.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 15:56:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: audi a6 c5 2,5tdi akn logi czip wykres słabe osiagi
PostNapisane: 08.mar.2013 12:09:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
Witam proszę o poradę, pomoc w usunieciu usterki mojego samochodu
Samochód to audi a6 c5 2,5 tdi 1999 rok AKN oska manual przebieg 380 tys
W samochodzie wymieniłem turbosprezarke –nowa nie regenerowana,odma ,rozrzad kpl wraz z hydrauliką i drobnicą (ina)–wałki ori w idealnym stanie. Max zuzycie krzywki 0.07mm reszta 0-0,05mm , zrobiony remont głowic nowe swiece zarowe przepływomierz bosch itd. Stan silnika mechanicznie wyglada na idealny nie ma progów w cylindrach głowice szczelne,usuniety i zaslepiony egr .
Pomiar kompresji -przed remontem wykazał 25 bar na jednym cylindrze reszta 27-29 bar sprawdzane na zimnym silniku w temp ok. 0st co wg mnie po za tym jednym jest wartosciami dla nowego nagrzanego silnika (27-33 róznice miedzy cylindrami do 5bar min 24bar )
Silnik kulał przy zapalaniu na jednym cylindrze oraz z uszczelki głowicy wyciekał olej dla tego zdecydowałem podnieśc czapke ze strony lewej z cisnieniem 25 bar . Poprzednia prawa zrobiona wczesniej –powód mysz w rozrzadzie i przeskok paska
Po remoncie tak samo jak przed gdy temp spada ponizej 0st nadal pojawia się problem z kulaniem jednego cylindra na ok. 5-10 sek .
Gdy jest plus 5 problem znika swiece zarowe sa sprawne –nowe i dokładnie sprawdzone kapturki przewodza prąd –swiece grzeja wyjete i zmasowane a kulanie jest . mysle nad wymiana całej wiązki .
Logowałem zimy 0st grupa 013 014 przy starcie i jeden cylinder 6 odstaje od reszty przez ok. 15 sek korekcja –3 .5 a po 15 –20 sek korekcje się wyrównuja (log).

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/26c ... 4247f.html

Dymu czarnego brak przy zapalaniu jest jakis siwy niebieskawy przez chwile potem ok gdy załapia wszystkie .
Po remoncie w grupie 13 14 na 6 cylindrze na goracym korkcja była –0,7 po podmianie wtrysków 4 z 6 wyszły prawie wszedzie zera..
pytanie 1
czy może być problem z wtryskiwaczem? I czy jeśli byłby wadliwy czy auto powinno palic od strzała idealnie równo przy +5 st ? wg korekcji i wg mnie idealnych nic złego się nei dzieje ale jednak nei jest ok.
Pytanie 2
Jako ze wykres serii wyszedł idealnie płynny lecz o nizszej wartosci postanowiłem dołozyc momentu i koni ale niestety nie wiele udało się ugrac ponad serie.....
Wg czip machera i mnie tez ewidentnie brakuje paliwa tylko dlaczego ????
Pompa ?wtryski ? zły program? Ostatnie raczej wykluczam ze względu na serie w której tez dymu nie było nic
A osoba robiaca program nie robiła tego 1 raz co widac po wykresie
Pytanie 3
Czy z logów da się sprawdzic na100% pompe ? min. wydajnosc ? wtryski czy nie przepuszczaja do przelewów za duzo a pod iglice idzie za mało ?
Czipser twierdzi ze wina sa wtryski proponuje załozyc 0,216 lub 230 i zrobic adaptacje tylko o ile ja wiem róznica kątów wtrysku w koncówkach rózni się o 8st (142,150) czy ewentaualnie mozna je zamienic? Bo 8000 za nowe całe nie dam nigdy
Pytanie 4
czy wystarczy sprawdzic tylko podciekanie i cisnienie otwarcia? Czy trzeba sprawdzac ile paliwa wraca przelewem?
Pytanie 5
Czy lejacy zły wtrysk pozwali na uzyskanie takiego płynnego wykresu bez dymu albo zapalanie od strzała ?
Po czipsie moc i moment wzrósł o 20% a z rury wydechowej można oddychac zero dymu przy max obciazeniu a wg mnie nie powinno tak byc
Pytanie7
Czy limiter momentu nie został ustawiony za nisko w stosunku do cisnienia, ogranicznika dymienia i zyczenia kierowcy?
Kat wtrysku tez wydaje mi się nieco za mało wyprzedzony tylko ze podejrzewam ze został tak swiadomie zrobiony bo paliwa brak
Pytanie 8
Czy da się jakos sprawdzic pompe na wydajnosc bez wymontowywania ? zareagowałą na czipsa tylko czy mechanika w srodku nie jest już zuzyta i nie pozwala w skutek np luzów tłoczyc wiekszej ilosci paliwa? Choc logowo elektronicznie wyglada ze jest ok.
Proszę o opinie za wszelka pomoc serdecznie dziekuje
Ciepek
Logi wykresy


stat 000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/875 ... 355f6.html
statyczny 001 003 004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b026d.html
Stat 013,014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/829 ... 8262b.html

003 bs
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e16 ... ed429.html
bs 004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9a ... 8b67b.html
bs 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09a ... 9abce.html

dyn 001 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/365 ... 81ea4.html
dyn 004 008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2abfb.html
dyn 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/57a ... a7f44.html

wykres seria
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e7 ... d0cf8.html
czips wykres
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/94a ... dc6b6.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a6 c5 2,5tdi akn logi czip wykres słabe osiagi
PostNapisane: 08.mar.2013 20:00:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ten tuner chyba poza czipowaniem jest instruktorem ecodrivingu:)

Fragment mojegu (AFB) logu 008D
2970 56.2 52.1 51.8
3294 56.2 52.1 52.1
3642 56.2 52.1 52.1
3921 56.2 52.1 51.5
4222 56.2 51.5 50.2*)
czyli dawka powyzej 50 (u Ciebie w okoicy 47)
*) moglem jeszcze delikatnie podniesc ogr momentu ale juz mi sie nie chcialo rozbierac ECU i koscy wytargiwac

a to fragment 011D
2970 2346.0 2142.0
3132 2346.0 2295.0
3480 2346.0 2376.6
3805 2346.0 2386.8
4060 2346.0 2376.6
4315 2335.8 2376.6
czyli ladowanie T przy 4300 w okolicy 2336 (a u Ciebie 2254/ustawione)

Czipy to dziadostwo... albo bo sa przekoksowane albo bo sa niedokoksowane:)


Powiem Ci, ze pamietam, ze rece mi sie trzesly jak to ustawialem tak u siebie w 150konnym AFB wiedzac, ze AKE 180tka ma mniejsze ladowanie i mniej koksu ale co tam... raz kozie smierc (to bylo w 2008r i jeszcze tloki bokiem nie wyszly i T tez sie nie wysypala)



Mam stare logi po Rogalu auta wowo??? w wersji czip na 185 i na 200ps - te drugie to jeszcze wieksze ladowanie i koks niz ja mam ale powiem Ci, ze "w wersji 185" T do 3800 laduje na 2325 a pozniej spada do ponizej 2300
Koks jest troche dziwny w 008 bo tnie ostro przeplywka (ale czy bo tuner tak ustawil czy wowo robil logi jak mu sie przeplywka juz zrabala - nie wiem)... zakladajac ze MAF mial nie ciac to koks przy 4000tys jest 50 a przy 4300 okolo 47

Wniosek: trafiles na tunera, ktory nie robi maderfaker czipow wiec oczekiwac 200ps nie mozesz (to logiczne).. niemniej jezeli wowo auto mialo niby 185ps (jezeli mialo - jezeli to "zdrowa/a nie uszdrowiona na homowni/searia byla" to nie powinienes miec mniej niz 175 (tak na zasadzie porownania) )

Nie wiem czy paliwa brakuje.. zwroc uwage ze T Ci przeladowuje delikatnie w wyzszym zakresie... do tego trzeba paliwa (albo zacierajacych sie kierownic:) )
Pozdrawiam,
Przemek
EDIT:'
w aucie wowo "koks" utrzymywal sie z wartoscia 48 do okolo 4300 a u Cienie juz przy 4000 spada nizej
T trzymali 2270 do 4300 a u Ciebie jest troche nizej... suma sumaru tak pewnie 175 -180 powinno bylo wyjsc
Logow nie zamieszcze bo mi kiedys zwrocono uwage bym ich nie zamieszczal nigdzie, autor je sciagnal z netu wiec podrzucilem tylko "slowny wyciag" z ich zawartosci

ad1)
nie wiem.. raczej poza sredniawkie starych 2.5 nie spadasz
ad2)
sa lekkie pofalowanie - T pewnie nie trzymala superrowno zadanego ladowania
ad3)
pewnie nie ale dawka 5 raczej jest w normie


jezeli to automat to wykres jest "pogladowy"

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a6 c5 2,5tdi akn logi czip wykres słabe osiagi
PostNapisane: 09.mar.2013 11:03:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
przemekk74 napisał(a):
ten tuner chyba poza czipowaniem jest instruktorem ecodrivingu:)

program robiony przez kingsoft .widziałem ich wykresy afb akn od 175-201koni i 360-400nm i raczej wiedza co robia
aczkolwiek zgadam sie z Toba i tez zwróciłem uwage na to juz podczas hamowania ze limiter momentu jest nisko w stosunku do limitera dymienia . osobiscie kazałem go podnosic ale odpowiedzbyła taka ze autu brakuje paliwa a podnoszenie limitera to kaleczenie rzemiosła .Samochód hamowany 6-7 razy i dymu nic nie udało sie wydusc absolutne zero co wg mnie tez jest dziwne.

przemekk74 napisał(a):
Czipy to dziadostwo... albo bo sa przekoksowane albo bo sa niedokoksowane:)

To wiem doskonale gniotłem się z takim kilka lat i dziwiłem skad skoki momentu....


przemekk74 napisał(a):
Mam stare logi po Rogalu auta wowo??? w wersji czip na 185 i na 200ps - te drugie to jeszcze wieksze ladowanie i koks niz ja mam ale powiem Ci, ze "w wersji 185" T do 3800 laduje na 2325 a pozniej spada do ponizej 2300


Z tym ładowaniem to nie wiem czy jest do konca tak kolorowo .Z wiekszosci map gt 2052 wynika cos innego a ja za chiny nie moge zatrybic która pasuje do gt2052v .Jedno da się zauwazyc doładowanie(zakres mapy) konczy się przy 1,3 bar lub nieco powyzej +-5% i walenie wiecej powyzej 4000 rpm to jazda po krawedzi tak jak sam zauwazyłes;-).Gdybym sam pisał program najpierw dorzucałbym paliwa potem podnosił boost i wsadzał nos w rure by choc ciut okapcało zderzak .....kolega kolegi zrobił na akn 430Nm i 195 koni 400nm prawie od 2-4 tys rpm ale wtryski były nowe ake i turbo tez ake przejezdził bardzo nierozsadnie 100 tys (300 na budziku) i sprzedał .o dziwo nic poza dwumasem ponizej 2 tys rpm nie dawao dupy choc i ten wytrzymał do konca .Auto latało jak rakieta


przemekk74 napisał(a):
Wniosek: trafiles na tunera, ktory nie robi maderfaker czipow wiec oczekiwac 200ps nie mozesz (to logiczne).. niemniej jezeli wowo auto mialo niby 185ps (jezeli mialo - jezeli to "zdrowa/a nie uszdrowiona na homowni/searia byla" to nie powinienes miec mniej niz 175 (tak na zasadzie porownania) )


Tak jak napisałem wczesniej widziałem 200 koni i 400nm na innym wiec robi takie programy. Niestety choc chciałbym abyś miał racje ale sie mylsz ;-)
Tuner jesli ma racje a na 99% ma to bez paliwa nie ma sensu ustalac dawki na 50mg/r przy 4-4,3 rpm bo mimo ze on chce to i tak z pustego nie naleje.......ja tez po namysle zrobiłbym tak jak on
Tylko co robic chcac dojechac na 400nm ? wtryski pompa? jesli wtryski moge zaryzykowac od ake jesli pompa nie tykam
Chyba ze się myle a bardzo bym chciał ....
Zdrowa seria jedzie od 2000-4000 na3 biegu w 6,4 sek u mnie jest teraz 5,9 a wiec raczej ne ma wiecej niż to co wyszło
Hamowałem starego golfa 2 1,9 TD aaz mocno zmodzonego w tym samym czasie i na tej hamowni i wypluło 411Nm i 187 koni a wiec nie zaniza odczytów max raczej.


przemekk74 napisał(a):
Nie wiem czy paliwa brakuje.. zwroc uwage ze T Ci przeladowuje delikatnie w wyzszym zakresie... do tego trzeba paliwa (albo zacierajacych sie kierownic:) )


Turbo jest nowe na serii utrzymuje równiusko zadane 2121.2 (mam logi )
Kierwnice delikatnie słychac jak dzwonia a wiec sa ,,luzne ,, n75 nowy ori. Wg mnie tu nie ma się do czego doczepic.
Zaryzykuje krytyke i napisze tak ... by przeładowac turbo w moim przypadku (100% sprawne) nie trzeba duzo paliwa tylko złego programu np. takiego jaki miałem z allegro gdzie OB. wyjezdzało na 2sek z zadanego 2,193 na 2,350 bar (nowe turbo) przy dawce 42-43 mg/r albo np. zapchanego kata – umnie brak czy niesprawnego n75 itp.
A wiec w kwesti paliwa nie obstawiałbym ze jest bo dymu brak a powinien choc na chwile wystapic a wartosc max doładowania łacznie z wysokim Ob. można uzyskac nawet na połowie tej dawki przy połowie obrotów max. Takie jest moje zdanie .

przemekk74 napisał(a):
jezeli to automat to wykres jest "pogladowy"

Tak wiem .Auto to manual napisałem w pierwszym zdaniu
pozdro ciepek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a6 c5 2,5tdi akn logi czip wykres słabe osiagi
PostNapisane: 09.mar.2013 11:21:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nie wiem po czym tuner wie, ze paliwa brakuje.. przeciez on operuje "cyferkami" ale ile wachy poda pompa to cholera wie (auto z takim przebiegiem juz troche "rozkalibrowane" jest)... znaczy nie wiem dlaczego nie mozna bylo ustawic ladowania T na te 2300 z hakiem spadajace od 4300 w dol, dawki po obcince na 50-52 zlogowac by sporawdzic czy T laduje do zadanego ladowania, zhamowac by spradzic czy ustawienie koksu na 52 wzgledem koksu 46 daje wiecej mocy i dopiero wtedy bardziej jednoznaczne wnioski wyciagac. Ja nie mowie ze on cos Ci zrobil zle i sie nie zna (dla jasnosci) tylko tak chcialbym wieciec na podstawie czego tak jednoznacznie stwierdza, ze paliwa brakuje jak T laduje nawet troche przeladowujac?
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
dzis zona mnie do lekarza wysyla do kaszle i siorbie nosem... pytam sie zonay po co mam isc.. a ona zeby sprawdzic na co jestes chory.. a ja a po czym on to bedzie wiedziec (przeciez "z jego vagcoma" jest tylko info ze kaszle i masz albo nie mam temp... ale przyczyn tego moze byc n i nie wierze, ze 2 lekarzy na podstawie tych samych informacji postawi 2 takie same diagnozy/czy lepiej siedziez i innymi chorymi w poczekalni i wymieniac zarazki czy lepoej przelezec w lozku...) - podobny stosunek mam do oceny Twojego tunera (nie bralbym jej jako pewnik ale zaprzeczy nie potrafie bo takiej wiedzy nie mam)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a6 c5 2,5tdi akn logi czip wykres słabe osiagi
PostNapisane: 09.mar.2013 11:41:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
Własnie ja tez nie mogę zaskoczyc skad on kapuje ze paliwa brak ....
domyslam się ze może podnosił limiter i hamował a może nie? Przy tym co jest teraz ustawione czyli 47 mg/r to raczej nie wiele wiecej wyjdzie nawet jeśli nawet załoze nowa pompe i nowe wtryski
wiesz może jaka wartosc ma seryjne ake? Jeśli mniej niż 47przy 4 tys rpm to tuner może mieć racje jeśli wiecej to musze złozyc reklamacje .
dymu nie było nic absolutne zero bez względu na program dlatego obstawił pompe i wtryski na co ja mu wywaliłem kilka kartek logów ze sie myli ;-) by nie powiedziec nie zna...-)
program dostosowywuje się pod mozliwosci silnika a jeśli faktycznie wachy było mało ? to i bez sensu było bujac wyzej turbo .
ja sam głupieje....... i tez nie biore jego oceny jako pewnik po tym co widze w limiterze momentu dla tego chciałbym porównac z ake i zasiegnąc opini
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a6 c5 2,5tdi akn logi czip wykres słabe osiagi
PostNapisane: 09.mar.2013 14:01:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wpisalem w wyszukiwarke AKE logi
viewtopic.php?f=27&t=118950&hilit=AKE+logi
wychodzi mi, ze
Turbo
przy 4200 ciagnie do ok. 2230

limiter mom. jest
46 w okolicy 3000
43 w okolicy 4000
42 w okolicy 4200 (to ze bez gazu juz szedl/widac po zyczeniu kierowcy/ nie ma znaczenia bo limiter jest na sztywno do obrotow przypisany)

Kat wtrysku przy pelnym bucie
przy 4000 okolo 11,5
przy 4150+ powyzej 12
(auto Wowo/AFB majace niby 185ps mialo przy 4tys w limiterze momentu 51!!!!)

Masz dawki teoretycznie wieksze a start wtrysku pozniej (malo logiczne mi sie wydaje)


wg tych logow
viewtopic.php?f=27&t=114309&hilit=AKE+logi
kat wtrysku dochodzi do 13 nawet


Nie mam zamiaru obrzucac blotem goscia co to zmienial ale to widze tak,
W mapce od kata wtrysku masz osie: koks, obroty i oczywiscie zadany kat wtrysku
Seryjnie w AFB o ile pamietam os koksem konczy sie na wartosci (strzelam z pamieci) 44 i dla seryjnego AFB to wystarcza bo maksymalna wartosc koksu nie bedzie wieksza niz okolo 41 (bo to "pik" w mapie ogr momentu)
= > zakladam, ze tak lub podobnie jest w AKN < =
Teraz tuner podniosl limiter momentu ale nie zmienil skali osi z koksem dla kata wtrysku.. wiec z wartosci pewnie defaultowej w AKN 10 (przy bucie) podniosl na to o ile pamietam z Twoich logow na 11
latwo zweryfikujesz to: zrob log 004 jednoczesnie z 008 przy niepelnym bucie tak by zyczenie kierowcy bylo w okolicy 42 przy 4000 - obstawiam, ze kat wtrysku nadal bedziesz mial w okolicy 11
Podobny problem jest z mapa turbo: skala koksu w AFB konczy sie na okolo 40... pewnie bez redefiniowania skali zwyczajnie zostalo podniesione zyczone ladowanie T z wartosci okolo 2130/tak jest w AFB/ na to co teraz masz
latwo zweryfikujesz to: zrob log 011 jednoczesnie z 008 przy niepelnym bucie tak by zyczenie kierowcy bylo w okolicy 40-42 przy 4000 - obstawiam, ze ladowanuie zyczone nadal bedziesz mial w okolicy 2264/w przedziale 2500-4200
Jezeli tak bedzie to znaczy, ze masz zwyklego czipa zrobionego raczej na szybko a nie cos nad czym ktos sie rozczulal pol dnia ... a jezeli tak jest to mozna sie zastanawiac czy gosc probowal w koksem 52 i ladowanie np 2350 i sprawdzal na hamowni i naprawde wie, ze to auto mimo wiekszego koksu wiecej mocy nie daje
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
jezeli to auto to rok modelowy do 2000wlacznie to na 99% na czipa w postaci 2 kosci wsadzonych w dolutowana podstawke i pewnie kazdy elektronik zawodowy moze Ci zczytac soft z tych kosci
jezeli to auto od 2001r (modelowo) to masz pewnie odczyt zapis przez kabel ktory w chinolu kilkadziesiat zyla pewnie kosztuje (i sam to zczytac mozesz)... podpuszczam do zczytania softu, poszukaniu wsadzu ori (a nie dostales starych kosci "na pamiatke"?) i wtedy masz tez fajny material edukacyjny

AKN to nie AKE z innym softem wiec nie mozesz oczekiwac, ze AKN z mapkami od AKE bedzie jezdzil jak oryginalne AKE


jezeli nie wiesz po czym tuner wie, ze koksu brakuje to chyba zapytac sie mozna... uzywlbym argumentu: "jezeli T na brakujacym kosku bez problemu przeladowuje lekko przy duzych obrotach mimo, ze konsupmcja silnika powietrza w czasie jest przy duzych obrotach najwyzsza to dlaczego nie dac wiecej koksu "w komputerku""
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a6 c5 2,5tdi akn logi czip wykres słabe osiagi
PostNapisane: 11.mar.2013 14:53:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
przemekk74 napisał(a):
Masz dawki teoretycznie wieksze a start wtrysku pozniej (malo logiczne mi sie wydaje)


Masz racje rozumujac od tej strony
Tylko rozumujac inaczej tez poprawnie może być tak jak twierdzi tuner
Zadaje do mojego ecu dawke wieksza niż ake i cisnienie tez podobne
wg logiki powinno na dzien dobry wysypac nie mniej jak 170km i 360nm a tu pojawia się 137 i 320nm o ile pamietam -zonk na całe majty.......
Od razu stwierdzenie ze jesli uda się wydusic 180 km z tego silnika tuner da sobie przyrodzenie obciąc bo nie ma paliwa a wiec wg mnie ograniczniki , zyczenie mogą sobie i tak być wyzej bo z pustego nei naleje.
Wg mnie kąt musi zdjac nizej bo zadany pójdzie na 13 btdc na dzien dobry tylko po cos skoro nie ma paliwa i nic nie musi się spalac wczesniej bo to da efekt odwrotny do oczekiwanego –zgadza sie? Dla tego co hamowanie wyduszał po 5 koni a po ostatnim gdy wskrzesił 0,4 NM i 3 konie odpuscił stwierdzajac ze bez naprawy pompy czy wtrysków ani rusz dalej.......
Ta logika wg mnie jest poprawna tak samo jak Twoja ale widzac inne wykresy 200/400 i jego zmagania skłaniam się ku temu ze ma gosc racje . Przeciez mógł zapodac z innego akn/afb program 200/400 i go obrobic do mojego silnika tym bardzij ze chciałem mocny program a ujac w lecie gazu mogę sobie sam tym bardziej ze widze ze 380 tys to nie nówka i trzeba po za programem ecu uzywac programu w mózgu . Co innego jeśli kupibym gotowca i luknoł w logi to powiesiłbym za jajca pseudo tunera .widzac co zrobił albo nie zrobił z katem .Z samych logów do reszty parametrów nijak nie dotre.....
Ja sam nie majac doswiadczenia w pisaniu programów ale orientujac się cokolwiek na zasadzie ich wykonywania zrobiłbym identycznie jak ten tuner zdejmujac jeszcze nawet doładowanie o ok. 0.050mb po 4000rpm do tego paliwa co jest a kąt podciagnoł do 11,5 –12 btdc przy max obrotach.
Aha do próby którejs z kolei zdjoł limiter momentu na moja prosbe i tez kicha ale w logi nie zdazyłem luknac i musze wierzyc na słowo ze wysadził go testowo w kosmos.
Tak czy siak samochód powinien chwilowo poddymic przy hamowaniu zgadza sie ? a nie dymi nic .
w logach wychodzi ze pakuje 47mg/r tylko ze elektronika zczytuje sygnał z nastawnika uchylonego na tę wartosc ale mimo nastawy paliwo wg mnie nie dociera np. w skutek zuzycia pompy ,wtrysków .
Tylko jak to sprawdzic by być pewnym na 100% ?
Wtryski na stanowisko tylko czy poza rozpylaniem i podciekaniem sprawdza się jakos wydatek resztkowy tzn to co spierdziela przelewami ? jakzaduzo ucieknie to wiadomo ze pod iglice trafi mało.....

przemekk74 napisał(a):
latwo zweryfikujesz to: zrob log 011 jednoczesnie z 008 przy niepelnym bucie tak by zyczenie kierowcy bylo w okolicy 40-42 przy 4000 - obstawiam, ze ladowanuie zyczone nadal bedziesz mial w okolicy 2264/w przedziale 2500-4200[/b]
Jezeli tak bedzie to znaczy, ze masz zwyklego czipa zrobionego raczej na szybko a nie cos nad czym ktos sie rozczulal pol dnia ... a jezeli tak jest to mozna sie zastanawiac czy gosc probowal w koksem 52 i ladowanie np 2350 i sprawdzal na hamowni i naprawde wie, ze to auto mimo wiekszego koksu wiecej mocy nie daje

Jak przeschnie troche zrobie na niepełnym bucie ale podejrzewam ,ze jest tak jak piszesz bo obróbki programów nie trwały dłuzej jak 10-15 min .
Tylko ze to akurat to kwestia kosmetyki a wartosci max nie podniosa się nic -zgadza się ?
Podejrzewam ze jeśli miałbym program do obróbki map (vinols?)to sam bym sobie porobił <<kosmetyke>> i głowe daje ze nie gorsza niż tuner z hamownia .
przemekk74 napisał(a):
AKN to nie AKE z innym softem wiec nie mozesz oczekiwac, ze AKN z mapkami od AKE bedzie jezdzil jak oryginalne AKE


Tak wiem ale widziaełm wykresy ori akn 200/400 a wiec 180/360 nie powinno stanowic problemu dla zdrowego akn

przemekk74 napisał(a):
jezeli to auto to rok modelowy do 2000wlacznie to na 99% na czipa w postaci 2 kosci wsadzonych w dolutowana podstawke i pewnie kazdy elektronik zawodowy moze Ci zczytac soft z tych kosci
jezeli to auto od 2001r (modelowo) to masz pewnie odczyt zapis przez kabel ktory w chinolu kilkadziesiat zyla pewnie kosztuje (i sam to zczytac mozesz)... podpuszczam do zczytania softu, poszukaniu wsadzu ori (a nie dostales starych kosci "na pamiatke"?) i wtedy masz tez fajny material edukacyjny


Mam 1999 rok. tak 2 x eprom chyba 7x9 styków idento jak 1,9 afn i sa wlutowane podstawki .
Elektronik znalazłby się w jakims rtv ori kostki sa stare czipy allegrowe tez tylko w jakim programie mogę go edytowac? .Zczytam to na 100 % i porównam jak tylko się da

bardzo chetnie się naucze czegoś jeśli naprowadziłbyś mnie conieco...
pozdrawiam ciepek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a6 c5 2,5tdi akn logi czip wykres słabe osiagi
PostNapisane: 13.mar.2013 19:46:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zrob sobie usera na
http://www.ecuconnections.com/forum/vie ... ?f=2&t=867
wybierz edc15_rev1.3.pdf (uwaga nie czytalem ale widzialem ze mapki sa zwizualizowane)
sciagnij demo winolsa i instruckje do niego

zaopatrz sie w czytnik wilem (czy jakos tak - uwaga: trzeba miec podstawke/"przejsciowke" pod konkretny typ kosci) albo idz do jakiegos elektronika by Ci przeczytal (bedziesz mial pewnie 2 pliki lo i hi)
poszukaj na necie ori wsad do Twojego auta (tuner w zasdadzie powinien Ci oddac kosci ori)
w demowce otworzysz zarowno ori jak i Twoj mod a program sam zaznaczy mapki zmienione (2x clik i widzisz graficznie i liczbowo zmiany)
Jak rozumiesz logi, rozpoznasz ksztalt mapek to sie pokapujesz
Pozdrawiam,
Przemek
ja nie mowie, ze tuner Ciebie klamie.. ale jezeli olal redefinicje skali na mapkach i podbil wartosci dla "seryjnych" dawek paliwa to znaczy, ze poszedl na latwizne.. a jak tak zrobil to mozna sie zastanawiac czy nie sciemnia bo mu sie nie chcialo wiecej kombinowac.

Twoje auto mialo 135 koni???? a po zmianie dawek wyszlo wiecej.. znaczy sie wiecej koksu w komputerku i pompa podaje wiecej koksu w realu .. nie wiem gdzie jest granica ktorej programowe zwiekszenie kosku nie przeklada sie na dawke (moze to tuner wie a moze sciemnia - jego slodka tajemnica)
Winols demowy nie liczy czeksum... po chomikowniach sa jakies starsze wersjie krakniete i zawirusowane.. wystarcza do Twojego auta. Kosci czyste to z 10pln kosztuja. Jak sie cos pofaka to wzlozysz te co masz i po bolu. Wszystko co robisz robisz na swoja odpowiedzialnosc. Do wyciagania kosciz podstawek sa takie obcazki ale igla tez sie da. Jezeli tuner wlutowal kosci (bys wlasnie nie robil tego co napisalem) to masz klopot
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a6 c5 2,5tdi akn logi czip wykres słabe osiagi
PostNapisane: 15.mar.2013 10:18:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
przemekk74 napisał(a):

zrobiłem ....z bólem ale poszło ......


przemekk74 napisał(a):
wybierz edc15_rev1.3.pdf (uwaga nie czytalem ale widzialem ze mapki sa zwizualizowane)

tu mam problem . przejechałem cały temat 17 stron i inne tematy i nie znalazłem albo nie wiem jak szukac
możesz naprowadzić?
swoja droga ....swietna strona !
przemekk74 napisał(a):
sciagnij demo winolsa i instruckje do niego

tu to samo ;-( będę zaraz próbował od nowa
Jeśli masz chwile będę wdzeczny o linki lub cos w tym stylu...



przemekk74 napisał(a):
zaopatrz sie w czytnik wilem (czy jakos tak - uwaga: trzeba miec podstawke/"przejsciowke" pod konkretny typ kosci) albo idz do jakiegos elektronika by Ci przeczytal (bedziesz mial pewnie 2 pliki lo i hi)

z tym niepowinno być problemu .
pójde do rtv i niech sciagna mi pliki do celów porównawczych .sam przynajmniej nie będę miał szans zepsuc niczego ....

przemekk74 napisał(a):
poszukaj na necie ori wsad do Twojego auta (tuner w zasdadzie powinien Ci oddac kosci ori)

mam ori mam i tjuninkowane z allegro ;-) (na tym hamownia wypluła 150 koni i 320 Nm z zajebistym OB. miedzy 2-3 tys rpm) z samochodu sciagne pod serwisem rtv

przemekk74 napisał(a):
w demowce otworzysz zarowno ori jak i Twoj mod a program sam zaznaczy mapki zmienione (2x clik i widzisz graficznie i liczbowo zmiany)
Jak rozumiesz logi, rozpoznasz ksztalt mapek to sie pokapujesz

Z tym nie powinno być problemu tylko potrzebuje demo
Jak posciagam mapy może lukniesz i porównasz ze swoja ?
Tak czy siak sprawdze wtryski albo zmienie koncówki ,kupiłem uszkodzoną pompe od ake do celów naukowych by sprawdzic co moja ewentualnie może hamowac....
Pojade jeszcze raz do tunera
Mam na dole zryw momentu czyli mapy do dupy obrobione zaczete chyba od 1500-1800 .
Zrobie log z zyczeniem tak jak pisałes czyli ok. 42mg/r i zobacze czy turbo ładuje mniej i jak zrobione sa dawki
kaze podniesc limiter momentu pod limiter dymienia czyli nie mniej jak 50mg/r i przesunąc kat po 4000rm na ok. 12 a nawet 13 btdc
podstawki wlutowane a wiec problemów z wymiana nie ma w razie czego wróce do tych co mam
Czytaem na elektrodzie ze koles ukruszył eprom przy wyciaganiu a wiec trzeba uwazac ...
Najpierw porównam mapy potem sprawdze mechanike -wtryski pompa
Po tym wszystkim będę wiedział czy zostałem zbajerowany i naciagniety szybką piłka i czystą spychologia czy faktycznie pompa lub wtryski sa liche ...........
pozdrawiam ciepek


Ostatnio edytowano 16.mar.2013 12:02:53 przez ciepek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a6 c5 2,5tdi akn logi czip wykres słabe osiagi
PostNapisane: 15.mar.2013 10:35:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
w linku ktory Ci dalem jest nakierowanie na watek "Re: All tuning guides in one topic" a w jednym z postow podpiety jest EDC15_rev1.3.pdf
byc moze musizz miec minimum 3 posty czy cos takiego by sciagac zalaczniki. generalnie do edc15 jest troche tutoriali. nie wszystko Ciebie dotyczy bo np nie obchodza Ciebie mapki "duration"


w google wpisac trzeba "winols demo" i jest pierwszy link do strony evc (jakby byly problemy z googlem to masz linka http://www.evc.de/en/download/down_winols.asp :) )

przeczytaj soft z ori kosci, allegrowych i kosci od tunera za jednym razem... podeslij na priva to dostaniesz screenshota z podstawowymi mapami

Cytuj:
Czytaem na elektrodzie ze koles ukruszył eprom przy wyciaganiu a wiec trzeba uwazac ...

znam jednego goscia co rozwalil przednia szybe wymieniajac wycieraczki... trzeba uwazac:)

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: