.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 22:44:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 24.lut.2013 14:02:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
koledzy mam problem, ktory zarzucilem na forum VW i Forum A6....
pomózcie bo wyczytalem u nas i tam i w A6 i nikt tak naprawde nie moze dojsc albo mial podobny defekt

Witam kolegów.. mam kilka pytań..tj. kupiłem ostatnio zielona butelke AJM.. ale od poczatklu sa jakies problemy ..opisze co i jak i poprosze o sugestie...mialem wczesniej AELa i AFN wiec cos tam wiem..ale moze cos doradzicie..
1. po kupnie rano bardzo ciezko zapalał..tj zapalał i gasł..po sprawdzeniu synchronizacji..wyszlo ok +8 czyli porazka..podjechalem do znajpomego mechanika na wymiane rozrzadu..rozebrał i stwierdził, ze byl zle złozony nie na znakach fabrycznych. wymienil caly rozrzad i inne paski bo wymagaly tego...podjechalem Vagiem ustawilismy synchronizacje na poziomie 0-0,6. w takich proporcjach wskazuje przy temperaturze 85C. czyli chyba powinno byc git.
2. coz rano podchodze odpalam i zapala jak ta lala , ale nie chodzi rowno , nie wszystkie tłoki..( swiece ok, prad podczas grzania dochodzi, filtry wymienione,) nie wiem dlaczego tak sie dzieje..???( czy moze byc zapowietrzony), aha jak zapali i popracuje minutke..to pozniej zapala od strzala i pracuje rowno
3. dzisiaj podczas jazdy na 3 ok 130 złapałem noflauta.120i stoi. wylaczylem wrocil do normy. ten noflaut przy obrotach rzedu ok 4500-5000. ( sugstie: zawor N75, czy kierownice juz daja znac..wczesniej jezdzil nim taki stanowczy gotek i jego zonka..czyli PSJ), poprosze o wasze sugestie...logi wrzuce na weekend, statyczne i dynamiczne


a teraz kolejna czesc.logi statyczne na ciepłym
logi statyczne..nie dalem tylko 18 i 23 bo padł mi lapek
na 18 bylo po 0
na 23 miedzy 20-30


Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115370.html
Grupy: 015 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115371.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115372.html
Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115373.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115374.html


i ostatni tz wczorajszy dzien i takie moje pomiary..dynamicznyc nie robilem

moze zaczne pom kolei...tj rano vagowałem..aha zapalił lepiej...moze ze tylko -1
wyniki:
1 sprawdzanie czujnika G2 i G42 logi ponizej ...

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115504.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115505.html

nie podoba mi sie ta temperatura na czujniku G2w 003 w pozycji 1 (30)..inna niz na vagowaniu 007 pozycja 4 (6,3)
wymieniony termostat, na ceferblacie temperatura stoi 90 i na vagu pokazuje rzeczywiscie jak rozgrzany 86-89..czyli chyba norma

2.teraz pompki ponizej logi...prosze patrzec na daty bo wkradly sie logi z 21..ale na cieplym czyli bedzie dla porownania
Logi:
023,023 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115506.html
martwi mnie przy odpalaniu ten cylinder 3 (bipy)..na poczatku przy odpalaniu i pozniej normuje sie przy tem ok 50-60

Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115507.html
kat syncjronizacji jest wiekszy przy odpalaniu , czy tak moze byc..pozniej sie normuje

Grupy: 018,018 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115508.html
3 cylinder, to 6.0 mnie niepokoi, podczas odpalania...pozniej jest ok

Grupy: 013,013,013,013 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115510.html
jak widać, chyba najwazniejsze logi..prosze patrzec na daty i godziny . 21.02 bylo na cieplym dzis tj 23.02 wszystko na zimnym i pozniej ostatni pomiar na tem. ok 50 stopni oczywiscie plynu chlodzacego

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115509.html
ostatni log dotyczy zreszta jak widac EGR..czy w 4 rubyce nie powinno byc analogicznie 0 i 100% albo zblizone do tyc wartosci??

AHA dolalem do paliwa stp moze cos pomoze

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 27.lut.2013 01:33:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115895.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115896.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115897.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115898.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115899.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115900.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115901.html
Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115902.html
Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115903.html

wyskakuje
1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 27.lut.2013 14:56:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zrób porządnie logi z 010 i 011 dynamicznie...
Wtedy wypowiem się w temacie notlaufa.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 27.lut.2013 15:37:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pompowtryskiwacze w nieciekawym stanie... dla pewnosci mozna by sprawdzic kontakty na wtyczkach PD i/lub zmianic podkladki... moze sie cos poprawi.
Do tych logów co Przemo podał... dorzuc tez 008,004,001 - dynamiczne

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 03.mar.2013 15:46:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
Logi dynamiczne

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_116636.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_116637.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_116638.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_116639.html

prosba o opinie, czyscilem wtryski liqui moly czy jest efekt chyba jest..ale dalej nierowno chodzi po dlugim postoju...kolega zasugerowal mi regulacje pompek...
lapie noflauta w okolicach 3500 obr/min
czyscilem EGR i kolektor ssacy( bylo syfu) odnosnie zaslepienia EGR czy ten węzyk od ufo tez mam zaslepic czy tylko blaszka od strony kolektora wydechowego???

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 03.mar.2013 15:55:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Żaluzje w turbinie nie działają prawidłowo. Widać to pięknie w 011...
Napraw powyższe a auto zacznie jeździć jak powinno.
1,5 bara to ciut za dużo przy oczekiwanym 1,15 ...
Tyle w temacie notlaufu...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 05.mar.2013 16:40:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
koledzy powiedzcie co moglobyc pzyczyna...w weekend rozebralem egr i kolektor dolotowy..wyczyscilem wypaliłem i zalozyłem..jak mialem wezyk podlaczony do egr tego blaszanego ufo to przy ok 1800-2000 obr samochod jakby przerywal.. po odlaczeniu go i zaslepieniu problem znikl..co bylo przyczyna...
po czyszczeniu wtrysków przez preparat Protec i Liqui Moly Sprung.. jakby lepiej zapalał..ale i tak trzesie troszeczke buda..spalanie ok 5,8-6 na trasie do 120..mysle ze to normalka...szczerze to myslalem ze bedzie palil tyle co AFN..no niestety nie

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 05.mar.2013 17:29:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
niewdziecznik napisał(a):
koledzy powiedzcie co moglobyc pzyczyna...w weekend rozebralem egr i kolektor dolotowy..wyczyscilem wypaliłem i zalozyłem..jak mialem wezyk podlaczony do egr tego blaszanego ufo to przy ok 1800-2000 obr samochod jakby przerywal.. po odlaczeniu go i zaslepieniu problem znikl..co bylo przyczyna...
po czyszczeniu wtrysków przez preparat Protec i Liqui Moly Sprung.. jakby lepiej zapalał..ale i tak trzesie troszeczke buda..spalanie ok 5,8-6 na trasie do 120..mysle ze to normalka...szczerze to myslalem ze bedzie palil tyle co AFN..no niestety nie


AFN-a miałeś a pasku, AJM w a6c5. Porównaj masy i się dowiesz czemu trochę więcej pali :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 05.mar.2013 18:14:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
majkel1615 napisał(a):
niewdziecznik napisał(a):
koledzy powiedzcie co moglobyc pzyczyna...w weekend rozebralem egr i kolektor dolotowy..wyczyscilem wypaliłem i zalozyłem..jak mialem wezyk podlaczony do egr tego blaszanego ufo to przy ok 1800-2000 obr samochod jakby przerywal.. po odlaczeniu go i zaslepieniu problem znikl..co bylo przyczyna...
po czyszczeniu wtrysków przez preparat Protec i Liqui Moly Sprung.. jakby lepiej zapalał..ale i tak trzesie troszeczke buda..spalanie ok 5,8-6 na trasie do 120..mysle ze to normalka...szczerze to myslalem ze bedzie palil tyle co AFN..no niestety nie


AFN-a miałeś a pasku, AJM w a6c5. Porównaj masy i się dowiesz czemu trochę więcej pali :peace:



ok..ale popytaj sie ile pala AFN kolegom w A6..nie jest to az taka roznica..zreszta to nie problem

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 05.mar.2013 18:15:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Hmm a nie jest tak, że 1.9 na pompowtryskach pali i tak trochę więcej niż na zwykłej pompie?

Koniec offtopu co by nie zaśmiecać tematu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 06.kwi.2013 19:42:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
Turbawka wyczyszczona dzisiaj..za tydzien zobaczymy wtryski...nurtuje mnie jedno pytanko...tj. wczesniej miałem tryb awaryjny ..teraz jest ok nie wpada..ale moge jechac tylko 160 max...dziwne..jakieś sugestie???..postaram sie wrzucic logi w przyszlym tygodniu

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 08.kwi.2013 21:55:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
Koledzu sugestie odnosnie tej jazdy max 160 co moze trzymac..moze byc powodem przepływka, zatkany katalizator..co sadzicei moze ktos mial podobnie w AJM

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 08.kwi.2013 22:22:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
niewdziecznik napisał(a):
Koledzu sugestie odnosnie tej jazdy max 160 co moze trzymac..moze byc powodem przepływka, zatkany katalizator..co sadzicei moze ktos mial podobnie w AJM



wrozek tutaj nie ma ... bez logow bedziemy bladzic

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 09.kwi.2013 15:42:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Wygląda na to że pompowtryskiwacze bedą do wymiany. :/ Zapodaj jeszcze raz logi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 09.kwi.2013 16:40:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_121356.html

pierwsze na zimnym..moze cos pomoga...2 na rozgrzanym silniku
dzisiaj jechalem na obwodnicy 190 km/h czyli moze juz ok..chociaz moze juz przepływka moze padac....

nie robilem dynamicznych....po niedzieli za tydzien..
w weekend jade do mechaniora..
1. sprawdzenbie kompresji
2. wymiana uszczelniaczy na pompowtryskach i regulacja pompek oraz czyszczenie styków

Spala mi dobrze..na trasie do 110. 5,2 l. wczeniej FIS mnie przeklamywał...teraz wyregulowałem Vagiem i jest GIT...spalanie rzeczywiste..głownie latam na trasie

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 09.kwi.2013 16:54:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
niewdziecznik napisał(a):
wczeniej FIS mnie przeklamywał...teraz wyregulowałem Vagiem i jest GIT...spalanie rzeczywiste..głownie latam na trasie


A jak to robisz? Jakaś adaptacja?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 09.kwi.2013 17:28:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
martab99 napisał(a):
niewdziecznik napisał(a):
wczeniej FIS mnie przeklamywał...teraz wyregulowałem Vagiem i jest GIT...spalanie rzeczywiste..głownie latam na trasie


A jak to robisz? Jakaś adaptacja?


Wchodzimy w Licznik (17), login (11) wpisujemy 13861, następnie adaptacja (10) i kanał 3. Domyślnie mamy tam 100, ale możemy zmienić to w zakresie 80-120, lub 85-115, różne widziałem opisy. Vcds powinien nam podpowiedzieć jaki jest zakres. Powinien nam tez podpowiedzieć jak przeliczyć korekcje spalania, ale wytłumaczę to tu:
Jeśli mamy spalanie na fisie 6.5l/100km, ale z tankowania wyszło nam 7.5l/100km to robimy działanie: 100*7.5/6.5=115.384
Więc wpisujemy 115, tankujemy do odbicia na stacji, a po 100km tankujemy ponownie na tym samym dystrybutorze do odbicia i porównujemy fis z tym ile auto spaliło. Powinno być ok.
Zaczerpniete z forum VW Passat... Aha po zapaleniu rezerwy powinno ci pokazywac ok 100 km do przejechania u mnie było ok 80..

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 09.kwi.2013 17:38:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Wielkie dzięki za informacje! :)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 09.kwi.2013 17:39:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Nie wymieniaj pompowtryskiwaczy.
Niech mechanik powymienia uszczelaniacze na pompkach i sprawdzi pompe tandemową.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] silnik AJM ciezko pali
PostNapisane: 09.kwi.2013 17:40:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Krysti napisał(a):
Nie wymieniaj pompowtryskiwaczy.

Ale przecież nigdzie nie napisał że ma taki zamiar ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: