.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 22:01:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 07.maja.2013 10:25:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Każdy silnik ma chyba inną temperaturę pracy, w zależnosci od konstrukcji.

Np. peugeot 607 - po 15km przejechanych spokojnie osiąga 110 stopni - i taką temperature trzyma cały czas, niezaleznie od ostrosci jazdy i obrotów

natomiast 4.2 AEC - po 15 km spokojnej jazdy osiąga jakies 90 stopni

BMW M5 e 39 - po 15 km spokojnej jazdy ledwo osiąga 70 stopni.... żeby w tym aucie dojsc do 100 stopni, to trzeba je na prawde ostro pogonic


Może po prostu V6 szybciej sie grzeją niż V8 ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 2002 3.0 ASN]Kłopoty z temp. oleju.
PostNapisane: 07.maja.2013 10:36:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli olej ma 110 stC w przypadku normalnej jzady, to co będzie jak się otworzy na kilkanaście km?? - 120-130stC - to tam trzeba byc CFS'a od Millersa lać - a to chyba nie jest normalne :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 2002 3.0 ASN]Kłopoty z temp. oleju.
PostNapisane: 07.maja.2013 11:54:42 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Zagor, V6 tak mają, a przynajmniej moje (a trochę się ich przez 10lat przewinęło ;)) tak miały. Normalnie ok.100st. Przy ostrzejszej jeździe tak jak piszesz 120-130st. Obecne AEC jeszcze nigdy mi nie przekroczyło pierwszej kreski. No może kiedyś po dłuższej szybszej autostradowej jeździe....V6-tki zwykle się ustawiały równo między tą kreską a 130st. Mowa o liczniku A6 C4. Jak trochę szybciej przez dłuższą chwilę, 130 nieuniknione...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 2002 3.0 ASN]Kłopoty z temp. oleju.
PostNapisane: 07.maja.2013 11:59:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Gitmar, ja niestety V6 z tej stajni nie miałem, ale w 1.8T AEB nie było tak gorąco, dlatego piszę, że moim zdaniem za ciepło - oczywiście pewnie kluczowa jest tu dokładność odwzorowania temp przez wskaźnik, jak również dokładność pomiaru czujnika.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 2002 3.0 ASN]Kłopoty z temp. oleju.
PostNapisane: 07.maja.2013 16:44:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
w 2.7T, żeby dojść do 120st oleju to też trzeba było się namęczyć, w trasie ok 70-80st.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 2002 3.0 ASN]Kłopoty z temp. oleju.
PostNapisane: 07.maja.2013 17:02:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
2rafal7 napisał(a):
w 2.7T, żeby dojść do 120st oleju to też trzeba było się namęczyć, w trasie ok 70-80st.

10 minut jazdy 200km/h i 130-140stopni na szafie ;)

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 2002 3.0 ASN]Kłopoty z temp. oleju.
PostNapisane: 07.maja.2013 21:45:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
Dla mnie to norma. może termostaty macie do bani. gdzies czytałem ze olej powinien mieć ok 10- 15 stopnie więcej niż płyn chłodzący.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 2002 3.0 ASN]Kłopoty z temp. oleju.
PostNapisane: 07.maja.2013 21:48:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Nie zapominaj, że w 2.7T są turbiny :peace:

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 2002 3.0 ASN]Kłopoty z temp. oleju.
PostNapisane: 07.maja.2013 22:15:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Wydaje mi się ze 120 stopni dla oleju to jakas norma... skoro fabrycznie nowe auto z silnikiem V6 (Peugeot 607) tyle mialo od nowosci przy normalnej jezdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 2002 3.0 ASN]Kłopoty z temp. oleju.
PostNapisane: 07.maja.2013 22:18:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
gibon_81 napisał(a):
Dla mnie to norma. może termostaty macie do bani. gdzies czytałem ze olej powinien mieć ok 10- 15 stopnie więcej niż płyn chłodzący.


No zgadza się, więc przy dużym obciążeniu silnika (szybka jazda autostradowa, kilka sprintów itp.. )powiedzmy do ok 110 stC, a nie 130-140 :(
Millers podaje że jego CFS może stabilnie pracować w temp do 125 stC, a chwilowo do 150 - ale to olej z baaardzo wysokkiej półki ( 5 ltr. z nanodrive ok 380 zyla, zwykły bez nano ok 280 zyla ), i raczej nie był stosowany przez CCCO jako olej serwisowy, a jeśli takie temp u Was są normlane, to takiego należałoby używać.
A jakim olejem zalany ten ASN?

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 2002 3.0 ASN]Kłopoty z temp. oleju.
PostNapisane: 07.maja.2013 22:28:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
a Valvoline 10w60 lub Castrol 10W 60? do ilu stopni są zalecane? Skoro BMW zaleca takiego Castrola do M3 lub M5, gdzie obciążenia i temperatury są na prawdę wysokie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 2002 3.0 ASN]Kłopoty z temp. oleju.
PostNapisane: 07.maja.2013 22:50:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Castrol to takie g... , że nawet takich danych nie podaje :(
Zalecenia producenta auta, biorą się nie z dbałości o swój wyrób (silnik), ale z dbałości o wpływy z kontraktu z producentem środków smarnych, stąd takiego Castrola leją, a jak się trafi jeden wariat co zarżnie motor na tym g...., to i tak się chłopakom opłaca wymienić mu silnik na nówkę - zresztą płaci pewnie i tak Castrol :)
Wiadomo, że olej przy 140stC nie będzie się spalał, bo punkt zapłonu ma gdzieś w okolicach 200 stC, ale nie od parady zdaje mi się podaje się lepkość kinematyczną oleju w temp 100 stC, a nie 120 - bo to jest IMO właściwa temp pracy oleju w cywilnym aucie, myślę że te 120 stC po mocnym pogonieniu auta można przyjąć za normalne, ale w trakcie normlanej jazdy - u mnie 90, jak pogonię bydlę, to 100-110 złapie, a z ciekawości spojrzę na jakiś kanal żeby odczytać wartość z czujnika, a nie zegarów.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 07.maja.2013 23:28:31 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Dyskusję nt.temperatury oleju kontynuujemy tutaj. Dziękuję :)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 08.maja.2013 05:46:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wieczorem sprawdzę ile stopni ma oliwa w B5 ACK w automacie przy średnim piłowaniu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 2002 3.0 ASN]Kłopoty z temp. oleju.
PostNapisane: 08.maja.2013 07:22:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Zagor napisał(a):
Gitmar, ja niestety V6 z tej stajni nie miałem, ale w 1.8T AEB nie było tak gorąco, dlatego piszę, że moim zdaniem za ciepło - oczywiście pewnie kluczowa jest tu dokładność odwzorowania temp przez wskaźnik, jak również dokładność pomiaru czujnika.



1.8T AEB mają wskaźniki temperatury oleju?
Myślałem ze to wyposazenie tylko aut wyższych klas...

2 kolegów ma subaru turbo (na prawde mocne auta) i one nie mają wskaźników temperatury oleju, 2 innych znajomków ma mocne e46 - i tam też nie ma takich wskaźników...

Tutaj duży punkt dla audi....

O Castrolu też słyszałem dużo złych rzeczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 08.maja.2013 09:43:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
1. to chyba zależy od tego jak kto zamawiał, i na jaki rynek, moje AEB było robione na Włochy i pamiętam, że miało jakiś kod w wyposażeniu - na ciepłe kraje (miało inną chłodnicę, inaczej otwierający się termostat, itd.) no i był zegar temp oleju i ładowania - krótko mówiąc miałem te same wskaźniki co mam teraz :)
Ale to chyba nie było obligatoryjne wyposażenie :( - czyli nie w kazdym to było :( - a może i kiedyś ktoś tam coś mataczył ;), choć w PL byłem pierwszym właścicielem.
2. Co do Subaru - nie mam pojęcia, większość tych aut jakimi jeździłem miała na konsoli centralnej trzy wskaźniki - i tam był również wskaźnik temp oleju - czy to seria? nie mam pojęcia, bo i auta były nadłubane dość mocno :)
Castrol sam w sobie nie jest może aż tak tragiczny, super też nie - ale tragiczny był pomysł CCCO z LL na Castrolu.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 08.maja.2013 09:57:56 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Moje B5 po lifcie tego wskaźniczka nie ma :<
W temacie temperatury.....Kiedyś miałem A6 C4 2.8 AAH, które w trasie trzymało ładnie, niewiele ponad tą pierwszą kreskę (BTW czy ktoś wie ile w C4 ta kreska sugeruje :?: Początek jest na 60st., później ta kreseczka, następnie 130st.)....
Jak stałem w korku, temperatura powietrza na zewnątrz ok.20+ st.C, a silnik łapał momentalnie 130st. :zly: Szybko zareagowałem....Między chłodnicą klimy a wodną było mnóstwo syfu (piach, błoto i przede wszystkim martwe owady :D ). Po oczyszczeniu, jak ręką odjął i problem ustąpił :peace:
Najbardziej grzało się chyba pierwsze AAH, które miałem w 100 C4 ok.10 lat temu. Prawdziwy przebieg ok.150 kkm, auto kupiłem od dziadka 73 lata, który jeździł prawie od nowości (kupił jako roczne)....Silnik zalany był minerałem Castrola GTX 15W40....Przy normalnej jeździe wskazywał trochę ponad kreskę. Przy ostrzejszej jeździe powyżej 140 km/h wskazówka potrafiła przekraczać 130st. :029: O czymś to świadczy....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 08.maja.2013 13:49:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 17:23:22
Posty: 72
Lokalizacja: Olsztyn
Weźcie jeszcze pod uwagę, że w V8 (AEC) jest chłodnica oleju a w jakimkolwiek V6 to nie wiem czy wystepuje.

_________________
100 C3 quattro Avant (R5 - NF) było
100 C4 quattro Avant (R4 - ACE) było
S6 C4 quattro Avant (V8 - AEC) było
A6 C5 quattro Avant (V8 - ARS) jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 08.maja.2013 14:28:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
występuje chyba tylko chłodnica woda-olej. Marna to pociecha.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 08.maja.2013 16:15:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
We wszystkich V6 są takie chłodniczki, o których wspomniał Leo.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: