.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 05:04:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9TDI AFN] skacząca temperatura
PostNapisane: 03.sie.2010 19:57:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2008 14:16:50
Posty: 22
Lokalizacja: Zduńska Wola
Auto: A4 B5 1,9 AFN
Witam
Mam problemy z temperaturą w silniku 1.9 TDI AFN. Sprawa wygląda następująco: jeśli zapalę zimny samochód i jadę czy stoję bez względu na czas (załóżmy , że to jest 5km lub 10 min. pracy na postoju) temp.dochodzi do 70st. i stoi. Jeśli teraz wyłączę i uruchomię ponownie silnik (czasami trzeba tę czynność powtórzyć raz albo dwa) to temp. po 30sek. osiąga 90st - powyżej 90 nie poszło jeszcze nigdy. Czasami tak się utrzymuje a czasami spadnie po kilku min. do 60st. Wskazania są identyczne na desce jak i na 49 kanale klimatronika. Decyzja, po konsultacji z mechanikiem zapadła: wymiana termostatu, tyle , że na nowym jest tak samo jak na starym. Nowy termostat to Wahler - może i uwalony ale żeby zachowywał się identycznie jak stary? Macie jakieś pomysły?

_________________
B5 1.9 AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 20:02:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mamy:

Pokaz odczyty z VAG - logi - grupa 007.
Rano na przekreconym kluczyku i po przejechaniu dynamicznie 8-10 km.

PS
Kazde dziecko na tym forum wie, ze do TDi zawsze zakladamy ori termostat
z ASO. :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 20:24:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2008 14:16:50
Posty: 22
Lokalizacja: Zduńska Wola
Auto: A4 B5 1,9 AFN
Dzięki za błyskawiczną odpowiedź. To pierwsze tdi w moim posiadaniu od tygodnia także można mnie nazwać niemowlakiem a dopiero dzieci wiedzą o tym termostacie z ASO :d Kabelek do złącza zamówiony ale jeszcze nie doszedł - myślę, że jutro powinien być. Zrobię odczyty i wkleję wyniki.

_________________
B5 1.9 AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2010 08:20:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2008 14:16:50
Posty: 22
Lokalizacja: Zduńska Wola
Auto: A4 B5 1,9 AFN
Dopiero w piątek przyszedł kabelek, w sobotę zrobiłem logi i dziś je wklejam. W środę i czwartek temp. na desce zachowywała się wzorowo, tzn. po przejechaniu około 2-3km wskakiwała na 90 i tak zostawała. W piątek i sobotę wróciło do "normy" czyli tak jak opisywałem w pierwszym poście. W trakcie robienia pierwszego logu silnik był zimny i wskaźnik leżał na 60st. Drugi log był robiony po przejechaniu 15km, wskaźnik pokazywał 70st. Człowiek (handlarz) od którego kupowałem samochód bojąc się kradzieży auta odpinał akumulator. Czy w tych silnikach trzeba po dłuższym braku zasilania robić adaptację i jak to się robi - może to jest przyczyną dziwnych zachowań?
http://img19.imageshack.us/i/log0071.jpg/
http://img821.imageshack.us/i/log0072.jpg/

Nie wiem jak wkleić zdjęcia aby wyświetlały się w tekście.

_________________
B5 1.9 AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2010 10:28:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
W tym przypadku należy się przyjrzeć czujnikowi temperatury cieczy chłodzącej.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2010 11:18:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Skupiłbym się na połączeniach elektrycznych na czujniku temperatury umieszczonym w trójniku na głowicy. Być może końcówki zaśniedziały lub uszkodzeniu uległ czujnik. Kupujemy tylko oryginał z ASO o identycznym numerze i kolorze.

Aby być pewnym w 100% poproszę dodatkowo o logi z liczników z grupy w której da się odczytać temp silnika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2010 14:42:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2008 14:16:50
Posty: 22
Lokalizacja: Zduńska Wola
Auto: A4 B5 1,9 AFN
Witam
Dzisiaj znów wygląda wszystko ok; wskaźnik ładnie wspiął się na 90st i tam pozostał. Sprawdzałem vagiem w sekcji instruments w grupie 003 pokazuje mi temp. różniącą się o 4st w dół od tej, którą odczytałem z grupy 007 w sekcji engine. Temp. w instuments jest identyczna jak ta, którą pokazuje 49 kanał klimatronika. Czy to idzie z tego samego czujnika? Kontrolnie obejrzałem i potraktowałem wd-40 wtyczkę od czujnika ale nie doszukałem się niczego niepokojącego. Jeśli temat będzie powracał to co - nowy czujnik? Patrząc na logi, które wklejałem wyżej to ECU ma prawidłowe dane nt. temperatury więc jeśli "oleję" wymianę tego czujnika to czy poza złymi wskazaniami będzie to miało jakiś wpływ na pracę silnika?

P.S. Jeszcze jedna rzecz przyszła mi do głowy: robiłem test wskaźników (bez fis) jednym z testów jest test przegrzanego silnika, w trakcie którego u mnie nic się nie zapala - czy to normalne?

_________________
B5 1.9 AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2010 19:15:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
W/g mnie WD-40 zrobi swoje, czekaj cierpliwie ;)
Pytanie drugie: oszukane wskazanie temp silnika skutkować będzie grzaniem świec latem i wzrostem spożycia paliwa ale dodatkowo lepszą dynamiką.
Co do ostatniego pytania - tttm. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2010 20:42:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2008 14:16:50
Posty: 22
Lokalizacja: Zduńska Wola
Auto: A4 B5 1,9 AFN
Drugi dzień wskaźnik pokazuje jak należy. Chyba problemem był słaby kontakt na linii wtyczka-czujnik. Dzięki wszystkim za rady.
Baskecior napisał(a):
oszukane wskazanie temp silnika skutkować będzie grzaniem świec latem i wzrostem spożycia paliwa ale dodatkowo lepszą dynamiką.

ECU (co widać w logach powyżej) otrzymywał poprawne info nt. temperatury, a jedynie wskaźnik pokazywał błędnie. Na tej podstawie wydaje mi się, że silnik powinien pracować normalnie czyli bez dodatkowego grzania świec i większego apetytu na paliwo

_________________
B5 1.9 AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 1.9TDI AFN] skacząca temperatura
PostNapisane: 29.wrz.2015 09:23:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2011 19:55:02
Posty: 3
Witam. mam podobny problem, gdy jadę zdarza się ze długi czas silnik ma 70 stopni potem w ciagy 5 sekund skoczy do 90 potem nagle spadnie d 70 a nawet do 50. Zakładam, ze to czujnik temeratury G62/G2. Jak go sprawdzić? Dodatkowo zauwazyłem ostatnio, że czaem auto samo podwyższa sobie obroty silnika na jakiś czas ( nie dłuzej niż 20-40 sekund) maksymalnie jak narazie do 1200 obrotów ( obroty jałowe na biegu jałowym). czy to jest powiązane z tym czujnikem ( przy +35 na zewnatrz było podobnie) W razie co posiadam kabelek, ale żadnych błedów nie znalazłem.

proszę o pomoc

_________________
AWX b6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 1.9TDI AFN] skacząca temperatura
PostNapisane: 29.wrz.2015 09:35:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Wzrost obrotów jest spowodowany błędną informacja która wychodzi właśnie z czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Czujnik można dla potwierdzenia sprawdzić ręcznie. Wartość wyrażona w omach powinna wynosić odpowiednio:

90*C - 180-200 omów
15*C - około 2000 omów.

Jeśli wartości przy stałej temperaturze się zmieniają czujnik podlega wymianie.

W zasadzie sama diagnoza poprzez interfejs OBD2 wystarczy. Nalezy obserwować wskazania temperatury. Jezlie będzie gwałtownie spadać i wzrastać to mamy winowajcę.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: