.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 12:38:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 05.lip.2014 00:45:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Auto kolegi, niestety nie mam porównania, jak powinno jeździć w pełni sprawne S6 C5 w sedanie, stąd kilka pytań do użytkowników:

1. https://www.youtube.com/watch?v=3ilaLpiB3cE - tak to jedzie od 100 do 200km/h (na filmiku dokręcone nawet do 220km/h), a tu znaleziona na YT zwykła A6 http://www.youtube.com/watch?v=bhdzKC0B ... LAjrxCT9t2 - chyba to S6 trochę marnie przyśpiesza?

2. http://lpg-forum.pl/audi-s6-4-2-v8-2003r-t40499.html - foty z montażu gazu i wymiany rozrządu. Rozrząd podobno wymieniany na blokadach, ale odczyty z kanału 93 wyglądają tak:
Obrazek

Ja w swoim V6 o podobnym do tego V8 przebiegu wymieniałem rozrząd i odczyty mam na +2,+2. U mnie na 1000% na blokadach, bo sam robiłem.
Jaka może być przyczyna tak dużych rozjazdów? Łańcuszki? Fazatory? Ufać mechanikowi, czy sprawdzać ustawienie? Da się założyć blokadę na wałki bez ponownego sciągania przodu?

Blokady do V6 i V8 są takie same? Które elementy rozrządu są różne V8 vs V6?

3. korekty z 32 wyglądają tak:
Obrazek
czy ma to związek z rozsynchronizowaniem wałków? Korekty są z LPG, więc pewnie trzeba by jeszcze sprawdzić, jakie będą na noPb.

4. Maks. odczyt z przepływki jaki zobaczyłem to 200g/s, co dawałoby ~250PS i wg mnie na tyle to S6 jedzie. Macie może swoje odczyty z LMM? Ile pokazuje LMM u Was?

5. Wisco - zostało założone nowe i praktycznie cały czas jest "zasprzęglone". Jadąc 120km/h w aucie słychać praktycznie tylko szum (huk) powietrza z wentylatora (temp. zewnętrzna ok. 20*C). Wg mechanika tak ma być, bo w S6 w ten sposób "usuwa się żar" z komory silnika. Też tak macie?

6. Jak są sterowane siłowniki przestawiające dolot? Jak je sprawdzić?

7. Temat trochę "niesilnikowy", ale przewiozłem kolegę moim olkiem z upgrade'owanymi hebelkami - wspólnie stwierdziliśmy, że S6 na fabrycznym setup'ie nie hamuje. Robił już ktoś jakiś przeszczep do S6?

Na tę chwilę to wszystko ;-) - liczę na Waszą pomoc

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 05.lip.2014 07:02:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2014 06:22:28
Posty: 4
1. To Normalne , że silnik w V8 z serii S z tamtego nie trzymają serii chociaż nie ukrywam w aucie twojego kolegi przydała by się wymiana przepływomierza jak widziałeś był wyciągany i czyszczony jak pewnie zauważyliście 100~200 na lpg robi lepiej niż na PB :)
1a. Jak zaglądałeś pod maskę to dziwie się , że coś nie zwróciło twojej uwagi normalnie na głowicach powinien być "wyigiełkowany" kod silnika w tym tego nie ma ?? sugeruje to , że było coś wymieniane kombinowane ? pytanie od czego są głowice ?
2. Jeśli chodzi o rozrząd przed wymianą było -9 oraz -6 myślałem a śladem , że zaglądałem do auta jest to iż zmieniłem twojemu kumplowi język na zegrach z hitlerowskiego na ludzki angielski a w momencie dzwonienia do mnie podałem mu jakie są wartości wcześniej myślałem iż to kwestia , źle ustawionego rozrządu ale okazało się , że nie :( dodatkowo po dłuższym postoju po odpalaniu na lewej głowicy (strona kierowcy) stuka łańcuszek/fazator przy odpalaniu
2a. Co do Blokady nie wiem czy ci się uda założyć bez ściągania pasa przedniego . w V8 jest jest ciaśniej niż w V6 ... Chyba widziałeś zdjęcia na jakim oleju to jeździło i jaki jest szlam w silniku więc nie zdziwił bym się jak łańcuszki będą rozściągniete niestety nie wiem o co w tym chodzi ale kolega ma Passata B5 2.8 30V AQD i ma znacznie więcej na zegarach i rozrząd stoi na -2 i -1 a mojemu przyjacielowi w A4 B6 1.8T po 120 000km łańcuszek był tak rozściągniety tak , że nie zgadzało się o 1 ząbek na wałkach
3. Korekty na PB wyglądały gorzej - wynika to z przepływomierza natomiast na wolnych obrotach rozjazd na PB jest większy niż na LPG co sugeruje problem z wtryskiwaczami PB na w pełni rozgrzanym na LPG rozjazd jest o 0.1ms na pb 0.3ms
4. w moim byłym S8 AVP 360 pokazywało na końcu obrotomierza 280g/s ale auto nie jechało lepiej niż na 310 koni max
5. Viso jest nowe daj mu trochę pojeździć to urządzenie mechaniczne i musi się "ułożyć" natomiast u mnie w S8 w lato chodziło praktycznie po mieście nom stop , zobacz po temp silnika iż mimo termostatu na 8X stopni temu motorowi cały czas jest gorąco
6. Klapy w dolocie chodzą i działają , gruszki również

Zbyszku nie wiem jak sprawdzaliście te auto po zakupie ale :
- Czemu nie sprawdzaliście auto Vagiem ??
- Dwa Silnik Trzęsie się na wolnych obrotach w szczególności na zimnym
- Brak Mocy :)
- Nie Zauważyliście brak oznaczeń kodu silnika na głowicach ??

Dodatkowo uważam , że dla osoby jeżdżącej na co dzień wybór A6 V8 300 Kucy był by lepszy
- Dłuższe przełożenie główne - jazda na niższych obrotach - fura pali mniej oraz ciszej
- Silnik bardziej nastawiony na MOC z dołu a nie na koniec obrotomierza
- Szansa na mniej zmordowany samochód
- Różnica Osiągów A6 4.2 300 vs S6 340 wygląda tak http://www.zeperfs.com/duel53-3230.htm

ps. Autem proponuje pojeździć i płukanka i znowu wymiana oleju i potem znowu ....

ps2. mam tylko nadzieje , że nie skończy się jak tu http://lpg-forum.pl/audi-s6-c5-4-2-aqj- ... 20-15.html ... i możliwe iż tu jest odpowiedz czemu na głowicach nie ma kodu silnika .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 05.lip.2014 08:05:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
W tolerancji synchronizacji się trzyma, ale nie powinno być więcej niż +-4stopnie. Asystowałem ostatnio przy zakupie A6 3.0 benzyna i rozrząd miał na poziomie +9 - +12 - efekt, silnik mułowaty. Proponowałbym jednak rozebrać rozrząd i ustawić ponownie wałki rozrządu na znakach.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 05.lip.2014 08:13:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2014 06:22:28
Posty: 4
Akurat rozrząd w 3.0 V6 30v inaczej się ustawia niż w innych Vałkach tam są 4 koła rozrządu

a co rozrządu Akurat ja i Zagor też z tym walczyliśmy

viewtopic.php?f=27&t=111177

u mnie w S8 chciałem na 0 i miałem pierw przesuwałem kółka olewając blokady by było na 0 ale auto nie chodziło na wolnych na 0 , potem zagryzłem zęby kupiłem kilka tematów i się naprawiło :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 05.lip.2014 10:01:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2013 18:22:50
Posty: 67
Lokalizacja: Łęczna
Auto: S6 C5 & Mustang
1. 4.2 w C5 mocy nie trzymają, choć ta kolegi po filmiku wydaje się być strasznym mułem.
2. Wygląd instalacji po montażu to kwestia gustu, ale skoro ładnie schowali reduktory to i całą resztę mogli schować, u mnie to wyszło tak (też silnik ANK):
Obrazek

Ja na LPG się nie znam (no i sama miałam dłuższy czas problem, lecz po strojeniu ostatnim na AFR jest ok.) ale dziwne trochę, że ogarnięci gazownicy wypuścili auto bez kompensacji.

Co do rozrządu, to mój (koła zablokowane, wał na znaki bez blokady) ma -9 i -9 i mechanik, który mi wymieniał cały czas twierdzi, że mam fazatory do wymiany, ponieważ po wymianie oleju (Mobil 5W50) i rozrządu przez ok. 1-2 sek dzwoniło. Ja się posłuchałam kolegi Zagor i zalałam AMS 5W40 i nagle jak ręką odjął nic nie tłucze/stuka. Koledze z A6klubu tak samo próbował mechanik „dekiel” nabić, bo przed wymianą miał -2 -3, a po -11, -13 i miał tak samo jak ja koła zablokowane, wał na znaki ustawiony. Pojechał na poprawkę, stał nad mechanikami, wszystko na blokadach ustawiane ponownie i nagle zrobiło się -2, -3.
Bez ściągania przodu w V8 nie założysz blokad. Nie wiem ile w tym prawdy, ale mechanik mi mówił, że do V8 są zupełnie inne blokady.

5. Nie wiem jak u innych, ale u mnie tak nie ma, a wiskoza wymieniana na ORI przy wymianie rozrządu.
7. Heble z S6 są trochę kiepskie i bardzo łatwo je zgrzać ;/ Co do wymiany też obecnie zbieram graty Cayenne przód i RS6 tył – na A6 klubie miał Pisi i ma Blade05 i z tego co wiem różnica jest „niebo, a ziemia”. U mnie ori setup zgrzał się przy 3 ostrzejszych hamowaniach z ponad 200.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 05.lip.2014 10:48:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Wiem, że 3.0 ma 4 koła rozrządu, a blokada jest kompletnie inna, nie zmienia to faktu, że rozrząd jest kompletnie przestawiony, a silnik nie osiąga takich wartości, jakie powinien.
Chodzi mi o to, żeby zdjąć dekle, ustawić wałki na znakach, zablokować koła i dopiero składać rozrząd.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 05.lip.2014 12:31:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2014 12:12:22
Posty: 3
Witam.
To ja wraz z Nikodemem wymieniałem rozrząd w tym Audi oraz montowałem LPG.
Jak napisał Nikodem - rozrząd był ustawiany z użyciem blokad i przed jak i po wymianie rozrządu otrzymaliśmy takie same wyniki korekt ustawienia rozrządu. Stąd oraz z hałasu przy porannym odpalaniu silnika przypuszczenie niesprawności układu zmiennych faz rozrządu - pewnie łańcuszki wyciągnięte do wymiany a napinacze raczej wystarczy wyczyścić z nagaru.

Tak wygląda wnętrze tego silnika - zdjęcie po rozebraniu przed czyszczeniem.
Obrazek
i po czyszczeniu
Obrazek
Zdjęcia z montażu LPG znajdują się na forum LPG w poniższym temacie.
http://lpg-forum.pl/audi-s6-4-2-v8-2003r-t40499.html

Co do próby dążenia na siłę do ustawień w okolicach 0 stopni to mam pewne wątpliwości. Nie znamy stanu łańcuszków jak i ich napinaczy. Czujniki położenia są na wałkach ssących a napęd z paska jest na wałkach wydechowych - jeśli więc ustawimy poprzez wydechowe tak żeby ssące się zgadzały (biorąc pod uwagę wyciągnięcie łańcuszków) to otrzymamy prawidłowo ustawione wałki ssące - które są regulowane przez system zmiennych faz rozrządu oraz tak na prawdę nie wiadomo jak ustawione wałki wydechowe, które w tym silniku nie są regulowane.
Efekt w najlepszym wypadku może być taki sam jak jest w tej chwili.

Co do gazu - u forumowicza mania rzeczywiście wcale nic nie widać jednak ciekawi mnie ile trzeba się narozbierać w razie potrzeby wymiany wtryskiwacza (który może paść w każdej chwili tak na gwarancji jak i po) oraz gdzie są pochowane filtry fazy ciekłej i lotnej LPG.

Wiskoza jest założona nówka MAYLE na której widać było ślady frezowania numerów oryginału - nie przypuszczam więc żeby była wadliwa.

Co do siłowników sterujących klapami zmiennej długości dolotu - na wolnych obrotach gruszki są zasysane - dolot długi, dopiero przy deptaniu i wyższych obrotach zaworek powinien uwolnić podciśnienie i dolot przełączyć się na krótki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 05.lip.2014 13:33:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
NikodemLPG napisał(a):
1. To Normalne , że silnik w V8 z serii S z tamtego nie trzymają serii chociaż nie ukrywam w aucie twojego kolegi przydała by się wymiana przepływomierza jak widziałeś był wyciągany i czyszczony jak pewnie zauważyliście 100~200 na lpg robi lepiej niż na PB :)


Cześć. Cieszę się, że zawitałeś na nasze forum ;)
Słyszałem, że wolnossaki byVAG nie trzymają mocy, ale chyba nie aż tak. Jeżeli przyjąć, że przepływka mierzy dobrze, to brakuje tam ok 90ps :!: Na początek trzeba będzie sprawdzić ten wątek z przepływką.
Co do tego, co widziałem, a co nie - to przecież wiesz, że nie uczestniczyłem w Waszych pracach, więc nie mogłem widzieć co robiliście. Stąd zresztą te pytania do użytkowników S6 o rzeczywiste pomiary/parametry/odczucia/doświadczenia..., bo teorię to ja znam :)

NikodemLPG napisał(a):
1a. Jak zaglądałeś pod maskę to dziwie się , że coś nie zwróciło twojej uwagi normalnie na głowicach powinien być "wyigiełkowany" kod silnika w tym tego nie ma ?? sugeruje to , że było coś wymieniane kombinowane ? pytanie od czego są głowice ?


Na podstawie powyższego i całości Twojej wypowiedzi mniemam, że zakładasz, że brałem udział w zakupie tej S6 i testowałem ją zanim do Ciebie trafiła, a to błędne założenie. Na obecną chwilę to Ty wiesz najwięcej o silniku, bo miałeś go niejako "na wierzchu". Ja wczoraj miałem pierwszą okazję podpiąć je pod VAG'a i to tylko pod VAG'a. Czasu nie starczyło nawet na sterownik LPG, szerokopasmówkę, sprawdzenie podciśnień itd. VAG'owanie też zresztą tylko na LPG - w końcu ma chodzić jak na Pb :D
Co do grawerki, to faktycznie jej tam nie ma, ale jak podeślesz fotki z instalacji w lepszej rozdzielczości (te z LPG forum), to widać tam nr głowic i będzie wiadomo, jakie tam głowice siedzą.

NikodemLPG napisał(a):
2. Jeśli chodzi o rozrząd przed wymianą było -9 oraz -6 myślałem a śladem , że zaglądałem do auta jest to iż zmieniłem twojemu kumplowi język na zegrach z hitlerowskiego na ludzki angielski a w momencie dzwonienia do mnie podałem mu jakie są wartości wcześniej myślałem iż to kwestia , źle ustawionego rozrządu ale okazało się , że nie :( dodatkowo po dłuższym postoju po odpalaniu na lewej głowicy (strona kierowcy) stuka łańcuszek/fazator przy odpalaniu
2a. Co do Blokady nie wiem czy ci się uda założyć bez ściągania pasa przedniego . w V8 jest jest ciaśniej niż w V6 ... Chyba widziałeś zdjęcia na jakim oleju to jeździło i jaki jest szlam w silniku więc nie zdziwił bym się jak łańcuszki będą rozściągniete niestety nie wiem o co w tym chodzi ale kolega ma Passata B5 2.8 30V AQD i ma znacznie więcej na zegarach i rozrząd stoi na -2 i -1 a mojemu przyjacielowi w A4 B6 1.8T po 120 000km łańcuszek był tak rozściągniety tak , że nie zgadzało się o 1 ząbek na wałkach


W tej kwestii tylko jedno pytanie - czy podczas składania rozrządu wał korbowy był ustawiony na znak na kole i korpusie silnika a następnie zablokowany za pomocą specjalnej blokady wkręcanej w ten wał, czy tylko ustawiony na znak na kole i korpusie silnika?

NikodemLPG napisał(a):
3. Korekty na PB wyglądały gorzej - wynika to z przepływomierza natomiast na wolnych obrotach rozjazd na PB jest większy niż na LPG co sugeruje problem z wtryskiwaczami PB na w pełni rozgrzanym na LPG rozjazd jest o 0.1ms na pb 0.3ms


j.w. napisałem - na Pb nie testowaliśmy, do sterownika LPG się nie podpinałem, więc czasów też nie widziałem.
Z tego co mi wiadomo, to ME 7.1 używa "czynnie" przepływki tylko w OL żeby zachować odpowiedni AFR w chwili, kiedy sondy wąskopasmowe są mało przydatne (w turbinie LMM przydaje się bardziej, bo dziurę za turbinami można zdetekować i uratować turbinę :D ). Jeździłem nawet kiedyś 2.7Bit (też ME 7.1) z odłączoną przepływką i poza świecącą kontrolką trakcji i zwiększonym spożyciem paliwa, żadnych minusów w dynamice nie zauważyłem. Może metyoo mnie tu wspomoże

NikodemLPG napisał(a):
4. w moim byłym S8 AVP 360 pokazywało na końcu obrotomierza 280g/s ale auto nie jechało lepiej niż na 310 koni max


280/0.8=~350ps z 360, a tu mamy 200/0.8=~250ps z 340. Różnica jednak jest :zly: Ale tu wracamy do wątku z przepływką, więc póki co poczekajmy.

NikodemLPG napisał(a):
5. Viso jest nowe daj mu trochę pojeździć to urządzenie mechaniczne i musi się "ułożyć" natomiast u mnie w S8 w lato chodziło praktycznie po mieście nom stop , zobacz po temp silnika iż mimo termostatu na 8X stopni temu motorowi cały czas jest gorąco


No dajmy czas temu visco i poczekajmy na więcej opinii użytkowników S6, jak to u nich wygląda.

NikodemLPG napisał(a):
6. Klapy w dolocie chodzą i działają , gruszki również


Jak znowu będę miał dostęp do auta, to sprawdzę to dokładnie, bo już wiem, jak to powinno działać.

NikodemLPG napisał(a):
Zbyszku nie wiem jak sprawdzaliście te auto po zakupie ale :
- Czemu nie sprawdzaliście auto Vagiem ??
- Dwa Silnik Trzęsie się na wolnych obrotach w szczególności na zimnym
- Brak Mocy :)
- Nie Zauważyliście brak oznaczeń kodu silnika na głowicach ??


Odpowiedziałem powyżej. Kolega kupił auto trochę "w ciemno" licząc się z tym, że będzie nieco rzeczy do zrobienia (uprzedzając pytania - tanie w zakupie nie było ;) ). Teraz chodzi o to, żeby przeznaczony na odchwaszczenie budżet rozsądnie wydać w kierunku doprowadzenia auta do pełnej technicznej sprawności. Z tego też powodu poleciłem mu Ciebie.

NikodemLPG napisał(a):
Dodatkowo uważam , że dla osoby jeżdżącej na co dzień wybór A6 V8 300 Kucy był by lepszy
- Dłuższe przełożenie główne - jazda na niższych obrotach - fura pali mniej oraz ciszej
- Silnik bardziej nastawiony na MOC z dołu a nie na koniec obrotomierza
- Szansa na mniej zmordowany samochód
- Różnica Osiągów A6 4.2 300 vs S6 340 wygląda tak http://www.zeperfs.com/duel53-3230.htm


To już kwestia gustów, dokładnie jak te wtryskiwacze na kolektorze :D


Mania napisał(a):
1. 4.2 w C5 mocy nie trzymają, choć ta kolegi po filmiku wydaje się być strasznym mułem.

No też mam takie wrażenie, chociaż przez chwilę myślałem, że to dwutonowy olek taki narowisty :D

Mania napisał(a):
Ja na LPG się nie znam (no i sama miałam dłuższy czas problem, lecz po strojeniu ostatnim na AFR jest ok.) ale dziwne trochę, że ogarnięci gazownicy wypuścili auto bez kompensacji.

To ma byś poprawione, bo czegoś producent nie dosłał. Szkoda, że to jeszcze prawdopodobnie pogorszy estetykę :/

Mania napisał(a):
7. Heble z S6 są trochę kiepskie i bardzo łatwo je zgrzać ;/ Co do wymiany też obecnie zbieram graty Cayenne przód i RS6 tył – na A6 klubie miał Pisi i ma Blade05 i z tego co wiem różnica jest „niebo, a ziemia”. U mnie ori setup zgrzał się przy 3 ostrzejszych hamowaniach z ponad 200

Będę Cię obserwował na A6 klubie :diabel:

chalski napisał(a):
Witam.
To ja wraz z Nikodemem wymieniałem rozrząd w tym Audi oraz montowałem LPG.


Witaj - dawno temu uczestniczyłem w "życiu LPG forum" i ceniłem sposób wypowiedzi i poziom merytoryczny Twoich postów, więc cieszę się, że to Ty zajmowałeś się tym autem :)

Cieszę się też, że dzięki temu wątkowi przybyło nam dwóch wartościowych user'ów :)

chalski napisał(a):
Tak wygląda wnętrze tego silnika - zdjęcie po rozebraniu przed czyszczeniem.


Nie demonizował bym faktu, że w "skraplaczu" odmy jest syf i nie uogólniał tego na całe "wnętrze" silnika.
chalski napisał(a):
Co do próby dążenia na siłę do ustawień w okolicach 0 stopni to mam pewne wątpliwości. Nie znamy stanu łańcuszków jak i ich napinaczy. Czujniki położenia są na wałkach ssących a napęd z paska jest na wałkach wydechowych - jeśli więc ustawimy poprzez wydechowe tak żeby ssące się zgadzały (biorąc pod uwagę wyciągnięcie łańcuszków) to otrzymamy prawidłowo ustawione wałki ssące - które są regulowane przez system zmiennych faz rozrządu oraz tak na prawdę nie wiadomo jak ustawione wałki wydechowe, które w tym silniku nie są regulowane.
Efekt w najlepszym wypadku może być taki sam jak jest w tej chwili.


W pełni Cię popieram i rozumiem, natomiast rozumiesz też z pewnością to, że takie umiejscowienie czujników Halla daje info o stanie synchronizacji początku i końca układu i dlatego jest wartościowe do oceny jego stanu. Stąd moje pytanie o blokady, bo wiele tutoriali (na tym forum też) mówi o jakichś sposobach omijających sciąganie kół zębatych i ustawianiu na znaki. I jeszcze raz powtórzę - pytam również o blokadę wału korbowego? Skoro Ty to robiłeś, to jeszcze zapytam, czy sprawdzałeś, czy te "motylki" na wałkach wydechowych, te w które wkłada się blokadę, nie były "przeciągnięte" ? Upewni mnie to, że wał korbowy i wałki wydechowe są względem siebie wzorcowo, a problem leży dalej, czyli fazatory, łańcuszki, same czujniki.

chalski napisał(a):
Co do gazu - u forumowicza mania rzeczywiście wcale nic nie widać jednak ciekawi mnie ile trzeba się narozbierać w razie potrzeby wymiany wtryskiwacza (który może paść w każdej chwili tak na gwarancji jak i po) oraz gdzie są pochowane filtry fazy ciekłej i lotnej LPG


Prawdopodobnie wystarczy zdjąć plastik z wierzchu i wtryskiwacze są jak na dłoni. Tu pod kolektor jak 2.7BiT włożyć się ich nie da. Filtry nie wiem - bo nie widać ;)



ps. nadal czekam na opinię użytkowników S6

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 05.lip.2014 13:54:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Wiadomo, że V8 nie trzymają mocy, ale S6 powinno mieć ok 300KM, mimo wszystko brakuje tych conajmniej 50KM, a to jednak sporo.
Co do odłączonej przepływki potwierdzam, auto jedzie tak samo, tylko kontrola trakcji wali po oczach...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 05.lip.2014 14:44:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2014 12:12:22
Posty: 3
Cytuj:
Nie demonizował bym faktu, że w "skraplaczu" odmy jest syf i nie uogólniał tego na całe "wnętrze" silnika.

Jakoś dziwnym trafem taki sam syf był pod korkiem wlewu oleju oraz w każdym króćcu na silniku, który odpinaliśmy.

Wałki jak i wał był blokowany a przy składaniu tłumika drgań paska (potocznie zwanego napinaczem) podkładane było wiertło 4mm. Jednym słowem postępowaliśmy zgodnie z procedurą wymiany rozrządu w tym silniku. Dla pewności były jeszcze zrobione znaki na kółkach oraz pasku i policzona była ilość zębów między znakami - wszystko zgadza się z tym co było przed rozebraniem rozrządu.

Wg mnie czujniki halla są dlatego na wałkach dolotowych żeby elektronika mogła kontrolować ustawienie zmiennych faz rozrządu - podobnie jest w silnikach volvo z podobnych lat - jesli jest to jednostka wolnossąca zmienna faza rozrządu (VVT) jest na wałku dolotowym i na dolotowym jest czujnik halla, w jednostkach z turbo VVT jest na wałku wydechowym i na wydechu jest czujnik.

metyoo napisał(a):
Wiadomo, że V8 nie trzymają mocy, ale S6 powinno mieć ok 300KM,

Z tego co wiem - rozmawiałem z kilkoma znajomymi którzy od lat "siedzą w Audi" te silniki (A6, S6, A8,S8) jeśli mają ok 290 - 310 KM to można powiedzieć że są w stanie fabrycznym - nie wiem czym to jest spowodowane ale nie słyszałem żeby kilku letnie v8 z grupy VAG-a trzymało katalogową moc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 05.lip.2014 16:45:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2013 18:22:50
Posty: 67
Lokalizacja: Łęczna
Auto: S6 C5 & Mustang
Wracając do pkt.3 u mnie bardzo dawno nic nie kasowane i mimo źle ustawionego rozrządu korekty na LPG w 32 wyglądają tak:
Log (0 - 032)

chalski napisał(a):
Co do gazu - u forumowicza mania rzeczywiście wcale nic nie widać jednak ciekawi mnie ile trzeba się narozbierać w razie potrzeby wymiany wtryskiwacza (który może paść w każdej chwili tak na gwarancji jak i po) oraz gdzie są pochowane filtry fazy ciekłej i lotnej LPG.


Dojście do wtryskiwaczy jest bezproblemowe, wystarczy zdjąć osłonę silnika (teraz już wiem, że pierwszy wtryskiwacz jest źle zamontowany, ale nie można mieć wszystkiego ;) ):
Obrazek
Przy filtrach fazy lotnej, też nie będzie problemów z dostępem, znajdują się z tyłu lampy, oklejane taśmą samochodową były bezpośrednio na aucie:
Obrazek
Natomiast nie wiem jak wyglądają filtry fazy ciekłej, jeśli są w elektrozaworach to także chwila roboty, wystarczy ściągnąć osłonę pod silnikiem i mamy je na wierzchu:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 05.lip.2014 18:33:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2014 06:22:28
Posty: 4
Zbyszku temat rozrządu zostaw w spokoju jest ustawiony oki , tematu nie warto dochodzić ja dochodziłem w S8 i wynik jest tylko suma 4 cyfrowa z kiszeni mniej a różnicy żadnej poza wartościami -1 0 +1 w VAGU

przepływomierz zaniża dlatego na LPG jest powzbogacany tak by skompesnować za niskie wskazania przepływomierza AFR na LPG jest OKI

możliwe , że po przepływomierzu rusza zapłonem i tylko dlatego warto go wymienić
ale te auta mają po 300~310 koni max i nie warto się zastawiać gdzie te 40 koni bo ich uzyskanie może się skończyć sumą 5 cyfrowa

co do korekt nie ustawiałem ich dokładnie na 0 bo na pb są mocno na plus po przyjechaniu auta korekta pod obciążeniem była na poziomie około 21% i 12% na wolnych i auto kompletnie stało w miejscu dopiero po naprawach i wystrojeniu LPG zaczęło coś jechać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 05.lip.2014 20:54:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2014 12:12:22
Posty: 3
Mania napisał(a):
(teraz już wiem, że pierwszy wtryskiwacz jest źle zamontowany, ale nie można mieć wszystkiego


Ja tam nie widzę żeby był źle zamontowany - nie przeszkadza że jest nie w linii z innymi.
Wtryski owszem widać ale weź któregoś teraz zdemontuj :)

Mania napisał(a):
Przy filtrach fazy lotnej, też nie będzie problemów z dostępem, znajdują się z tyłu lampy, oklejane taśmą samochodową były bezpośrednio na aucie:

Filtr u Artura podobnie umieszczony - za lewą lampą - tyle że jest jeden 2x2 wejścia

Mania napisał(a):
Natomiast nie wiem jak wyglądają filtry fazy ciekłej, jeśli są w elektrozaworach to także chwila roboty, wystarczy ściągnąć osłonę pod silnikiem i mamy je na wierzchu:

W omawianym aucie nie dało rady tak umieścić reduktorów - jest tam zabudowane webasto.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 06.lip.2014 18:49:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Jako, że ja przez to przeszedłem, opiszę swoje przemyślenia na podstawie tego co tu zostało napisane.
1. jedzie to rzeczywiście słabawo :(
2. nie chce mi się oglądać, ale podejrzewam, że podobnie jak u mnie, wtryski pod plastikiem, filtry fazy lotnej za przepustnicą, reduktory obok pompy ABS.
3. rozjazd korekt jak najbardziej ma wiele wspólnego z rozjazdem rozrządu
4. dawno nie mierzyłem, ale był czas kiedy pokazywał ~260g, nie pamiętam jaki jest przelicznik, ale chyba coś koło 1.3, co by wskazywało, że jest ok 335KM
5. wisko w mieście w korkach, faktycznie praktycznie stale zapięte, ale potrzeba trochę wolnego 200-300m jazdy aby jest rozpiąć, ale stanę na chwilę na światłach, i już się spina, ale w trasie przy 120, na pewno lata sobie "luzem", praktycznie w mieście teraz, brak korków, niższa temp, też go nie słychać.
6. - sterowanie skracaniem dolotu, jeden looka na gruszki, drugi na postoju, pedał w podłogę do odcinki (oczywiście warto wcześniej zagrzać odpowiednio silnika), gruszki mają się ruszyć, jeśli nie to układ jest niesprawny :( (zaworki, podciśnienia)
7. Heble to jeśli ktoś rzeczywiście chce tą krową szybko latać, często korzystać z mocy silnika, bezwględnie należy zrobić - chyba najrozsądniej wziąć zestaw od Sid'a.

Reasumując - objawy braku mocy, mogą być jak najbardziej spowodowane źle ustawionym rozrządem, aczkolwiek, ja jak pamiętam miałem -11 i -9, ale auto zapierd.. jak obecnie, w tej chwili trochę inaczej zachowuje się na niskich obrotach, a właściwie w zakresie zmiany fazy (od ok 2k do 4k rpm)
PS
Ustawienie rozrządu można sprawdzić nie demontując z auta nic poza wlotem powietrza do airbox'a, i osłoną podsilnikową - blokadę spokojnie założysz, potem należy wkręcić blokadę wału.
Blokada taka sama do V6 i V8 (oczywiście wyłączając ASN'a) - http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-vw-a ... 92171.html

Co do osiągów, ELM + Android i Torque Pro - mierzy 0-100, 0-200, chyba 100-200 też można ustawić.
Wyroki na podstawie obserwacji z YT, nie mają większego sensu :(

Jakby co mogę podjechać - daleko nie mam, na PW poszedł numer tel do mnie.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 06.lip.2014 23:23:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Dzięki Wam wszystkim za opinie. Będziemy walczyć dalej ;) , ale na razie dwa tygodnie przerwy na urlop :diabel:

Zagor napisał(a):
Ustawienie rozrządu można sprawdzić nie demontując z auta nic poza wlotem powietrza do airbox'a, i osłoną podsilnikową - blokadę spokojnie założysz, potem należy wkręcić blokadę wału.
Blokada taka sama do V6 i V8 (oczywiście wyłączając ASN'a) - http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-vw-a ... 92171.html

Bardzo mnie ucieszyłeś tą wiadomością - w takim razie na pierwszy ogień pójdzie LMM i weryfikacja rozrządu. Za dwa tygodnie :peace:

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 06.lip.2014 23:39:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2014 06:22:28
Posty: 4
Nie będę ukrywał , że blokadę mam pewnie tak jak większość allegrową i nowa nie jest
natomiast wcześniej wszystko miało znaczki audi i wynika , że było robione w ASO więc chyba blokada nie jest najgorsza skoro wyszły takie same wartości jak przed wymianą ?
Dodatkowo uważam , że rozrząd powinno się ustawiać jak pasek trochę się rozchodzi bo nowy przez pierwszy okres jest bardziej sztywny niż chwile używany a napinacz hydrauliczny powinien być z 2 stron paska ale to tylko dla tych co chcą mieć na siłę korekty na 0

ja w swoim S8 pożyczałem blokady z ASO niestety dojście się skróciło

Zbyszku możesz odchylić pas przedni z chłodnicami wkręcić blokadę powinno dać radę bez rozbierania chłodnic i spuszczania płynu chłodniczego

zawsze też możemy porównać moja blokadę z Twoją

swoją drogą czytałem , że tolerancja jest -12 +12 może ktoś to potwierdzić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 07.lip.2014 07:25:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Nie wiem ile w tym prawdy, ale od jakiegoś czasu sugeruję się tym postem:
http://audisrs.com/archive/cam-timing-c ... 21169.html

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 07.lip.2014 07:56:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Tolerancja w V8 jest -15 do 10 :) takie przynajmniej wartości są w VCDS, myślę że może być to prawda bo miałem -11 i nie świeciło po oczach check'iem z tytułu złej pozycji wałka.
Blokada wałków to jeden z elementów niezbędnych drugi to wiedza, blokada wału, i skalibrowane dynamometry o nich również nie można zapomnieć. U mnie było - nie chce mi szukać po forum ale chyba -11 i -3, po ustawieniu było na na -1 i 0, praca silnika się mocno uspokoiła, korekty się praktycznie wyrównały, teraz ile jest nie mam pojęcia, bo tam nie zaglądałem, ale mogę spojrzeć.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 07.lip.2014 08:40:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Mi chodzi o tolerancję, nie zakres, bo przecież 25stopni to chyba trochę za dużo?

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] Mało mocy (chyba ;-) ) + kilka innych spraw
PostNapisane: 07.mar.2015 16:26:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2014 07:31:47
Posty: 6
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: S6 C5 AVANT quattro
Witam, podepne się do tematu.

Jak robiłem logi to max odczyt z przepływki to 271,69 przy 6760 obr/min
rozjazd na wałkach -8 -5
dziwne wskazania sond lambda np.
86 ; 5,5
23 ; 7
10,9 ; 3,9
0 ; -4,9
vag pokazuje mi błąd lewa str zbyt uboga mieszanka błąd sporadyczny

Silnik AQJ z LPG dziwnie sie zachowuje, na wolnych obrotach czuć delikatne wibracje a najdziwniejsze jest to ze w trakcie przyspieszania jak wcisne gaz do podłogi to strasznie muli ale jak wcisne delikatnie gaz to auto dosłownie wyjeżdża z pod d...py jak by miało podtlenek.


Sondy chyba są do wymiany tak bynajmniej myśle.

Czy ktoś mógł by mi podpowiedzieć co z tym zrobić?


Dodam ze odczyty są podobne na PB jak i LPG


NIKT MI NIE POMOŻE???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: