sloncu. Po roznych dyskusjach z mechanikiem, ktory sie zajmowal autem, wspomnial o katalizatorze. Poniewaz jeszcze w miedzyczasie mielem wymiane kola dwumasowego, sprzegla, tarcz i kto wie co tam jeszcze, to juz mialem dosc ladowania pieniedzy w niego i odlozylem ten katalizator na pozniej. Dni, tygonie, miesiace mijaly i im bardziej sie zima zblizala to auto coraz rzadziej lapalo mula, o ktorym wspomnialem. Zima to w zasadzie prawie wogole ... ale to byloby zbyt piekne :-) Jak wiosna​/latem zalalem plynu chlodniczego to zapominalem o sprawie ... no i przyszla zima i zuzylem 2 razy 1,5 litra koncentreatu. Mieszalem chyba 1:1, wiec nietrudno przeliczyc, ze przez kilka miesiecy zimy wlalem okolo 6litrow, moze troche wiecej. Popatrzylem tu i tam, ale nie widzialem wyciekow. Pomyslalem, ze moze tak ma byc. No wiec, znow szlo lato, znow zaczely sie muly pokazywac, samochod przestal brac plyn chlodniczy. Poniewaz zblizal sie tez wakacyjny wyjazd do Chorwacji, to zdecydowalem sie na wymiane katalizatora, bo moze wszystko sie naprawi i nie bede sie stresowal jak trzeba bedzie przemierzyc jakies gory :-) Nic to zupelnie niestety nie dalo. Wszystko bylo po staremu. Pojechalem do Chorwacji i auto mi raz czy dwa razy notlaufa zlapalo (i tu juz mialem przeczucie, ze wraca temat turbo po troche ponad roku po czyszeniu), zamulenie sie czasami pojawialo, ale jakos to przezylem. Lato i wiosna za nami idzie zima i od nowa lanie plynu. Nastapily pewne zmiany zachowanie tym razem, bo powrocil problem turbiny. Chyba znow kierowniczki sie zapiekly. No i znow stanlem przed dylematem ... robic te auto czy nie. Turbo znow do zrobienia i wiem, ze to rozwiaze problem notlafow ale tego co mam latem to na pewno nie. Do tego problem z plynem i swiadomosc wymiany uszczelki. Po prostu rece opadaja. Wymienilem jeszcze n75 tak poprostu, zeby miec pewnosc, ze to nie to. Udalo sie kupic za 90pln nowke oryginal, wiec stwierdzielm ze za te pieniadze dla swietego spokoju to wymienie. Nie wiedze poprawy, wiec turbo do zrobienia.

I teraz moge zadac pytanie : co to moze byc, ze latem traci moc a zima nie, ze zima wciaga plyn chlodniczy a latem nie? Ma ktos jakis pomysl? Poczytalem o tym problemie z plynem i rozejrzalem sie w aucie. Nic nie cieknie. Wiec pewnie uszczelka. Ale tak sobie mysle ... czy to nie bedzie np jakies pekniecie w glowicy? Mozna te zdazenie z samego poczatku polaczyc,? Pamietam, ze cos strzelio. Ja po prostu juz trace sile do tego auta. Wlozylem juz tyle kasy, ze szkoda to sprzedawac, wiec chcialbym je zrobic, ale jak pomysle, ze znow zaczne odwiedzac fachowcow, kaza mi zrobic tysiace rzeczy wydawac tysiace zlotych to juz sie zalamuje. Jednak chcialbym te auto doprowadzic do porzadku. Moze ktos z Was ma jakies sensowne wytlumaczenie na ten moj problem?

Generalnie to mam wrazenie, ze problem z „letnim mulem, i zimowym zrzeraniem plynu pojawil sie po tym strzale. To pociegnelo za soba sprawdzanie wszystkich ukladow z tym zwiazanych, pojawil sie temat turbiny, przeplywki, ale tak jakby to byl zupelnie oddzielny watek tej historii.

Zapomnialbym ... kilka dni temu auto stracilo zupelnie moc, ale podpiolem vaga i wyszla przeplywka. Tym razem kupilem oryginal i dziala. Oczywiscie jest zima, wiec „mul letni” sie nie pojawia i nie przebadam tego logami. Mam notlaufy, ale to wiem jak rozwiazac, bo przyczyna jest turbo i zapieczone kierowice. Musze jeszcze dojsc skad latem mul, a zima nie i co z tym plynem.

Generlanie silnik ladnie pracuje, odpala zima na dotyk. Nie ma za bardzo wyciekow oprocz pocenia sie przy turbie tam gdzie idzie waz od oleju. Jest jeszcz pocenie na pokrywie zaworow ale to jakas rurka nad ta pokrywa niedomaga, choc nie wiem jak sie to nazywa i do czego sluzy. Taki jakis zbiorniczek, ktory jest wezem do turba chyba polaczony.

Pozdrawiam
i z gory dziekuje za kazda pomoc
Piotr


Ostatnio edytowano 16.gru.2012 02:36:34 przez sunteam, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Dziwna przypadlosc.
PostNapisane: 16.gru.2012 00:34:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Zrob komplet logow statycznych i dynamicznych i je pokaz ..

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Dziwna przypadlosc.
PostNapisane: 16.gru.2012 01:08:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2012 10:55:24
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A4 Avant 97 AFN
Statyczne (choc nie wiem czy mi sie EGR nie wylaczyl przy czesci z nich);
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ppowstanski_107889.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/ppowstanski_107890.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ppowstanski_107891.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/ppowstanski_107892.html
Grupy: 019 - http://vaglog.rtnet.pl/ppowstanski_107893.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/ppowstanski_107894.html
Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/ppowstanski_107895.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ppowstanski_107896.html
Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/ppowstanski_107897.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/ppowstanski_107898.html

Basic:
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ppowstanski_107899.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ppowstanski_107900.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ppowstanski_107901.html

Dynamiczne (niestety bylem sam i nie sa zrobione jak trzeba):
Grupy: 001,003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/ppowstanski_107912.html
Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/ppowstanski_107913.html

Przy pierwszym dynamicznym zalapalem notlauf'a:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference

Przy drugim dynamicznym juz sie nie rozpedzalem i nie mialem notlauf'a

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 16.gru.2012 03:27:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przeczytalem tą historie i musze powiedziec, ze mnie urzekła.
Jedyny wniosek jaki z niej wyciagnałem to taki, ze to auto NIGDY nie zostalo porzadnie zdiagnozowane i nigdy nikt go po prostu nie naprawił.

Co do logów ktore wykonałes, muszę Cie zmartwić.... nadają się jedynie do smietnika.

Logi, ktore powinienes wykonac jeszcze raz przy max nagrzanym motorze.

Statyczne - 000,001,003,004,007,013
Statyczne w trybie Basic Settings - 000,003,004 oraz 011
Dynamiczne - 000,001,003,004,008,010 i 011

Dynamiczne wykonujesz na 3 biegu z pedałem w podlodze od 1500 do 4200 obr.
Jesli w trakcie proby auto wpadnie w tryb awaryjny - gasisz odpalasz i dalej....

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 16.gru.2012 08:44:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2012 10:55:24
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A4 Avant 97 AFN
Witam,
ale statyczne i bs wykonalem przy nagrzanym silniku. Z nimi tez jest cos nie tak? Nie mozna czegokolwiek z nich wywnioskowac? Dynamiczne powtorze i postaram sie zrobic poprawnie.

Zaczalem obserwowac plyn od dzisiaj :-) Wstalem i nie zauwazylem zeby plynu przez noc, ale wezme pisak i bede oznaczal zbiorniczek, zeby to dokladnie zaobserwowac. Jak odalilem to nie bylo nic widac z rury wydechowej. Czyste spaliny. Przygazowalem do 1500 obrotow i pokazal sie troche czarny dym. Zrobilem tak 3x i dymu juz nie bylo. Wyzej go nie gazowalem bo silnik zimy. To narazie tyle.

Co do naprawiania, to autko jak zaczal sie problem, bylo kilka razy podlaczane do komputera, ale na ile to byla dokladna robota to nie wiem. Zaufalem mechanikom, ale teraz to wezme sie sam za to liczac na Wasza pomoc.

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 16.gru.2012 12:20:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ta robota nie byla dokladna.
Czekamy na logi. :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 16.gru.2012 12:43:25 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Witaj, na tym forum znajdują się magicy co znają się na rzeczy (niestety ja do nich nie należe :/ ), zrób powtórnie logi i wstaw a napewno pomożemy. Uzupełnij profil, bo nawet nie wiemy skąd jesteś.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 16.gru.2012 13:14:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2012 10:55:24
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A4 Avant 97 AFN
Witam,
chyba znalazlem przyczyne wycieku plynu. Wygladzina pod dywanikiem kierowcy byla wilgotny, ale jest zima, bloto chlapa, wiec myslalem ze od tego. Odpilem plastik przy drzwiach kierowcy, wlazyle reke pod dywanik a tam mnostwo wody. Zakladam ze to nagrzewnica. Latem nie grzeje stad braki ubytku, a zima problem powraca. Mam pytanie, ile moze kosztowac robocizna a ile czesci, zeby usunac problem? Oczywiscie orientacyjnie, bo nie wiadomo co dokladnie padlo :-( Jestem z Wroclawia, wiec moze ktos poleci dobrego fachowca?

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 16.gru.2012 13:46:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2012 10:55:24
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A4 Avant 97 AFN
przemik napisał(a):
Ta robota nie byla dokladna.
Czekamy na logi. :)


A co jest w statycznych i bs nie tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 16.gru.2012 17:05:40 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
sunteam napisał(a):
Witam,
chyba znalazlem przyczyne wycieku plynu. Wygladzina pod dywanikiem kierowcy byla wilgotny, ale jest zima, bloto chlapa, wiec myslalem ze od tego. Odpilem plastik przy drzwiach kierowcy, wlazyle reke pod dywanik a tam mnostwo wody. Zakladam ze to nagrzewnica. Latem nie grzeje stad braki ubytku, a zima problem powraca. Mam pytanie, ile moze kosztowac robocizna a ile czesci, zeby usunac problem? Oczywiscie orientacyjnie, bo nie wiadomo co dokladnie padlo :-( Jestem z Wroclawia, wiec moze ktos poleci dobrego fachowca?

Pozdrawiam
Piotr


A auto nie grzeje ? z nawiewów nie leci ciepłe powietrze?

Wymiana nagrzewnicy to koszt ok. 800 zł

- nagrzewnica + plyn ok. 100zł
- robocizna 700 zł

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 16.gru.2012 21:10:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2012 10:55:24
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A4 Avant 97 AFN
Witam,
Leci ciepłe powietrze. Z tym problemu nie ma. Problem jest tylko z ubytkiem plynu. Pod wykladzina jest mnostwo wody, wiec zakladam, ze to jest przyczyna. Co do ceny to jest konkret. Co jeszcze wymienić przy okazji skoro taki koszt rozbiórki? Jest coś co lubi sie psuć w tym aucie w tym miejscu?

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 16.gru.2012 21:35:05 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
A czy przy rozszczelnieniu się nagrzewnicy nie powinna ona nie grzać?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 16.gru.2012 22:40:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2012 10:55:24
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A4 Avant 97 AFN
Jak dla mnie, to zalezy od tego jak "potezne" jest to rozszczelnienie, nieprawdaz? Ktos zaprzeczy, potwierdzi?

Tak przy okazji, czy ktos zna linka do jakiegos fotostory/opisu jak wymienic ta nagrzewnice? Nie znalazlem niczego obszernego dla A4 B5. Idzie troche dni wolnego, wiec moznaby sie tym zajac samemu. Zawsze sie zaoszczedzi te 700PLN.

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 16.gru.2012 23:55:15 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Aby wymienić nagrzewnice musisz zdjąc cały kokpit...

Info znalezione w necie:
"Wysłany: Pią 10 Gru 2010, 21:15
Temat postu: Re: ( Audi A4 ) Wymiana nagrzewnicy
Niestety jest z tym trochę pracy,jednak nie taki diabeł straszny jak go malują.
Po pierwsze odłącz akumulator,potem wymontuj fotele przednie,będziesz miał dostęp do wszystkiego.
Wymontuj tunel środkowy.
zdejmij plastiki na słupkach przednich i poodpinaj kostki(nie musisz ich zaznaczać każda ma inny kolor i podczas składania ich nie pomylisz).
odkręć schowek kierowcy i pasażera.
odkręć dwie nakrętki na klucz 16 po stronie kierowcy i jedną po stronie pasażera od wzmocnienia.
odkręć od wzmocnienia pod konsolą śrubę torks 8mm mocującą pedały i wypnij kostki-pedał gazu(linka)czujnik pedału hamulca i czujnik pedału sprzęgła
odkręć śruby mocujące wzmocnienie do tunelu środkowego są to dwie śrubki po prawej i dwie po lewej stronie tunelu.
zdejmij pokrywę puszki komputera na podszybiu i wypnij wszystkie kostki.
odłącz przewody gumowe do nagrzewnicy.
jeśli masz klimę to odzyskaj czynnik i odłącz przewody od nagrzewnicy
odkręć krzyżak od maglownicy.
Jeśli wszystko to zrobiłeś,możesz wyjąć cały kokpit razem ze wzmocnieniem i nagrzewnicą,jak dobrze pokombinujesz,to wymienisz nagrzewnicę bez zdejmowania konsoli ze wzmocnienia. "

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 17.gru.2012 08:10:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2012 10:55:24
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A4 Avant 97 AFN
Witam,
lakoniczny ten opis, który w gwoli ścisłości już widziałem. Na potwierdzenie, autor nie wspomina w nim nic o rozebraniu kierownicy, o czym przeczytałem w innym poście. Nigdy tego nie robiłem, wiec wole dokładniejszy opis :-) Może ktoś z Was potwierdzić lub zaprzeczyć potrzebę demontażu kierownicy przy wymianie nagrzewnicy w A4 '97 Avant?

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 17.gru.2012 10:24:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
jak tego nie robiłes to daruj sobie , zablużnisz sie na smierc przy tej robocie , musisz miec porządne klucze i przede wszystkim wiele cierpliwosci , wyjąc łatwiej niz włozyć i zlozyć to poprawnie tak aby pozniej nic nie skrzypiało i piszczało , znając zycie to jak nie masz wprawy zawsze coc złamiesz , peknie ci w rekach itp

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 17.gru.2012 20:39:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2012 10:55:24
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A4 Avant 97 AFN
Witam,
domyslam sie, ze to nie jest proste. Znalazlem warsztat, ktory wycenil robocizne na 300PLN. Jest to :
Marand. Mechanika samochodowa.
Przedmiejska 1
Znacie moze opinie na temat tej firmy?
Mam nadzieje, ze mozna zaufac i mam juz wykonawce :-)
Dzisiaj wkladam probki do zamrazarki i potwierdzam czy to plyn czy zwykla woda.

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 17.gru.2012 21:29:52 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
sunteam napisał(a):
Witam,
lakoniczny ten opis, który w gwoli ścisłości już widziałem. Na potwierdzenie, autor nie wspomina w nim nic o rozebraniu kierownicy, o czym przeczytałem w innym poście. Nigdy tego nie robiłem, wiec wole dokładniejszy opis :-) Może ktoś z Was potwierdzić lub zaprzeczyć potrzebę demontażu kierownicy przy wymianie nagrzewnicy w A4 '97 Avant?

Pozdrawiam
Piotr


Kolego, ja sam tego nie rozkręcałem, więc posiłkowałem się tym co jest w necie :)
300 zł to mało, ja dawałem 700 zł, ale może przepłaciłem.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 02.lut.2013 23:10:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2012 23:06:04
Posty: 23
Lokalizacja: Lublin
Auto: A4 1,9 QUATTRO avant
Witam, ponieważ wątek spadków mocy, urwał się na temacie wymiany nagrzewnicy, mam pytanie do autora postu:
czy udało ci się usunąć problemy z mocą i turbo? jeżeli tak to co było przyczyną?
Piszę w tym poście, ponieważ problemy które opisałeś na początku postu, występują u mnie (poza ubytkami płynu), z tą różnicą że mój problem rozpoczął się zimą -19stC podczas uruchamiania, rzuciło silnikiem (spalony przekaźnik podgrzewania świec), wrażenie takie jakby tłoki wyszły bokami.
Po chwili zaczął pracować na wszystkich garach, ale zaczął dymić na biało, i moc uszła bezpowrotnie, wiele tyś zł wydane i nadal lypa.
Dodam że, mam taki sam wózek modelowo, rocznikowo, tylko u mnie 4 koła pędzą muła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN 110KM] Spadki mocy i ubytek plynu
PostNapisane: 03.lut.2013 10:42:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
krawo14 napisał(a):
Witam, ponieważ wątek spadków mocy, urwał się na temacie wymiany nagrzewnicy, mam pytanie do autora postu:
czy udało ci się usunąć problemy z mocą i turbo? jeżeli tak to co było przyczyną?
Piszę w tym poście, ponieważ problemy które opisałeś na początku postu, występują u mnie (poza ubytkami płynu), z tą różnicą że mój problem rozpoczął się zimą -19stC podczas uruchamiania, rzuciło silnikiem (spalony przekaźnik podgrzewania świec), wrażenie takie jakby tłoki wyszły bokami.
Po chwili zaczął pracować na wszystkich garach, ale zaczął dymić na biało, i moc uszła bezpowrotnie, wiele tyś zł wydane i nadal lypa.
Dodam że, mam taki sam wózek modelowo, rocznikowo, tylko u mnie 4 koła pędzą muła.



prawdopodobnie masz skrzywione korbowody jesli próbowałes juz wileu rzeczy tj, wymian świec , ustaiwenia poprawnego początku wtrysku , naprawy rozrusznika , itp - to zostało juz tylko to musisz zdjąć miskę olejowa i spróbowac wyjać korby od dołu i wtedy sie dowiesz czy mam racje , generalnie w przypadku takich objawów jak napisałes czyli nierówna praca po odpaleniu , wytrąca na 1 lub 2 cylindrach i załapuje po rozrzaniu silnika , dymi na bialo , traci moc to objawy pogietych korbowodów - nie masz przypadkiem wgranego jakiegos programu podnoszącego moc ? lud innych modifikacji typu pompa 11 czy mocniejsze turbo?

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: