.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 22:02:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 05.maja.2013 11:27:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
Witam
Wczoraj wybrałem się z bratem do Anglii do pracy moim audi A6 2,5 TDI V6 AFB. Zatankowałem na ostatnim orlenie do pełna zbiornik (na 146km pod korek wlazło 11,75l Eko ON za 5,79!) i ruszyliśmy dalej. Zaledwie 13km od granicy przy 120km/h silnik po prostu zgasł. Zdążyłem wrzucić na luz i skulałem się 1km do najbliższej stacji Shell. Tam zadzwoniłem na Assistance który zaproponował mi holowanie max 25km do najbliższego warsztatu ( a assistance mam w HDI 500+) dalej nie mogli no chyba że w przypadku kolizji bądź jakiegoś wypadku.
Ok. ale do rzeczy. Zadzwoniłem do kumpla mechanika i polecił tak na szybko abym odkręcił rurę co idzie do turbo i siknął plakiem jednocześnie kręcąc. Brat kręcił ja siknąłem i odpalił ale po chwili i tak zgasł. Stwierdził że Pompa poszła. Dzisiaj rano wygrzebałem kabel i odczytałem błędy:

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 4B0 907 401 F
Component and/or Version: 2,5l/4VT EDC 01SG D32
Software Coding: 01002
Work Shop Code: WSC 52400
5 Faults Found:
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
37-00 - Faulty
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
49-00 - No Communications
00628 - Positioning Level Monitoring
28-00 - Short to B+
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-00 - Faulty
00667 - Ambient Temperature Signal
27-00 - Implausible Signal

Moje pytanie co oznaczają poszczególne błędy. I co najlepiej w moim przypadku zrobić. Kupić regenerowaną pompę czy nową. jakie koszty się z tym wiążą i jaka jest mniej więcej procedura. Czy trzeba coś dekodować/kodować, kalibrować z nową jak i z regenerowaną pompą itd. Proszę o szybka odpowiedź ponieważ jutro auto idzie do mechanika i jutro chciałbym już załatwić pompę.

Aha. Chciałbym dodać, że auto ma przejechane 276 tys. km i ok 400km wcześniej miało wymianę kompletnego rozrządu, wszystkich płynów, olejów, filtrów itd.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 05.maja.2013 14:35:26 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... e_Symptoms

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 06.maja.2013 09:00:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
Może ktoś mi polecić jakąś dobrą firmę która się tym zajmuje?

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 06.maja.2013 18:51:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
to jest odwaga jechać za granicę 400km po wymianie rozrządu. Jako że było grzebanie, sprawdziłbym kabelki. Napisz jak zakończy się ta "przygoda".

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 06.maja.2013 21:18:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
grisha napisał(a):
to jest odwaga jechać za granicę 400km po wymianie rozrządu. Jako że było grzebanie, sprawdziłbym kabelki. Napisz jak zakończy się ta "przygoda".

A co? Miał go docierać? Jak ma się coś wysrać to zrobi to po wyjeździe z warsztatu, albo po 100-10000-40000-80000 km.
Ja osobiście samochód traktuję jak samochód, jeśli trzeba jechać 1300km to wyjadę nim prosto z warsztatu, zapakuję co trzeba i jadę....

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 07.maja.2013 09:21:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
metyoo napisał(a):
A co? Miał go docierać? Jak ma się coś wysrać to zrobi to po wyjeździe z warsztatu, albo po 100-10000-40000-80000 km.
Ja osobiście samochód traktuję jak samochód, jeśli trzeba jechać 1300km to wyjadę nim prosto z warsztatu, zapakuję co trzeba i jadę....
Kiedyś wymieniono mi rozrząd. Pracownik przypadkowo zrobił dziurkę w chodnicy (może uderzył czymś w chłodnicę). Po zagrzaniu auta, zimą, po około 100km, czujnik zbiorniczka zasygnalizował awarię. Widzisz, dopiero po 100km, pewnie dlatego że był zima. W kraju nie było problemu z "zaklejeniem" problemu. Wiem z doświadczenia że lepiej nie mieć bezgranicznego zaufania do mechanika.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 07.maja.2013 09:56:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Dlatego 90% napraw wykonuję sam. Do pozostałych 10% zaliczają się tylko naprawy, które wymagają odpowiedniego sprzętu, którego nie posiadam.
Jak już wyżej napisałem, jak ma się coś zepsuć to się i tak zepsuje i wielkiego wpływu na to nie będziesz miał. Jakby przejechał 10000km na tym rozrządzie też byś tak napisał? Wg. mnie zbędny komentarz...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 07.maja.2013 13:17:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
Przed trasa sprawdza się stan płynów etc i w drogę.
Jeśli dobrze rozumiem, to 400 km było przejechane po wizycie u mechanika, a przed awarią.
Poza tym, jak na razie nie wiadomo, co było przyczyną awarii, więc wątek rozrządu uważam za baaaaardzo daleki strzał.

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 07.maja.2013 20:08:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
A więc panowie. Pompę wtryskową szlag trafił. Kupiłem profesjonalnie regenerowaną w firmie Bosch serwis a dokładnie od nich: http://allegro.pl/show_item.php?item=3214566746
i osobiście po nią pojechałem ponad 280 km w jedną stroną ponieważ jak wiadomo na czasie mi zależało. To było dzisiaj. I dzisiaj mechanik ją założył i odpalił. silnik popracował 10min a potem udali się na jazdę testową. Wszystko było ok. Zrobili 1,5 km i po 1,5km auto wpadło w tryb awaryjny. Błąd 00550 - Kąt wtrysku. Zadzwoniliśmy i powiedzieli że pompa na 100% jest ok. Mamy ustawić kąt. Ustawialiśmy we wszystkich zakresach i w każdym łapał błąd kąta wtrysku. Masakra! Wg mechanika pompa jest źle zrobiona tzn. coś ze sterownikiem bądź tłokiem co przestawia kąt. Jutro o 8.00 mam zadzwonić i się umówić na kiedy mam do tego serwisu podjechać. Poznakowaliśmy pompę, aby wiedzieć czy to była wina zregenerowanej pompy, czy faktycznie trzeba ustawić ją.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 07.maja.2013 22:24:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Skoro pompa jest dobra tzn. ze rozrzad zostal zle zlozony... dlatego nie mozna prawidlowo ustawic statycznego kata wtrysku i stad blad 00550.

Nagrzej porzadnie auto i wykonaj logi:
statyczne - 000,001,004,013,014 i 018
statyczne w trybie Basic Settings - 004
oraz
odczytaj błędy

Pzdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 08.maja.2013 07:50:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
statycznego kąta wtrysku czyli na postoju tak? A więc na postoju jak założyli pompę to odpalili auto i chodziło bez problemu 10 min. Nie kopciło i hałasowało i tak dalej. Postanowili zrobić próbę. Wsiedli w auto i zrobili 1,5km bez żadnego problemu auto nie kopciło przyspieszało normalnie itd. 100m przed warsztatem straciło moc i wpadło w tryb awaryjny, zaczęło kopcić na jasno chmura że hej. Odczekali skasowali błąd 00550 i odpalili. auto kopciło, więc ręcznie ustawiliśmy kąt do przodu, było już lepiej ustawiliśmy jeszcze troszkę, było ok. Przejechaliśmy się, auto szło 500m i wpadło w tryb awaryjny i tak w kółko z tym przestawianiem i próbami na wszystkich zakresach. Na postoju zero dymka odpalił od strzała a na drodze kibel, brak mocy, tryb awaryjny błąd. Masakra 5 maja miałem być w Anglii. Dzwoniłem dzisiaj do Bosch Service Gazmot Żychlin gdzie kupiłem zregenerowaną pompę z wszystkimi wydrukami i powiedzieli że mam przyjechać autem dopiero we wtorek 14 maja! Gorzej być chyba nie może...

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 08.maja.2013 11:24:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Rozmawiamy o wszystkim i o niczym... nie ma logów nie mamy podstaw do dyskusji.
Daj znać co bylo jak wrocisz z Bosch Service.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 30.maja.2013 08:44:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
Witam
W końcu moja przygoda z awaria pompy wtryskowej dobiegła końca. Teraz auto zasuwa aż miło. A było tak:

Zregenerowaną pompę kupiłem w firmie BOSCH SERVICE :
BOSCH SERVICE GAZMOT
KOM 785 853 785 / 609334669 / 693439359
gazmot@bosch-service.pl
Biuro Handlowe oraz Serwis
ul. Żeromskiego 20
99-320 Żychlin k.Kutna woj. Łódzkie
Ogłaszają się na allegro pod nickiem: DIESELPOINT mam do nich dokładnie 300km w jedną stronę.
W pełni zregenerowaną pompę dostałem od ręki za 1800zł. Jednak pompa nie działała do końca tak jak powinna. Wczoraj po długich próbach uzdrowienia i kontaktach z BOSCH SERVICE przez mojego mechanika który od samego początku twierdził że na 100% jest walnięta ta "nowa pompa". W końcu umówili się z nim na wczoraj tj 29 maj 2013 i mój mechanik osobiście tam pojechał (ponieważ ja jestem już w Anglii). Chłopaki się męczyli, męczyli 8 godzin i na końcu jak się okazało to był walnięty nastawnik pompy i sterownik, a cały czas wcześńiej twierdzili że to wina ustawień bądź rozrządu. Po wymianie auto zapierdziela aż miło a mój mechanik miał 300 km drogi powrotnej na test we wszystkich zakresach. Za wymianę i naprawę w tej firmie nic nie zapłacił (to jedyny plus) ale co w sumie 1200km drogi straciłem to straciłem. 600km tam i z powrotem po nową pompę i kolejne 600km tam i z powrotem z audi na wymianę i naprawę.
Suma sumarum auto działa :)

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 30.maja.2013 10:10:27 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
No to fajnie że wkońcu się udało, ale szczerze to wkur**a mnie takie cedowanie odpowiedzialności, takie serwisy powinny same montować pompe aby nie było potem że mechanik źle założył.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 30.maja.2013 10:16:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Dlatego uważam że jak padnie pompa to swoją własną pompę wysyłamy do renomowanej firmy doświadczonej w naprawach i po problemie. Jakieś używki itp. to nie zbyt dobra droga. Niby z używką jest taniej, ale jak powyżej widać z problemami i stratą czasu.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 01.cze.2013 18:25:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
grisha napisał(a):
Dlatego uważam że jak padnie pompa to swoją własną pompę wysyłamy do renomowanej firmy doświadczonej w naprawach i po problemie. Jakieś używki itp. to nie zbyt dobra droga. Niby z używką jest taniej, ale jak powyżej widać z problemami i stratą czasu.



Kolego to nie była żadna "używka" Tylko nowa w pełni zregenerowana pompa w servisie BOSCH. Swoją własną pompę zawiozłem im osobiście, w zamian dostałem od ręki w pełni zregenerowaną pompę wtryskową. Czyściutką, z nowym "czystym" sterownikiem (nie trzeba było dekodować), z nowym, z wymienionym przestawiaczem kąta wtrysku, z wymienionym czujnikiem halla, nowym uszczelnienie, kalibracją i sprawdzeniem wraz z wydrukami ze stołu probierczego BOSCH EPS 815. Wszystko to było nowe. To nie były "jakieś używki" i też to nie było wcale takie tanie. A mimo wszystko jednak nie było tak jak powinno. A jeśli chodzi o ten SERWIS BOSCHA w Żychlinie to w komentarzach miał bardzo dużo pozytywnych opinii, dlatego postanowiłem to im zaufać i od nich kupić pompę.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Zgasł silnik w niemczech, mam błędy
PostNapisane: 02.cze.2013 07:35:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
acha, ... wiesz kiedyś mówiono mi że jak pompa padnie to zamiast regenerować własną to można kupić używkę "sprawdzoną" przez serwis ale z nieznaną historią, tzn. sprawdzoną w tym sensie czy jeszcze trzyma parametry a nie zregenerowaną z gwarancją przebiegu. Ponoć tak robią handlarze którym "złom" (tzn odmalowane audi stan "igła" :-) ) na sprzedaż niedomaga.
Ja jestem bardzo daleki od takiego postępowania. Ja swoją regenerowałem to serwis mi nie proponował podmiany na pompę od siebie tylko po prostu regenerowali, ale to było w 2010 roku.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron