.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 14:26:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI V6, 2000r.] Lawina kłopotowa
PostNapisane: 24.wrz.2013 18:46:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2013 18:27:19
Posty: 3
Witam, to mój pierwszy post na tym forum. Z góry przepraszam za temat wątku, ale nie wiedziałem jak to nazwać. Tak więc, zaczynamy...

Słowem wstępu, około 4 miesięcy temu kupiłem wyżej wymieniony model Audi. Początkowo silnik chodził jak igiełka, żadnych stuków, puków itp.
Jedynym problemem było niedogrzewanie silnika, sporadycznie osiągał temp. 90 stopni, nawet podczas długich tras utrzymywał ok. 70-80.
Diagnostyka komputerowa wykazała uszkodzony termostat. Problemy zaczęły się ok. tygodnia temu (poza punktem nr 1). Wypiszę je w kolejności chronologicznej.

1) Podczas ruszania samym sprzęgłem, do momentu zwolnienia wciśnięcia pedała do ok. 1/3 wyczuwalne były wibracje samochodu. Dopiero znajomy stojący z boku zauważył w czym tkwi rzecz. Nie bardzo wiem jak to opisać, ale postaram się łopatologicznie. Wraz ze zwalnianiem pedału sprzęgła (od samego początku puszczania pedału) koła przedniej osi wibrują w następujący sposób: szarpnięcie koła do przodu, do tyłu, następnie większy przeskok do przodu, później znowu do tyłu, większy przeskok do przodu, znów kawałeczek do tyłu... Mechanicy diagnozują to dwojako:
* zużycie docisków sprzęgła, koszt naprawy ok. 700zł;
* awaria koła dwumasowego, co pociąga za sobą wymianę całego "układu sprzęgła", koszt ok. 6000zł.

2) Od początku samochód odpalał dosłownie na dotyk, nawet po kilkutygodniowym postoju bez żadnego przepalania (jestem zawodowym kierowcą, auto stało na bazie po ok. 3.5 tygodnia). Teraz zajmuje to około 1/1.5 sek (dla porównania, wcześniej było to dosłownie puknięcie rozrusznika, max. 0.5 sek.).

3) Spalanie w trybie mieszanym przy spokojnej jeździe wahało się w przedziale 6.5-6.7l. Teraz, przy identycznym stylu jazdy (nawet więcej w trybie pozamiejskim) średnia skoczyła na 7.5l i nadal wzrasta, auto w niskiej temperaturze zaczęło delikatnie kopcić i wyraźniej czuć zapach ropy.

4) Podczas skręcania kierownicą w prawą stronę (podczas postoju auta, na odpalonym silniku) słychać puknięcie a'la stukot przegubu, a kierownica zaczęła skrzypieć jak nienaoliwione drzwi.

5) W trakcie pokonywania zakrętów w prawo (nawet łagodnych <<EDIT: mowa o prędkości od 100km/h wzwyż>>) z silnika dochodzi "stukot uszkodzonego przegubu", a silnik zaczął przenosić wibracje na budę, czego wcześniej nie było.

Zdaję sobie sprawę, że powinienem wymienić rozrząd, ale... Nie jestem pewien czy to rozwiąże moje problemy, czy lepiej pozbyć się tego samochodu, a nie wkładać w niego kasę, a później i tak sobie nie pojeździć. Dodam, że po zakupie wziąłem auto na diagnostykę komputerową zawieszenia i hamulców - wszystko w normie, oraz diagnostykę komputerową całego auta, nie wykazała nic poza termostatem. Proszę o opinię fachowców, którzy znają się na rzeczy i być może spotkali się już z takimi problemami, jakie mogą być ich przyczyny oraz koszty przypuszczalnej naprawy.

Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi, Paweł.


Ostatnio edytowano 25.wrz.2013 08:02:55 przez levy272, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5 TDI V6, 2000r.] Lawina kłopotowa
PostNapisane: 25.wrz.2013 07:05:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Na Twoim miejscu pozbył bym się parcha, bo zaczynają się dziać cuda z tym nieszczęsnym motorem, mozesz polecieć w takie koszty, że się nie pozbierasz. Od zasze mowię, że lepiej kupić V6/V8 z gazownią, wychozi multum razy taniej jesli chodzi o ekonomike jazdy, a na dłuższą metę o eksploatacje.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5 TDI V6, 2000r.] Lawina kłopotowa
PostNapisane: 25.wrz.2013 07:52:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2013 18:27:19
Posty: 3
Dzięki za odpowiedź. A może teraz wypowie się jakiś mechanik co o tym sądzi? Bo jeśli ten cały cyrk to tylko wymiana rozrządu lub inna drobna naprawa, to szkoda mi ten samochód sprzedawać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5 TDI V6, 2000r.] Lawina kłopotowa
PostNapisane: 25.wrz.2013 10:32:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Na czym ta diagnostyka komputerowa polegała.... mozesz opisac ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5 TDI V6, 2000r.] Lawina kłopotowa
PostNapisane: 25.wrz.2013 10:51:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2013 18:27:19
Posty: 3
przemik - mechanik podpiął mi się gdzieś pod kierownicą kablami, następnie przejażdżka autem w trybie miejskim i pozamiejskim, na wysokich obrotach, niskich i takie tam udziwnienia. Niby komputer zgłosił mu tylko uszkodzony termostat i napinacz pasa z tyłu, ale to mało istotne. Niespecjalnie znam się na osobówkach, jedynie podstawowe sprawy.

BTW., właśnie wracam od kolejnego mechanika, który stwierdził tak: na 98% jest to awaria koła dwumasowego. Koszt naprawy w granicach 4 tysięcy złotych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5 TDI V6, 2000r.] Lawina kłopotowa
PostNapisane: 25.wrz.2013 19:37:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
Koło dwu masowe ze sprzęgłem komplet do tego auta to max miedzy 2500-2700zł to skąd suma 4tys ??

_________________
Jest Bmw E39 530D Touring http://www.youtube.com/watch?v=PXqkiH1X ... el&list=UL
Bylo Audi 100 C4 AAT
Audi 80 B3 1,8 NE
Audi 80 B3 1,8 SF
Audi 80 B2 1,3 FZ
Audi 80 B2 1.6 YP
VW GOLF II 1,3
BMW E36 325TDS
BMW E34 2,0
Mercedes W202 2,0
Mercedes 190E 2,0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5 TDI V6, 2000r.] Lawina kłopotowa
PostNapisane: 25.wrz.2013 20:30:32 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
ScaniaDriver napisał(a):
Koło dwu masowe ze sprzęgłem komplet do tego auta to max miedzy 2500-2700zł to skąd suma 4tys ??

Zapewne podał mu kwotę z robocizną.... Skrzypienie i stukanie przy kręceniu kierą - obstawiam zużyty magiel

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5 TDI V6, 2000r.] Lawina kłopotowa
PostNapisane: 26.wrz.2013 13:17:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
gitmar napisał(a):
ScaniaDriver napisał(a):
Koło dwu masowe ze sprzęgłem komplet do tego auta to max miedzy 2500-2700zł to skąd suma 4tys ??

Zapewne podał mu kwotę z robocizną.... Skrzypienie i stukanie przy kręceniu kierą - obstawiam zużyty magiel



wrózenie z fusów moze byc magiel łozyska górne mc persona albo sworznie

_________________
Jest Bmw E39 530D Touring http://www.youtube.com/watch?v=PXqkiH1X ... el&list=UL
Bylo Audi 100 C4 AAT
Audi 80 B3 1,8 NE
Audi 80 B3 1,8 SF
Audi 80 B2 1,3 FZ
Audi 80 B2 1.6 YP
VW GOLF II 1,3
BMW E36 325TDS
BMW E34 2,0
Mercedes W202 2,0
Mercedes 190E 2,0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5 TDI V6, 2000r.] Lawina kłopotowa
PostNapisane: 26.wrz.2013 19:13:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2012 21:20:39
Posty: 223
zawodowo to moge ci powiedziec , ze można zrobic wszytsko przy twoim samochodzie i bedziesz wiedział co masz czym jezdzisz , jezeli zmienisz samochód to tez nie wiadomo czy cos nie bedziesz musiał w nim robic ... tylko ze mowa o 2.5 tdi , zrobisz jedno wysypie sie drugie , to stare wyeksplowatowane kible , pamietaj ze zawsze lepszym rozwiazaniem jest nowy fiat jak 10-cio letni mercedes


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5 TDI V6, 2000r.] Lawina kłopotowa
PostNapisane: 28.wrz.2013 15:13:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Czy możesz napisać jaki to silnik (kod silnika, moc) i za ile kupiony ? Czy wszystkie obwody osprzętu silnika były sprawne po zakupie ?
Niestety z dwumasą nie pomogę, mam automat wiec takich problemów nigdy nie miałem, ja swój pojazd sobie chwalę jako wozidło w trasy.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: