.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 13:38:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Allroad C5] pytania o oleje i skrzynię
PostNapisane: 09.lut.2013 23:33:23 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
ACK ma już nowego właściciela, a ja nową zabawkę - 2.7BT w automacie, spory skok w jakości, komforcie... i spalaniu :)
Co i jak było serwisowane w Polsce nie mam pojęcia.

Wcześniej nie miałem auta z turbo, ani automatu. Mam kilka pytań:
silnik (ARE)
1. Jaki olej do silnika? Co ile wymieniać?
Przebieg raczej prawdziwy 253tys km - jest książka serwisowa. W poprzednim wymieniałem co 10tys km.
2. Co ile wymienia się rozrząd?
3. Po jeździe staram się przed wyłączeniem silnika dać turbo "chwilę" na ostygnięcie. Ile powinna trwać owa "chwila", aby dbać o turbo?

skrzynia automatyczna - tiptronic (EYK)
4. Czy wymienić olej w skrzyni i mostach? Na jaki? Co ile się wymienia? Ile oleju?
5. Czy coś się spier...li w skrzyni jak wyłączę silnik na innym biegu niż P (np D, R)?
6. Czy w trakcie jazdy można przełączyć z D na S i odwrotnie?
7. Co z tym N? Zmieniać na N czekając na światłach czy nie?

pneumatyka
8. Który poziom (1-4) odpowiada poziomowi A6 C5 na standardowym zawieszeniu?
9. Czy można obniżać/podnosić auto w trakcie jazdy czy tylko na postoju?
10. Na jakim poziomie zalecana jest jazda codzienna?

inne
11. Czy ktoś może sprawdzić historię auta po numerze VIN?

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Ostatnio edytowano 10.lut.2013 13:09:39 przez speco, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad C5] pytania o oleje i skrzynię
PostNapisane: 10.lut.2013 01:03:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
speco napisał(a):
AKC ma już nowego właściciela, a ja nową zabawkę - 2.7BT w automacie, spory skok w jakości, komforcie... i spalaniu :)
Co i jak było serwisowane w Polsce nie mam pojęcia.

Wcześniej nie miałem auta z turbo, ani automatu. Mam kilka pytań:
silnik (ARE)
1. Jaki olej do silnika? Co ile wymieniać?
Przebieg raczej prawdziwy 253tys km - jest książka serwisowa. W poprzednim wymieniałem co 10tys km.


I tu nic nie zmieniaj. Silniki doładowane są szczególnie "potrzebujące" dobrego oleju więc pilnuj tego. Nie bez przyczyny Subaru zaleca wymianę co 6 lub 7.5tys km. Koniecznie syntetyk, najlepiej 10W60 (Motul, Millers, LiquiMoly lub jakikolwiek inny, byle z pewnego źródła)

speco napisał(a):
2. Co ile wymienia się rozrząd?


ZTCW 80-90 tys km lub 5 lat. Oczywiście pod warunkiem ze masz pewność kiedy była wymiana. Jak nie masz to wymiana od razu :)

speco napisał(a):
3. Po jeździe staram się przed wyłączeniem silnika dać turbo "chwilę" na ostygnięcie. Ile powinna trwać owa "chwila", aby dbać o turbo?


Po intensywnej jeździe nawet z minutę nie zaszkodzi. Ale jeśli jedziesz nie wysilając zbytnio silnika to spokojnie możesz gasić od razu. Z czasem nabędziesz wprawy :)

speco napisał(a):
skrzynia automatyczna - tiptronic (EYK)
4. Czy wymienić olej w skrzyni i mostach? Na jaki? Co ile się wymienia? Ile oleju?


Wg serwisu nigdy, według praktyków- co 60-80 tys km. Najlepiej zostawić to specom ( :P) od automatów. Dynamiczna (całkowita) wymiana z filtrami, uszczelkami i robotą to ok 500-600 pln (cena krakowska, 3 lata temu)

speco napisał(a):
6. Czy w trakcie jazdy można przełączyć z D na S i odwrotnie?


Można.

speco napisał(a):
7. Co z tym N? Zmieniać na N czekając na światłach czy nie?


Nie ruszaj. Skrzynia zdecydowanie bardziej dostaje po dupie podczas wachlowania D->N->D

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad C5] pytania o oleje i skrzynię
PostNapisane: 10.lut.2013 12:59:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Silnik sam w sobie kuloodporny, jedynie dość awaryjny jego osprzęt. Moim zdaniem stosowanie oleju 10w60 w autach użytkowanych na co dzień jest nie porozumieniem. To oleje, które swoje najlepsze parametry mają przy wysokich temp. (czyt. mocnym katowaniu), przy normalnej jeździe nie zapewniają optymalnego smarowania. Polecam 5w40, Valvo lub LM. Zalecam wymiane co max 10tkm.

Jeśli chodzi o temat schładzania turbin, to tak już napisano, po ostrej jeździe lub długiej trasie nie zaszkodzi je schłodzic ok. minutkę, przy spokojnej co dziennej jeździe nie ma takiej potrzeby, choć w upalne dni czekałem tak profilaktycznie ok 10-15 sek (bo wiem, ze turbawki wtedy mają ciężko).

Odnośnie automatu (nie miałem takowego, ale serwis wszystkich tipów taki sam), na swiatłach nie powinno się przełączać na "N" bo skrzynia wtedy nie ma smarowania - ponoc nie zaleca się też jazdy na tipie na nie rozgrzanej skrzyni, ile w tym prawdy, nie wiem.

Wymaina olei w skrzyni i dyfrze co ok 60tkm.

PS; Jak tam wrażenia po przesiadce z C4? potwierdzasz tezę dużego grona użytkoniwków, że C4 jest bardziej komfortowe i lepiej wykonane (to dziwna teza, fakt :D)?

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad C5] pytania o oleje i skrzynię
PostNapisane: 10.lut.2013 13:23:16 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
2rafal7 napisał(a):
PS; Jak tam wrażenia po przesiadce z C4? potwierdzasz tezę dużego grona użytkoniwków, że C4 jest bardziej komfortowe i lepiej wykonane (to dziwna teza, fakt :D)?

Może niejasno napisałem w pierwszym poście. Przez 6 lat ujeżdżałem C4 i poznałem na wylot, przesiadka do Allroada była na plus C5. Można się przyczepić do wycierających się przycisków klimatronika, uchwytów drzwi i włącznika świateł, więcej minusów na razie nie znalazłem.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad C5] pytania o oleje i skrzynię
PostNapisane: 28.kwi.2014 19:48:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2013 12:19:22
Posty: 10
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Allroad
Witam. Nawiązując do postu wyżej, wie ktoś może od czego ten zbiorniczek na podszybiu przy pompie hamulcowej? Wydaje mi się, że to od reduktora skrzyni biegów?

_________________
Audi Allroad C5 2.7T Manual - Jest
Audi S6 C4 4.2 AEC Manual - Było
Audi A3 8L 1.9TDI ASZ+++ - Było
Audi A2 1.4TDI AMF - było
Audi A6 C5 2.5TDI AKN - Było
Audi A6 C5 2.4 V6 ALF - Było
VW Golf III 1.8 AAM - Było
VW Passat B3 1.6TD SB - Było
Fiat Brava 1.4 12V - Było


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: