.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 18:47:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 20.maja.2013 06:31:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Wczoraj ok 80-90km przejechałem z prędkością 140km/h na tempomacie, oliwa miała temperaturę ok 95-98 stopni. Na zewnątrz 26 stopni.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 20.maja.2013 08:10:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Ja w piątek byłem w Warce, całą drogę olej 90stC - idealnie między 2 a 3 kreską (u mnie zegar jest skalowany jest 60, I, I, 120, I, I, 180), temp silnika odczytana przez BT OBD 93stC.
Nawet jak dostała kilka razy kickdown, to nic się nie zmieniło, może za krótko pociągnięte wysokie rpm, ale droga się kończyła ;)
Było dość ciepło, jechałem w południe, wracałem ok 17.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 20.maja.2013 19:27:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
No to wychodzi, że u mnie faktycznie jest dużo. Chyba wymienię chłodnice oleju.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 22.maja.2013 13:26:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
V8 zawsze będzie miec nieco niższą temperaturę oleju niż V6. Tak mi sie wydaje. Choćby dlatego że V8 mają chłodnicę oleju, a V6 zazwyczaj nie - tylko zwykły wymiennik ciepła.
V6 zazwyczaj ma koło 5 litrów oleju, a V8 - ponad 8 litrów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 22.maja.2013 13:33:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
metyoo napisał(a):
Jasne, masz rację i dyskusja na ten temat ma sens. Muszę jeszcze raz pomyśleć nad rodzajem oleju. W sumie to lepiej, bo taki 5w jest tańszy od 10w60 ;)


Znajomy zajmuje się serwisem aut subaru i do wszystkich SWOICH silników Turbo od zawsze zalewa oleje 5W50 Mobila i nigdy nie miał problemów z silnikami. I taki też olej zaleca do wszystkich turbo-benzyn.

Subaru zaleca do swoich silników turbo (WRX, STI, Legacy GT, Forester Turbo) olej 5w30. Zdaniem wielu znawców jest to jednak olej zbyt rzadki i szczególnie podczas szybkiej jazdy autostradowej robi się niczym woda. Dlatego wielu zalewa 5w50, a niektórzy nawet 10w60.

Chyba wszystkie padnięte panewki czy uszkodzone tłoki w Subaru o jakich slyszałem zdażyły się w silnikach eksplaotowanych na 5W30. Niektórzy jezdza delikatnie, rozgrzewają olej powoli, zmieniaja go co 5-6 tys km, a i tak motory im sie sypią. Zdaniem wielu - własnie przez ten olej.

Oczywiscie silniki turbo mają specjalne wymagania co do oleju i tu trzeba uważać co sie leje.

Bo do starych pancernych 4.2 to podejżewam ze nalałoby sie SELEKTOLU i tez by ładnie chodziły :)
Tym niemniej ja w swoim AEC zmieniam na 10w60 co roku swierzutki :) przez ostatni rok 2500km zrobił na oleju...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 23.maja.2013 08:18:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Przekręcone panewki w STI to nie efekt słabego oleju, a efekt braku smarowania w trakcie szybkiego winkla, a co do tłoków to niestety najczęściej to brak paliwa, a nie oleju :(
Już pisałem, dla mnie inż projektujący silnik wie lepiej jaki olej wlać, w końcu to on zaprojektował układ smarowania, przekroje kanałów olejowych itd - więc staram się nie być mądrzejszym od niego w tej kwestii i leję co każą :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 25.maja.2013 06:46:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
W c5 kreska przed 120 odpowiada 100c. Znowu posprawdzalem i jak marszów max to jakieś 105c, przy 180 na tempomacie, na zewnątrz 25c

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 26.maja.2013 15:54:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Zagór, w tym co piszesz jest bardzo dużo logiki, natomiast inżynierowie w swoich załżeniach uśredniają eksploatację samochodu. Wiadomo, że jedni jeżdżą spokojnie, inni wykorzystują w pełni to, co silnik jest im w stanie zaoferować i każdy będąc świadomym powinien dobierać płyny do tego w jaki sposób eksploatuje samochód, w doborze uwzględniając wytyczne jakie stawia producent. Jednemu starczy 5w30, a dla drugiego 5w50 to minimum...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 26.maja.2013 21:23:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
Jeśli mogę się podpiąć pod temat, chciałbym o coś zapytać. W C3 2.5 TDI R5 ostatnio przy dłuższej jeździe z obrotami 3tyś obr. w trasie usłyszałem piknięcie. Nie mam kompa w licznikach ani żadnych bajerów więc piknięcie z licznika wykluczam. Brzęczyk od sygnalizacji włączonych świateł lub radiu po wyjęciu kluczyka ze stacyjki też ponieważ był to inny dźwięk. Po piknięciu spojrzałem na zegary, niby wszystko OK, wskaźnik temp. oleju był na pierwszej cienkiej kresce a może nawet ponad.
Mam pytanie czy w C3 jest coś co kontroluje temperaturę oleju i wydaje dźwięk jak będzie za wysoka?
Zdjęcie poglądowe wskazówki tuż po usłyszeniu tego "sygnału"
Obrazek
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 27.maja.2013 07:05:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
metyoo napisał(a):
Zagór, w tym co piszesz jest bardzo dużo logiki, natomiast inżynierowie w swoich załżeniach uśredniają eksploatację samochodu. Wiadomo, że jedni jeżdżą spokojnie, inni wykorzystują w pełni to, co silnik jest im w stanie zaoferować i każdy będąc świadomym powinien dobierać płyny do tego w jaki sposób eksploatuje samochód, w doborze uwzględniając wytyczne jakie stawia producent. Jednemu starczy 5w30, a dla drugiego 5w50 to minimum...


Często o zalecanym oleju nie decydują inżynierowie, tylko marketingowcy. Taka jest smutna prawda.

Taki przykład pierwszy z brzegu: BMW e39 M5. Na początku BMW zalecało Castrola 10w60. Klienci byli nie zadowoleni z tego faktu, bo te silniki piły olej od nowosci i wymagały ciągłych dolewek, a taki olej jest ciężki do kupienia - nie do dostania na stacjach benzynowych.
Więc od 2000 roku BMW zaczęło zalecac do tych samych silników 5w30. A żadnych zmian w pierscieniach, uszczelniaczach czy innych "bebechach" w silniku nie wprowadzono. Czysty marketing.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 27.maja.2013 07:53:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Frolik napisał(a):
metyoo napisał(a):
Zagór, w tym co piszesz jest bardzo dużo logiki, natomiast inżynierowie w swoich załżeniach uśredniają eksploatację samochodu. Wiadomo, że jedni jeżdżą spokojnie, inni wykorzystują w pełni to, co silnik jest im w stanie zaoferować i każdy będąc świadomym powinien dobierać płyny do tego w jaki sposób eksploatuje samochód, w doborze uwzględniając wytyczne jakie stawia producent. Jednemu starczy 5w30, a dla drugiego 5w50 to minimum...


Często o zalecanym oleju nie decydują inżynierowie, tylko marketingowcy. Taka jest smutna prawda.

Taki przykład pierwszy z brzegu: BMW e39 M5. Na początku BMW zalecało Castrola 10w60. Klienci byli nie zadowoleni z tego faktu, bo te silniki piły olej od nowosci i wymagały ciągłych dolewek, a taki olej jest ciężki do kupienia - nie do dostania na stacjach benzynowych.
Więc od 2000 roku BMW zaczęło zalecac do tych samych silników 5w30. A żadnych zmian w pierscieniach, uszczelniaczach czy innych "bebechach" w silniku nie wprowadzono. Czysty marketing.


IMO obaj jesteście w błędzie :(
Metoo - lepkość dobiera się nie pod kątem eksloatacji auta, a panujących w danym klimacie warunków temeraturowych.
Możesz mi wytłumaczyć po co Ci "kisiel" w kanałach olejowych - myślisz że dzięki temu silnik będzie lepiej smarowany??
Mylisz się również co do uśredniania obciążeń, bo to tak nie działa, czy mogłbyś dołożyć koksu do swojego silnika, nie myśląc o wymianie tłoków, korb, wału itd???, albo do V8 wpakować kompresor i mieć zamiast 340 450PS nie ruszając układu korbowego - nie. Wszystko jest (przynajmniej było) liczone z dużym nadmiarem.

Frolik
Castrol 10W60RS - olej jak olej, ale wiem, że w pewnym momencie się totalnie "zepsuł", kolejna sprawa, dobry olej 5w30, będzie lepszy niż 10w60 marnej marki. Dzisiejszy 5w30 FS bedzie lepiej smarował niż 10w60 z 10-cio letnim stażem itd...
Czy przypadkiem zmiana specyfikacji olejowej nie zbiegła się w czasie ze zniknięciem RS 10w60?
A może po okresie 2-3 lat produkcji, i na podstawie zaobserowanych zachowań BMW M doszło do wniosku, że 10w60, to zły olej do tego silnika?
Kupując olej nie należy patrzeć na cyferki obok w, bo jeśli już chcecie dbać o silnik, to nie najwyższe cyferki zapewnią najlepszą ochronę, a te inne dane ukryte w specyfikacji oleju :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 27.maja.2013 20:51:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Frolik napisał(a):
metyoo napisał(a):
Zagór, w tym co piszesz jest bardzo dużo logiki, natomiast inżynierowie w swoich załżeniach uśredniają eksploatację samochodu. Wiadomo, że jedni jeżdżą spokojnie, inni wykorzystują w pełni to, co silnik jest im w stanie zaoferować i każdy będąc świadomym powinien dobierać płyny do tego w jaki sposób eksploatuje samochód, w doborze uwzględniając wytyczne jakie stawia producent. Jednemu starczy 5w30, a dla drugiego 5w50 to minimum...


Często o zalecanym oleju nie decydują inżynierowie, tylko marketingowcy. Taka jest smutna prawda.

Taki przykład pierwszy z brzegu: BMW e39 M5. Na początku BMW zalecało Castrola 10w60. Klienci byli nie zadowoleni z tego faktu, bo te silniki piły olej od nowosci i wymagały ciągłych dolewek, a taki olej jest ciężki do kupienia - nie do dostania na stacjach benzynowych.
Więc od 2000 roku BMW zaczęło zalecac do tych samych silników 5w30. A żadnych zmian w pierscieniach, uszczelniaczach czy innych "bebechach" w silniku nie wprowadzono. Czysty marketing.


Frolik, z tego co wiem to wraz z liftingiem e39 poprawiono wadliwe elementy w s62b50 i problem z łykaniem oleju zniknął.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 28.maja.2013 06:14:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Poprawili różne elementy, na pewno VANOSY. Ale pierscienie, tłoki, uszczelniacze zaworowe się nie zmieniły. Polifty też biorą olej, tyle że podobno mniej. Zdaniem wielu znawców - fanatyków ///M biorą mniej, bo maja mniejsze przebiegi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 21.cze.2013 09:55:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Kurcze. Przez te wasze dywagacje nie mogę bezstresowo po autostradach latać, bo cały czas patrzę się na ten cholerny wskaźnik. Jak na razie przy temperaturze zewnętrznej około 25c i jeździe 160 na tempomacie przez jakieś 200km wskazówka dochodzi do początku dwójki i ledwo widać daszek jedynki, czyli jakiś 105-110c.

Czytałem na amerykańskim forum wypowiedzi właścicieli wtedy nowych a6 i 110 to ponoć norma. Przy 30c olej mieli niektórzy w granicach 120. Jazda na torze to ok 135c

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 21.cze.2013 09:57:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
naprawdę, dla przeciętnych olejów 130 stopni to max.
I tego się trzymajcie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 21.cze.2013 10:43:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 381
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
po pierwsze jak już tak rozważamy o olejach to gęstość oleju nic nie ma do rzeczy a jego lepkość! ( fakt, że te dwa współczynniki są ze sobą powiązane, ale jak pisać fachowo to fachowo :D )
druga sprawa, nikt nie mówi tutaj o normach jakościowych. w polsce robią nas w bambuko, pełno jest na półkach olejów zaklasyifkowanych jako SJ lub SL, podczas gdy najlepsze są SM ( przynajmniej były podczas mojej edukacji). Na to trzeba zwracać uwagę. Dla porównania w australii na stacji benzynowej nie znalazłem gorszego oleju od SM, wszystkie były najwyższej klasy...
a co do temperatury, w 2.2 t na valvoline 10/60 jak pojadę 140-150, trochę poprzyspieszam i na dworze jest około 30 stopni to na wskażniku jest około 110-120 stopni...ale muszę się zająć chłodnicą oleju, jest trochę zabita muchami i innym badziewiem. polecam sprawdzić to samo w swoich autach

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

jest a6 c5 2.8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 21.cze.2013 14:52:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Dlatego też ja leję to http://amsoil.sklep.pl/produkty/oleje-s ... r-oil-afl/ i mam z bani :) i każdemu polecam - po tych 8-9k km wiem, że zjadanie oleju przez V8 to mit :) Fakt moja nigdy jakiegoś specjalnego apetytu na oliwę nie miała, ale teraz to przeszła wszelkie oczekiwania - do dziś nie dolałem, i chyba zostanie na kolejną zmianę :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 12.maja.2014 08:48:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5210
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Odkopię temat.

Od czasu jak mam ASNa to testuje układ olejowy pod wzgledem temperatury. Jazda spokojna 95-100 a podczas dynamicznej jazdy ok 105-110. Do 120 jeszcze nigdy nie doszło. Olej to Total Quartz Racing 10W50. Zastanawiam się czy to czasem nie jest tak jak z temperaturą cieczy. Według VAGa mam 97-103 co jest wymogiem norm euro4.

Może być tak, że olej ma podobnie?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 17.wrz.2014 11:15:03 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Podbijam wątek....w ostatnim moim nabytku A6 C5 3.0 ASN temperatura oleju stoi sztywno na trzeciej kresce. Wjechałem na autostradę, przez ok.10km (tylko tyle mam :): ) prędkości 160-200km/h wskazówka wychyliła się o grubość wskazówki. Mniemam że jest ok :?: Olej Midland 5W30 (jak narazie bo auto zakupione z takim świeżo zalanym w CH).

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6, V8] Dywagacje - temperatura oleju
PostNapisane: 17.wrz.2014 11:20:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5210
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Już wykapowałem temat, ze tak ma być. Te silniki nie mają chłodnicy oleju tylko wymiennik ciepła. Obecnie mam S6 gdzie jest chłodnica i temperatura przy automacie jest o 15-20 stopni niższa. Także nie ma się co martwić. Ten typ tak ma :D

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: