.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 09:43:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AKE 03] logi dynamiczne...
PostNapisane: 24.mar.2013 21:36:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2013 21:28:58
Posty: 15
Witam, proszę o ocenę logów,według mnie wszystko wygląda w porządku... ale ja się aż tak bardzo nie znam.
Problemem jest słaba prędkość max ;/ Kiedyś autko latało pod 240 a teraz ledwo 200 osiąga :(
logi dynamiczne:

http://vaglog.rtnet.pl/karolmiszczak1_119413.html
http://vaglog.rtnet.pl/karolmiszczak1_119414.html
http://vaglog.rtnet.pl/karolmiszczak1_119415.html
http://vaglog.rtnet.pl/karolmiszczak1_119416.html
http://vaglog.rtnet.pl/karolmiszczak1_119417.html
http://vaglog.rtnet.pl/karolmiszczak1_119418.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE 03] logi dynamiczne...
PostNapisane: 25.mar.2013 12:12:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
to auto jest po czipie co utrudnia analize co sie stalo

Podniesiono maderfakerowo limiter momentu (log 008: IQ rpm(torque) - do wartosci okolo 64) ale jednoczesnie limiter dymienia (log 008 IQ MAF(smoke) ) jest restrykcyjniejszy i takim to sposobem maderfakerowa dawka palia zostaje scieta do okolo 46 przy wysokich obrotach)
Sugerowaloby to w aucie niemodzonym albo modzonym z glowa, ze pewnie przeplywomierz zaniza odczyt i "tnie dawke"
Problem w tym, ze ja nie bylbym taki pewny czy to z glowa bylo robione bo jak na te zyczone dawki ladowanie T jest przymalawe kat wtrysku takze wyglada na nieruszony wzgledem ori
Widac tez jakas "niedokldanosc" w trzymaniu zadanego ladowania w 011D
Zapewne nie masz logow z czasow "gdy auto prulo jak rakieta" by mozna bylo porownac co sie zmienilo... a wiec pozostaja dzialania troche w ciemno...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE 03] logi dynamiczne...
PostNapisane: 25.mar.2013 13:44:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2013 21:28:58
Posty: 15
Zgadza się auto po czipie praktycznie od początku jego posiadania... czip robiony w diagtroniku w Warszawie. Znalazlem logi z 2008r. :D

011:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...61f39927a.html

010:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...ab123579c.html

008:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...69b717993.html

003:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...0eadecbc4.html

od tamtej pory robiona pompa vp44, wtrysk sterujący, przepływomierz, turbo z literka s...
Co mogę powiedzieć więcej hmm... auto pali elegancko zarówno zimne jak i cieple, nie kopci nawet przy pełnym bucie nie puści czarnego dymku :/

dziękuje przemekk74 za pomoc mam nadzieje ze te logi coś pomogą bo naprawdę auto w super stanie a Tu taki cyrk :/
masz pomysł od czego zacząć najpierw ?
pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE 03] logi dynamiczne...
PostNapisane: 25.mar.2013 13:48:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
linki sie nie otwieraja...

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE 03] logi dynamiczne...
PostNapisane: 25.mar.2013 13:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2013 21:28:58
Posty: 15
cos sie spsulo :D

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/385 ... 9927a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd6 ... 3579c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a7 ... 17993.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ca ... ecbc4.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE 03] logi dynamiczne...
PostNapisane: 25.mar.2013 14:32:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
te czip to taki niedopieszczony jest (delikatnie mowiac)
1) masz driver wish/IQ driver (w 008) ustawione na wartosci 68 a nastepnie mamy "obcinki" dawek.. czyli przycinamy do wartosci ogranicznika momentu (u Ciebie w 008 masz wartosc w calej rozciaglosci obrotow 64) i dodatkowo docinamy do ogranicznika dymienia (na podstawie odczytow przeplywki: w 008 kolumna IQ MAF) - wartosci 51-43 (przy wysokich obrotach)
IQ Driver to z grubsza przypisanie procentu wcisniecia pedalu gazu do "zyczonej dawki"...
Wniosek: od momentu wcisniecia pedalu gazu skutkujacej dawka zyczona 51-44 dalsze wciskanie gazu jest bezcelowe (przynajmniej dla dawki) - wrazenie, ze auto dostalo skrzydel gwarantowane
Pytanie za 100 punktow: po jaka cholere ruszano IQ Driver (z oryginalnych 50paru na to prawei 70 u Ciebie) jezeli wartosc ograniczenia dymienia przytnie dawke nawet wzgledem seryjnego IQ driver?
2) najbardziej restrykcyjny jest ogranicznik dymienia (u Ciebie - to nie jest normalne!), ktory jest dynamiczny bo wynika z odczytow "online" przeplywki.. wiec dawka sie zmienia non-stop (prawda?) .. a wiec auto ciezej jest utrzymac okreslone ladowanie T co skutkuje odchylkami "ladowania zadanegeo" vs "ladowanie odczytane"..


Wzgledem logow "starych" odczyty przeplywki jako specjalnie sie nie zmienily wiec mi ciezko powiedziec...
Zrob statycznie (nagrzany w okolice 85st/wg 007S/, bez obciazenia) 001 013 014...moze siada pompa i zwyczajnie wachy faktycznie idzie mniej niz ja "w logach widac"
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE 03] logi dynamiczne...
PostNapisane: 25.mar.2013 14:46:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2013 21:28:58
Posty: 15
co do spalania... to wcale nie jest takie małe :D dodam ze pompa jakieś 60 tys temu robiona w boschu u Wolińskiego...
ok postaram się do jutra zrobić logi...
w takim razie co to za sens robić taki czip ? z twojej wypowiedzi zrozumiałem ze tylko reakcja na gaz jest większa a mocy podobnie... dobrze łapie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE 03] logi dynamiczne...
PostNapisane: 25.mar.2013 15:19:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jest tak, ze wzgledem serii jest wiecej koksu bo ogranicznik dymienia jest mniej restrykcyjny ale normalnie jest on powyzej ogr momentu (u Ciebie zostal ogra momentu wyslany w kosmos a ogranicznik dymienia ledwo drasniety) - przeczytaj "analizujemy logi - przeplywomierz" z mojego podpisu

Co do tego wciskania gazu a dawka
Masz w mapie zapisane (to jest definiowalne w zaleznosci od obrotow a w nowszych autach nawet od biegu ale posluguje sie uproszczeniem.)..np
%(gazu), dirver IQ (strzelam jak to jest zapisane - w logu widze jedynie dawke dla max buta)
10 , 5
20, 12
30, 20
40, 30
50, 40
60, 42
70. 48
80, 55
90 60
100, 68
to znaczy, ze powyzej gazu wcisnietego w 70% masz dawke paliwa conajmniej 48, tak? a teraz zerknij na loga 008 u Ciebie i sie okazuje, ze ze wzgledu na ogranicznik dymienia to auto nigdy nie poda wiekszej dawki przy 4 tys niz te 46 czy cos takiego (przy mniejszych obrotach do 50paru "zwalnia" ogr. dymienia)..... co oznacza, ze wciskanie glebiej powyzej 70% gazu jest juz tylko dla funu/lepszego samopoczucia
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
mapke wyzej wyssalem z palca ale chcialem Ci logike przedstawic oraz gdzie jest blad

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE 03] logi dynamiczne...
PostNapisane: 25.mar.2013 16:09:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2013 21:28:58
Posty: 15
Przemku do bez sensu jest :D tzn rozumiem o co w tym wszystkim chodzi ale nie rozumiem dlaczego jest to tak spartolone, po co wciskać komuś takie lipy ?
Zadam Ci pytanie... odpowiedz mi na nie jak Ty byś postąpił w mojej sytuacji... Warto jest wgrywać serie a potem udać się do kogoś kto się zna na robocie i zrobić nowy program ? Da się z tego osiągnąć coś więcej niż jest teraz ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE 03] logi dynamiczne...
PostNapisane: 25.mar.2013 18:50:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
naprawic/poprawic mozna to co masz wiec nie ma sensy 2x placic, za czipa za nset pln nikt nie bedzie pol dnia sie pitolil (realia rynku). Zrob najpierw logi statyczne 001 013 i 014 bo czip sie nuie popsul... jezeli zauwazasz znaczna roznice to cos musialo stac sie z autem

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE 03] logi dynamiczne...
PostNapisane: 25.mar.2013 20:06:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2013 21:28:58
Posty: 15
Ok udało się dzisiaj zrobić, sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie... zrobiłem trochę więcej bloków niż chciałeś może coś podpowiedzą...

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmiszczak1_119489.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmiszczak1_119490.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmiszczak1_119491.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmiszczak1_119492.html
Grupy: 013,013 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmiszczak1_119493.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmiszczak1_119494.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/karolmiszczak1_119495.html


P.S.
a tak mi przyszło do głowy ze ktoś może bawił się adaptacjami i poprzesuwał całość mapy do dołu, możliwe takie cuda ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE 03] logi dynamiczne...
PostNapisane: 26.mar.2013 19:04:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
przyparty do muru bym powiedzial:
wartosci w 001 wskazuja na (byc moze) klopoty z VP44 (bo: wartosc CF poza norma)
inne pierwsze lepsze logi
viewtopic.php?f=27&t=118950&hilit=AKE+logi
i przy dawce wiekszej dla wolnych obrotow (6cos) masz "krotszy czas wtrysku" (CF to chyba wyrazone w kacie walka???) bo okolo 18 (u Ciebie 26)
Z adaptacjami wiaze sie temat kodow do logowania. Kiedys chyba ze 3 lata temu na tym forum zalozym watek wlasnie o logowaniu i adaptacjach i suma sumaru wklejalem tam te kody i byly zamieszczone wartosci defaultowe ... jak odnajdziesz to mozesz sprobowac sprawdzic czy czasem nie masz przesunietego czegos z dawka
Generalnie kat wtrysku masz ustawiony poprawnie, egr jakos dziala ... niczego poza 001S osobiscie nie widze. Gdzybys mial loga 001S przed "umarciem koni" to sprawa bylaby latwa do weryfikacja (byl CF 26 wtedy takze czy nie...)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE 03] logi dynamiczne...
PostNapisane: 28.mar.2013 07:30:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2013 21:28:58
Posty: 15
kurcze przeglądałem logi innych użytkowników i niektórzy maja ten parametr CF podobny do mojego i na nic nie narzekają... Szkoda ruszać pompę gdyż zawsze to wiąże się z wysokim kosztem naprawy (często serwisy wymieniają coś co jest dobre i każą sobie za to płacić ) Jedyne co zrobię to podjadę do Tunera i za niewielka dopłata niech poprawi ten program co mam (jak się zgodzi). Sprawdzę jeszcze adaptacje i to wszystko z mojej strony ;/ Zobaczymy co auto pokaże...
Dziękuje Ci Przemku za udział i pomoc w temacie.
pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: