.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 06:20:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] ESP & CEL, blad wentylatora i pobieranie oleju
PostNapisane: 23.kwi.2014 11:03:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2014 10:08:46
Posty: 5
Auto: Audi A3
Panowie (i panie),

kupilam Audi A3 z roku 2003, model 8P BGU 102KM 1.6.
Samochod byl serwisowany 3 tygodnie temu.
Od 2 tygodni pojawia mi sie kontrolka ESP na zimnym silniku. Nie mozna ESP zaaktywowac ponownie przez naciskanie przycisku.
Razem z tym na zimnym silniku wlacza mi sie wentylator.
Po tygodniu dochodzi do tego kontrolka CEL (albo sama albo razem z ESP).
Jesli silnik sie rozgrzeje i zostanie zgaszony i uruchomiony ponownie, wszystko wraca do normy.

Mechanik skasowal bledy (termostat) i byl spokoj na jeden dzien.
Dodatkowo, czasem tempomat nie pokazuje rozgrzewania sie silnika dopoki nie uruchomie go ponownie.

2 dni temu okazalo sie rowniez ze prawie nie mam oleju w silniku- po dolaniu zauwazylam ze szybko mi on ucieka. Nie ma wyciekow, wiec wyglada na to ze silnik bierze olej.
Co prawda, jezdze dosc agresywnie (ale tylko na rozgrzanym silniku), samochod ma 105 tys km przebiegu i tygodniowo robie srednio 350km.

Wydaje mi sie ze silnik nie chodzi tak jak powinien, czasem ma nierowne obroty i tak sobie lekko klika- ale nie jestem fachowcem, to nie wiem czy to tylko moja wyobraznia. Mechanik zasugerowal ze to moze oznaczac ze silnik wychlapuje olej na swiece?

Bylabym wdzieczna o jakakolwiek pomoc.

PS> Przepraszam za brak polskich znakow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] ESP & CEL, blad wentylatora i pobieranie oleju
PostNapisane: 23.kwi.2014 11:27:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tam jest za dużo baboli na raz aby pomóc Ci przez internet. Zacząłbym od zczytania błędów komputera, sprawdzenie czego dotyczą błędy tych kontrolek, a potem sprawdzić resztę na podstawie diagnozy.
Niestety silnik 1.6 pamięta czasy golfów 2 konstrukcyjnie więc nic ciekawego po tym silniku nie można oczekiwać.

Potem sprawdzić wycieki, ewentualne, a jeśli ich nie ma, sprawdzić gdzie ubywa oleju (auto dymi ?) czy jest ciśnienie w układzie chłodzenia i jakie.
Tempomat pokazuje dogrzewanie silnika ?
ile bierze na 100km oleju? A ten mechanik to jakiś zawód ma? Może piekarz?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] ESP & CEL, blad wentylatora i pobieranie oleju
PostNapisane: 23.kwi.2014 11:38:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2014 10:08:46
Posty: 5
Auto: Audi A3
To znaczy komputer byl podlaczony i pokazywal lekka rozbierznosc gornego termostatu i blad dolnego czujnika/bezpiecznika termostatu (czy jakos tak, juz nie pamietam). Wracam jutro do mechanika/piekarza zeby naprawic ten czujnik/bezpiecznik i zobaczyc czy sie cos poprawi. Ostatnim razem w sumie nie wiedzial co sie dzieje- tylko mowil ze rura od chlodnicy cos nie halo bo byla zimna?

Wycieki sprawdzimy jutro tez. Nie widze dymu (jesli by byl to by byl niebiesko-szary?!).
Tempomat nie pokazywal, wiec zostalo to naprawione ale nie dziala 100% bo czasem pokazuje czasem nie.

Nie wiem ile bierze na 100km, od ostatniego dolania w czasie serwisowania do teraz zrobilam 900 mil wiec od MAX do duzo ponizej MIN zeszlo, ale jak nalalam teraz w Pon to bylo 3/4 a po dojechaniu na miejsce 200km dalej juz bylo tylko 1/2. Chyba ze nierowny teren byl.

Czytalam ze ESP & CEL czasem sie pojawiaja jak jest stary akumulator/zepsute swiatlo hamowania albo cos z cewkami. Swiatlo hamulca dziala... Akumulator chyba ten sam od 2003. Juz sama nie wiem co robic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] ESP & CEL, blad wentylatora i pobieranie oleju
PostNapisane: 23.kwi.2014 12:48:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2012 21:20:39
Posty: 223
Leo napisał(a):
Niestety silnik 1.6 pamięta czasy golfów 2 konstrukcyjnie więc nic ciekawego po tym silniku nie można oczekiwać.



to jest zupelnie inny silnik , ten ma elektrycznie regulowany przepływ wody , normalna praca silnika jest w temperaturze 105-110 stopni
z tego wzgledu szybko pada


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] ESP & CEL, blad wentylatora i pobieranie oleju
PostNapisane: 23.kwi.2014 17:27:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2014 10:08:46
Posty: 5
Auto: Audi A3
Czyli co, auto na wykonczeniu, padnie mi na silnik?? Jest na to jakas rada, czy tylko transplantacja serca w tym wypadku...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] ESP & CEL, blad wentylatora i pobieranie oleju
PostNapisane: 24.kwi.2014 06:13:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2012 21:20:39
Posty: 223
nie , można wymienić pierścienie , ale to trzeba posprawdzać a nie przez neta debatować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] ESP & CEL, blad wentylatora i pobieranie oleju
PostNapisane: 24.kwi.2014 06:16:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
koleżanka jak wnioskuję z Anglii nadaje? Współczuję, bo tam drogo i mechaniory do d...
Dobra diagnoza ale nie tylko komputer ale też fizyczne sprawdzenie silnika, gdzie co i jak ma.
Powodzenia, my tu za dużo już nie pomożemy.... potrzebny kumaty mechanik.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] ESP & CEL, blad wentylatora i pobieranie oleju
PostNapisane: 24.kwi.2014 08:50:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2014 10:08:46
Posty: 5
Auto: Audi A3
Z Irlandii tak wlasciwie.... Ale mechanikow polakow tylko wybieram. Czy te pierscienie maja cos wspolnego z termostatem czy to zupelnie inny problem ktory powoduje ta dziwna prace silnika i pobieranie oleju?
Dzieki w ogole za pomoc tak w ogole. Chyba bedzie sie trzeba pozegnac z autkiem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] ESP & CEL, blad wentylatora i pobieranie oleju
PostNapisane: 24.kwi.2014 09:06:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Pobieranie oleju może odbywać się na trzy sposoby: przez zużytą głowicę silnika wraz z uszczelką, przez zużyte pierścienie tłokowe i przez wyciek, z miejsc uszkodzenia mechanicznego, właściwie to innej możliwości nie ma... chyba, że coś Ci wypija przez noc bagnetem ;)
Pierścienie nie mają nic wspólnego z termostatem, wspólne może być to, że przez niesprawny termostat, i to ,że silnik się przegrzewał notorycznie, tłoki spuchły od temperatury i pierścienie się zużyły nadmiernie i zbyt szybko, przez co straci szczelność. Ale to powinno być widać na wskaźniku temperatury wody silnika.
Dziwna praca silnika to znaczy co? Klika w sensie stuka czy cyka ? Dlatego właśnie potrzebny jest kumaty mechanik, bo to może być objaw raz - braku oleju w układzie głowicy , dwa zatartych panewek wału korbowego, co oznacza praktycznie wymianę/remont silnika, ale też takie cykanie może oznaczać coś zupełnie innego (zaworek elektromagnetyczny odpowietrzenia zbiornika na przykład, co nie jest objawem niepokojącym).
Jedź do innego mechanika, po kontropinię.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] ESP & CEL, blad wentylatora i pobieranie oleju
PostNapisane: 24.kwi.2014 15:15:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2014 10:08:46
Posty: 5
Auto: Audi A3
Dziwnie swiszczy i puka. Podjade dzis do kumpla, ma 1.6 A4 i poslucham obu silnikow, zeby zobaczyc czy to tylko u mnie czy nie. Dzieki Leo za pomoc.
Niestety ten mechanik dzis to jedyny do jakiego moge sie udac ale w weekend pojade moze dalej do troche "lepszego" mechanika.... Nie wiem czy w ogole im ufac, niby byl mechanik ze mna przy zakupie i co, lipa.

[EDIT} Mechanik wymienil czujnik chlodnicy czy jakos takos, problem z ESP/CEL/wentylatorem sie na razie rozstrzygl.
Potrzeba mi ceramizera do silnika, lekkiej jazdy i szybkiej sprzedazy.

Tak na odchodne juz, kupic inny 1.6, czy po prostu wystrzegac sie tych silnikow? Jesli nie 1.6, to co- 1.8 czy 1.9TDI?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: