.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 22:21:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABT]Zimny silnik, pytanie
PostNapisane: 19.lis.2003 09:57:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Siema, w jaki sposob w silniku ABT odbywa sie dawkowanie paliwa przy pracy zimnego silniku na PB oczywiscie? Czy jest mozliwosc regulacji tego?
Po odpaleniu pracuje rowno na podwyzszonych obrotach 1100 rpm, potem zaczyna szarpac jakby jeden gar nie palil i puszczac czarne baki z rury. Obroty potrafia spac nawet do 500 rpm ale silnik nie zgasnie. Kiedy sie troche nagrzeje i przelaczy na LPG to jak reka odjal...rowna, cicha praca. Po rozgrzaniu calkowitym i przelaczeniu na PB dziala tak samo rowno jak na gazie. Swiece mam wymieniona na NGK 3 elektrodowe, poprzednio tez takie mialem ale efekt byl podobny. Macie jakies koncepcje? No i podlacze sie VAGiem dzisiaj moze cos pokaze.
No i mam jeszcze pytanie jakie czynnosci serwisowe powinny w Niuni byc wykonane po przejechaniu 200 tysia? Bo dobijam juz pomalu. Oleju polsyntetycznego wciaga 0.5 do 1l na 10 tysia wiec uszczelniacze jeszcze ok chyba. Chodzi mi barziej o lozyska rozne obrotowe bo troszke cos szumi pod maseczka... ? Co z pompa wspomagania (lozysko?) Nic z nia nie robilem, plynu nie ubywa...co z lozyskiem alternatora? Wpoprzednich autach wytrzymywalo gora 150 tysia...a Tu jest wysokoobrotowy ;-)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2003 11:31:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Generalnie na zimnym silniku elektronika olewa sondę Lambda, dopóki się nie rozgrzeje. Przełączając na gaz, emulujesz sygnał z niej, dając komputerowi znać, że się CUDOWNIE naprawiła ;) no i ten zakłada taką wartość co miał na gazie. Na VAGu powinno wyjść.

200 tys... hmmm, to już jakiś tam przebieg jest. Myślę, że poza normalnymi czynnościami serwisowymi, warto przejrzeć to, o czym wspomniałeś. Jeżeli nie żałujesz gotówki na taki przegląd, to zrobiłbym tak, jak piszesz. Łożyska, pompa wsp. , pompa wody, oleju, jedynie nie ruszałbym panewek bo i po co... Łożyska w głowicy sprawdzić... uszczelniacze pomimo wszystko też wymienić. Katalizatory ... Kable WN, przeczyścić instalację, kostki, przekaźniki itp.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2003 11:33:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Ok tylko wlasnie nie wiem jak sie serwisuje pompe wspomagania i oleju?

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2003 19:24:31 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
poki chodzi i nie cieknie nic sie z nia nie robi ... sprawdzasz tylko poziom plynu i czy nie ma wyciekow

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2003 10:06:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:12:47
Posty: 121
Lokalizacja: Krakow
Czesc
alternator robilem przy przebiegu 150 tys ale okazalo sie ze byl dobry :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zimny silnik, pytanie
PostNapisane: 20.lis.2003 10:52:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
zuru napisał(a):
Chodzi mi barziej o lozyska rozne obrotowe bo troszke cos szumi pod maseczka... ? Co z pompa wspomagania (lozysko?) Nic z nia nie robilem, plynu nie ubywa...co z lozyskiem alternatora? Wpoprzednich autach wytrzymywalo gora 150 tysia...a Tu jest wysokoobrotowy ;-)


posłuchaj pompy wody, rolki napinajacej psaek wielorowkowy i wlasnie
alternatora, ja zrobilem lozyska w alternatorze i po roku musialem
wziasc regenerowany bo te nowe zapodane sie zastaly dokumentnie i sie
obracal walek w lozysku i sie powyrabialo ale alternator to zamiast
szumiec to wydawal z siebie bardzo dziwne dzwieki - bardzo szybko
padały te lozyska

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2003 11:09:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Dziekuju Wam ;-)

Pompe wody zmienialem bo lala...u mnie to 70pln kosztuje zestaw naprawczy bo pompa jest napedzana paskiem klinowym. Wszystkiego poslucham...a co wiecie na temat dolnej czesci silnika ---> lozysko walu korbowego mam na mysli?
Cos mi troszke wyje pod maska...mam na mysli takie uuuuuu ciche kiedy silnik na loozie pracuje ;-) no i cos szura...troszeczke. Bede sie musial w to wsluchac. Chyba zdejme paski i bede nasluchiwal ;-)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: