.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 01:45:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 12.lis.2013 23:26:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2013 23:10:53
Posty: 8
Witam wszystkich, na poczatku przyznaję się ze w temacie audi siedzę bardzo płytko, bo na co dzień dłubie w BMW (stąd też jestem znany pierwsze 330Ci turbo w polsce).

Kupiłem już drugie w zyciu audi (poprzednio TT mojej kobiety) ktrórym jest A4 b5 1.8t quattro na dupowóz. Za auto dałem połowę ceny rynkowej i trzeba w nim troszkę porobić, więc do rzeczy.

1) skończyła się chyba jedynka, bo w czasie ruszania i przyspieszania cos strasznie tłucze w skrzyni jak by przypiąć kawałek metalu do koła dwumasowego i waliło równo w jednym miejscu równo z obrotami. Pytanie czy te skrzynie się naprawia czy raczej tylko wymiana? Reszta biegów chodzi dobrze i nic się nie dzieje. Może ktoś spotkał się już z takim problemem?

2) sprzęgło śmierdzi praktycznie przy każdej jeździe, do tego przy ruszaniu strasznie szarpie całą budą, właściciel zarzekał się że wymianiał sprzęgło(coś mi się nie chce wierzyć). Pytanie do was czy kupić dwumas tarcz i docisk czy może kupić estaw na jednomasie od valeo? W swoim BMW mam sprzęgło spięte na sztywno (lekkie koło, sztywna tarcz i docisk) i jest ok ale nie wiem czy 4 cyl w audi też będą tak kulturalnie na takim secie pracować? Ma ktoś coś takiego u siebie założone?

3) strasznie wali z tyłu w momencie przepięcia biegów, dzisiaj szybko oglądając od spodu zauważyłem że poduszka na przedniej stronie dyfra jest dobrze wytłuczona i to chyba ona daje takie odgłosy. Czy jest coś co psuje się zawsze i trzeba to wymienić?

4) jakim olejem zalać dyfer i skrzynię?

5) w momencie zmiany biegów (wysprzęglania) podbija mi obroty o około 300 i agresywna jazda wygląda tak jak by za chwilę miało pourywać wszytskie półosie. Sprzedający twierdził że zmieniał przepustnicę i jedyne co mi się nasuwa to to że chyba trzeba by ją zaadoptować?

6) które turbiny w audi były chłodzone wodą?

7) czy w tym silniku są rzeczy które należy sprawdzić i od razu wymienić których zwykły pan kaziu nigdy nie zmieni )jakieś separatory lub brudzace zaworki itd)

Dziękuję za wyrozumiałość i pomoc, pozdrawiam Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 13.lis.2013 22:58:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2013 23:10:53
Posty: 8
widzę panowie że bardzo pomocni jesteście :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 14.lis.2013 14:21:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A kolega myśli że ludzie tu siedzą non stop i czekają aż ktoś zada pytanie ? Trochę cierpliwości i zrozumienia. Jak chcesz szybko to na onet.pl Ci pomogą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 14.lis.2013 14:44:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
ad 7. proponuje przy wymianie oliwy sprawdzić smok w misce który lubi przypchać czego efektem jest słabsze ciśnienie i paląca się kontrolka [oliwiarka] na desce. Częsta przypadłość AEB jak i innych 1.8T

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 14.lis.2013 15:16:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.mar.2013 07:56:06
Posty: 37
Auto: Audi A4 B5 2.4 Quattro
Nie jestem szczególnym ekspertem, ale z doświadczenia mogę kilka rzeczy rzec:

2) Spróbuj ruszyć z 3 biegu, wtedy upewnisz się że sprzęgło jest do wymiany. Polecałbym jednomas
3) Tak jak piszesz, problemów upatrywałbym w mocowaniu dyfra i mostu
4) Olej do dyfra to gl5 75w90, uzupełnij, nie wymieniaj. Co do skrzyni nie mam pojęcia ale zdaje się że podobny ;)
5) Pewnie że spróbuj adaptacji, to chyba najprostsze co można zrobić jako pierwsze w tej sytuacji. Przeanalizuj też VAGiem, może on wskaże problem bezpośrednio
6) Twoje turbo chyba właśnie chłodzone jest cieczą, ale głowy nie dam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 14.lis.2013 18:49:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2013 23:10:53
Posty: 8
ADAM 12 napisał(a):
A kolega myśli że ludzie tu siedzą non stop i czekają aż ktoś zada pytanie ? Trochę cierpliwości i zrozumienia. Jak chcesz szybko to na onet.pl Ci pomogą.


Nie wiem kolego może przyzwyczajenie z for BMW że tam ludzie są mocno pomocni

mariuszolek

dzięki kolego za porady, wczoraj zrobiłem adaptację przepustnicy tylko coś mi vag 311 przestał banglać i robiłem to vw toolsem, wydaje mi się że za szybko to się odbyło. Co zauważyłem to po wciśnięciu gazu do max vw tools pokazuje że gaz jes wciśnięty do połowy.

Ja mam u siebie lekki jednomas spięty na sztywno tarczą bez sprężynek i jest wszystko ok, fakt sprzęgło jest bardzo czułem ale nawet komfortowe, tyle ze mam r6 a tutaj 4 cyl charakteryzują się trochę gorszą kulturą pracy.

Dopatrzyłem się że mam dość miękką podporę tylnego dyfra, taka łapa z poduszką tyle że z tego co zdążyłem się zorientować nie występuje to w zamienniku a o ori z ASO nie pytałem ale chyba nie ma wyjścia. W poniedziałek zrzucam skrzynie i ładuję cały zestaw na jednomasie a skrzynia idzie do rozbiórki.

Moje turbo chłodzonę jest na pewno wodą :)

tak btw: kolega mariusz majc 37 postów stara się pomóc a moterator któy ma 5k postów piszę że mam czekać.....


Ostatnio edytowano 15.lis.2013 00:21:43 przez Leo_88, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 14.lis.2013 22:10:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
bo widzisz, może jesteś nieco do czegoś innego przyzwyczajony niż na forum bemwu, bo my tutaj nie uprawiamy pier%olenia, jeśli nie mamy czegoś istotnego do powiedzenia. To raz. Dwa, to jestem tutaj codzienie po parę godzin, a Twój temat znalazłem dopiero dziś, jak widać nie wszyscy muszą wszystko tutaj widzieć. Bardzo nie lubimy, jak się nam próbuje zarzucać to, co napisałeś, bo niestety , a może właściwie stety - mijasz się z prawdą.

1. skrzynia - taniej będzie wymienić, serio piszę. czasem można dostać w dobrej cenie. Pasuje wiele skrzyń do 1.8T, wszystko można sprawdzić w ETKA.
2. sprzęgło się ślizga bo zapewne ktoś wymienił tylko tarcz bez koła zamachowego, a przynajmniej jego przetoczenia, bo to już koszty są. Prawdopodobnie masz do wymiany jedno i drugie, i zostaw seryjne ale kup wzmocnione Sachsa, polata dłużej , szczególnie jeśli auto będzie miało / ma program na więcej koniuf.
3. Poduchy standardowo się sypią po jakimś tam przebiegu. Wymiana. Ale polecam przejrzeć gumy zarówno przedniego jak i tylnego wózka, jak i podporę mostu, i przy okazji wymienić, bo jak czegoś nie wymienisz - po pół roku do tego wrócisz. Gumki w zawieszeniu tylko kompleksowo.
4. olej o oznaczeniu G 052 911 A1 (skrzynia) i G 052 145 S2(dyfer) i jego zamienniki
5. adaptację robię vag-comem na kanale 99 trwa to pół minuty.
6. chyba wszystkie od 1991 roku
7. tak, należy profilaktycznie sprawdzać i wymieniać N75 i N249 (jeśli jest) oraz DV. Należy sprawdzać zawór podciśnieniowy przy turbinie otwierający wewnętrzny WG oraz sprawdzić czy sam WG nie puszcza bokiem i nie jest popękany. Należy przyjrzeć się wszelakim podciśnieniom wężykom podciśnieniowym, sprawdzić odprowadzanie wody z podszybia bo aku może się po chwili utopić w wodzie, jak będzie zatkane.
to tak na szybko, a ze swojej strony polecam przejrzenie forum pod kątem 1.8T w A4 , po to są tagi w tytułach, aby można było łatwo wyszukiwać. Polecam.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 15.lis.2013 00:21:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2013 23:10:53
Posty: 8
Dzięki kolego za cenne rady, może i jestem przyzwyczajony do czego innego ale to nie powód żeby zaraz zadzierać nos do góry ;) Jeśli mijam się z prawdą to bardzo mnie ot cieszy....

Ok pytanie co do poduchy pod dyfrem, da się to dostać w zamienniku czy tylko ASO?
Jakiś numer tego wzmocnionego sachsa czy każdy zestaw tej firmy jest wzmocniony? Myślałem o valeo na jednomasie (wiem że to żabojady ale jednomas to jednomas).

Nasuwa mi się jeszcze jedno, na allegro znalazłem 2 skrzynie takie jak moja. Byłem u skrzyniarza który mówił że to standardowa usterka i przerobił już tych skrzyń trochę, wspomniał coś o wałku ale nie chciał dużo powiedzieć żeby się nie zdradzić (chyba wiedział że nie przywioze tej skrzyni). W etka znalazłem skrzynie w totalnej rozpisce (można kupić najdrobniejszy jej wew element), czy tak faktycznie jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 15.lis.2013 19:16:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Leo_88 napisał(a):
tak btw: kolega mariusz majc 37 postów stara się pomóc a moterator któy ma 5k postów piszę że mam czekać.....


Bo jeśli się na czymś nie znam to się nie odzywam. Taka prosta zasada aby nie tłuc postów dla zasady.
A piszę że masz czekać bo nie chciałbym aby Twoje rozgoryczenie z tytułu długiego czasu oczekiwania nie zamieniło się w frustrację.

A żeby nie być bezproduktywnym dam Ci kilka faktów.
U Ciebie w aucie występują dwa rodzaje sprzęgieł .Rozgraniczysz wg nr VIN pojazdu. Sachs ma w ofercie koło dwu masowe ,LUK również . Valeo produkuje sztywne koło w zestawie ze sprzęgłem i wychodzi najlepiej cenowo.

Pozdawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 17.lis.2013 11:10:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
1. Lepiej zmienić skrzynię (taniej), ale jeśli masz auto przed 1998 r. to może być problem ze znalezieniem, bo przedliftowe mają inne łapy mocowania.
2. Jak założysz sztywne sprzęgło, to skrzynia wysypie się całkiem szybko.
3. Wymień tą poduszkę, która jest uszkodzona.
...
6. W 1.8T w budzie B5 wszystkie były chłodzone wodą, bo tam jest tylko jedna i ta sama turbina K03.
7. Na ten punkt dostałeś wcześniej odpowiedź związaną ze smokiem olejowym.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 17.lis.2013 16:53:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2013 23:10:53
Posty: 8
Wczoraj ogarnąłem trochę podciśnienia bo auto bardzo dziwnie jezdziło, szarpało i co tylko, okazało się że ktoś niezły mix zrobił i wpiął w trójnik przed gruch od WG bezpośrednio wężyk z kolektora który szedł do DV a w miejscu dv mam BOVa.... Jutro jadę do audi kupić nowego DV a tego bova do śmieci bo nie dość że nie działa to auto mi chyba przez nie upuszczanie ciśnienia podbija obroty przy zmianie biegów (adaptacja nie zawiele pomogła). Jutro też zrzucę skrzynię i zobaczymy co tam się w niej rozpadło. Sprzęgła sztywnego nie chcę tylko jednomas i tarcz ze sprężynkami.

Zastanawia mnie jeszcze ejdna dziwna przypadłość tego silnik mianowicie czasem odpala od razu a czasem kręci i tak powoli zaskakuje aż zapali... błędów nie ma a sytuacja zdarza sięw różnych okolicznościach ale najczęściej rano.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 17.lis.2013 17:47:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
sprawdź czujnik temperatury G62.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 17.lis.2013 21:11:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2013 23:10:53
Posty: 8
pomierzyć go czy jak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 17.lis.2013 22:20:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
tak, multimetrem, 2000 omów temperatura 20*C , 180 omów temp 90*. Jak wartości są inne to czujnik do wymiany.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 19.lis.2013 01:34:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2013 23:10:53
Posty: 8
ok dzięki za wskazówki co do pomiarów a jeszcze jedna cenna co do lokalizacji?

Mam jeszcze jeden mały problem, rano jak zapalam (tylko rano) to czesto robi tak ze zapala i zaraz gaśnie i tak kilka razy aż w końcu zapali


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 24.lis.2013 12:59:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Czasami są to objawy padającej pompy paliwa.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 1.8T AEB Quattro] kilka problemów-> kilka porad
PostNapisane: 24.lis.2013 17:53:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2013 23:10:53
Posty: 8
no wlasnie wydaje mi sie ze to chyba pompa.

Auto juz powoli ogarniete.

Dwumas mial troche nierowno powierzchnie dlatego został lekko przetoczony bo byl w swietnej kondycji, czekam wlasnie za nowa skrzynia w starej rozpadł się tryb 1 biegu i zeby na wałku miały wżery naprawa prawie 2 tys wiec troche mało opłacalne (nowa skrzynia 500zł), na półce czeka nowe przęgło sachsa, zaworek n75 i zawór DV


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: