.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 12:06:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c5 2,5 tdi AKE 180 km quattro] Tiptronic szarpie inaczej
PostNapisane: 09.wrz.2014 09:40:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2014 17:16:30
Posty: 6
Witam,

A6 C5 2,5 Tdi AKE 180 km quattro - przebieg 372 tkm. - walki wymienione, pompa po regeneracji, turbo po regeneracji, olej w skrzyni wymieniany reglularnie.

Przekopalem duzo innych tematow, jednak kazdy dotyczy szarpania podczas jady badz zmieny biegow itp... W mojej skrzyni natomiast problem jest podczas zmiany z biegu R na bieg D. Podczas jazdy da sie wyczuc tylko niewielkie szarpniecie przy redukcji i jest to bardzo rzadkie.

Przy zmianie z R na D przy otwartym oknie slychac metaliczne udrzenie i szarpniecie buda, nie tak delikatne jak bylo kiedys. Nalezy sie juz powoli zmiana oleju w skrzyni bo za 8 tys. km powinieo byc to zrobione.

Ostatnio z powodu duzej ilosci lisci w komorze grodziowej zatkal mi sie glowny odplyw no i ... dywaniki plywaly. Mialem zalane auto w srodku.

Z tematow ktore przeczytalem obstawialbym sterownik hydrauliczny do wymiany badz regeneracji. Nie wiem jak sie ma zalanie do tego szarpania, bo podobno pod nogami pasazera jest sterownik skrzyni biegow. Pytanie tylko, czy zalanie moze spowodowac takie szarpanie ? Czy raczej bylyby jakies inne objawy ?

Czy jest mozliwosc ze zasniedzialy jakies styki i przez to sie tak dzieje ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2,5 tdi AKE 180 km quattro] Tiptronic szarpie ina
PostNapisane: 09.wrz.2014 12:53:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2014 11:29:35
Posty: 137
Lokalizacja: Pomorskie Bytów
Auto: B4 quattro cel S4 2.7 biturbo
Z tym wstecznym to faktycznie jakby sterowanie nie do końca działało. Wart by się przyjrzeć wybierakowi jak wygląda. A z szarpaniem przy redukcji to może być problem z dyfrem tył. Jakiś tydz. temu w a8 4.2 miałem z tym problem. Dyfer zmieniony i jest dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2,5 tdi AKE 180 km quattro] Tiptronic szarpie ina
PostNapisane: 09.wrz.2014 13:35:19 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Nigdy nie miałem automatu i jak auto jechało, to jechało. Raz czuć było zmianę biegu (szarpnięcie), innym razem było prawie nieodczuwalne. Bez problemu pędzał powyżej 180km/h na autostradzie.
Sęk w tym, że co jakiś czas pojawiał się błąd na skrzyni (kod podam wieczorem). Błąd dało się łatwo wywołać, pojawiał się przy ostrym kickdownie.

Mechanik wyciągnął skrzynię - kończyło się sprzęgło hydrokinetyczne. Konwerter/sprzęgło wstawiłem regenerowane. Przy okazji okazało się, że pompa ledwo chodzi (wstawiłem nową). Wszystkie uszczelnienia, oringi i inne gumki - kompletny zestaw naprawczy.
Czuć różnicę w pracy skrzyni, chodzi płynniej.

Niestety cała operacja kosztowała 3,6 tyś :(

Obyś nie musiał robić tego co ja. Sprawdź czy masz jakieś błędy.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2,5 tdi AKE 180 km quattro] Tiptronic szarpie ina
PostNapisane: 09.wrz.2014 15:37:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2014 17:16:30
Posty: 6
Wlasnie duzo myslalem o czyms innym jak sterownik elektroniczny, ale wydaje mi sie ze powinny byc odczuwalne wczesniej jakies lekkie znaki, bo to chyba nie jest tak ze sprzeglo sie konczy i nie daje o sobie znaku, nie dzieje sie to jakos z dnia na dzien tylko czuc jakies powolne zmiany na gorsze. A u mnie chodzilo wszystko dobrze, az nagle pewnego dnia, chwile po zalaniu zaczelo sie cos dziac. Wlasnie dlatego zadalem pytanie, czy po zalaniu sterownika jest w ogole cos takiego mozliwe ? Czy dzieje sie cos calkiem innego. Wiem, ze przypadkow zalania auta przez zabrudzony otwor bylo mase, wiec pewnie ktos juz przez to przechodzil :)

Tez zaciskam zeby, z nadzieje ze nie bede musial skrzyni naprawiac, bo to jednak nie beda male koszty. Ale jesli bedzie trzeba to pojdzie pod noz do mechanika, a pozniej znowu pojezdzi swoje km i bedzie dobrze. Nie chcialbym tylko, ze trafie na jakiegos nieuczciwego goscia ktory mnie naciagnie na 5 tysiecy, a najzwyczajniej wysuszy mi sterownik :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2,5 tdi AKE 180 km quattro] Tiptronic szarpie ina
PostNapisane: 09.wrz.2014 15:51:31 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Podłącz VAGa i sprawdź czy masz jakieś błędy. Szkoda czasu na gdybanie. Jak skrzynię coś "boli", powinny być jakieś zapisy w sterowniku. Jak coś znajdziesz - zapisz błędy, skasuj istniejące. Zrób trochę km, daj kilka razy ostro w kitę, odczytaj błędy.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2,5 tdi AKE 180 km quattro] Tiptronic szarpie ina
PostNapisane: 09.wrz.2014 19:47:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2014 17:16:30
Posty: 6
VAG poleci w sobote, teraz w tygodniu nie moge sie do tego zabrac bo nie mam kabla przy sobie. Jak narazie dobralem sie do sterownika pod siedzeniem pasazera...juz w momencie kiedy wyciagalem ta czarna puszke, to slyszalem jak w srodku przelewa sie woda...praktycznie cala wtyczka byla zalana, wszystkie bolce mokre, sam sterownik moze nie tak tragicznie. Rozkrecony, lezy i sie suszy, w piatek bede montowac to dam znac czy cos pomoglo czy jednak to nie to. Jednak w dalszym ciagu z checia czekam na sugestie czego powinienem szukac, jak macie pomysly to dajcie znac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2,5 tdi AKE 180 km quattro] Tiptronic szarpie ina
PostNapisane: 09.wrz.2014 20:55:05 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
U mnie był błąd 17125.

Kod:
Address 02     -------------------------------------------------------
   Controller: 4Z7 927 156 E 
   Component: AG5 01V 2.7l5VT RdW 1818
   Coding: 00001
   Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
17125 - Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off.
            P0741 - 35-00 - -

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2,5 tdi AKE 180 km quattro] Tiptronic szarpie ina
PostNapisane: 19.wrz.2014 06:34:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2014 17:16:30
Posty: 6
Problem skrzyni wraca :) Wysuszylem dokladnie komputer tiptronica i zdecydowanie jest porpawa. Nie wiem tylko czy to jakis zbieg okolicznosci, a moze to przez to ze jeszcze nie podlaczylem skrzyni pod vaga i nie skasowalem bledow. Szarpanie ustalo, nawet zmienia biegi w czasie jazdy plynniej jak poprzednio. Na zimnym oleju jest wszystko dobrze. Natomiast jak sie rozgrzeje to znowu szarpie przy zmianie z r na d i to jest jedyny przypadek jaki odnotowalem. W nastepnym tygodniu jestem umowiony na wymiane oleju w skrzyni. Macie jakies pomysly co moze tu byc nie tak ? Robic sterownik hydrauliczny czy sobie go odpuscic ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2,5 tdi AKE 180 km quattro] Tiptronic szarpie ina
PostNapisane: 19.wrz.2014 07:18:14 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Miałeś jakieś błędy na sterowniku skrzyni?

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2,5 tdi AKE 180 km quattro] Tiptronic szarpie ina
PostNapisane: 19.wrz.2014 09:41:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2014 17:16:30
Posty: 6
Dopiero w ten weekend podlacze vaga i sprawdze. Jesli cos bedzie to wkleje nr bledow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2,5 tdi AKE 180 km quattro] Tiptronic szarpie ina
PostNapisane: 19.wrz.2014 10:55:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
A jak zmienisz z R na N a potem na D to też szarpie? Ja nigdy nie robię tego jednym pchnięciem, wiem "tak też można" i nic nie ma prawa się stać ale to chyba z powodu jak poniżej.
Kumpel mi kiedyś mówił, że sąsiadka nówką X5 wyjeżdżała z posesji, cofnęła, przyhamowała, plan był pojechać do przodu a w zamian usłyszał taki zgrzyt, że aż mu ciary przeszły. Za godzinę pojawiła się laweta.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2,5 tdi AKE 180 km quattro] Tiptronic szarpie ina
PostNapisane: 28.wrz.2014 19:31:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2014 17:16:30
Posty: 6
Jak zmieniam z r na d jednym pchnieciem pomijajac n to wlasnie w tedy szarpie. Jak robie to powoli, najpierw n poczekam az sie ulozy i pozniej d to jest lagodnie i tak jak byc powinno. Podlaczylem auto pod vaga i skrzynia nie ma kompletnie zadnych bledow wiec chyba ok. W piatek jestem umowiony w serwisie na wymiane oleju, filtra i uszczelki pod misa. Tak jak pisalem wczesniej zastanawia mnie jeszcze nieprzyjmne redukowanie...ale jesli wymiana oleju nie pomoze w tedy pojdzie sterownik hydrauliczny do regeneracji i mam nadzieje ze pomoze. Czytalem jeszcze cos o adaptacji skrzyni...myslicie ze mialoby to jakis sens ?




Panowie, czy sprawa może kręcić się w około zaśniedziałych styków gdzieś na wtyczkach ? Robilem juz chyba wszystko poza sprawdzeniem przepływomierza - czy on też może mieć tak duża role w przypadku szarpania skrzyni ? Nie wiem gdzie szukać dalej, ale większość tematów które przekopałem w internecie nie były związane z mechanicznym uszkodzeniem skrzyni...raz pomogła wymiana oleju z filtrem, raz wymiana komputera a innemu wymiana sterownika hydraulicznego... czy po tym nieszczęsnym zalaniu mam gdzieś zwarcie na wiązce idącej do skrzyni ? Prosze o pomoc bo naprawde brakuje mi pomysłów, a nie chce zmieniać auta ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: