.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.kwi.2024 08:08:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B7 2.0 MULTITRONIC skrzynia "zacięła" się na P
PostNapisane: 18.kwi.2013 18:53:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2012 19:11:14
Posty: 18
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi A4 B7 TDI 2.0 Automat
Witam szanownych forumowiczów i proszę ponownie o poradę.

Miałam parę godzin temu bardzo dziwną sytuację, wsiadłam do auta, odpaliłam, chcę z P przełączyć na R (musiałam wycofać) a tu niespodzianka, dźwignia przebyła około połowę dystansu między P a R i dalej opór, nie totalny opór, że coś blokuje w tym akurat miejscu, tylko poczułam, że jak jeszcze trochę pociągnę to coś uszkodzę. Wszelkie próby wyjmowania kluczyka ze stacyjki, zamykanie i otwieranie auta nic nie dały. Zrezygnowana mimo wszystko próbowałam dalej. Dodam, że skrzynia nie weszła w tryb awaryjny ani nic się nie wyświetliło nigdzie, trzymałam wciśnięty przycisk na lewarku, hamulec także do oporu. Zdesperowana postanowiłam "rozbujać" dźwignię, przesuwając delikatnie na odległości około centymetra to w górę to w dół - na zgaszonym silniku. W pewnym momencie wajcha przeskoczyła omijając R (mimo, iż przesuwałam bardzo powoli) od razu na N. Odpaliłam, włożyłam D, weszło, następnie z powrotem do góry, N elegancko weszło, dalej z lękiem na R, które o dziwo weszło jak zwykle, potem P też normalnie, potem na dół, wszystkie biegi ok. Przejechałam się około 2km, dalej wszystko ok, wyłączyłam silnik na P, odpaliłam ponownie i kilka razy jeszcze i już bez problemów wszystkie biegi.

Czy ktoś miał podobny problem? Dodam, że gdy parkowałam, dosyć mocno, na pełnym skręcie kierownicy walnęłam w krawężnik oponą, ale to pewnie nieistotne.

Olej w skrzyni wymieniony 17 tys. temu. W marcu wymienione wszystkie oleje i filtry i zawór EGR, ten ostatni u "obcego" mechanika (zaświeciła się kontrolka silnika daleko od domu, nie miałam wyjścia). Skrzynia ok, świeci się pedał hamulca itp, sterownik skrzyni był wymieniany niecały rok temu z uwagi na awarię, znawca stwierdził, ze skrzynia już była kiedyś otwierana.

Bardzo proszę o info tych forumowiczów, których spotkał podobny problem. Na majowy weekend wybieram się 1000km w jedną stronę i chcę mieć 100% sprawny samochód.

Pozdrawiam z góry dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B7 2.0 MULTITRONIC skrzynia "zacięła" się na P
PostNapisane: 18.kwi.2013 23:23:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Zanim załączysz po jeździe z D na P najpierw załącz hamulec ręczny. Potem dopiero możesz ustawić bieg na P. Nigdy nie zostawiaj auta bez hamulca ręcznego z tylko załączona skrzynią po jeżdzie na P. Mam nadzieję, że to pomoże ;) pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B7 2.0 MULTITRONIC skrzynia "zacięła" się na P
PostNapisane: 19.kwi.2013 06:45:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Paw1972 napisał(a):
Zanim załączysz po jeździe z D na P najpierw załącz hamulec ręczny. Potem dopiero możesz ustawić bieg na P.

Wiem do czego zmierzasz, ale chyba jest niewiele osób, które bez hamulca zmieniają tak biegi. Zwykle naciska się "nożny" hamulec i wtedy zmienia. Jeżeli jednak zmiana była w takim trybie, o jakim piszesz, to mogła doprowadzić do opisywanego przypadku.

Paw1972 napisał(a):
Nigdy nie zostawiaj auta bez hamulca ręcznego z tylko załączona skrzynią po jeżdzie na P.

Bo?


Pzdr :)

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B7 2.0 MULTITRONIC skrzynia "zacięła" się na P
PostNapisane: 19.kwi.2013 07:52:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2012 19:11:14
Posty: 18
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi A4 B7 TDI 2.0 Automat
Zawsze przekładam bieg wciskając hamulec nożny, nigdy nie robiłam tak żeby zaciągnąć ręczny na D w czasie postoju a później dopiero na P, jeżdżę automatami od kilku lat, nigdy nic się nie zacinało. Dzisiaj już normalnie włożyłam bieg, czy mogę sądzić, że był to jednorazowy incydent?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B7 2.0 MULTITRONIC skrzynia "zacięła" się na P
PostNapisane: 19.kwi.2013 08:30:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Wiesz co, chyba tak. Może coś się przycięło w tym przycisku, który trzeba nacisnąć jak się zmienia biegi - tzn. nie do końca się odblokowało.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B7 2.0 MULTITRONIC skrzynia "zacięła" się na P
PostNapisane: 19.kwi.2013 09:35:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2012 19:11:14
Posty: 18
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi A4 B7 TDI 2.0 Automat
Megster napisał(a):
Wiesz co, chyba tak. Może coś się przycięło w tym przycisku, który trzeba nacisnąć jak się zmienia biegi - tzn. nie do końca się odblokowało.


jest to możliwe, dziękuję za sugestię, chociaż miałam raczej wrażenie, że jakaś zębatka się zacięła o ile tam są jakieś...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B7 2.0 MULTITRONIC skrzynia "zacięła" się na P
PostNapisane: 19.kwi.2013 09:40:59 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Megster napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Nigdy nie zostawiaj auta bez hamulca ręcznego z tylko załączona skrzynią po jeżdzie na P.

Bo?


http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7238425,J ... atem_.html

Jak też zawsze zaciągam ręczny przed wrzuceniem P, a nawet zaciągam ręczny -> wrzucam N -> puszczam nożny -> wciskam nożny ponownie -> dopiero wrzucam P :)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B7 2.0 MULTITRONIC skrzynia "zacięła" się na P
PostNapisane: 19.kwi.2013 09:57:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2012 19:11:14
Posty: 18
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi A4 B7 TDI 2.0 Automat
gitmar napisał(a):
Megster napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Nigdy nie zostawiaj auta bez hamulca ręcznego z tylko załączona skrzynią po jeżdzie na P.

Bo?


http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7238425,J ... atem_.html

Jak też zawsze zaciągam ręczny przed wrzuceniem P, a nawet zaciągam ręczny -> wrzucam N -> puszczam nożny -> wciskam nożny ponownie -> dopiero wrzucam P :)



Tak, ja też odruchowo zawsze zaciągam, jednak dopiero po przełożeniu na P...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B7 2.0 MULTITRONIC skrzynia "zacięła" się na P
PostNapisane: 19.kwi.2013 09:59:44 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Ja zawsze robię to wcześniej. Po co :?:
Po to by odciążyć właśnie zapadkę blokującą/układ przeniesienia napędu.

Przy "wajchowaniu" automatem dobrym nawykiem jest też zatrzymanie się na 1-2s w pozycji N, jeśli manewrujesz i zrzucasz np. z D na R i odwrotnie. Masz pewność, że skrzynia zdąży zmienić tryb pracy.
Jak byłem na przeglądzie skrzynki w zakładzie zajmującym się automatami, panowie pokazali mi skutki szybkiego wajchowania od wewnątrz (a był to tiptronic ośka wyjęty z VW Passata B5 FL). Podobno najwięcej aut przyjeżdża po zimie. Próbujesz ośką (dlatego kupuje się quattro :D ) wyjechać z zaspy, bujasz, wrzucasz na zmianę D i R, skrzynka głupieje i wycinają się ząbki na koszyku.
Dlatego z automatem lepiej obchodzić się jak z jajkiem ( a zwłaszcza z multi...), na pewno nie zaszkodzi, a może przedłużyć żywot...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B7 2.0 MULTITRONIC skrzynia "zacięła" się na P
PostNapisane: 19.kwi.2013 10:51:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2012 19:11:14
Posty: 18
Lokalizacja: Kielce
Auto: Audi A4 B7 TDI 2.0 Automat
gitmar napisał(a):
Ja zawsze robię to wcześniej. Po co :?:
Po to by odciążyć właśnie zapadkę blokującą/układ przeniesienia napędu.

Przy "wajchowaniu" automatem dobrym nawykiem jest też zatrzymanie się na 1-2s w pozycji N, jeśli manewrujesz i zrzucasz np. z D na R i odwrotnie. Masz pewność, że skrzynia zdąży zmienić tryb pracy.
Jak byłem na przeglądzie skrzynki w zakładzie zajmującym się automatami, panowie pokazali mi skutki szybkiego wajchowania od wewnątrz (a był to tiptronic ośka wyjęty z VW Passata B5 FL). Podobno najwięcej aut przyjeżdża po zimie. Próbujesz ośką (dlatego kupuje się quattro :D ) wyjechać z zaspy, bujasz, wrzucasz na zmianę D i R, skrzynka głupieje i wycinają się ząbki na koszyku.
Dlatego z automatem lepiej obchodzić się jak z jajkiem ( a zwłaszcza z multi...), na pewno nie zaszkodzi, a może przedłużyć żywot...


Wezmę sobie Twoje rady do serca bo faktycznie tak jest, że po zakupie dba się bardzo itp. a później człowiek już zapomina w pośpiechu życia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B7 2.0 MULTITRONIC skrzynia "zacięła" się na P
PostNapisane: 19.kwi.2013 22:16:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
gitmar napisał(a):
Jak też zawsze zaciągam ręczny przed wrzuceniem P, a nawet zaciągam ręczny -> wrzucam N -> puszczam nożny -> wciskam nożny ponownie -> dopiero wrzucam P :)


Ja tu czegoś nie kumam - masz zaciągnięty ręczny - do tego nożny - zmieniasz położenie i puszczasz nożny ale zostaje na ręcznym. Potem znów wciskasz nożny. Czemu nie trzymasz cały czas na nożnym bez ręcznego? Przecież i na jednym i na drugim masz zblokowane koła, tylko na nożnym 4ry a nie 2.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B7 2.0 MULTITRONIC skrzynia "zacięła" się na P
PostNapisane: 19.kwi.2013 23:23:58 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Zaciąganie ręcznego nie jest takie istotne jak auto stoi na równej powierzchni. Ale jest dosyć ważne przy wszelkiej maści pochyłościach.....

Nie wiem czy opisana wcześniej metoda jest prawidłowa, ale gdy jest pochyło i w pozycji N zaciągnę rękaw i puszczę nożny, czuję jak ciężar auta opiera się na tyle i tym samym zapadka parkingowa nie jest obciążona tak, gdybym zostawił na P bez ręcznego. Tak to sobie wydedukowałem :peace:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B7 2.0 MULTITRONIC skrzynia "zacięła" się na P
PostNapisane: 20.kwi.2013 07:04:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
gitmar napisał(a):
Zaciąganie ręcznego nie jest takie istotne jak auto stoi na równej powierzchni. Ale jest dosyć ważne przy wszelkiej maści pochyłościach.....

Nie wiem czy opisana wcześniej metoda jest prawidłowa, ale gdy jest pochyło i w pozycji N zaciągnę rękaw i puszczę nożny, czuję jak ciężar auta opiera się na tyle i tym samym zapadka parkingowa nie jest obciążona tak, gdybym zostawił na P bez ręcznego. Tak to sobie wydedukowałem :peace:


Przy pochyłościach off kors :)

Pzdr :)

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: