.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 08:19:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.0TDI silnik blb wielka niewiadoma!
PostNapisane: 05.maja.2014 13:57:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2014 13:40:29
Posty: 5
Witam państwa, jak w tytule. Audi A4 B7 2.0TDI BLB 140KM 2005r.
Opisze szczegółowo mój problem:
Wczoraj wracając z monachium przy predkości 190km/h nagle poczułem spadek mocy.
Więc zjechałem na pas awaryjny zgasiłem auto(kiedyś miałem przypadek gdy turbina mi się wyłączyła i po ponownym uruchomieniu wszytsko wróciło do normy). Tym razem tak nie było. Zresetowałem mu także komputer.
jechałem z 4 osobami. Auto już nie mogło ruszyć. Brzmi śmiesznie ale gdy oni mnie pchneli, auto wkreciło się na obroty okolo 1700 powoli zaczeło jechać. Lecz jechałem jakbym nie miał turbiny.
Jeszcze wczesniej zapaliła mi się kontrolka air bag i nic pozatym.
Wjechałem na stacje aby zatankować paliwo(może wczesniej było gorszej jakości)
Pogazowałem obrotami na biegu N wchodził normlanie było słychać turbine.
Oczywiście auto palio bez problemów lecz nie chciało się wkręcać, dało się jechać od 2000do3000obrótow.
Przy ruszaniu ze stacji auto szarpneło mi pare razy zapalił się check.
Dalej nie miałm mocy, przy obrotach 1500 coś dziwnie dzowniło w silniku jakby zawory powyżej 2000obrotów hałas ustwał.
Do domu miałem 500km. Jednemu zachciało się sikać. Więc musiałem się zatrzymać. Po zgaszeniu i odplaniu przy ruszaniu auto zaczeło się znowu dławić i znowu był jakby stuk zaworów, lecz po chwili auto zaczeło jechaćnormlanie, dałem mu po dupie pomyślałem sobie przepale.
Było ograniczenie, zwolniłem auto znowu zaczęło mulić.
Miałem podobnie także przed granica na chwile było dobrze, lecz gdy chciałem się napędzić wciskałem gaz a on dopiero po chwili ragował.
Dojechałem do domu. Postawiłem i dziś auto już nie odpala normalnie załapuje na 3sekundy i gaśnie za każdym razem.
Teraz wymieniłem już filtr paliwa i powietrza oraz wyczyściłem EGR.
Nie mam komputera jestem umówiony na wieczór.
Dodam, że jechałem w deszcz i z autem nigdy nie miałem problemów czy zima czy nie, nie kopcił.
Teraz po próbie odpalniu jest taki biało siwy dym. Olej jest czysty, płyn chłodniczy także.
Czy miał ktoś kiedyś podobny problem oraz co może być przyczyną?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0TDI silnik blb wielka niewiadoma!
PostNapisane: 05.maja.2014 14:18:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Odczytaj błędy
Z modułu silnika i ze skrzyni.
Z tekstu wynika ze masz multitronica.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0TDI silnik blb wielka niewiadoma!
PostNapisane: 05.maja.2014 14:30:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2014 13:40:29
Posty: 5
Tak moja skrzynia to multitronic, napisze o błędach jak takie będą po diagnozie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0TDI silnik blb wielka niewiadoma!
PostNapisane: 06.maja.2014 14:24:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2014 13:40:29
Posty: 5
Panowie witam ponownie po diagnozie vagiem i usunieciu sporadycznych błędów został tylko błąd świec żarowych przy czym raczej chyba nie możliwe jest to ze auto mi nie chce przez to odpalić? Był błąd odnośnie przepływomierza lecz wszytko się usunęło.
Teraz tak stawiam moje typy czy ktoś mi pomoże?
Czy jest możliwe, że pasek rozrządu przeskoczył?
Czy jest możliwe, że był brudny filtr i po porstu brakuje mu paliwa? Pompa w zbiorniku? Może ktoś wie ile powinno być atmosfer?
Dodam ze samochod przy próbie odplenia 2-3 sekundy gaśnie jest biały dym, lecz nie widze spadku oleju czy też płynu.
A może kanaliki w głowicy są zawalone i przez to nie dostaje paliwa?
A może też po prostu wtryski są zarobane syfem?
Na co stawiacie? gdzie się pchać?
Rozbierać przód i patrzeć na ustawienie rozrządu czy też może kupić urządzenie do mierzenia kompresi?
Pozdrawiam Adrian


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0TDI silnik blb wielka niewiadoma!
PostNapisane: 06.maja.2014 16:13:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2013 10:28:38
Posty: 112
Auto: A4 B6 3.0 AVK
BLB to raczej pompowtryski. Muszą być zapisane jakieś błędy. Nie mruga spirala świec ? Żadnych błędów ? Zostały one wykasowane a szczerze mówiąc mogłyby się przydać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0TDI silnik blb wielka niewiadoma!
PostNapisane: 13.maja.2014 19:52:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2014 13:40:29
Posty: 5
Witam was ponownie.
Jestem po wymianie rozrządu, bo i tak musiałem to zrobić.
Przed wymiana przyjechał jakiś specjalista i udało mu się uruchomić auto ustawił kąt wtrysku i poprzestawiał koła gdzie znajduje się auto.
Auto jako tako chodziło chodź brakowało mu mocy, ale odpalał i wchodził na obroty.
Po wymianie paska rozrządu auto znowu przestało odpalać.
Więc w złości przekreciłem prawe koło od zaworów i nagle zaczęło chodzić już w miare normlanie od 2tys obrotów nawet zachowało się jak moje stare dobre audi bez problemu.
Jednak długo się nie nacieszyłem bo nie wiem w jaki sposób śruba od napinacza wyszła z bloku cienki gwint poszedł.
Dziś znowu zrobiony rozrząd i znowu nie chce normalnie chodzić.
Czy ktoś może miał podobny problem?
I na co stawiać na zapłon? Po prostu zawołać kogoś dobrego z zegarami i niech mi to zrobi na 100%?
Czy może być jakiś zerwany klin i koła ustawiaja się jak chca?
Ręce opadaja powoli dość diesli.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0TDI silnik blb wielka niewiadoma!
PostNapisane: 14.maja.2014 22:17:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
kolego bez wklejonej na forum diagnostyki nik Ci nie pomoże - twoje p opisy są enigmatyczne i w sumie tylko ty wiesz o co chodzi.
Tu niektórzy posiadaja bardzo dużą wiedzę na temat mechaniki i diagnostyki samochodowej i jeśli chcesz aby ktokolwiek wpowiedział sie z sensem a nie na zasadzie żeby tylko coś napisać bedzie oczekiwał od ciebie LOGÓW.
jesli auto nie odpala podłącz kompa i statycznie zloguj a następnie wklej linki na forum.

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0TDI silnik blb wielka niewiadoma!
PostNapisane: 26.maja.2014 09:52:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2014 13:40:29
Posty: 5
Witam koledzy jeszcze raz, pragnę poinformować, że auto zrobiłem samemu.
Przekaże wiedzę, może akurat komuś się kiedyś przyda lub admin stworzy jakiś post dotyczący tych silników i wklei moje objawy i mój problem.
Koledzy tak jak mi się wydawalo od początku to nie pompowtryski! Raczej ciężko zajechać 4 za jednym razem!
Skrzynia również nie miała nic z tym wspólnego!
A także zrobiony rozrząd, który po przepuszczeniach mechaników mógł przeskoczyć!
Także rozrząd zrobiłem sobie sam zapłaciłem za cały kompletny 600zł. Raz pseudomechanik który kazał mi szukać wtrysków i poprzestawiał zaplon zapłaciłem mu 100zł. Oraz jeszcze jeden z vagiem 50zł.
Winnym okazał się nieprawdopodobnie EGR!
Kto by pomyślał, że cieżko mi to nazwać ale mówie na to przepsutniczka która reguluje dopływ spalin do ponownego przerobienia, po prostu się urwała! No i wpadała do kolektora ssącego!
Przeczytał na innym forum innej marki objawy i mój audik tak własnie się zachowywał!
Także akurat jeszcze na allegro trafiłem okazje i kupiłem egr za 200zł z przesyłką.
Auto po założeniu egr stanęło na nogi.
Jeszcze mam jeden problem, ale podejrzewam, że muszę przepalić auto 500km bez egr to raczej dużo do zarabania turbo czy układu wydechowego czarnymi spalinami!
Turbina najpierw wyłaczała się przy około 2000obrotów teraz trochę przepedziłem auto i spokojnie krece do 3500obrotów czasami się wyłączy.
Palnuje jechać na jakaś trase aby dokładnie go nagrzać i przepalić!
Jeśli chcecie zdjęcia starego egr nie ma problemu!
Pozdrawiam Adrian!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: